املت اسپانیایی اصیل را در بهترین رستوران‌ های کوردوبا امتحان کنید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1399/3/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

تورتیلا اسپانیایی که نوعی املت است، نماد آشپزی اسپانیایی به شمار می‌رود و بهترین مکان برای چشیدن طعم منحصربه‌فرد این غذای خوشمزه که با سنت‌‌های اسپانیایی عجین شده، بارهای کوردوبا است.

تور اروپا

تورتیلا د پاتاتا (Tortilla de patata) یا تورتیلای سیب‌زمینی یک نوع املت حجیم اسپانیایی است که با استفاده از پیاز و سیب‌زمینی طبخ می‌شود. تورتیلا یکی از مشهورترین غذاهای اسپانیا است و تمام بارها و رستوران‌های شهر کوردوبا آن را سرو می‌کنند.

کیفیت این غذای رایج می‌تواند در هر رستورانی متفاوت باشد؛ به همین دلیل بهترین مکان‌های کوردوبا از بارهای سنتی گرفته تا رستوران‌های مدرن را گرد آورده‌ایم تا بتوانید از خوردن طعم اصیل تورتیلا در این شهر زیبا لذت ببرید.

تورتیلا اسپانیایی

بار سانتوس

بار سانتوس (Santos) برای پخت بهترین و بزرگ‌ترین املت‌های تورتیلا شهرت دارد. بارهای زیادی می‌توانند ادعا کنند که بهترین تورتیلای کوردوبا را می‌پزند، اما هیچ‌کدام نمی‌توانند تورتیلایی به بزرگی املت‌های سانتوس بپزند.

این املت‌های بزرگ که شبیه به یک تایر زردرنگ حجیم به نظر می‌رسند و با افتخار در ویترین‌ پنجره‌ی بار که رو به دیوار شرقی مسجد-کلیسای جامع است، به نمایش در آمده‌اند.

قطعاً حتی گرسنه‌ترین گردشگر کوردوبا هم نمی‌تواند یکی از املت‌های کامل این بار را بخورد؛ به همین خاطر قطعه‌ی بزرگی از این غذا را روی یک بشقاب کاغذی به همراه یک چنگال پلاستیکی سرو می‌کنند.

مشتری‌ها عمدتاً تورتیلا را به همراه نوشیدنی در خیابان می‌خورند و در این حین به تحسین معماری زیبای مسجد کوردوبا می‌پردازند.

ازآنجایی‌که سانتوس در یکی از خیابان‌های اصلی شهر قرار گرفته؛ همیشه شلوغ است. این شلوغی حس و حال بی‌نظیری را به هنگام گلاویز شدن شما با بزرگ‌ترین قطعه‌ی تورتیلا در کوردوبا به وجود می‌آورد.

تورتیلا اسپانیایی

ال ترسیو ویخو

ال ترسیو ویخو (El Tercio Viejo) در نزدیکی کاخ باشکوه ویانا (Palacio de Viana)، جاذبه‌ی چشمگیر جشنواره‌ی سالانه‌ی لاس پاتیوس (los Patios)، قرار گرفته است.

ویخو یک بار کوچک است که بهترین و ارزان‌ترین تاپاس‌های این محله را سرو می‌کند.

در خود بار تقریباً فضای زیادی وجود ندارد؛ بنابراین مشتری‌ها به‌سرعت تراس کوچک آن را پر می‌کنند و درحالی‌که خیابان شلوغی را که به ویانا منتهی می‌شود، تماشا می‌کنند، از خوردن تاپاس و نوشیدنی خنک لذت می‌برند.

تورتیلای اینجا به همان خوبی است که از یک بار کوردوبایی انتظار دارید و احتمالاً ارزان‌ترین املتی است که در شهر پیدا خواهید کرد. ضمناً این بار را بدون امتحان کردن یک لیوان حلزون (اسنک مخصوص ویخو) ترک نکنید.

تورتیلا اسپانیایی

سانتا مارینا

بار کوچک و دوست‌داشتنی سانتا مارینا (Santa Marina) آن‌قدر سنتی است که اگر اسمش را در گوگل جستجو کنید، هیچ‌چیزی درباره‌ی آن پیدا نخواهید کرد اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که این بار وجود دارد.

این بار در مقابل کلیسای قدیمی و باشکوه سانتا مارینا در قلب شهرک قدیمی کوردوبا واقع شده است. این مکان مدت‌ها است که برای محلی‌های این منطقه غذا سرو می‌کند و مشتری‌های آن به خاطر نبود میز در کنار بار زردرنگ آن می‌ایستند.

در آشپزخانه‌ی کوچک سانتا مارینا غذاهای کلاسیک خوشمزه‌ای مثل تورتیلای معمولی طبخ می‌شود. در حین خوردن تورتیلا می‌توانید نگاهی به پوسترهای زردرنگ گاوبازی که به اوایل قرن بیستم تعلق دارد و تابلوهای رنگ و رو رفته‌ی باکره‌ی گریان بیندازید. امروزه این تابلوها و پوسترها دیگر به این شکل کشیده نمی‌شوند.

تورتیلا اسپانیایی

گاروم ۲.۱

«همه‌چیز فوق‌العاده عالی بود» این جمله‌ را از مشتریانی که در این بار غذا خورده‌اند، زیاد می‌شنوید.

بار شیک گاروم ۲.۱ یا گاروم دورس کوما اونو (2.1 Garum) در انتهای خیابان سن فرناندو (San Fernando)‌ قرار دارد. این خیابان یکی از پرهیاهوترین خیابان‌های شهرک قدیم است.

اینجا جایی است که می‌توانید از خوردن غذاهای کلاسیک مثل تورتیلا و سالمورِخو (salmorejo) لذت ببرید.

هردوی این خوراک‌ها از بهترین غذاهای این شهر محسوب می‌شوند و با فنون آشپزی مدرن و ترکیبات خلاقانه طعم تازه‌ای پیدا کرده‌اند. خدمات بار گاروم نیز به‌اندازه‌ی غذاهای خوشمزه‌ی آن ستودنی است.

این بار در محله‌ی قدیم نزدیک رودخانه قرار دارد. اینجا مکانی بی‌نظیر برای استراحت در حین بازدید از حیاط‌‌خلوت‌های مشهور و زیبای کوردوبا و مسجد کلیسای آن به شمار می‌رود.

تورتیلا اسپانیایی

بودگاس کمپوس

بودگاس کمپوس (Bodegas Campos) یکی از مشهورترین رستوران‌های قدیمی کوردوبا است. اگر می‌خواهید با محلی‌ها در محیطی اندلسی غذا بخورید، حتماً از این رستوران دیدن کنید.

بودگاس کمپوس هزارتویی از اتاق‌ها، راهروهای جذاب، حیاط‌‌ها و ایوان‌های زیبا را در چندین طبقه تشکیل می‌دهد. این مکان غذاهای سنتی اندلسی ازجمله تورتیلای معمولی سرو می‌کند.

شما می‌توانید از خوردن املت‌های خانگی تورتیلا در تاورن‌ بدون تشریفات آن لذت ببرید یا در رستورانی با رنگ و بوی سنتی بنشینید. هر کجا را برای نشستن در بودگاس کمپوس انتخاب کنید، خدمات عالی دریافت خواهید کرد.

برای تجربه‌ی یک غذای کوردوبایی به‌تمام‌معنا، غذای خود را با نوشیدنی‌های عالی این رستوران همراه کنید. خوراک آب‌پز دم گاو، یکی دیگر از غذاهای جنوبی اسپانیا است که باید حتماً طعم آن را بچشید.

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}