۵ جاذبه پنهان زاراگوزا برای گردشگران ماجراجو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1398/6/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر شما هم یک گردشگر ماجراجو هستید، بهتر است بدانید مکان‌های دیدنی زاراگوزا تنها محدود به جاذبه‌های مهم و شناخته شده آن نمی‌شود. زاراگوزا دارای جاذبه‌های پنهانی است که قطعا بسیاری از گردشگران از وجود آن‌ها بی‌خبر هستند.

تور اروپا

در زاراگوزا همیشه چیز جدیدی پیدا خواهید کرد که شما را غافلگیر کند. زاراگوزا در قلمرو باستانی آراگون، به لطف وجود آثار باستانی و گنجینه‌های تاریخی فراوان، یکی از مناطق اسپانیا است که عموما گردشگران را جذب خود می‌کند. در این میان مکان‌های کمتر شناخته شده زاراگوزا از جنبه‌های بسیار دیدنی این شهر است که معدود افراد از وجود آنها با خبر هستند اما اگر سراغ‌شان بروند قطعا شیفته این جاذبه‌ها خواهند شد.

پاساکه دل سیکلون

پاساکه دل سیکلون (Pasaje del Ciclón) تکه‌ای از پاریس در دل زاراگوزا است. اینجا به مردم زاراگوزا اجازه می‌دهد به تخیلاتشان پر و بال داده و برای لحظه‌ای از این شهر به پایتخت فرانسه سفر کنند. این گذرگاه در سال ۱۸۸۳ ساخته شد و سبک معماری ساختمان آن در قرن نوزدهم فرانسه رواج زیادی داشت. پاساکه دل سیکلون یکی از اولین گالری‌های زاراگوزا بود و خیلی زود تبدیل به یکی از نقاط معروف شهر شد.

در ابتدای قرن بیست و یکم، این گذرگاه تجاری به دست فراموشی سپرده شد و شهروندان آن را رها کردند. خوشبختانه به خاطر اکسپوی سال ۲۰۰۸ اینجا هم دوباره توسط بخش خصوصی مورد بازسازی واقع شد و دوباره مردم زیادی را جذب کرد. پاساکه دل سیکلون در قلب شهر قرار دارد. امروزه می‌توانید از این نقطه پنهان و جادویی شهر لذت ببرید.

پاساکه دل سیکلون

آرکو دئان

در سال ۱۲۹۳، پاسکاسیو دِ گورماس (Pascasio de Gormaz) دستور ساخت طاق دئان (Arco Deán) را داد تا بین کاخ و معبد راه ارتباطی برقرار شود. این مجموعه معماری بسیار متمایز است، به این خاطر که پنجره‌های گوتیک مودِخار دارد و همچنین تنها طاق باقیمانده از تاریخ شهر است. این طاق، پشت کلیسای جامع سالوادور واقع شده و برای تجربه اتمسفر قرون وسطایی زاراگوزا ایده آل است. پیشنهاد می‌کنیم به یک تور بپیوندید و از کلیسای جامع دیدن کنید؛ از زیر طاق دئان عبور کرده و به سمت خیابان پابوستریا (Pabostria ) مسیرتان را ادامه دهید.

آرکوم دئان زاراگوزا

پالاسیو د لاریناگا

پالاسیو د لاریناگا (Palacio de Larrinaga) کاخی نئورنسانسی متعلق به اوایل قرن بیستم است. حتی بسیاری از ساکنین خود زاراگوزا هم این ساختمان را نمی‌شناسند. نام این بنا به خاطر سفارش دهنده آن انتخاب شده است. این کاخ به مناسبت یک ازدواج بین میگوئل لاریناگا و آسونسیون کلاوِرو (Asunción Clavero) ساخته شد. آن‌ها قصد داشتند دوران بازنشستگی خود را در اینجا سپری کنند اما متأسفانه این روز هرگز فرا نرسید. پیشنهاد می‌کنیم به سراغ این کاخ بروید تا یک داستان عاشقانه واقعی را از دست ندهید.

سر در اصلی بسیار زیبا بوده و تزئینات ساختمان به دوران تجارت دریایی و قدرت خانواده لاریناگا اشاره دارد. برای بازدید از بنا باید از قبل وقتتان را هماهنگ کنید.

پالاسیو د لاریناگا - زاراگوزا

پالاسیو دلا رئال مایسترانزا

شهر زاراگوزا کاخ‌های زیادی از دوره رنسانس را حفظ کرده و یکی از آن‌ها که کامل‌ترینشان نیز به حساب می‌آید، کاخ میگوئل دونلوپه (Miguel Donlope) است. او یکی از تاثیرگذارترین و قوی‌ترین چهره‌های زاراگوزا بود. این کاخ در دهه سوم و چهارم قرن شانزدهم ساخته شد. از سال ۱۹۱۲ این ساختمان تبدیل به دفتر مرکزی رئال مایسترانزا کابایریا د زاراگوزا (Real Maestranza Caballería de Zaragoza) شد. فضاهای شگفت‌انگیز آن، مانند سر در ورودی، حیاط، تالار، پلکان، اتاق‌ها و اتاق‌ خواب‌ها، به بازدیدکنندگان این شانس را می‌دهند که از یکی از مهم‌ترین کاخ‌های زاراگوزا و شاید یکی از ناشناس‌ترین کاخ‌ها برای اکثر مردم دیدن کنید و لذت ببرند. این بنا پشت کلیسای جامع سالوادور در خیابان دورمر (Dormer) واقع شده است.

کاخ درهای خود را آخر هفته‌ها به روی عموم مردم باز می‌کند و می‌توانید به یکی از تورهای هدایت شده‌ آن بپیوندید. پیشنهاد می‌کنیم بلیط خود را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید. غنای تزئینی کاخ شما را غافلگیر خواهد کرد.

رئال مایسترانزا - زاراگوزا

کانال ایمپریال

کانال امپراطوری آراگون در قرن شانزدهم ساخته شد تا سیستم آبیاری باغ گیاهی زاراگوزا در جنوب را بهبود و توسعه دهد. این پروژه یکی از کارهای مهندسی دقیق رامون پینیاتلی (Ramón Pignatelli) بود. این کانال در امتداد مسیرش در دل شهر، مسیری به طول ۱۵ کیلومتر هم برای پیاده روی و دوچرخه سواری ایجاد کرده است. با گردش در این گذرگاه زیبا، می‌توانید به تماشای پرندگان وحشی بنشینید و همچنین از گل‌ها و گیاهان متنوعش لذت ببرید. علاوه بر این، در این مسیر می‌توانید یادمان‌هایی مانند فوئنته دلوس اینکردولوس د کازابلانکا (Fuente de los incrédulos de Casablanca) را هم تماشا کنید. نام این یادمان به این واقعیت اشاره دارد که بسیاری از مردم فکر نمی‌کردند پروژه آبرسانی به خشک‌ترین نواحی زاراگوزا امکان پذیر باشد.

کانال ایمپریال - زاراگوزا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}