جشن روز ملی اسپانیا چگونه در این کشور برگزار می شود؟

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1399/7/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

۱۲ اکتبر روز ملی اسپانیا و در حقیقت روز اتحاد این کشور است. آیا می‌دانستید مردم اسپانیا این روز را چگونه جشن می‌گیرند؟

تور اروپا

فیِستا ناسیونال دِ اسپانیا (The Fiesta Nacional de España) یا جشن روز ملی اسپانیا یکی از تعطیلات رسمی این کشور است. روز ملی اسپانیا در تاریخ ۱۲ اکتبر جشن گرفته می‌شود. در ادامه شما را با تاریخچه‌ی این روز بزرگ و نحوه‌ی جشن گرفتن آن بیشتر آشنا خواهیم کرد تا اگر در تور اسپانیا با این مراسم برخورد داشتید، اطلاعات کاملی از آن داشته باشید.

روز ملی اسپانیا

روز ملی اسپانیا چه روزی است؟

روز ملی اسپانیا یادآور ورود کریستف کلمب به آمریکا است. این روز با نام دیا دِ لا هیسپانیداد (Dia de la Hispanidad) یا روز هیسپانیک‌ها و اسپانیایی زبان‌ها هم شناخته می‌شود. این مناسبت در تاریخ ۱۲ ماه اکتبر جشن گرفته می‌شود. اگر ۱۲ اکتبر روز یکشنبه باشد، جشن به روز دوشنبه موکول می‌شود؛ به این ترتیب مردم اسپانیا می‌توانند یک روز دیگر از تعطیلات خود و لذت ببرند.

ٰوز ملی اسپانیا چه روزی است؟

تاریخچه روز ملی اسپانیا

کریستف کلمب، دریانورد ایتالیایی در تاریخ ۳ آگوست سال ۱۴۹۲ از پالوس دِ لا فرونتِرا (Palos de la Frontera) در جنوب غربی اسپانیا سفر خود را به مقصد هندوستان آغاز کرد. دو ماه بعد، در تاریخ ۱۲ اکتبر سال ۱۴۹۲ به جزیره‌ای رسید که اکنون بخشی از باهاما است. او این سرزمین را دنیای جدید (New World) نامید.

کریستف کلمب توسط پادشاهان اسپانیایی کاستیل یعنی فردیناندِ آراگون (Ferdinand of Aragon) و ایزابلای کاستیل (Isabella of Castile) حمایت مالی می‌شد. این دریانورد در حقیقت به دنبال مسیری برای رفتن به هندوستان بود که به طور اتفاقی سر از آمریکا درآورد. این قاره‌ی بزرگ برای مردم اروپا کاملا ناشناخته بود. پس از کشف قاره‌ی آمریکا جست‌وجوها و اکتشاف در این سرزمین آغاز شد.

روز هیسپانیک‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۳۵ در مادرید جشن گرفته شد. در سال ۱۹۸۱،  این روز به یکی از تعطیلات رسمی اسپانیا تبدیل شد و نام آن به روز ملی اسپانیا تغییر پیدا کرد. به این ترتیب تمام شواهد و هرآنچه به استعمار اسپانیا اشاره داشت از بین رفت.

تاریخچه روز ملی اسپانیا

روز نیروهای مسلح در اسپانیا

روز نیروهای مسلح (Armed Forces day) اغلب همزمان با روز ملی اسپانیا در این کشور جشن گرفته می‌شود. به همین دلیل ارتش نقش مهمی را در بزرگداشت این روز ایفا می‌کند. رویدادهای اصلی روز ملی اسپانیا در تاریخ ۱۲ اکتبر در مادرید برگزار می‌شوند، اما بخش‌های مختلف کشور با برگزاری رویدادهای کوچک‌تر این روز را گرامی می‌دارند.

در این روز در مرکز شهر مادرید یک رژه‌ی نظامی با حضور پادشاه فلیپه (King Felipe)، ملکه لتیزیا (Queen Letizia) و دخترانشان برگزار می‌شود. در این مراسم ماریانو راخوی (Mariano Rajoy)، نخست وزیر اسپانیا، و مقاماتی از این کشور و دیگر کشورهای دنیا حضور دارند.

یکی از جذاب‌ترین رویدادهای روز ملی اسپانیا، نمایش خیره‌کننده‌ای است که توسط تیم ایروباتیک نیروی هوایی اسپانیا به نام پاترولا آگوییلا یا گشت عقاب (Patrulla Águila) اجرا می‌شود. در طول نمایش از هواپیماها دود قرمز و زرد که نماد پرچم اسپانیا است خارج می‌شود.

یکی دیگر از نکات قابل توجه این مراسم، لژیون اسپانیایی (Spanish Legion)، از جمله گردان‌های ارتش این کشور، است. سربازهای این گردان یک بز را که نماد این لژیون است لباس می‌پوشانند تا بتواند در رژه شرکت کند. در تاریخ ۱۲ اکتبر شهر کاملا تعطیل است و تمام مغازه‌ها و بارها بسته هستند. به این ترتیب خانواده‌ها می‌توانند روز تعطیل را در کنار یکدیگر سپری کنند.

روز نیروهای مسلح اسپانیا

این روز در کشورهای دیگر چه نام دارد؟

روز ملی اسپانیا در کشورهای دیگر هم با عناوین متفاوتی جشن گرفته می‌شود. در ایالات متحده‌ی آمریکا این روز را روز کلمب (Columbus Day) و در اروگوئه و برزیل آن را روز آمریکا (Dia de las Americas) می‌نامند. در کشورهای کلمبیا، شیلی و مکزیک این روز با نام دیا دِ لا رازا (Dia de la Raza) یا روز نژاد (Day of the Race) شناخته می‌شود. در باهاما هم این روز به روز اکتشاف (Discovery Day) معروف است.

روز کلمب در آمریکا، فرصتی است برای ایتالیایی-آمریکایی‌ها تا میراث خود را جشن بگیرند. در بیشتر نقاط آمریکای لاتین، روز نژاد نقطه‌ی مقابل روز کلمب است؛ این روز درواقع گرامیداشت سنت‌ها و فرهنگ بومی مردمی است که در برابر ورود اروپایی‌ها به خاک آمریکا مقاومت کردند.

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}