این کتاب ها را پیش از سفر به اسپانیا حتما بخوانید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1399/9/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین کتاب‌هایی که درباره‌ی اسپانیا نوشته شده‌اند، شما را با شگفتی‌های این سرزمین آشنا می‌کنند و این امکان را به شما می‌دهند تا عمیقا در فرهنگ و تاریخ اسپانیا تامل کنید.

تور اروپا

 اسپانیا سرزمینی است که عمدتا برای جشن‌های رنگارنگ، جاذبه‌های دیدنی، گاوبازی، رقص فلامنکو و به قول کول پورتر، ترانه‌سرای آمریکایی، «پرتو ارغوانی رنگ شب‌های تابستان» و حال و هوای شادی‌بخش خود شهرت دارد.

با این‌همه هنوز هم بخش‌هایی از تاریخ، آداب‌ورسوم و فرهنگ این سرزمین برای بسیاری از مردم دنیا ناشناخته مانده‌اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کتاب‌هایی بپردازیم که شما را با اسپانیا بیشتر آشنا خواهند کرد. اگر عاشق اسپانیا هستید یا قصد دارید با تور اسپانیا ایوار به این سرزمین سفر کنید، خواندن این کتاب‌ها را فراموش نکنید؛ کتاب‌هایی که شما را به بافت‌های زیرین زندگی اسپانیایی می‌برد و با جنبه‌های دیگری از این کشور آشنا می‌سازد.

کتاب هایی درباره اسپانیا

قطار در اسپانیا

سفر با قطار در اسپانیا یکی از تجربیات به‌یادماندنی گردشگران به‌شمار می‌رود. در همین زمینه کریستوفر هاوس کتابی نوشته است که شما را با خود به سفرهای دورودراز می‌برد. کتاب قطار در اسپانیا (The Train In Spain) از عنوان جذابی برخوردار است. هاوس در این کتاب، ده سفر خود با قطار در اسپانیا را دستاویزی برای روایت داستان قرار می‌دهد.

این کتاب به موضوعاتی فراتر از سفر با یک وسیله‌ی حمل‌ونقل می‌پردازد. نویسنده با چشمانی تیزبین جزییات را بیان می‌کند و به‌وضوح عاشق اسپانیا است.

کتاب قطار در اسپانیا

سفر به باغ لیمو؛ داستان یک فرد خوش‌بین در اسپانیا - کریس استوارت

اگر به اسپانیا سفر می‌کنید، سری به منطقه‌ی آلپوجارا در جنوب شهر گرانادا بزنید. منطقه‌ای زیبا که هر صبح و عصر صدای آرامش‌بخش زنگوله‌‌ی بزها سکوتش را می‌شکند و خبر عبور گله‌ی گوسفندان از جاده را می‌دهد.

قصه‌ی کتاب سفر به باغ لیمو؛ داستان یک فرد خوش‌بین در اسپانیا (Driving Over Lemons: An Optimist in Spain) در همین منطقه اتفاق می‌افتد.

اگرچه سفر به باغ لیمو اثر کریس استوارت، سرگذشت کهنه و تکراری یک غریبه ‌در محیطی تازه را دنبال می‌کند که می‌خواهد زندگی جدیدی برای خود بسازد، اما توصیفات شاعرانه‌ی کتاب یادآور جیرینگ جیرینگ زنگوله‌ی بزها و زیبایی‌های منطقه‌ی آلپوجارا است.

سفر به باغ لیمو

الحمرا - رابرت ایروین

گرانادا یک شهر شگفت‌انگیز در اسپانیا است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. یکی از جاذبه‌های باشکوه این شهر دیدنی، کاخ الحمرا است که همچون قلب و روح این شهر به‌شمار می‌رود.

الحمرا آخرین کاخ بازمانده‌ی مسلمانان در اروپا و یادگار فرمانروایی هفتصد ساله‌ی موروها بر جنوب اسپانیا است. زیبایی محض این کاخ نفس را در سینه‌ حبس خواهد کرد.

کتاب الحمرا (The Alhambra) اثر رابرت ایروین یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید قبل از سفر به اسپانیا و دیدن این جاذبه بخوانید تا با تاریخچه‌ی آن بیشتر آشنا شوید.

کتاب الحمرا - رابرت ایروین

مادرید؛ راهنمای فرهنگی و ادبی - الیزابت نش

شهر مادرید دارای موزه‌های هنری متحیرکننده‌ای است که برحسب‌ تصادف در نزدیکی هم قرار دارند و شما با پای پیاده هم می‌توانید از هر سه موزه‌ پرادو، مرکز هنری ملکه سوفیا و موزه‌ی تیسن بورنمیسا بازدید کنید.

بااین‌همه هر شهر بزرگی می‌تواند یکی از این موزه‌ها را داشته باشد اما آنچه مادرید را دیدنی می‌کند فقط در موزه‌های این شهر خلاصه نمی‌شود.

اگر دوست دارید درباره‌ی مادرید بیشتر بدانید، خواندن کتاب جامع الیزابت نش به نام مادرید؛ راهنمای فرهنگی و ادبی (Madrid: A Cultural and Literary Companion) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

الیزابت نَش به پارک‌ها، خیابان‌ها، میادین و بناهای تاریخی مادرید سرک می‌کشد و اطلاعات جالبی درباره‌ی این شهر در اختیار شما می‌گذارد.

مادرید؛ راهنمای فرهنگی و ادبی

ارواح اسپانیا؛ سفرهایی به اسپانیا و گذشته‌ی خاموشش - جایلز ترملت

کتاب ارواح اسپانیا؛ سفرهایی به اسپانیا و گذشته‌ی خاموشش (Ghosts of Spain: Travels Through Spain and Its Silent Past) اثر جایلز ترملِت یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید قبل از سفر به اسپانیا بخوانید.

این کتاب سعی دارد به دیوار سکوتی نفوذ کند که زوایای تاریک گذشته‌ی اسپانیا را در برگرفته است.

ژنرال فرانچسکو فرانکو، دیکتاتوری که تا آخرین لحظه مرگ بر اسپانیا حکم می‌راند، مدت‌ها پیش از دنیا رفته است، اما ارواح دوره‌ی فاشیستی همچنان اسپانیا را تسخیر کرده‌اند.

ترملت، یکی از ساکنان مقیم بارسلون، راهی سفری جاده‌ای، در گذشته‌ی نه‌چندان دورِ این سرزمین می‌شود. ترملت تلاش می‌کند تا در خلال سفر، پاسخی برای سوال‌های خود بیابد و یافته‌های او به شما کمک خواهند کرد تا وضعیت امروزی اسپانیا را بهتر درک کنید.

ارواح اسپانیا - جایلز ترملت

زنده باد کاتالونیا - جرج اورول

جرج اورول مثل بسیاری از اروپائیان در سال ۱۹۳۶ به یک گروه بین‌المللی پیوست تا از حزب جمهوری‌خواه اسپانیا علیه فرانکو حمایت کند و به مبارزه با دیکتاتوری برخیزد که دولت منتخب را سرنگون ساخته است.

اسناد تاریخی نشان می‌دهند که مبارزات جمهوری خواهان با شکست مواجه شد. جرج اورول در کتاب زنده‌باد کاتالونیا (Homage to Catalonia) چگونگی شکست امیدها و آرمان‌های مبارزان داخلی و خارجی را شرح می‌دهد.

زنده باد کاتالونیا - جرج اورول

زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند - ارنست همینگوی

ارنست همینگوی به‌عنوان روزنامه‌نگار، اخبار جنگ داخلی اسپانیا را پوشش می‌داد، اما نتوانست بیش از این بی‌طرف بماند و به جبهه‌ی مبارزان آزادی ملحق شد.

همینگوی تجربیات خود از جنگ را به‌صورت داستان، به نگارش در آورد. گفته می‌شود کتاب زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند (For Whom The Bell Tolls) بهترین گزارش داستانی از جنگ داخلی اسپانیا است.

زنگ‌ ها برای که به صدا در می ‌آیند

سایه‌ باد - کارلوس روئیز زافون

کتابی که استفان کینگ آن را «اثری دوست‌داشتنی» بنامد، حتماً ارزش خواندن دارد.

داستان سایه‌ی باد (The Shadow of the Wind) نوشته‌ی کارلوس روئیز زافون در دوره‌ی پساجنگ و در شهر بارسلون روی می‌دهد؛ شهری که شاید بتوان گفت بیشترین آسیب‌ را به‌خاطر فاشیست‌ها متحمل شده است.

اگرچه داستان سایه‌ی باد ساختار پیچیده‌ای دارد، اما در دل آن به این عقیده می‌پردازد که همه‌ی کتاب‌ها، حتی کتاب‌های از یاد رفته قادر هستند زندگی خوانندگان خود را دگرگون سازند.

کتاب سایه باد

دن کیشوت - میگوئل دو سروانتس

رمان دن کیشوت (Don Quixote) اثر میگوئل دو سروانتس یکی از پایه‌های ادبیات اروپا محسوب می‌شود. این مجموعه‌ داستان در قالب تراژدی-کمدی روایتگر زندگی شوالیه‌ای متوهم و پریشان‌ حال است.

دن کیشوت روی‌هم‌ رفته کتابی سرگرم‌ کننده به‌شمار می‌رود و نویسنده از زندگی پر فراز و نشیب خود برای نگارش این کتاب الهام گرفته است.

سروانتس پس از تبعید از مادرید به شهر رم عزیمت کرد؛ در آنجا، به‌عنوان دستیار کاردینال شهر مشغول به‌کار شد؛ سپس به‌عنوان سرباز به نیروی دریایی اسپانیا پیوست؛ در هنگام بازگشت توسط دزدان دریایی ربوده و به‌مدت پنج سال به بردگی گرفته شد و بالاخره در ازای پرداخت جزیه‌ای آزادی خود را بازیافت.

دن کیشوت - سروانتس

کتاب راهنمای اسپانیا - لونلی پلنت

آخرین کتابی که به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب راهنمای اسپانیای لونلی پلَنِت (Lonely Planet Spain) است. اگر به اسپانیا سفر می‌کنید، بهتر است این کتاب را همراه خود داشته باشید.

این کتاب اطلاعات خوبی درباره‌ی قوانین این کشور، آداب‌ورسوم مردم، رستوران‌ها، هتل‌ها و جاذبه‌های دیدنی به خوانندگان می‌دهد.

کتاب راهنمای لونلی پلنت اسپانیا

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}