گردش یک روزه در شهر آگرا

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1399/5/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در ۲۴ ساعت هم می‌توانید با یک برنامه‌ی سفر مناسب در آگرا گردش کنید و با جاذبه‌های مهم این شهر آشنا شوید. این کار چندان هم غیرممکن نیست.

تور اروپا

آگرا یکی از شهرهایی است که در سفر به هند حتماً باید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز آن دیدن کنید.

شاید شما هم از آن دست مسافرانی هستید که در بازدید از این سرزمین پهناور، تنها یک روز را به کاوش در آگرا اختصاص داده‌اید اما نگران نباشید، در همین زمان محدود هم می‌توانید به کمک راهنمای ۲۴ ساعته‌ی ما، بسیاری از نقاط دیدنی این شهر را ببینید و یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خود را تجربه کنید.

گردش یک روزه در آگرا

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید آگرا را در ۲۴ ساعت بگردید، در این مقاله با ما همراه شوید. در ادامه به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • تماشای غروب در تاج ‌محل
  • عکاسی در قلعه آگرا
  • خرید در بازار سادار
  • کاوش در فاتح پور سیکری
  • بازدید از مقبره اعتمادالدوله
  • تماشای طلوع خورشید در تاج‌محل

تماشای غروب در تاج‌ محل

مگر می‌شود به آگرا سفر کرد و بازدید از تاج ‌محل را از قلم انداخت. وقتی این جاذبه‌ی بی‌همتا را از نزدیک با چشمان خودتان ببینید، پی خواهید برد چرا هرساله بیش از ۷ میلیون بازدیدکننده از تاج‌محل دیدن می‌کنند.

تماشای این شاهکار معماری در هنگام غروب خورشید، حقیقتاً منظره‌ای نفس‌گیر است. ۱۶ سال طول کشید تا امپراطور گورکانی تاج‌محل را به‌عنوان آرامگاه همسرش، ممتاز محل بسازد. ساخت این بنا در سال ۱۶۴۸ به اتمام رسید.

امپراطور ۳۲ میلیون روپیه برای ساخت تاج ‌محل هزینه کرد. این مبلغ برابر با ۸۲۷ میلیون دلارِ حال حاضر است. صرف چنین هزینه‌ی بالایی را می‌توانید به‌وضوح در حکاکی‌های ظریف و همچنین تزیینات زیبای آن مشاهده کنید.

ورودی: ۱۱۰۰ روپیه + ۲۰۰ روپیه برای بازدید از آرامگاه اصلی

به تماشای تاج محل - آگرا در 24 ساعت

عکاسی در قلعه آگرا

قلعه‌ی آگرا یا قلعه سرخ، یکی از آثار تاریخی باشکوهی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این قلعه‌ یکی از زیباترین قلعه‌های سلسله‌ی گورکانی در هند به شمار می‌رود و از سنگ ماسه‌ی سرخ ساخته شده است.

قلعه‌ی آگرا تاریخچه‌ی جالبی دارد: این بنا در ابتدا به‌عنوان قلعه‌ی نظامی مورد استفاده قرار گرفت، سپس به یک کاخ، تغییر کاربری داد و درنهایت به زندان تبدیل شد. پیشنهاد می‌کنیم ساعاتی از صبح را در اینجا بگذرانید و به کاوش در میان دیوارهای قلعه و عکاسی مشغول شوید. بدون‌شک عکس‌های زیبایی می‌توانید در این دژ سرخ‌رنگ بگیرید.

ورودی: ۵۵۰ روپیه

قلعه آگرا

خرید در بازار سادار

اگر به دنبال یک بازار خوب برای خرید می‌گردید، پیشنهاد ما بازار سادار (Sadar Bazaar) است. در اینجا ردیفی از فروشگاه‌ها را در کنار یکدیگر خواهید یافت که انواع سوغات را برای فروش عرضه می‌کنند.

همچنین تعداد زیادی رستوران و دکه‌ی غذای خیابانی هم پیدا خواهید کرد که می‌توانید برخی از غذاهای خوشمزه‌ی محلی هند را در گردش یک‌روزه‌ی خود امتحان کنید.

بازار سادار - آگرا در 24 ساعت

کاوش در فاتح پور سیکری

شهر فاتح پور سیکری (Fatehpur Sikri) که در ۴۰ کیلومتری غرب آگرا واقع شده، روزگاری پایتخت امپراطوری گورکانی بوده است. بازدید از این شهر زیبا را حتماً باید در برنامه‌ی ۲۴ ساعته‌ی خود بگنجانید.

در حال حاضر این شهر متروکه به‌عنوان شهر ارواح شناخته می‌شود و ساکنین آن به‌تدریج طی ۱۵ سال، به علت کم‌آبی، این مکان را ترک کردند. شهر فاتح پور سیکری دقیقاً مثل قلعه‌ی آگرا از سنگ ماسه‌ی سرخ ساخته شده و مکانی استثنایی برای عکاسی محسوب می‌شود.

ورودی: ۵۵۰ روپیه

فاتح پور سیکری - آگرا در یک روز

بازدید از مقبره اعتماد الدوله

مقبره‌ی اعتمادالدوله را گاهی «تاج کوچک» (baby Taj) می‌نامند. گفته می‌شود این مقبره احتمالاً نمونه‌ی اولیه‌ی بنای تاج ‌محل بوده است.

این آرامگاه دقیقاً مثل تاج ‌محل، ساختمان متقارن زیبایی دارد. در اطراف ساختمان هم شبیه تاج‌ محل، دو برج و در مقابل آن، یک استخر دراز به چشم می‌خورد که به خود مقبره منتهی می‌شود. البته در اینجا هم مثل تاج ‌محل اجازه‌ی بردن سه‌پایه‌ی دوربین به داخل را ندارید اما بردن خود دوربین مجاز است.

ورودی: ۲۱۰ روپیه

مقبره اعتماد الدوله - آگرا

تماشای طلوع در تاج‌ محل

فراموش نکنید که تاج‌ محل یکی از شگفتی‌های باشکوه دنیا است؛ بنابراین حتماً باید صبح خیلی زود از خواب بیدار شوید تا تماشای طلوع خورشید در تاج محل را از دست ندهید.

در همان ابتدای روز انوار طلایی خورشید بر این ساختمان باشکوه می‌تابد و منظره‌ای خیره‌کننده را خلق می‌کند که نفس را در سینه‌ی شما حبس خواهد کرد.

تاج‌محل در ساعت ۶ صبح باز می‌شود اما بهتر است زودتر در آنجا حضور داشته باشید تا بلیط بخرید و یک مکان خوب برای تماشا پیدا کنید.

مطمئناً از شلوغی این مکان در صبح زود تعجب خواهید کرد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به‌محض ورود، یک‌راست به ساختمان‌های اطراف تاج ‌محل بروید، جایی که بتوانید از میان چهارچوب درب‌ها، عکس‌های بی‌نظیری بگیرید.

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}