شکم گردی در بهترین رستوران های کوردوبا

یسنا علیپور
  • یسنا علیپور
  • 1399/2/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر قصد سفر به شهر تاریخی کوردوبا در کشور اسپانیا را دارید، از چشیدن طعم غذاهای اصیل این شهر غافل نشوید! این مقاله بهترین رستوران‌های شهر کوردوبا را به شما معرفی خواهد کرد.

تور اروپا

کوردوبا شهری بسیار غنی از منظر تاریخی و متمایز از نظر ذائقه غذایی است. غذاهای این شهر ریشه‌های مشخصی در تاریخچه اندلسی آن دارند و وابسته به چاشنی‌ها و طعم‌های عربی، موری و مراکشی است.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر با رستوران‌های کوردوبا آشنا شوید:

بهترین رستوران های کوردوبا

1. بودگاس مزکیتا

بودِگاس مزکیتا (Bodegas Mezquita) یک کافه کلاسیک کوردوبایی است که گزینه‌های متنوعی از تاپاس ارائه می‌دهد. فضای داخلی شامل دیوارهای سفید است که عکس‌های قدیمی از آن‌ها آویزان هستند.

در اینجا می توانید تاپاس‌های معمول شهر کوردوبا شامل دم گاو پخته شده با حرارت ملایم، سوپ سنتی گوجه (گازپاچو)، سالاد پرتقال و ماهی تن و همچنین املت سیب‌زمینی (Potato Tortilla) را امتحان کنید.

بودگاس مزکیتا مکانی مناسب برای همه است، چه به دنبال یک وعده غذای کامل باشید، چه بخواهید یک استراحت کوتاه در طی گشت و یک نوشیدنی داشته باشید.

رستوران بودگاس مزکیتا - کوردوبا

2. آمالتیا

این رستوران دوست‌داشتنی در یک محله وسیع و رنگارنگ واقع شده که پایه‌ی خوراک‌های آن مدیترانه‌ای و با تنوع فصلی است.

آمالتیا (Amaltea) یک مکان عالی برای چشیدن طعم غذاهای مدیترانه‌ای است، بنابراین شما می‌توانید غذاهای مختلفی با برنج، بلغور و انواع گوشت شامل بره، گوساله، ماهی تن یا لوزی ماهی (هالیبوت) میل کنید.

آمالتیا با پخش موسیقی آرامش‌بخش و دلنشین و با روشن کردن شمع فضای عاشقانه و آرامی برای شما فراهم می‌کند.

رستوران آمالتیا - کوردوبا

3. چوراسکو

ال چوراسکو (El Churrasco) که در داخل یک هتل در منطقه یهودی‌نشین کوردوبا واقع شده، یک رستوران امروزی به معنای واقعی است. معنی نام رستوران گوشت گریل شده است که همان چیزی است که به آن شهرت دارد. این رستوران در سال ۱۹۷۰ توسط رافائل کاریجو افتتاح شد و همچنان به عنوان یکی از پربازدیدترین رستوران‌های کوردوبا شناخته می‌شود.

در ال چوراسکو می‌توانید گوشت قرمز ایبریایی که با ذغال گریل شده است به همراه دو مدل سس عربی فلفل قرمز و سبز میل کنید.

رستوران چوراسکو - کوردوبا

4. ترسیو ویخو

این رستوران کوچک یک تجربه بسیار خاص از نوشیدنی به شما پیشنهاد می‌دهد. در ال ترسیو ویِخو (El Tercio Viejo) شما با یک لیوان بزرگ که داخل آن حلزون قرار داده شده است مواجه خواهید شد.

حلزون یک خوراک لذیذ کوردوبایی است و در یک بشقاب به همراه یک لیوان بزرگ نوشیدنی تند نعنایی از آب گوشت حلزون سرو می‌شود.

شما باید گوشت حلزون را با یک خلال دندان از پوسته جدا کنید و فرآیند خوردن را با نوشیدن مایع تند داخل لیوان به پایان برسانید. برای افراد با شهامتی که می‌خواهند فرهنگ کوردوبایی را به طور کامل تجربه کنند، این یک ماجراجویی واقعی خواهد بود!

5. چوکو

هدف رستوران چوکو (Choco) آسان کردن شکم گردی برای افرادی است که نمی‌توانند چند صد یورو برای یک بشقاب غذای مناسب هزینه کنند. چوکو کمی خارج از مرکز شهر واقع شده است، اما یک منویی خارج از تصور با دامنه وسیعی از نوشیدنی‌ها به شما پیشنهاد می‌کند.

بنابراین کاملا ارزش زمانی که برای رفتن به این‌ رستوران برای تجربه یک وعده غذا در محیطی صمیمی و آرامش‌بخش می‌گذارید تا خوراک‌های نوآورانه سرآشپز این رستوران، کیسکو گارسیا را بچشید، خواهد داشت. فضای داخلی چوکو بسیار ساده است و از رومیزی‌های سفید بر روی میزها استفاده شده تا شما بتوانید بهتر روی غذای خود تمرکز کنید.

رستوران چوکو - کوردوبا

6. رگادرا

لا رِگادرا (La Regadera) رستوران رتبه یک شهر کوردوبا است. منو شامل غذاهای اسپانیایی متشکل از مواد اولیه بین‌المللی است. تقریبا تمامی غذاها مانند غذای کوردوبایی سالمورخو (Salmorejo) به راحتی می‌تواند بین دو نفر به اشتراک گذاشته شود، چرا که غذاها در حجم زیاد سرو می‌شوند.

استیک‌ها بسیار آبدار و لطیف هستند و فضای داخلی این رستوران شیک کمی غیرمعمول و در عین حال فریبنده است و در آن سطل‌های آب‌پاشی در کل محیط به دیوار نصب شده‌اند.

افرادی که در این رستوران کار می‌کنند رفتاری بسیار دوستانه دارند و به مشتریان بسیار توجه می‌کنند. طرفداران نوشیدنی‌ها نیز می‌توانند گستره وسیعی از نوشیدنی در لا رگادرا بیابند.

رستوران رگادرا - کوردوبا

7. تابرنا کاسا پپه د لا خودریا

کافه کاسا پپه د لا خودِریا (Taberna Casa Pepe de la Juderia) برای گردشگران بسیار محبوب و محل رایج ملاقات محلی‌هایی است که می‌خواهند از فضای آرامش‌بخش آن لذت ببرند و خود را غرق تاپاس و نوشیدنی‌های باکیفیت کنند.

این کافه یک تراس روباز در طبقه بالا و یک قسمت کوچک برای صرف تاپاس در طبقه پایین دارد. بعضی از غذاهای مخصوص سرآشپز خوان پدرو سکادوراس شامل بادمجان و عسل، بره آبدار یا املت دم گاو است.

در اینجا خلاقیت سرآشپز با مواد اولیه‌ی با کیفیت و تازه و انواع ماهی همراه می‌شود تا ترکیب لذت‌بخشی از مزه‌ها را ایجاد کند.

رستوران کاسا پپه د لا خودریا - کوردوبا

8. کازا مازال

تمرکز کازا مازال (Casa Mazal) بر سرو غذاهایی است که الهام گرفته از یهودی‌های شبه جزیره ایبریا معروف به سفاردی‌ها است.

این گونه غذاها ترکیبی از طعم‌های اندلسی، ترکی و آفریقایی را شامل می‌شود. آشپزان این رستوران غذاها را از مواد اولیه تازه فصلی تهیه کرده و انواع مختلفی از نوشیدنی‌های اسپانیایی را نیز عرضه می‌کنند.

کازا مازال غذاهای خوشمزه متنوعی که در میان آن‌ها سالاد عدس سوریه‌ای یا تکه‌‌های بادمجان و عسل به چشم می‌خورد را ارائه می کند.

اگر به این رستوران رفتید، یکی از غذاهای مخصوص آن مانند فیله سرخ شده گاو با انگور، کیک بره یا بلغور گوساله را حتما امتحان کنید. در این رستوران همواره موسیقی‌های مدیترانه‌ای پخش می‌شود.

رستوران کازا مازال - کوردوبا

9. تابرنا سن میگل (کازا ال پیستو)

محبوب‌ترین کافه برای محلی‌های‌ کوردوبا، تابرنا سن میگل (Taberna San Miguel) است. طراحی فضای داخلی به سال ۱۸۸۰ میلادی برمی‌گردد و فضای مرسوم کافه‌های قدیمی اسپانیا را تداعی می‌کند. منو خیلی متنوع نیست ولی غذاهایی که ارائه می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردارند.

10. ترتوگا

لا تُرتوگا (La Tortuga) یک مکان فوق‌العاده برای صرف صبحانه یا میان‌وعده است. در روزهای آخر هفته این رستوران تبدیل به مکانی برای رقصیدن جوانان محلی می‌شود.

ماریا و والریا مالکان لا ترتوگا، فقط از مواد غذایی تازه در طبخ غذاها استفاده کرده و آن‌ها را به سبک غذاهای خانگی آماده می‌کنند.

یک نانوایی کوچک هم در این رستوران وجود دارد که انواع مختلف نان تازه و قهوه‌های معطر را به شما پیشنهاد می‌کند.

یسنا علیپور یسنا علیپور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}