بهترین آثار هنر خیابانی مادرید را کجا ببینیم؟

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1399/8/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آنچه برخی محله‌های شهر مادرید را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تماشا و قدم زدن تبدیل کرده، گرافیتی‌های رنگارنگی است که بر دیوارهای شهر خودنمایی می‌کنند.

تور اروپا

شاید هنر خیابانی مادرید مثل لندن و پاریس از شهرت جهانی برخوردار نباشد، اما درهرصورت، محبوبیت این جنبش هنری رو به افزایش است.

برخی از دیوارنگاره‌ها و گرافیتی‌های جذاب شهر مادرید، در محله‌های بخصوصی یافت می‌شوند؛ جایی‌که چندین هنرمند توانسته‌اند با کارهای خود، تاثیر قابل‌توجهی بر جامعه‌ی مادرید بگذارند.

اگر با تور اسپانیا ایوار راهی مادرید شدید، حتما سری به آثار زیبای هنر خیابانی این شهر بزنید.

گرافیتی های مادرید

ناحیه تاباکالرا در محله امباخادورس

تاباکالِرا یک کارخانه‌ی سابق تولید دخانیات بود که در حال حاضر به کارگاه‌های آموزش عکاسی، رقص، یوگا و سرگرمی‌های دیگر تبدیل شده است، اما آنچه توجه شما را جلب می‌کند، ناحیه‌ای است که در اطراف تاباکالرا قرار دارد. ناحیه‌ای مملو از هنر خیابانی که توسط ۲۵ هنرمند مختلف خلق شده‌ است.

گرافیتی‌های این منطقه بر درون‌مایه‌ی طبیعت شهری تمرکز دارند و هنرمندان سالی یک‌بار، دیوارهای این ناحیه را با نقاشی‌های جدید رنگ‌آمیزی می‌کنند.

این پروژه‌ به نام موروس تاباکالرا یا دیوارهای تاباکالرا شناخته می‌شود و سعی دارد تا آگاهی درباره‌ی موضوعات جنجال‌آفرینی نظیر فقدان فضای سبز کافی و آلودگی در میان مردم شهر ارتقا دهد.

گرافیتی ناحیه تاباکالرا

بازار کبادا

بازار کِبادا یا مرکادو دلا کبادا در محله‌ی لاتینا قرار دارد و بر روی دیوارهای بیرونی و داخلی آن، آثاری از چند هنرمند مختلف نقش بسته است.

اگرچه غرفه‌های بازار کبادا میوه و سبزیجات تازه می‌فروشند اما بیشتر محلی‌ها به خاطر لذت گردش در میدان اطراف آن، از اینجا بازدید می‌کنند؛ سرگرمی که به‌ویژه، عصرهای شنبه محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

اگر از این محله دیدن کردید، نمای بیرونی بازار را که یکی از بزرگ‌ترین گرافیتی‌های دنیا را دارا است، فراموش نکنید.

گرافیتی های بازار کبادا

محله مالاسانیا

محله‌ی شیک مالاسانیا مملو از انواع گرافیتی‌های جالب‌توجه و نامتعارف است. اگر بخت با شما همراهی کند، می‌توانید برخی از کارهای پیچیده‌ی سی تو وان فایو (C215)، هنرمند گرافیتی اهل پاریس را ببینید که با استفاده از شابلون خلق شده‌اند.

هنرهای خیابانی مادرید

خانم نوریا مورا و ال تونو دو هنرمند معاصر هنر هندسی هستند که دیوارنگاره‌های آن‌ها با رنگ‌های زیبا بر دیوارهای مالاسانیا خودنمایی می‌کنند. کارهای این دو هنرمند را می‌توانید در اطراف میدان کالائو در نزدیکی خیابان گران ویا مشاهده کنید.

زکاریون خیابان دیگری در اطراف محله‌ی مالاسانیا است که هنرمندان گرافیتی‌هایی با محتوای سیاسی را نقاشی کرده‌اند. این گرافیتی‌ها به سبک بنسکی کشیده شده‌اند.

یکی‌دیگر از آثاری که حتماً باید دقت زیادی برای دیدن آن‌ها به خرج بدهید، آثار اِمیل (e1000) است. او معمولاً آثار خود را روی میله‌های آهنی اطراف در و پنجره‌ها به‌تصویر می‌کشد.

هنر خیابانی محله های مادرید

مرکز هنری نیومودخار

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از هنر خیابانی مادرید دیدن کنید، ثبت‌نام در تور هنر خیابانی است. با ثبت‌نام در این تورها اطلاعات جالبی درباره‌ی تاریخچه‌ی هنر خیابانی مادرید به‌دست خواهید آورد و دیگر لازم نیست تمام حواستان به نقشه‌ی گوگل معطوف شود تا نقاط مختلف شهر را پیدا کنید.

اما اگر قصد دارید خودتان به جستجوی گرافیتی‌های شهر مادرید بپردازید، مرکز هنرهای مدرن نیومودخار که در نزدیکی ایستگاه قطار آتوچا قرار دارد را از دست ندهید.

این مرکز هنری از فضاهای متروکه برای اهداف فرهنگی مثل برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌کند. در نیومودخار می‌توانید علاوه بر بازدید از گرافیتی‌های زیبا از دیدن آثار هنری در زمینه‌های مختلف نیز لذت ببرید.

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}