بهترین کافی شاپ های شهر ادینبرو

    صدرا شریفی
    • صدرا شریفی
    • 1399/1/22
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    کافه‌های شهر ادینبرو (ادینبورگ) در اسکاتلند همچون کافه‌های پاریس، محلی مناسب برای تمرکز و ساعت‌ها تفکر است.

    تور اروپا

    امروزه کافی‌شاپ‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند، تا جایی‌که برخی از گردشگران شاید حتی یک شهر را تنها بر اساس کیفیت کافی‌شاپ‌هایش بسنجند. البته شاید هم حق داشته باشند! برخی از بزرگ‌ترین حماسه‌ها و افراد تاریخ از همین کافی‌شاپ‌ها برخاسته‌اند.

    برای مثال ارنست همینگوی را در نظر بگیرید که علاقه زیادی به کافه‌های شهر هاوانا داشت و برخی از معروف‌ترین رمان‌های خود را در این کافه‌ها نوشته بود.

    کافه آرتیسان روست

    در محیط کافه آرتیسان روست (Artisan Rosat) شما می‌توانید هم‌نشین گربه‌ها شوید و از نوشیدن قهوه‌ی خود لذت ببرید. گمان زده می‌شود که کافه آرتیسان روست اولین کافی‌شاپ و مجموعه قهوه‌ساز در سراسر اسکاتلند بوده باشد.

    نکته جالب اینکه، این کافه ۳ شعبه در گوشه و کنار شهر ادینبرو دارد و بنابراین بر اساس محل تقریبی خود می‌توانید به یکی از این شعبه‌ها در خیابان‌های بروتِن (Broughton)، استاک‌بریج (Stockbridge) و برونتس‌فیلد (Bruntsfield) مراجعه کنید.

    منوی نوشیدنی‌های این کافه بسیار متنوع است و بنابراین به‌احتمال‌زیاد هر نوع نوشیدنی بر پایه قهوه که مدنظر شما باشد را می‌توانید در اینجا سفارش دهید.

    محیط کافه آرتیسان روست بسیار دوستانه و صمیمانه است و به‌هیچ‌عنوان در آن احساس بدی نخواهید داشت. همچنین جالب است بدانید که تخصص خدمه آن تنها درزمینه سرو قهوه نیست، بلکه هر نوع سؤال مرتبط با قهوه داشته باشید را می‌توانید از آن‌ها بپرسید.

    کافه آرتیسان روست

    کافی شاپ برو لب

    مجموعه کافی‌شاپ برو لَب (Brew Lab) آن‌قدر باکیفیت و مناسب است که آن را بتوان به‌عنوان یکی از بهترین کافی‌شاپ‌های شهر ادینبرو معرفی کرد.

    تخصص اصلی این مجموعه در تهیه کردن انواع قهوه است؛ تاجایی‌که حتی یک آزمایشگاه مخصوص خود داشته و در آن به‌صورت حرفه‌ای به آزمایش و تولید انواع قهوه می‌پردازند تا بهترین و خوشمزه‌ترین ترکیبات و میزان‌ها را پیدا کنند.

    با این تعاریف، بنابراین دور از انتظار نخواهد بود که نوشیدنی‌های این کافی‌شاپ کمتر رقیبی در سراسر شهر ادینبرو داشته باشند. البته تنها قهوه و اسپرسوهای مجموعه برو لب ستودنی نیستد. توصیه می‌کنیم که سوپ‌های فوق‌العاده و یا کیک‌های خوشمزه این کافی‌شاپ را نیز حتماً امتحان کنید.

    برو لَب

    کافی شاپ فورتیتود

    کافی‌شاپ فورتیتودِ (Fortitude) شهر ادینبرو به‌قدری محبوب است که برخی از افراد صبح‌ها کمی زودتر از موعد بیدار شده تا بتوانند خود را هرچه زودتر به این کافی‌شاپ برسانند و یک صندلی خالی برای خود پیدا کنند.

    البته کوچک بودن محیط این کافی‌شاپ نیز در این امر بی‌تأثیر نیست! کافی‌شاپ فورتیتود درواقع یکی از کوچک‌ترین و دنج‌ترین کافی‌شاپ‌های شهر ادینبرو است.

    بااین‌حال، این موضوع نباید باعث شود این واقعیت را نادیده بگیرید که این کافه یکی از بهترین قهوه‌ها را در سراسر شهر ادینبرو به شما ارائه می‌کند. نوشیدنی‌های این کافی‌شاپ توسط افراد خبره و با استفاده از آب تصفیه‌شده و همچنین دانه‌های قهوه مخصوصی تهیه می‌شود که توسط خود آن‌ها پرداخته و برشته‌شده است.

    نوشیدنی‌های فورتیتود فصلی هستند. بنابراین دوستداران قهوه می‌توانند هرزمانی که بخواهند به این کافی‌شاپ آمده و از چشیدن طعم‌های جدید، فصلی و لذیذ آن لذت ببرند.

    فورتیتود

    کافه میلک من

    کافه میلک من (Milkman) اگرچه محیطی دنج و دوست‌داشتنی دارد، ولی بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد دارند حین نوشیدن قهوه کمی کتاب مطالعه کنند، با دوستان خود گپی بزنند یا اینکه چند دقیقه‌ای با چند فرد قهوه‌دوست دیگر صحبت کرده و دوست جدید پیدا کنند.

    کافه میلک‌من در خیابان کاک‌برن (Cockburn) شهر ادینبرو قرار دارد و هنگامی‌که به آن نزدیک شوید، احتمالاً نمای بیرونی دیدنی و زیبای آن چشمتان را خواهد گرفت.

    به‌هرحال انتظار نداشته باشید که این کافی‌شاپ به همان دنجی و سادگی سایر کافه‌ها باشد و منتظر کمی نوگرایی و تجربیات جدید را در کافه میلک من باشید.

    همان‌طور که از نام این کافه مشخص است، برخی از نوشیدنی‌های اصلی این کافه با استفاده از ترکیب شیر و قهوه تهیه می‌شوند. ولی مطمئن باشید که این نوشیدنی‌ها به‌قدری خوش‌طعم هستند که مجدداً شما را جذب این کافه می‌کنند. البته کیک و پاستاهای سرو شده در آن هم شهرت و هواداران بسیار زیادی دارد.

    کافه میلک من

    کافه بلک مدسین

    کافه بلک مدسین (Black Medicine) را می‌توان ترکیبی از خلاقیت، قهوه و گپ و گفت دانست. کافه بلک مدسین دو شعبه در شهر ادینبرو دارد که یکی از آن‌ها دنج و خلوت، و دیگری در نزدیکی موزه‌ی خیابانی چمبر (Chamber’s Street Museum) است.

    در این شعبه که تردد بیشتری در آن صورت می‌گیرد،‌ می‌توانید دانشجویان و اساتید زیادی را مشاهده کنید که در طول روز به اینجا می‌آیند. بااین‌حال،‌ مزیت اصلی کافه بلک مدسین را می‌توان قهوه‌های آن دانست.

    نوشیدنی‌ها و قهوه‌های این کافه به‌قدری خوشمزه هستند که نیازی به توضیح و تبلیغ ندارند. به‌طور کلی، منوی غذای این کافه، علیرغم ساده بودن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

    کافه بلک مدسین

    کافه زبرا کافی

    کمی که از خیابان رویال مایل (Royal Mile) شهر ادینبرو خارج شوید،‌ کافه زبرا کافی (.Zebra Coffee Co) را مشاهده خواهید کرد که به بهشت قهوه‌دوستان معروف شده است.

    در این کافه انواع قهوه‌ها را می‌توانید سفارش دهید که همه‌ی آن‌ها نه‌تنها خوشمزه هستند، بلکه ظاهری بسیار زیبا نیز دارند. در نظر داشته باشید که تنها قهوه‌های این کافه معروف و لذیذ نیستند،‌ بلکه مجموعه زبرا کافی به‌خاطر منوی غذای خود هم معروف شده است. انواع غذاهای مختلف، از تخم‌مرغ نیمرو کلاسیک گرفته، تا انواع پاستا را می‌توانید در منوی غذایش پیدا کنید.

    نکته جالب دیگر در مورد این مجموعه، کتابخانه‌‌اش است. کتابخانه‌ای پر از کتاب‌های کمیک در این کافه قرار دارد که دوست‌داران کمیک می‌توانند حین نوشیدن قهوه‌ی خود، این کتاب‌ها را نیز مطالعه کنند.

    کافه زبرا کافی

    کافه فیلامنت کافی

    توصیه می‌کنیم صبح خود در شهر ادینبرو را با قهوه‌های فوق‌العاده‌ی کافه فیلامنت کافی (Filament Coffee) آغاز کنید. تنها کافی است یک‌‌بار این کار را انجام دهید تا تبدیل به برنامه‌ی روزمره شما شود.

    منوی غذای فیلامنت کافی بسیار ساده است: قهوه یا غیرقهوه؟ انواع قهوه‌ها را می‌توانید در این کافه سفارش دهید.

    در بخش «غیرقهوه»‌ هم نوشیدنی‌های دیگری مانند چای،‌ شکلات داغ و ... قرار گرفته که امتحان آن‌ها نیز ضرری ندارد. به‌هرحال،‌ منوی غذای فیلامنت کافی شاید خیلی ساده باشد، ولی مطمئن باشید از چشیدن نوشیدنی‌هایش رضایت خواهید داشت.

    کافه زبرا کافی

    کافه الفنتس اند بیگلز

    اگر بخواهیم کافه الفنتس اند بِیگلز (Elephants And Bagels) را به فارسی معنی کنیم، باید بگوییم «کافه فیل‌ها و شیرینی‌ها»، که البته اسم بی‌ربطی هم نیست.

    همه می‌دانیم که شیرینی بهترین دوست یک لیوان قهوه است. از سوی دیگر، این را هم می‌دانیم که فیل‌ها حیوانات شگفت‌انگیزی هستند. حال، این دو چه ارتباطی با یک کافی‌شاپ دارد؟

    کافی است این دو موضوع را با یکدیگر ترکیب کنید تا ویژگی‌های کافه الفنتس اند بِیگلز را متوجه شوید. در این کافه کیفیت قهوه‌ها فوق‌العاده هستند، انواع شیرینی‌ها به وفور پیدا می‌شود و البته اینکه دیوارهای آن‌هم با طرح‌های هنری به شکل فیل تزئین شده‌اند!

    این کافه شاید تنها یک ایراد داشته باشد،‌ آن هم سخت بودن انتخاب از میان ۱۳ نوع شیرینی مختلفی است که برای مشتریان خود سرو می‌کنند! البته انتخاب شیرینی الزامی نیست و می‌توانید تنها نوشیدنی سفارش دهید.

    کافه الفنت اند بیگِل

    کافه پاتیسری فلورنتین

    اگر طرفدار محیطی ساکت و بی‌سروصدا و نوشیدنی‌هایی خلاقانه هستید، کافه پاتیسِری فلورنتین (Patisserie Florentin) می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

    این کافه بیش از ۲۰ سال است که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کافه‌ها برای اهالی شهر ادینبرو شناخته می‌شود. اگرچه محیط این کافه نسبتاً کوچک است، اما گویی بخش کوچکی از کشور فرانسه را در خاک اسکاتلند تماشا می‌کنید. بعضی از خوشمزه‌ترین پاستاها را هم می‌توانید در اینجا سفارش دهید.

    تمام غذاهای این کافه کاملاً تازه هستند و با استفاده از بهترین مواد اولیه تهیه می‌شوند. قهوه‌های اسپرسو کافه پاتیسری فلورنتین فوق‌العاده هستند و آن‌ها را می‌توانید در کنار صبحانه‌های قاره‌ای و یا اسنک‌هایش سفارش دهید.

    نه تنها غذا و نوشیدنی‌های این کافه فوق‌العاده هستند، بلکه مکانی را هم به اجرای زنده موسیقی اختصاص داده‌اند که برخی از هنرمندان بومی منطقه در اینجا به‌صورت زنده اجرا کنند.

    کافه پاتیسری فلورنتین

    کافه دووِکوت

    کافه دووِکوت (Dovecot) یک کافی‌شاپ معمولی نیست. این کافه به‌نوبه‌ی خود یک گالری هنری هم شناخته می‌شود. این الماس کوچک که به آن دووکوت گالری هم گفته می‌شود، تبدیل به مرکزی خلاق در شهر ادینبرو شده که هنرمندان در آن صنایع‌دستی، آثار هنری و طراحی‌های معاصر خود را به نمایش می‌گذارند.

    کافه دووِکوت به‌خصوص به‌خاطر بخش نمایشگاه بین‌المللی ملیله (پرده‌های نقش‌دار) خود شناخته می‌شود. با این حال خوب است بدانید که تنها آثار هنری موجود در این ساختمان خاص و مثال‌زدنی نیستند، بلکه قهوه‌ها و کیک‌های ارائه‌شده توسط آن‌ها نیز به همین میزان خاص و ستودنی است. 

    کافه دووِکوت

    صدرا شریفی صدرا شریفی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}