بهترین زمان سفر به قطر از نظر آب و هوا

    فاطمه روستا
    • فاطمه روستا
    • 1403/2/7
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    بهترین زمان سفر به قطر زمانی که هوا خنک و مطبوع است و برای گشت و گذار و تفریح در فضای باز ایده آل است.

    تور اروپا

    یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت بالای این کشور، وجود مخازن نفت و گاز بسیار زیاد است که موجب شده از نظر اقتصادی رشد زیادی داشته باشد. البته علاوه بر بیابان‌ها و سواحل جذاب، در این کشور تپه‌ها و مکان‌های طبیعی در دیگری نیز وجود دارند. کشور قطر از سه طرف با خلیج فارس هم‌مرز است و به‌خاطر داشتن آب‌ و هوای خاورمیانه‌ای، می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری ایرانیان در نظر گرفته شود. پایتخت این کشور، شهر زیبای دوحه است که به‌خاطر داشتن معماری فوق‌العاده شیک و مدرن ساختمان‌های مختلف، معروف است. مهم‌ترین دلیل جذابیت دوحه، استفاده از هنرهای باستانی اسلامی در معماری ساختمان‌ها به نظر می‌رسد. در ادامه، به صورت مفصل درباره بهترین زمان سفر به قطر صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم قصد سفر با تور قطر،به این کشور تاریخی و فوق‌العاده را دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

    بهترین زمان سفر به قطر

    بهترین زمان سفر به قطر

    زمانی که شما قصد سفر به هر کشوری را داشته باشید، باید حتما درباره آب‌وهوای آن منطقه برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که چه فصل و چه زمانی بهترین موقعیت برای سفر به این کشور است. این مسئله درباره کشور قطر نیز صدق می‌کند و بهتر است قبل از سفر به این کشور، بدانید که چه زمانی موقعیت بهتری برای سفر است. آب‌وهوای این کشور در تمام طول سال غالباً آفتابی است و خیلی کم پیش می‌آید که دمای هوا به کمتر از ۱۸ درجه سانتی‌گراد برسد. همچنین میزان بارندگی در این کشور هم به نسبت کم است و در طول سال، مقدار کل بارندگی به کمتر از ۱۰۰ میلی‌متر می‌رسد. همین امر موجب می‌شود که دمای هوا چندان کاهش پیدا نکند و هوا به نسبت گرم باشد.

    ازاین‌رو، می‌توان با اطمینان گفت که باید زمانی به کشور قطر سفر کنید که هوا نسبتاً خنک باشد. برای مثال، بهترین زمان سفر به قطر برای ما اواخر آذر تا اواسط اسفند ماه است. در این بازه زمانی، آب‌وهوای قطر فوق‌العاده مناسب است و شما می‌توانید نهایت لذت را از سفر به این کشور ببرید. در این زمان، شما می‌توانید از آب‌وهوای بهاری قطر لذت ببرید. دمای هوا بین ماه‌های ذکر شده بین ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد است که برای سفر کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. بیشتر مواقع هوای قطر گرم است و به‌خاطر بارندگی خیلی کم، دمای هوا پایین نمی‌آید. گرم‌ترین ماه سال در کشور قطر، تیر ماه است که دمای هوا فوق‌العاده بالا می‌رود. در این زمان، متوسط دمای هوا در قطر تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد اندازه‌گیری می‌شود و در گرم‌ترین حالت، دما به 42 درجه هم می‌رسد. به همین دلیل هم خیلی از افراد از سفر به این کشور در تابستان خودداری می‌کنند و سفر خود را برای پاییز و زمستان برنامه‌ریزی می‌کنند.

    بهترین زمان سفر به قطر

    آب و هوای قطر در ماه های مختلف

    •  دی تا بهمن
    • بهمن تا اسفند
    • اسفند تا فروردین
    • فروردین تا اردیبهشت
    • اردیبهشت تا خرداد
    • خرداد تا تیر
    • تیر تا مرداد
    • مرداد تا شهریور
    • شهریور تا مهر
    • مهر تا آبان
    •  آبان تا آذر
    • آذر تا دی

    آب و هوای قطر در ماه های مختلف

    ۱. دی تا بهمن؛ یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به قطر

    ژانویه که در ماه شمسی بین ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن است، بهترین زمان برای سفر به قطر در نظر گرفته می‌شود. در این زمان هوای قطر به خنک‌ترین حالت خود می‌رسد و شما می‌توانید از آسمان صاف و دمای هوای نزدیک به ۱۸ درجه این کشور نهایت لذت را ببرید. حتی این احتمال وجود دارد که در این بازه زمانی، کمی هوا رو به سردی هم برود و آب‌وهوای سردی را هم تجربه کنید.

     به همین دلیل اگر می‌خواهید بین ماه‌های دی تا بهمن به قطر بروید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً یک ژاکت نسبتاً سبک با خود به همراه داشته باشید. زیرا هوا در ساعت‌های نزدیک به غروب و شب سردتر می‌شود و دمای هوا به کمتر از ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر می‌خواهید از سواحل زیبای قطر دیدن کنید، مطمئن باشید که این زمان می‌تواند بهترین موقعیت برای شما باشد. میانگین دما و بارندگی در ماه ژانویه در کشور قطر به ترتیب ۱۸.۳ درجه سانتی‌گراد و ۱۳ میلی‌متر اندازه‌گیری شده است.

    هوای خنک قطر

    ۲. بهمن تا اسفند، هوای فوق‌العاده و سواحل زیبا

    در کشور قطر ماه فوریه شباهت خیلی زیادی به ژانویه دارد و از نظر دما، کمی هوا گرم‌تر و بارندگی کمی بیشتر است. در این ماه آسمان قطر کاملاً صاف و دمای هوا بسیار عالی است و می‌تواند بهترین زمان سفر به قطر در نظر گرفته شود. در این زمان، شما می‌توانید به جنگل‌های حرا بروید و بدون این که از گرما اذیت شوید، از فضای سرسبز و طبیعی فوق‌العاده زیبای این مناطق لذت ببرید. جنگل‌های حرا یکی از بهترین مکان‌های دیدنی قطر شناخته می‌شوند که باید حتماً از آنها دیدن کنید. مهم‌ترین دلیل جذابیت این مکان در قطر، این است که در چنین آب‌وهوای بیابانی سوزان این کشور، وجود چنین اکوسیستم جذابی کاملا منحصربه‌فرد است و می‌تواند توجه شما را به سمت خود جلب کند.

    در این جنگل در ماه ژانویه می‌توانید انواع پرندگان مهاجر زیبایی مانند فلامینگو را پیدا کنید و از آنها عکس بگیرید. برای رد شدن از آب‌های شفاف این جنگل می‌توانید قایق‌های کوچکی را کرایه کنید و به‌راحتی به همراه سایر دوستان یا خانواده خود یک سفر یک روزه در جنگل‌های حرا داشته باشید. در ماه ژانویه میانگین دمای هوای قطر به ۱۹.۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که همچنان برای سفر کاملاً مناسب است. البته میزان بارندگی در این ماه نسبت به ماه قبلی بیشتر و به ۱۷ میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند.

    بهمن تا اسفند، هوای فوق‌العاده و سواحل زیبا

    ۳. اسفند تا فروردین، مناسب برای بازدید از دیدنی های قطر

    در ماه مارس یعنی از ۱۱ اسفند تا فروردین، دمای هوای قطر شروع به افزایش یافتن می‌کند. در این زمان با وجود افزایش دما، ولی بارش‌ها همچنان ادامه دارند و میزان بارندگی تا ۱۶ میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید در این زمان به قطر بروید، بازار دوحه است که در فهرست بهترین مناطق برای خرید در قطر به شمار می‌آید. این بازار یکی از قدیمی‌ترین و پررونق‌ترین مراکز تجاری قطر شناخته می‌شود که در کنار دریا بازسازی شده است و شما می‌توانید از این مکان تجاری دیدن کرده و لوازم مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

    برخی از بهترین مراکز خرید در بازار دوحه، مکان‌هایی مانند مغازه‌های پارچه فروشی، ادویه‌جات و ترشی فروشی، کالاهای صنایع دستی موارد این‌چنینی هستند که هر یک از آنها فرهنگ کهن و دیرینه کشور قطر را به نمایش می‌گذارند. میانگین دمای هوا در این ماه در کشور قطر نزدیک به ۲۳.۶ درجه سانتی‌گراد است.

    آبان تا آذر، آب‌ و هوای معتدل و دلپذیر قطر

    ۴. قطر در ماه فروردین تا اردیبهشت

    اگر در زمستان نتوانستید به قطر بروید، همچنان می‌توانید سفر خود را در ماه‌های فروردین تا اردیبهشت انجام دهید که البته دمای هوا به تدریج در این زمان افزایش پیدا می‌کند. اما در این بازه زمانی هم امکان بازدید از مکان‌های گردشگری زیادی در قطر را خواهید داشت. برای این که از گرمای هوا اذیت نشوید، پیشنهاد می‌کنیم که در این زمان بعد از خنک شدن هوا به بیرون بروید. برای مثال شما می‌توانید بعد از غروب کردن آفتاب و خنک شدن هوا در ساعات بعد از ظهر و غروب، در منطقه کورنیش دوحه (Doha Corniche) به پیاده‌روی بروید و از مناظر باشکو آنجا لذت ببرید.

    در این منطقه یک مسیر بیش از ۷ کیلومتری در سواحل خلیج فارس وجود دارد که شما می‌توانید از موزه‌های هنرهای اسلامی دیدن کنید و از بودن در ساحل نیز نهایت لذت را ببرید. در ماه آوریل میانگین دمای هوا نزدیک به ۲۸.۴ درجه سانتی‌گراد است و میزان بارندگی‌ها هم به ۹ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند. پس اگر قصد سفر را در این ماه را به قطر داشتید، بهتر است حتماً لباس خنک بپوشید و تا حد امکان در آب‌وهوای خنک از هتل خارج شوید.

    قطر در ماه فروردین تا اردیبهشت

    ۵.خوشمزه‌ ترین غذاهای قطر در ماه اردیبهشت تا خرداد

    اگرچه در ماه می یعنی بین ماه‌های اردیبهشت تا خرداد دمای هوای قطر خیلی بالاتر می‌رود و ممکن است هوا گرم شود، اما در این ماه‌ها می‌توانید به رستوران‌های فوق‌العاده لاکچری قطر بروید و از غذاهای عربی خوشمزه و لذیذ آنجا لذت ببرید. در این ماه میزان بارندگی در قطر نهایتاً ۴ میلی‌متر است و دمای هوا به‌صورت میانگین به اندازه ۳۳.۸ درجه سانتی‌گراد اندازه‌گیری می‌شود. در این زمان می‌توانید از رستوران‌های جذاب قطر برای خوردن غذاهای لبنانی و سوری دیدن کنید و طعم فوق‌العاده این غذاها را نیز امتحان نمایید.

    ۶. موزه‌ های جذاب و قدیمی قطر در ماه خرداد تا تیر

    ژوئن که در ماه شمسی بین ماه‌های خرداد تا تیر است، دمای هوا در قطر بالاتر هم می‌رود و به ۳۶.۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این زمان غالباً هیچ‌گونه بارندگی در قطر اتفاق نمی‌افتد. بااین‌حال، باز هم می‌توانید از موزه‌های تاریخی و هنر اسلامی این کشور دیدن کنید و اطلاعات زیادی درباره فرهنگ این کشور به دست بیاورید. علاوه بر عتیقه‌جات موجود در موزه‌های جذاب قطر، معماری فوق‌العاده آنها نیز توجه گردشگران را به سمت خود جلب می‌کنند. در این نمایشگاه‌ها می‌توانید انواع منسوجات و صنایع دستی اعراب را مشاهده کنید که حتی قدمت برخی از آنها به قرن هفتم باز می‌گردد.

    موزه‌ های جذاب و قدیمی قطر در ماه خرداد تا تیر

    ۷. ارزان‌ ترین زمان برای سفر به قطر در تیر تا مرداد

     ماه ژوئیه که معادل ماه‌های تیر تا مرداد شمسی است، کمترین زمان برای سفر به قطر در نظر گرفته می‌شود. بااین‌حال، افرادی که می‌خواهند هزینه کمی برای سفر به این کشور بپردازند، می‌توانند در همین ماه برنامه‌ریزی‌های سفر خود را انجام دهند. دلیل این موضوع هم این است که در این ماه نرخ هتل‌ها و فعالیت‌های گردشگری تا حد خیلی زیادی پایین می‌آید و شما می‌توانید با کمترین هزینه، اوقات خوشی را در کشور قطر بگذرانید. در این زمان، دمای هوا در قطر نزدیک به ۴۶ درجه سانتی‌گراد است و هیچ بارندگی هم وجود ندارد. بااین‌حال، در همین زمان می‌توانید از مراکز خرید قطر دیدن کنید و بهترین و لوکس‌ترین لوازم موردنیاز خود را با قیمتی مناسب خریداری نمایید. یکی از بهترین و جذاب‌ترین مراکز خرید قطر، مرکز خرید ویلاجیو مال (Villaggio Mall) است که از معماری ونیز ایتالیا الهام گرفته است و در آن بیشتر از ۲۰۰ فروشگاه منحصربه‌فرد وجود دارند.

    ارزان‌ ترین زمان برای سفر به قطر در تیر تا مرداد

    ۸. مرداد تا شهریور، ارزان‌ ترین زمان سفر به قطر

    در ماه اوت همچنان دمای هوا خیلی بالاست و هیچ بارندگی هم در قطر وجود ندارد. همین امر موجب شده که تعداد گردشگران خیلی کمتری در این ماه به قطر سفر کنند. ازاین‌رو، اگر شما بخواهید در ماه اوت به این کشور بروید، می‌توانید از مناظر و ساحل فوق‌العاده آرام آنجا نهایت لذت را ببرید. البته به‌خاطر بالا بودن دمای هوا، شاید نتوانید در طول روز به بیرون بروید و بهتر است بعد از این که آفتاب غروب کرد، از مراکز خرید و سواحل قطر لذت ببرید. در ماه اوت گاهی مواقع دمای هوا تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد هم بیشتر می‌شود. در این زمان شما می‌توانید میان‌وعده‌ها و غذاهای فوق‌العاده خوش‌طعم و دلپذیر رستوران‌های لوکس قطر را امتحان کنید.

    مرداد تا شهریور، ارزان‌ ترین زمان سفر به قطر

    ۹. جذاب‌ ترین مکان‌های دیدنی قطر از شهریور تا مهر

    در ماه سپتامبر دمای هوا به نسبت کاهش پیدا می‌کند و بالاترین دمای هوا در این ماه، نهایتاً ۴۰ درجه سانتی‌گراد است. در این زمان شما می‌توانید از مکان‌های تاریخی و گردشگری قطر دیدن کرده و نهایت لذت را ببرید. بناهای متروکه قطر یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی در ماه سپتامبر شناخته می‌شود که شما می‌توانید در این زمان از ویرانه‌های باستانی آن دیدن کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید قدمت این ویرانه‌های باستانی به بیشتر از ۱۷۰۰ سال می‌‌رسد. میانگین دمای هوا در ماه سپتامبر در قطر تقریباً ۳۴.۲ درجه سانتی‌گراد است و مانند ماه‌های قبل، نباید انتظار بارش باران در این ماه را داشته باشیم.

    جذاب‌ ترین مکان‌های دیدنی قطر از شهریور تا مهر

    ۱۰. مهر تا آبان بهترین زمان‌ های سفر به قطر

    در ماه اکتبر دمای هوا به‌تدریج کاهش پیدا می‌کند و آب‌وهوا برای سفر به کشور قطر تا حدودی بهتر می‌شود. بااین‌حال، در این زمان همچنان بارندگی خیلی کم است؛ اما مطمئن باشید که با سفر به قطر در ماه اکتبر که معادل ماه‌های مهر تابان شمسی است، می‌توانید تجربه بسیار خوبی از این کشور داشته باشید. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در این ماه در قطر انجام دهید، شرکت در مسابقات اسب‌دوانی است. حتی بسیاری مواقع در این زمان در استادیوم بین‌المللی خلیفه دوحه رویدادهای ورزشی متعددی برگزار می‌شوند و اگر به ورزش علاقه داشته باشید، می‌توانید از آنها لذت خیلی زیادی ببرید. میانگین دمای هوا در ماه اکتبر در قطر ۳۱ درجه سانتی‌گراد و میزان بارندگی هم نهایتاً یک میلی‌متر است. اما می‌تواند یکی از بهترین زمان‌های سفر به قطر در نظر گرفته شود.

    مهر تا آبان بهترین زمان‌ های سفر به قطر

    ۱۱. آبان تا آذر، آب‌ و هوای معتدل و دلپذیر قطر

    بهترین زمان برای سفر به قطر که دمای هوا تا 5 درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند، ماه نوامبر است که در ماه شمسی، معادل ماه‌های آبان تا آذر است. در این ماه دمای هوا فوق‌العاده معتدل‌تر است و شما می‌توانید از مکان‌های دیدنی و گردشگری این کشور نهایت لذت را ببرید. به احتمال خیلی زیاد در این ماه، کمی بارش باران هم وجود داشته باشد و میانگین بارش باران در نوامبر، 3 میلی‌متر است. لازم به ذکر است که دمای هوا به‌صورت میانگین در این کشور در ماه نوامبر، 25.8 درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.

    ۱۲. آذر تا دی، لذت‌ بخش‌ ترین زمان برای سفر به قطر

    در نهایت، آخرین ماه سال میلادی که با ماه‌های آذر تا دی شمسی برابری می‌کند، می‌تواند یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به قطر در نظر گرفته شود. در این زمان، دمای هوا نسبت به ماه قبل ۵ درجه کمتر می‌شود و میانگین دمای هوا به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. میزان بارندگی در این ماه به‌صورت میانگین ۱۲ میلی‌متر اندازه‌گیری شده است و آب‌وهوای فوق‌العاده دلپذیر و معتدل برای سفر در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید نهایت لذت را از سفر به تپه‌ها و مکان‌های مختلف قطر ببرید.

    آذر تا دی، لذت‌ بخش‌ ترین زمان برای سفر به قطر

    نکات مهم برای سفر به قطر 

    اگر شما هم قصد سفر به کشور قطر را دارید، بهتر است حتما به نکات متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید از این کشور نهایت لذت را ببرید. 

    • تاکسی‌های شهری به‌راحتی در دسترس مسافران قرار می‌گیرند و آنها می‌توانند با هزینه خیلی کم آنها را کرایه کرده و به مکان مورد نظر خود بروند.
    • رعایت قوانین قطر اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید تمام قوانین این کشور را از نظر مذهبی و قانونی رعایت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.
    • بهتر است قبل از سفر به این کشور، اطلاعات کاملی درباره زندگی بادیه‌نشینان به دست بیاورید تا با اطلاعات بیشتر سفر خود را به پایان برسانید.
    • استفاده از کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی و کلاه نقاب‌دار را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید و حتماً این لوازم را با خود حمل کنید؛ به‌خصوص اگر می‌خواهید در فصل تابستان به قطر مسافرت کنید.
    • بهتر است زمانی که قصد بازدید از مکان‌های مختلف قطر را دارید، یک بطری آب استیل همراه شما باشد تا در طول چند ساعتی که به هتل نمی‌روید، آب گرم نشود.
    • بر اساس اطلاعاتی که پیش از این در اختیار شما قرار دادیم و فصلی که در آن زمان می‌خواهید به سفر قطر بروید، لباس‌های مناسبی را به همراه خود ببرید.

    نکات مهم برای سفر به قطر 

    سوالات متداول 

    ۱. بهترین زمان سفر به قطر چه ماهی است؟

    بهترین ماه سال که شما می‌توانید در آن زمان از همه قسمت‌های کشور قطر نهایت لذت را ببرید و آب‌وهوای کاملاً معتدلی دارد، اواخر آذر ماه تا اوایل اسفند ماه است

    ۲.چه فصلی به قطر سفر کنیم؟

    بهترین فصل‌های سفر به کشور قطر، فصل‌های پاییز و زمستان هستند که دمای هوا کمتر است و گرمای هوا را احساس نمی‌کنید.

    فاطمه روستا فاطمه روستا
    {{selectedRate}}

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}