راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در قطر

    تیم ایوار
    • تیم ایوار
    • 1403/2/6
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    حمل و نقل عمومی قطر با سیستم های مدرن شامل مترو اتوبوس تاکسی و تراموا سفری مطمئن را در این کشور فراهم کرده است.

    تور اروپا

    تنوع سیستم حمل و نقل عمومی قطر، شامل مترو، اتوبوس، تاکسی، تراموا و قایق به شما امکان می‌دهد تا به راحتی به هر نقطه از این کشور زیبا سفر کنید. تور قطر بسیار هیجان انگیز است زیرا کشوری کوچک اما پرشور و پویا، با رویایی بزرگ از توسعه و پیشرفت در دهه‌های اخیر رو به رشد و تحول بی‌سابقه‌ای بوده است. به عنوان یکی از مراکز نفتی برجسته در جهان، این کشور به سرعت به یکی از پیشرفته‌ترین مجتمع‌های شهری در خاورمیانه تبدیل شده است. اما با وجود تمامی این پیشرفت‌ها، یکی از چالش‌های اساسی که جامعه قطر با آن مواجه است، مسئله حمل و نقل عمومی است.از آنجا که آب و هوای گرم قطر و علاقه مردم به رانندگی شخصی، معمولاً حرکت در این شهرها را با چالش‌هایی همچون ترافیک شدید و آلودگی هوا همراه می‌کند، نیاز به راه‌حل‌های جایگزین و هوشمندانه برای حمل و نقل عمومی احساس می‌شود. به همین دلیل، سیاست‌گذاران و مسئولان محلی در قطر به دنبال ساختاردهی و ارتقای شبکه حمل و نقل عمومی در این کشور بیش از پیش عمل کرده‌اند. در این مطلب از مجله گردشگری ایوار، به بررسی شبکه حمل و نقل عمومی قطر، با تمرکز بر انواع وسایل حمل ‌و نقل از اتوبوس‌ها و ترامواها تا قطارهای متروی دوحه، پرداخته و راهکارهایی برای ارتقاء این شبکه عظیم و حیاتی در سرویس به شهروندان قطری مطرح خواهیم کرد.

    حمل و نقل عمومی قطر

    حمل و نقل عمومی قطر، گامی سبز به سوی آینده

    قطر در سال‌های اخیر گام‌های بلندی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی پایدار برداشته است. با وجود برنامه‌های توسعه ملی که بر تعادل بین توسعه و حفظ منابع طبیعی تاکید دارند، شرکت مواصلت، متولی حمل و نقل اتوبوس عمومی در قطر، به طور جدی به دنبال برقی‌سازی ناوگان خود است. تا سال ۲۰۲۲، ۲۵ درصد از اتوبوس‌های مواصلت، شامل ۱۰۰۰ اتوبوس برقی ساخت شرکت یوتونگ چین، جایگزین اتوبوس‌های دیزلی شده‌اند. برنامه‌های آینده نیز شامل برقی‌سازی ناوگان تاکسی کاروا است. همچنین سیستم حمل و نقل عمومی قطر به مسافران خود امکان می‌دهد تا در صورت نارضایتی از خدمات حمل و نقل عمومی، شکایت خود را به مراجع ذیصلاح ارجاع دهند.

    انواع وسیله نقلیه عمومی در قطر

    در جوامعی که به سرعت در حال رشد و توسعه هستند، حمل و نقل عمومی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. با توجه به تغییرات سریع در فضای شهری و رونق اقتصادی قطر، استفاده از وسایل نقلیه عمومی به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای مدیریت ترافیک، کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان مطرح است. در این راستا، قطارها، اتوبوس‌ها و ترامواها به عنوان اصلی‌ترین انواع وسایل نقلیه عمومی قطر مطرح هستند.

    شرکت دولتی قطر ریل Qatar Rail با تمام خطوط راه‌آهن کشور، از جمله متروی دوحه و تراموا لوسیل، به عنوان محورهای حیاتی حمل و نقل عمومی قطر عمل می‌کند. با استفاده از این وسایل نقلیه سریع و کارآمد، شهروندان می‌توانند به راحتی و با اطمینان به مقاصد مختلف خود در سراسر شهرهای قطر برسند. این پیشرفت‌ها در زمینه حمل و نقل عمومی نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم قطر برای ایجاد یک زیرساخت حمل و نقل مدرن، سریع و پایدار است که از تمامی افراد جامعه بهره‌مند باشد و به رشد پایدار و توسعه کشور کمک کند.

    انواع وسیله نقلیه عمومی در قطر

    مترو دوحه از مهم ترین وسایل حمل و نقل عمومی قطر

    قطارهای متروی دوحه از سریع‌ترین قطارهای بدون راننده در جهان هستند. با آغاز کار مترو دوحه (مترو الدوحه) در سال ۲۰۱۹، قطر وارد دوران جدیدی از توسعه حمل و نقل عمومی شد. این شبکه مترو، به عنوان یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین شبکه‌های متروی آسیا، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یکی از ستون‌های اصلی حمل و نقل عمومی قطر تبدیل شده است. مترو دوحه از سه خط اصلی تشکیل شده است: خط طلایی، خط سبز و خط قرمز. این خطوط که به ترتیب از العزیزیه تا راس بو عبود، المنصوره تا الرفاع و لوسیل تا الوکرا و ترمینال ۱ فرودگاه بین‌المللی حمد امتداد دارند، امکان رفت و آمد را به سرعت و راحتی در سراسر شهرهای قطر فراهم می‌کنند.

    از سال ۲۰۲۱، شبکه متروی دوحه به صورت پیشرفته‌تر و منعطف‌تری خدمات ولیچری را به مسافران ارائه می‌دهد. ایستگاه‌های مترو دوحه با طراحی‌های جادار و سکوهای کاملاً قابل دسترسی، این امکان را به مسافران می‌دهند تا به راحتی و راحتی از خدمات ولیچری استفاده کنند. این خدمات ولیچری، به ویژه برای کم‌توانان، از اهمیت بسیاری برخوردار است و نشان از توجه ویژه به ایجاد حمل و نقل عمومی دوستدارانه و تمام جانبه در قطر دارد. مترو دوحه از یک برنامه مستقل برای برنامه‌ریزی سفر و مدیریت کارت حمل و نقل عمومی شما بهره می‌برد. اپلیکیشن مترو دوحه برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است، که به مسافران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اپلیکیشن مترو اکسپرس (برای هر دو سیستم‌عامل) به راحتی یک مکان رزرو کنند و سفر خود را بهبود بخشند.

    مترو دوحه حمل و نقل عمومی قطر

    تراموا در حمل و نقل عمومی قطر

    در حال حاضر، شرکت راه‌آهن قطر در حال ساخت یک شبکه تراموا در لوسیل، یک شهر برنامه‌ریزی‌شده در شمال دوحه است. این شبکه با دو ایستگاه مترو در خط قرمز اتصال دارد: لوسیل و لقطيفية. از ابتدای سال ۲۰۲۱، انتظار می‌رود شبکه ترامواهای لوسیل با چهار خط عملیاتی شروع به کار کند.

    تراموا مشیرب  

    یک خط تراموا در قطر توسط شرکت توسعه محلی مشیرب (Msheireb Properties) مدیریت می‌شود. این تراموا به عنوان بخشی از یک پروژه بازسازی محلی در منطقه داون‌تاون دوحه توسط شرکت توسعه محلی مشیرب ساخته شده است و در یک حلقه با نه ایستگاه از مرکز شهر جدید عمل می‌کند.تراموا مشیرب هفت روز در هفته تا ساعت ۲۱:۰۰ فعال است. این تراموا به صورت رایگان عمل می‌کند و همچنین ارتباط با ایستگاه متروی مشیرب در خطوط قرمز، طلایی و سبز مترو دوحه دارد.

    تراموا مشیرب  قطر

    اتوبوس راحت ترین روش برای گشت در قطر

    مواصلات، ارائه‌دهنده ملی خدمات حمل و نقل عمومی قطر است که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و حتی لیموزین‌ها را برای مسافران فراهم می‌کند. ده‌ها مسیر اتوبوسی مواصلات وجود دارد که بیشتر مناطق دوحه و شهرهای همجوار مانند الخور، الريان، الشمال، بو سمرة، دخان و أم صلال را پوشش می‌دهد. شبکه اتوبوسی مواصلات به دور از ایستگاه اتوبوسی الغانم در محله الغانم العتيق متمرکز است. تمام اتوبوس‌های مواصلات از کارت هوشمند کاروا برای جمع‌آوری هزینه استفاده می‌کنند. سه نوع کارت وجود دارد:

    • محدود (دو سفر در عرض ۲۴ ساعت)
    • نامحدود (تعداد نامحدود سفر در عرض ۲۴ ساعت)
    • کلاسیک ( کارت‌هایی که اعتبار را در خود ذخیره می‌کنند)

    کارت‌های هوشمند کاروا از دستگاه‌های بلیت در ایستگاه اتوبوسی دوحه، فرودگاه بین‌المللی حمد، مرکز خرید قطر و پرل قطر قابل دسترسی هستند. مسافران می‌توانند با ضربه زدن کارت هوشمند کاروا به خواننده کارت ورود و خروج از اتوبوس از آن استفاده کنند. همچنین، متروی دوحه دو شبکه اختصاصی اتوبوس به نام‌های مترولینک و مترواکسپرس دارد. ۱۹ مسیر مترولینک هفت روز هفته فعال هستند و استفاده از این اتوبوس‌ها رایگان است. از طرف دیگر، مترواکسپرس بیشتر یک خدمات تقسیم هزینه سفر است تا یک اتوبوس معمولی. مسافران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن مترواکسپرس، که برای اندروید و iOS در دسترس است، سفر خود را در کنار سفر با متروی دوحه رزرو کنند. سفرهای مترواکسپرس از شش ایستگاه در خط قرمز انجام می‌شود که عبارتند از: القصار، مرکز المعارض، کتارا، لقطيفية، جامعة قطر و الخليج الغربي.

    اتوبوس راحت ترین روش برای گشت در قطر

    اتوبوس‌ های بین شهری در حمل و نقل عمومی قطر

    علاوه بر اتوبوس‌های محلی، مواصلات اتوبوس‌هایی را ارائه می‌دهد که بین دوحه و شهرهای دیگر قطری سفر می‌کنند. مسیرهای بلندمدت شامل موارد زیر است:

    • ۱۰۱ – دوحه به الرویس
    • ۱۰۴ – دوحه به دخان
    • ۱۰۹ – فرودگاه بین‌المللی حمد به مسیعید
    • ۱۳۶A – دوحه به ابو سمره
    • ۷۲۷ – فرودگاه بین‌المللی حمد به الخور

    شما می‌توانید برنامه‌ها و جزئیات مسیرها را در وب‌سایت مواصلات پیدا کنید. اتوبوس‌های بین شهری کمی لوکس‌تر از اتوبوس‌های استفاده شده در مسیرهای محلی هستند و شامل صندلی‌های با قابلیت خم شدن است. همچنین، مواصلات اتوبوسی اتوبوس‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌توانید به صورت اختصاصی برای رویدادها اجاره کنید. در حال حاضر اتوبوس‌هایی از قطر به کشورهای دیگر اجرا نمی‌شود. اگر مصمم به انجام یک سفر اتوبوسی بین‌المللی در منطقه هستید، بهترین گزینه این است که با یک شرکت سفر خصوصی تماس بگیرید.

    اتوبوس‌ های بین شهری در حمل و نقل عمومی قطر

    تاکسی و خدمات اشتراک سفر در قطر

    یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد در جهان، وجود یک سازمان حمل و نقل عمومی دولتی که تاکسی‌ها را در قطر ارائه می‌دهد، است. این سازمان به نام "کاروا" بخش تاکسی از شرکت مواصلات است و بیش از ۷,۰۰۰ تاکسی رنگ آبی در سراسر خیابان‌های قطر دارد که به سرعت به سوی مقصد مسافران حرکت می‌کنند. در قطر، هزینه‌های زیر برای سفرهای تاکسی محاسبه می‌شود: حداقل هزینه ۴ ریال قطر (در داخل دوحه) و ۲۵ ریال قطر (در فرودگاه بین‌المللی حمد)، و نرخ برای هر کیلومتر میزانی بین ۱.۶ تا ۱.۹ ریال قطر است که به توجه به مکان و زمان سفر تعیین می‌شود.

    مسافران می‌توانند با تماس به شماره ۸۰۰ ۸۲۹۴ یا استفاده از اپلیکیشن تاکسی کاروا، یک تاکسی کاروا رزرو کنند. علاوه بر این، در قطر شرکت‌های تاکسی دیگری نیز فعالیت می‌کنند که اکثراً از تاکسی‌های رنگ آبی استفاده می‌کنند و اختلاف رنگ سقف این تاکسی‌ها متمایز کننده‌ی هر شرکت است. این شرکت‌ها شامل تاکسی آل اجاره (سقف آبی)، تاکسی آل میلیون (سقف قهوه‌ای)، تاکسی کپیتال (سقف سیاه) و تاکسی تجارت سود (سقف زرد) می‌شوند. همچنین، در قطر برخی از اپلیکیشن‌های اشتراک سفر مانند Careem، Colo و Uber نیز فعال هستند که به مسافران امکان می‌دهند با استفاده از این اپلیکیشن‌ها به راحتی سفر کنند.

    تاکسی و خدمات اشتراک سفر در قطر

    قطار در حمل و نقل عمومی قطر

    حمل و نقل عمومی قطر شامل قطارها و واگن‌های برقی نیز هستند که تقریباً تمام خطوط راه‌آهن در این کشور تحت مالکیت و اداره شرکت راه‌آهن دولتی قطر قرار دارند، که شامل متروی دوحه و واگن‌های برقی لوسیل است. علاوه بر این، قطر ریل در پروژه‌ای به نام راه‌آهن خلیج فارس شرکت دارد، یک پروژه عظیم به طول ۲۱۷۷ کیلومتر که خدمات ریلی مسافری و باری را بین بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی گسترش می‌دهد. این پروژه، با بازگرداندن روابط دیپلماتیک بین قطر و عربستان سعودی در ژانویه ۲۰۲۱، امیدوارم‌هایی برای آینده حمل‌ونقل ریلی در منطقه به وجود آورده است. انتظار می‌رود راه‌آهن خلیج فارس در سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری برسد، و این یک مرحله مهم در توسعه حمل‌ونقل عمومی منطقه خلیج فارس خواهد بود.

    قطار در حمل و نقل عمومی قطر

    کارت حمل و نقل عمومی کاروا، کلید سفر آسان در قطر

    کارت هوشمند کاروا (Karwa) کلید استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته قطر است. این کارت به شما امکان می دهد تا به راحتی با مترو، اتوبوس و حتی تاکسی در سراسر کشور سفر کنید.

    مزایای استفاده از کارت کاروا

    • راحتی: نیازی به حمل پول نقد یا خرید بلیط جداگانه برای هر سفر نیست.
    • سرعت: با استفاده از کارت کاروا می توانید سریعتر از گیت های مترو و اتوبوس عبور کنید.
    • صرفه جویی در هزینه: تعرفه های کاروا معمولاً ارزان تر از پرداخت نقدی است.
    • دسترسی: می توانید کارت کاروا را از ایستگاه های مترو، اتوبوس و مراکز خدمات مشتری Karwa خریداری کنید.
    • قابلیت شارژ: می توانید کارت Karwa خود را به صورت آنلاین، از طریق دستگاه های خودپرداز یا در ایستگاه های مترو و اتوبوس شارژ کنید.

    استفاده از کارت کاروا قطر

    انواع کارت کاروا

    • کارت کلاسیک: این کارت قابل شارژ مجدد است و برای سفرهای نامحدود در طول روز معتبر است.
    • کارت محدود: این کارت برای حداکثر 2 سفر در 24 ساعت پس از خرید معتبر است.
    • کارت روزانه نامحدود: این کارت برای سفرهای نامحدود در طول 24 ساعت پس از خرید معتبر است.
    • کارت گلد کلاب: این کارت مزایای اضافی مانند دسترسی به سالن های لوکس در ایستگاه های مترو را ارائه می دهد.

    نحوه استفاده از کارت Karwa

    1. کارت خود را در دستگاه کارتخوان در گیت ورودی مترو یا اتوبوس قرار دهید.
    2. منتظر بمانید تا چراغ سبز روشن شود و سپس عبور کنید.
    3. اگر از تاکسی استفاده می کنید، کارت خود را به راننده نشان دهید و کرایه را پرداخت کنید.

    نحوه استفاده از کارت Karwa

    اپلیکیشن‌ های کاربردی حمل و نقل عمومی در قطر

    قطر با راه‌اندازی چندین برنامه کاربردی در سال‌های اخیر، گام مهمی در جهت آسان‌سازی و کارآمد کردن حمل و نقل عمومی در قطر برداشته است. این برنامه‌ها با امکانات متنوع، به شما کمک می‌کنند تا به راحتی سفرهای درون شهری خود را برنامه ریزی و مدیریت کنید.

    ۱.برنامه سیلا، همه چیز در یکجا 

    برنامه سیلا (sila) به عنوان یک برنامه جامع، اطلاعات به‌روز حمل و نقل عمومی قطر را در اختیار شما قرار می‌دهد.این برنامه برای کسانی که به دنبال یک راه‌حل یکپارچه برای تمامی نیازهای حمل و نقل عمومی خود در قطر هستند، ایده‌آل است.با استفاده از Sila می‌توانید:

    • مسیرهای خود را با مترو، اتوبوس، تاکسی و تراموا برنامه‌ریزی کنید.
    • آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های حمل و نقل را مشاهده نمایید.

     اپلیکیشن  حمل و نقل  عمومی سیلا قطر

    ۲. برنامه ی مترو دوحه

    اگر از مترو دوحه استفاده می‌کنید، این برنامه‌ی اختصاصی می‌تواند به شما در مدیریت سفرها و کارت حمل و نقل‌تان کمک کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید:

    • بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد خود پیدا کنید.
    • کارت حمل و نقل خود را شارژ کنید.

    ۳. مترو اکسپرس، سرویس تغذیه رسان مترو 

    مترو اکسپرس (metroexpress) یک سرویس حمل و نقل مکمل است که دسترسی به شش ایستگاه مختلف مترو دوحه را تسهیل می‌کند. این برنامه برای کسانی که در نزدیکی ایستگاه‌های مترو دوحه سکونت دارند و نیاز به جابجایی به نقاط اطراف دارند، بسیار کاربردی است.با استفاده از این برنامه می‌توانید:

    • برای دریافت خدمات مترو اکسپرس از قبل رزرو کنید.
    • موقعیت و زمان رسیدن خودروی مترو اکسپرس را مشاهده نمایید.

    مترو اکسپرس قطر

    ۴. کاروا تاکسی، تاکسی دولتی قطر

    کاروا تاکسی(Karwa Taxi)، شرکت تاکسی‌رانی دولتی قطر است. این برنامه یک گزینه‌ی مناسب برای ترددهای سریع و راحت در سطح شهر است.با استفاده از برنامه‌ی Karwa Taxi می‌توانید:

    • به صورت آنلاین تاکسی درخواست کنید.
    • هزینه‌ی مسیر را پیش از درخواست مشاهده نمایید.
    • موقعیت و زمان رسیدن راننده‌ی خود را به صورت زنده دنبال کنید.

    کاروا تاکسی قطر

    ۵.  اتوبوس‌ رانی مواصلات 

    مواصلات(Karwa Bus)، شرکت ملی اتوبوس‌رانی قطر است. با استفاده از این برنامه می‌توانید به راحتی از خدمات اتوبوس‌رانی در قطر استفاده کنید. این پنج برنامه‌ی کاربردی، همراهان هوشمند شما در سفرهای درون شهری قطر خواهند بود. برنامه‌ی کاروا باس امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

    • مشاهده‌ی زمان حرکت اتوبوس‌ها
    • خرید بلیط اتوبوس به صورت آنلاین
    • پیگیری وضعیت کارت هوشمند کاروا

    دسترسی به فرودگاه دوحه

    سازمان هواپیمایی شهری نظارت بر ایمنی هواپیماها در قطر را دارد. از آنجا که این کشور کوچکتر از برخی از همسایگان خود است، فقط یک فرودگاه بین‌المللی دارد. علاوه بر این، تنها هواپیمایی بین‌المللی آن، یعنی هواپیمایی قطر، ششمین تعداد کشورها را که توسط هواپیمایی‌های بین‌المللی انجام می‌شود، خدمت رسانی می‌کند. هواپیمایی قطر در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۲ میلیون مسافر را برده است. فرودگاه بین‌المللی حمد در سال ۲۰۱۴ باز شد و فرودگاه بین‌المللی دوحه را جایگزین کرد. فرودگاه حمد بیست کیلومتری از مرکز شهر دوحه فاصله دارد و میزبان یک لیست بزرگ از هواپیمایی‌های بین‌المللی با پروازهای به مقاصد مختلف جهان است. به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی پرکار، اینجا تسهیلات فراوانی وجود دارد، از جمله صرافی‌ها، دسک‌های هتل، اتاق‌های نماز و خدمات دیدار و سلام.

    برای رسیدن به فرودگاه و از آن، گزینه‌های ترانزیت زیادی وجود دارد. البته، پارکینگ، اجاره ماشین، تاکسی‌ها و حتی لیموزین‌های زیادی موجود است. برای کسانی که به دنبال گزینه‌های محیط زیستی‌تر هستند، مواصلات اتوبوسی مواصلات مواصلات (Mowasalat) چندین اتوبوس به مرکز شهر و مناطق اطراف را ارائه می‌دهد. همچنین، خط قرمز متروی قطر هم در این فرودگاه توقف دارد.

    دسترسی به فرودگاه دوحه

    حمل و نقل عمومی قطر دوستدار محیط زیست است

    برای برخی افراد، ایده‌ی داشتن ویژگی‌های سبز در حمل و نقل عمومی در یک کشوری که بخش نفت و گاز آن به عنوان ستون اصلی اقتصادی شناخته می‌شود، ممکن است متناقض به نظر برسد. با این حال، برنامه توسعه ملی قطر که در چشم‌انداز ملی ۲۰۳۰ ترسیم شده است، توجه به ایجاد تعادل در توسعه با استفاده از منابع طبیعی این کشور را ترویج می‌کند.

    شرکت مواصلات، که مسئول ارائه خدمات حمل و نقل اتوبوسی عمومی در قطر است، به نظر می‌رسد که این موضوع را جدی می‌گیرد و به سمت الکتریفیکاسیون تمامی ناوگان خود حرکت می‌کند. تا سال ۲۰۲۲، ۲۵ درصد از تمامی اتوبوس‌های مواصلت به برقی تبدیل می‌شوند (که شامل ۱۰۰۰ اتوبوس تولید شده توسط شرکت چینی یوتونگ می‌شود)، همچنین برنامه‌های اضافی برای تغییر ناوگان تاکسی کاروا به سمت وسایل نقلیه الکتریکی وجود دارد.

    حمل و نقل عمومی در قطر، گامی در جهت آینده‌ ای پایدار

    قطر در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی در زمینه حمل و نقل عمومی پیشرفت کرده است. این کشور با اتکا به ناوگان اتوبوس‌های برقی در حال گسترش، مترو مدرن، تراموا، تاکسی و قایق، به دنبال ارائه خدمات حمل و نقل عمومی کارآمد، امن و دوستدار محیط زیست است.

    حمل و نقل عمومی در قطر، گامی در جهت آینده‌ ای پایدار

    نکات برجسته استفاده از حمل و نقل عمومی قطر

    • مترو دوحه: سریع‌ترین راه برای جابجایی در شهر، با 3 خط و 37 ایستگاه
    • اتوبوس: شبکه گسترده اتوبوس‌رانی با اتوبوس‌های برقی در حال افزایش
    • تاکسی: تاکسی‌های دولتی Karwa با کرایه‌های مقرون به صرفه
    • تراموا: سیستم تراموا در حال توسعه در Lusail
    • قایق: گزینه‌ای منحصر به فرد برای جابجایی در دوحه و سایر شهرهای ساحلی
    • کارت مسافرتی: برای استفاده از مترو، اتوبوس و تراموا ضروری است
    • برنامه‌های حمل و نقل: برنامه‌های مختلف برای برنامه‌ریزی سفر و مشاهده اطلاعات در زمان واقعی
    • تعهد به محیط زیست: تلاش برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی

    مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی قطر

    مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی در قطر

    • صرفه‌جویی در زمان و هزینه: سریع‌تر و ارزان‌تر از رانندگی
    • کاهش آلودگی: کمک به حفظ محیط زیست
    • ایمنی: رانندگی توسط رانندگان حرفه‌ای
    • راحتی: بدون نیاز به دنبال جای پارک

    سوالات متداول

    ۱. انواع مختلف حمل و نقل عمومی در قطر کدامند؟

    مترو، اتوبوس، تاکسی و تراموا از انواع مختلف حمل و نقل عمومی قطر است.

    ۲. برای استفاده از حمل و نقل عمومی در قطر به چه چیزی نیاز دارم؟

    برای استفاده از حمل و نقل عمومی در قطر به کارت مسافرتی و آشنایی با برنامه‌های حمل و نقل عمومی نیاز دارید.

     ۳. چگونه می‌توانم کارت مسافرتی تهیه کنم؟

    شما می‌توانید کارت‌های مسافرتی قطر را از ایستگاه‌های مترو، ایستگاه‌های اتوبوس و برخی از مغازه‌ها و کیوسک‌ها تهیه کنید.

    تیم ایوار تیم ایوار
    {{selectedRate}}

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}