۱۱ جاذبه پنهان مارسی که کمتر شناخته شده هستند

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/11/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه بسیاری از گردشگران مارسی را با کلیسای جامع دولاگارد، بندر قدیمی، پارک ملی کلانک و صومعه‌ی سنت ویکتور می‌شناسند، اما مارسی پر از جاذبه‌های پنهانی است که مردم محلی عموما چیزی از آن‌ها به شما نمی‌گویند و شما باید قبل از سفر به فرانسه از آن ها مطلع باشید.

تور اروپا

جاذبه‌های پنهان مارسی زیاد است و مردم محلی غالبا اوقات فراغت خود را در این مکان‌ها می‌گذرانند. بااین‌حال، محلی‌ها علاقه‌ی چندانی ندارند تا این مکان‌ها را با گردشگران خارجی به اشتراک بگذارند. این مقاله به سراغ ۱۱ مکانی رفته است که مردم محلی غالبا ترجیح می‌دهند شما چیزی در مورد آن‌ها ندانید، به همین دلیل کمتر شناخته شده هستند.

جاذبه های پنهان مارسی

۱. پارک بورلی

پارک بورِلی (Borely) جایی است که همه‌ی مردم محلی مارسی در آخر هفته‌ها با خانواده و عزیزانشان به آنجا می‌روند. بورلی پارکی بزرگ در نزدیکی ساحلی است که یک دریاچه، یک کافه و مکانی برای اجاره‌ی دوچرخه دارد. اینجا محلی ایده‌آل برای ورزش و سپس شنا کردن است.

بورلی - مارسی

۲. پونت روژ

تمامی مسیرهای شرقی در امتداد جاده‌ی ساحلی به‌طرف قلعه‌ی قدیمی مارسی، به نواری کوچک و ساحلی به نام پونت روژ (Pointe Rouge) ختم می‌شوند. اینجا یک ساحل جذاب محلی است که نوجوانان با دوستان خود در آن وقت می‌گذرانند و کودکان بر روی ماسه‌ها به بازی می‌پردازند، درحالی‌که والدینشان مشغول تماشای آن‌ها از داخل رستوران‌های اطراف ساحل هستند.

پونت روژ - مارسی

۳. کافه پشت بامی در لا فریش

لا فریش (La Friche) نام یک کارخانه‌ی قدیمی تنباکو است که حالا از طیف گسترده‌ای از برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی میزبانی می‌کند. شماری از استارت‌آپ‌ها دفاتر خود را در اینجا دایر کرده‌اند و یک رستوران عالی نیز در این کارخانه وجود دارد. پارک مخصوص اسکیت سواری، کتاب‌فروشی و یک کافی‌شاپ، از دیگر مکان‌های جذاب لا فریش هستند.

این کارخانه باوجود مردم محلی شلوغ می‌شود، بنابراین احتمالاً آن‌ها دوست نداشته باشند که شما را هم به صف طویل مشتریان کافه اضافه کنند. جذابیت اصلی این کافه، پشت‌بام آن در فصل تابستان است که باوجود دی‌جی‌های مختلف و نمای شگفت‌انگیز از غروب مارسی، تفریحی تقریباً بی‌رقیب در این شهر ساحلی محسوب می‌شود.

کافه لا فریش - مارسی

۴. ساحل آبی

هرکسی که راهی مارسی می‌شود، به دنبال کشف ساحل آزور (Azur) یا سد لوبرون (Luberon) است. اما ساحل آبی (Côte Bleu) در طرف دیگر مارسی و غرب آن واقع شده و در نوع خود جواهری بی‌نظیر محسوب می‌شود. سوار بر قطاری شوید که شما را به ارتفاعات بالا در اطراف صخره‌های ساحلی می‌برد. تنها کافی است که در یکی از دهکده‌های کوچک ساحلی در این منطقه توقف کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

ساحل آبی - مارسی

۵. مسیر پیاده روی اوون

مسیر پیاده‌روی اُوون (Huveaune) یک مسیر کنار-رودخانه‌ای است که به پارک بورلی ختم می‌شود و از مرکز شهر نیز به ساحل راه دارد. اینجا فرصت خوبی برای پیاده‌روی، دویدن و حتی دوچرخه‌سواری است.

۶. صخره هایی در امتداد دژ سن ژان

موزه‌ی فرهنگ‌های اروپایی و مدیترانه‌ای و همسایه‌ی آن، دژ سن ژان (Saint Jean)، بسیار معروف هستند و در برنامه‌ی اکثر گردشگران به مارسی قرار دارند. هردوی این جاذبه‌ها ارزش دیدار دارند، اما خوب است تا به‌مانند یک محلی رفتار کرده و از نمای رو به ساحل این دژ با مناظر اطراف دیدن کنید. اینجا مکان ایده‌آلی برای درک زندگی و حس آرامش است.

دژ سن ژان - مارسی

۷. کاخ لونشان

مارسی در قرن نوزدهم متحمل یک خشک‌سالی بزرگ شد و همچنین بیماری وبا را تجربه کرد. به همین منظور، شورای شهر مارسی پروژه‌ای ۱۰ ساله برای آوردن آب از طریق مجموعه‌ای از کانال‌ها و تونل‌ها از رودخانه‌ی دورانس (Durance) در همان حوالی را آغاز کرد.

به مناسبت تمامی این تلاش‌های سخت‌کوشانه، کاخ لونشان (Longchamp) در محل ورود آب به مارسی ساخته شد. این کاخ از نظر معماری تحسین‌برانگیز است، اما آن‌چنان شلوغ نیست. شما می‌توانید موزه‌ی هنرهای زیبا را در یک طرف از کاخ و موزه‌ی تاریخ طبیعی را در طرف دیگر کاخ لونشان بیابید.

کاخ لونشان - مارسی

۸. دهکده ماهیگیری گود

وقتی‌که از مارسی به‌طرف شرق و در امتداد ساحل حرکت می‌کنید، پیش از رسیدن به پارک ملی کَلانک (Calanques) با دهکده‌ی ماهیگیری گود (Goudes) روبرو می‌شوید. دسترسی به این دهکده‌ی ماهیگیری کوچک به خاطر ترافیک شدید دشوار است، اما این سفر قطعاً ارزشش را دارد. راهی یکی از کافه‌های این دهکده شوید و درحالی‌که پاهای خود را در آب کرده‌اید، به تماشای غروب خورشید بپردازید.

دهکده گود - مارسی

۹. بندر آنسوئس لا رودون

به فاصله‌ی چند دقیقه تا ساحل آبی، می‌توان بندر کوچک آنسوئِس-لا-رودون (Ensuès-la-Redonne) در حوالی مارسی را پیدا کرد. ساحل صخره‌ای این بندر زیاد بزرگ نیست، اما باوجود چند رستوران در اطراف آن تماشایی است. در این بندر فستیوال‌های متعدد غذاهای دریایی برگزار می‌شود و مردم محلی سعی می‌کنند تا در این فستیوال‌ها تازه‌ترین غذاهای دریایی فصل را امتحان کنند.

بندر آنسوئس لا رودون

۱۰. باغ وحش مجنون

۲۵ سال قبل، در زمین‌های پارکِ مجاورِ کاخ لونشان، یک باغ‌وحش واقعی قرار داشت. این باغ‌وحش اخیراً با نام «باغ‌وحش مجنون» با مجسمه‌هایی از حیوانات مختلف در داخل قفس حیوانات قدیمی، شروع به کار کرده است. اینجا یک پارک محلی است که در آن‌ها خانواده‌ها با کودکان خود حضور می‌یابند.

بچه‌ها می‌توانند در زمین‌های اطراف سوارکاری با اسب‌های واقعی را تجربه کنند، درحالی‌که زوج‌ها امکان خوابیدن در ننوهای آویزان در کنار یکدیگر را دارند.

باغ وحش مجنون - مارسی

۱۱. دره اوف

دره‌ی اوف (Auffes) یک خلیج کوچک در امتداد جاده‌ی ساحلی اصلی کورنیش کندی (Corniche Kennedy) است. این مکان توسط یک ماهیگیر اهل ایتالیا در قرن هجدهم بنا شده و همچنان با حال و هوای سنتی خود پابرجاست.

دره‌ی اوف مکانی کوچک و عالی برای شنا یا پیک‌نیک است و به خاطر میزبانی از پیتزافروشی‌های فوق‌العاده و دو رستوران برتر شهر مارسی، به خود می‌بالد. اینجا مکان خوبی برای یافتن خوراک ماهی بویابِس (bouillabaisse) است.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}