قبل از سفر به یونان این 10 فیلم را تماشا کنید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1399/4/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}
پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به یونان فیلم‌هایی که در این کشور ساخته شده را ببینید و بعضی از کتاب‌هایی که درباره یونان نوشته شده است را حتما بخوانید. به‌طور کلی دیدن فیلم یا خواندن کتاب‌هایی که مربوط به مقصد موردنظرتان است، به شما دید وسیع‌تری درباره آن مکان می‌دهد.

تور اروپا

همه ما یونان را با جاذبه‌های تاریخی آن می‌شناسیم. اما یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت این کشور اساطیری و قبل از سفر به آن، تماشای فیلم‌هایی با حال و هوای یونانی است.

یونان کشوری با زیبایی‌های منحصربه‌فرد است، اما متأسفانه فیلم‌های اندکی در این کشور ساخته شده است. بااین‌حال، همین معدود فیلم‌ها پر از صحنه‌هایی از طبیعت و زیبایی یونان با آسمان و دریای آبی و جزایری شگفت انگیز با آب‌های شفاف و گرم مدیترانه‌ای هستند.

این فیلم‌ها کمک می‌کنند تا ما با ذهنیتی بهتر پا به کشور اساطیری یونان بگذاریم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۳۰۰ اسپارتی - ۱۹۶۲

فیلم اکشن «۳۰۰ اسپارتی» محصول سال ۱۹۶۲، در دهکده‌ی پراچورا (Perachora) در منطقه‌ی پلوپونز ساخته شده و متفاوت از فیلم جنجال‌برانگیز ۳۰۰ در سال ۲۰۰۷ است. ۳۰۰ اسپارتی نبرد تاریخی ترموپیل در سال ۴۸۰ پیش از میلاد را روایت می‌کند. این فیلم که یکی از حماسی‌ترین نبردهای میان ایران و یونان را به تصویر می‌کشد، داستان ۳۰۰ سربازی است که در مقابل ارتش ایرانیان مقابله می‌کنند. ۳۰۰ اسپارتی داستانی قدرتمند از غلبه‌ی تعداد اندکی سرباز به ارتشی بزرگ را به تصویر می‌کشد. ۳۰۰ سرباز شاه لئونیداس در این فیلم در مقابل ارتش ۲۵۰,۰۰۰ نفری ایرانیان در سواحل مدیترانه ایستادگی می‌کنند. ریچارد اگان، رالف ریچاردسون، دیوید فارار، دیان بیکر و بری کو در این فیلم هنرنمایی می‌کنند.

فیلم ۳۰۰ اسپارتی

زوربای یونانی - ۱۹۶۴

زوربای یونانی که بر اساس رمانی به نام «زندگی و دورانِ الکسیس زوربا» از نیکوس کازانتزاکیس ساخته شده، سرشار از روح و جان یونانی است. این فیلم در جزیره‌ی کرت (Crete) ساخته شده و حتی باوجود اینکه سیاه‌وسفید است، زیبایی این جزیره را به تصویر می‌کشد. در این فیلم یک نویسنده‌ی جوان انگلیسی به کرت سفر می‌کند تا کسب‌وکار خانوادگی خود را سروسامان دهد. او در این جزیره با فردی به نام الکسیس زوربا آشنا می‌شود. او به جوان می‌آموزد تا چگونه از زندگی خود لذت ببرد.

فیلم زوربای یونانی

پسر دلفین سوار - ۱۹۵۷

بخش اعظم این فیلم کلاسیک و رمانتیک در جزایر سارونیک یونان فیلم‌برداری شده است. البته بخش‌هایی از این فیلم هم در آتن، جزیره‌ هیدرا و رودس فیلم‌برداری شده و زندگی سرزنده‌ی مدیترانه‌ای در یونان را به تصویر می‌کشد. در این فیلم، یک راننده تاکسی یونانی در جزیره‌ی هیدرا یک مجسمه‌ی ارزشمند از پسری سوار بر دلفین پیدا می‌کند. آلن لاد، کلیفتون وب و سوفیا لورن از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

پسر دلفین سوار

فقط به خاطر چشمان تو - ۱۹۸۱

این فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند، مأمور ۰۰۷، صحنه‌هایی نفس‌گیر از کایت‌سواری بر فراز صومعه‌ی معلق مِتئورا را به تصویر می‌کشد.

زیبایی این صومعه در بالای صخره‌های مرتفع به همراه اشکال خاص و تماشایی این صخره‌ها، هرکسی را مجذوب سفر به متئورا می‌کند. از اوایل دوران مسیحیت، صخره‌های عمودی متئورا به‌عنوان مکانی ایده‌آل برای ساخت صومعه‌ها انتخاب شدند. به عقیده‌ی راهبان، انزوا و زیبایی‌های طبیعی به آن‌ها در رسیدن به سطوح بالای معنویت کمک می‌کند. فیلم فقط به خاطر چشمان تو این زیبایی‌ها را به شکلی خارق‌العاده به نمایش می‌گذارد.
فقط به خاطر چشمان تو

ولنتاین شرلی - ۱۹۸۹

این کمدی انگلیسی که در میکونوس یونان فیلم‌برداری شده، پس از اکران، نامزد بهترین بازیگر زن اسکار و نامزد بهترین فیلم‌برداری گولدن گلوب شد. ولنتاینِ شرلی به قلم ویلی راسل نوشته شده است. این فیلم داستانی از یک زن خانه‌دار ناامید را روایت می‌کند که در سفری تفریحی به میکونوس وارد رابطه‌ی عاشقانه‌ی جدیدی می‌شود. پائولین کالینز، آلیسون استیدمن و تام کانتی از چهره‌های شاخص در این فیلم هستند.

ولنتاین شرلی

ماندولین کاپیتان کورلی - ۲۰۰۱

این فیلم که بر اساس رمان ۱۹۹۴ از لویی دِ برنیِر ساخته شده و دوران اشغال یونان توسط ایتالیا در خلال جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند، در سفالولینا فیلم‌برداری شد و صحنه‌هایی فراموش‌نشدنی از یک داستان عاشقانه را رقم زد. آنتونیو کورلی، ناخدای ایتالیایی، عاشق پالگیا، دختر قوی و بااراده‌ی پزشک دهکده، می‌شود. این عشق حماسی در مقابل تمامی ناملایمات و سختی‌های جنگ جهانی دوم شکل می‌گیرد.

فیلم ماندولین کاپیتان کورلی

ماما میا - ۲۰۰۸

این فیلم موزیکال در جزیره‌ی اسکوپِلوس (Skopelos) با شمار فراوانی از چهره‌های مطرح سینمایی ساخته شده است. داستان فیلم در مناطق بکر و تماشایی جزیره فیلم‌برداری شده و یک فیلم عالی با حال و هوای تابستانی است. در این فیلم، سوفی در آستانه‌ی ازدواج با عشق خود است، اما آرزو دارد تا بفهمد پدر واقعی‌اش کیست. او بدون اینکه مادرش چیزی متوجه شود، ۳ مرد را که احتمال می‌دهد یکی از آن‌ها پدر واقعی‌اش است را به مراسم ازدواجش دعوت می‌کند.

فیلم ماما میا

زندگی من در تباهی - ۲۰۰۹

این فیلم که توسط نویسنده‌ی فیلم «عروسی یونانی پر ریخت‌وپاش من»، نیا واردالوس، ساخته شده، دیگر کمدی به سبک یونانی است. فیلم در برخی مکان‌های کلاسیک یونانی نظیر آتن، المپیا و دلفی ساخته شده و بسیاری از بناهای تاریخی و جاذبه های یونان باستان را به تصویر می‌کشد. در فیلم، یک راهنمای تور یونانی-آمریکایی به نام جورجیا از یافتن شغل رؤیایی خود ناامید می‌شود. او دوستانی تازه پیدا می‌کند و عشق او با راننده‌ی اتوبوس شرکت جهانگردی شاغل در آن بالا می‌گیرد.

فیلم زندگی من در تباهی

آرکادیای گمشده - ۲۰۱۰

درام آمریکایی آرکادیای گمشده، محصول سال ۲۰۱۰، نگاهی دقیق و واضح به طبیعت و مناظر زیبای یونان دارد و متفاوت از کلیشه‌هایی مانند تعطیلات تابستانی و سواحل است. این فیلم جنبه‌های مثبت و منفی زندگی در یونان را به تصویر می‌کشد. تمام فیلم در یونان و کوهستان‌های آرکادیا ساخته شده و در آن صحنه‌هایی تماشایی از سواحل پلوپونز نیز دیده می‌شود. این فیلم داستان دو نوجوان آمریکایی به نام شارلوت و سای است که برای سفر به پلوپونز می‌آیند. آن‌ها با یک مهاجر آمریکایی روبرو می‌شوند که آن دو را برای رسیدن به آب‌های جادویی کوه پارناسوس و کشف دنیایی تازه راهنمایی می‌کند.

آرکادیای گمشده

قبل از نیمه شب - ۲۰۱۳

قبل از نیمه‌شب، دنباله‌ی فیلم‌های قبل از طلوع آفتاب (محصول سال ۱۹۹۵) و قبل از غروب آفتاب (محصول سال ۲۰۰۴) است و زندگی زوجی را به تصویر می‌کشد که ۹ سال پس از اکران آخرین فیلم از این دنباله، برای تعطیلات خانوادگی راهی شبه‌جزیره‌ی پلوپونز می‌شوند. جسی و سلین حالا در اوایل دهه‌ی چهل سالگی خود هستند و تلاش می‌کنند واقعیات پدر و مادر شدن را تجربه کنند. این فیلم ستاره‌های قسمت قبلی از جمله ایثِن هاوک، جولی دِلپی و ریچارد لینکلِیترِ کارگردان را دورهم جمع کرده است.

فیلم قبل از نیمه شب

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}