یک شکم گردی جذاب در بهترین رستوران های استانبول

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/3/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در بهترین رستوران های استانبول می توانید به دنیای عطر و طعم های جذابی از فرهنگ غذایی ملل مختلف سفر کنید.

تور اروپا

از استانبول می‌توان به عنوان رقیبی سرسخت برای بسیاری از شهرهای توریستی دنیا یاد کرد. یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در دنیا که اقوام مختلف با تنوع فرهنگی چشم‌گیری را در دل خود جای داده است. با گشتی در کوچه و خیابان‌های این شهر به راحتی می‌توانید انواع رستوران و غذاخوری‌ها را بیابید. تنوع غذایی در میان بهترین رستوران های استانبول هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. از انواع غذاهای دریایی در غذاخوری‌های سواحل دریا تا رستوران‌هایی شیک که خاطره‌ای به یادماندنی از پایتخت ترکیه را برایتان به یادگار می‌گذارد. تنوع غذایی در استانبول، شکم‌گردی در غذاخوری‌های این شهر را می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر با تور ترکیه تبدیل کند. برای گشت‌وگذار در میان بهترین رستوران‌ های شهر استانبول با ما همراه شوید. همچنین میتوانید برای آشنایی بیشتر با این شهر به مقاله جاهای دیدنی استانبول مراجعه فرمایید.

لیست بهترین رستوران های استانبول

۱. رستوران تورک فاتیح توراک 

سرآشپز فاتیح توتاک که نابغه آشپزی در استانبول است، با تجربه فنون مدرن آشپزی و تلفیق آن با تکنیک و دستور پخت غذاهای ترکی، نمایشی جذاب و متفاوت از غذاهای معروف ترکیه را برای مشتریان خود به نمایش می‌گذارد. رستوران تورک فاتیح توتاک (TURK FATIH TUTAK) رستورانی شیک و مدرن در منطقه «شیشلی بومونتی» استانبول است که توانسته دو ستاره میشلن را از آن خود کند. در رستوران تورک فاتیح توتاک، سرآشپز تلاش می‌کند با استفاده از مواد اولیه باکیفیت که از تامین‌کنندگان محلی تهیه می‌کند، علاوه بر پخت غذاهایی با کیفیت، تصویری از محصولات ارگانیک محلی را هم به نمایش بگذارد. در این رستوران به صورت روزانه منوی جدیدی از غذاهای مختلف برای چشیدن در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که هر روز متفاوت و خاص‌تر از روز قبل است. برای صرف غذا در رستوران توتاک باید از قبل میز خود را رزرو کنید.

رستوران تورک فاتیح توراک 

۲. رستوران گالادا 

احتمالا اغراق نیست اگر بگوییم رستوران‌هایی که «فاتیح توتاک» (Fatih Tutak) سرآشپز آن باشد، ستاره میشلن دریافت می‌کند! رستوران گالادا (Gallada) با دو ستاره میشلن یکی از بهترین کافه رستوران های استانبول بوده که سرآشپز فاتیح توتاک آن را افتتاح کرده‌است. رستورانی با تمرکز بر طبخ غذاهای ترکی-آسیایی که در هتل پنینسولا استانبول (Peninsula Istanbul hotel) واقع شده‌است. در رستوران گالادا تلاش می‌شود غذاها با استفاده از مواد اولیه محلی ترکیه و بر اساس فصل طبخ شوند. غذاهایی که با الهام از سنت، ذائقه و فرهنگ غذایی مردمان جاده ابریشم تهیه شده و در فضایی مدرن و دمایی مطبوع سرو می‌شوند. در بخش بالایی رستوران گالادا هم کافه‌ای برای سرو نوشیدنی‌های خوش‌عطر و طعم قرار گرفته است. برای صرف غذا در این رستوران توصیه می‌شود میز خود را از قبل رزرو کنید.

رستوران گالادا 

۳. رستوران میکلا 

رستوران میکلا (Mikla) رستورانی شیک و مدرن بوده که بر پشت‌بام هتل مجلل ۲۰ طبقه مرمرا پرا (Marmara Pera hotel) واقع شده‌است. رستورانی مفتخر به داشتن ستاره میشلن که چشم‌اندازی رویایی از شهر زیبای استانبول را به نمایش می‌گذارد. سرآشپز «مهمت گورس» (Mehmet Gürs) در این رستوران منوی غذایی بر پایه آشپزی ترکی-اسکاندیناوی را سرو می‌کند. گورس در تهیه غذاهای رستوران میکلا با توانمندی خود تکنیک‌های آشپزی ترکی و اسکاندیناوی را ادغام کرده و غذاهای بی‌نظیری را ارائه می‌کند. در بخشی از پشت‌بام هتل مرمرا پرا هم کافه‌ای با سرو نوشیدنی‌های متنوع قرار گرفته که انتخاب خوبی برای پیش از سرو غذای اصلی است. برای حضور در رستوران میکلا از قبل میز خود را رزرو کنید.

رستوران میکلا 

۴. رستوران اولوس ۲۹ 

رستوران اولوس ۲۹ (Ulus 29) رستوران ساحلی شیک و مجللی بوده که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۳ آغاز کرده‌است. یکی از بهترین رستوران های استانبول که می‌توانید با صرف غذا بر روی تراس آن به تماشای تنگه بسفر و پل‌های معروف استانبول بنشینید. رستوران اولوس ۲۹، غذاهای محلی ترکیه را با استفاده از تکنیک‌های اصیل آشپزی ترکی ارائه می‌کند. رستورانی مدرن که در کنار غذاهای محلی، غذاهای دریایی متنوعی مانند سوشی هم برای مشتریان خود تدارک دیده است. یکی از ویژگی‌های جذاب رستوران اولوس تنوع بالای نوشیدنی‌های آن بوده که همواره رضایت مشتریان خود را کسب می‌کند. برای صرف غذا در این رستوران میز خود را از قبل رزرو کنید.

رستوران اولوس ۲۹

۵. رستوران رانا بای توپاز 

رستوران رانا بای توپاز (Râna by Topaz) رستوران ساحلی مجلل و مدرنی است که در آن‌جا می‌توانید طعمی بی‌نظیر از بهترین غذاهای مدیترانه‌ای و عثمانی را بچشید. یکی از بهترین رستوران های ساحلی استانبول، مشرف به تنگه بسفر که با فضای آرام و دلنشین خود لحظات خاطره‌انگیزی را در زمان غروب خورشید برایتان رقم می‌زند. در رستوران رانا بای توپاز غذاها در دو گروه مدرن و سنتی سرو می‌شوند. خوراک جگر غاز با مارمالاد کرن‌بری و گردو از منوی غذاهای ملل و مدرن آن و همچنین غذاهای کلاسیک مانند راویولی ترکی با گوشت گاو و ماست از غذاهای پیشنهادی برای سرو در این رستوران جذاب است. برای حضور در رستوران رانا میز خود را از قبل رزرو کنید.

رستوران رانا بای توپاز 

۶. رستوران بانیان

استانبول شهری با ترکیب از فرهنگ شرقی و غربی است. اما در رستوران بانیان (Banyan) سفری به فرهنگ غذایی بخش‌های شرقی و آسیایی استانبول را تجربه می‌کنید. شعار این رستوران «غذا برای روح» است و از همین رو تمرکز خود را بر ارائه غذاهای سالم با ریشه آسیایی گذاشته است. رستوران بانیان به عنوان یکی از بهترین رستوران های استانبول واقع در طبقه بالای یک ساختمان تاریخی در فضایی احاطه‌شده با دیوارهای شیشه‌ای، نمای شگفت‌انگیزی از سواحل شهر را به نمایش می‌گذارد. استیک فلفل سیچوان، دیم سام و ساتای اردک از غذاهای محبوب یکی از بهترین رستوران های استانبول هستند که سرو آن در کنار چای، آب میوه یا کوکتل پیشنهاد می‌شود. برای سرو غذا در رستوران بانیان میز خود را از قبل رزرو کنید.

رستوران بانیان

۷. رستوران سنت رجیس استانبول

اگر در شهر استانبول به دنبال رستورانی جذاب برای چشیدن طعم بهترین غذاهای فرانسوی هستید، یا رستورانی شیک با فضایی آرامش‌بخش برای قراری عاشقانه می‌خواهید، رستوران سنت رجیس براسری (St. Regis Brasserie) انتخابی فراموش‌نشدنی است. رستورانی مجلل که در هتل لوکس سنت رجیس استانبول واقع شده و فضایی با نورپردازی دلنشین را خلق کرده‌است. در رستوران سنت رجیس، غذاهای هر فصل با فصل دیگر متفاوت است. منوی متنوعی از انواع سالاد، ماکارونی دست‌ساز و ساندویچ به عنوان پیش‌غذا ارائه می‌شود. غذاهای اصلی هم ترکیبی جذاب از غذاهای مدرن، فرانسوی و ترکی هستند. کوفته‌های سنت رجیس از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران محسوب می‌شوند. کیک تمشک، پودینگ برنج، تیرامیسو و چیزکیک ماسکارپونه هم از دسرهای خوش‌طعم رستوران سنت رجیس هستند که نباید از آن غافل شد.

رستوران سنت رجیس براسری

۸. رستوران برج مایدن

برج مایدن یکی از جاهای دیدنی استانبول بوده که در تنگه بسفر (Bosphorus) واقع شده‌است. سازه‌ای که قدمت آن به ۲۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. با وجود افسانه‌های عجیب پیرامون خود، رستوران برج مایدن (Maiden’s Tower) به یکی از بهترین رستوران های استانبول برای قرارهای عاشقانه، دورهمی و جشن‌ها تبدیل شده است. در رستوران برج مایدن می‌توانید منوی غذایی جذاب و لذت‌بخشی را در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام تجربه کنید. سرو غذا در فضای بیرونی این رستوران در تابستان با مناظری خیره‌کننده از سواحل استانبول با وجود اجرای موسیقی زنده و زمستان‌هایی با نورپردازی‌های جذاب می‌تواند به یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفرتان به استانبول تبدیل شود.

رستوران برج مایدن

۹. رستوران فریه استانبول

ساختمان فریه یکی از ساختمان‌های قدیمی در استانبول است که روزگاری ایستگاه پلیس عثمانی بود. ساختمانی تاریخی به سبک معماری کلاسیک عثمانی که قدمت آن به قرن نوزدهم بازمی‌گردد. رستوران فریه پالاس (Feriye Palace) همان‌جایی است که می‌توانید غذاهای متنوع ترکی را بچشید یا در سمینارهای ویژه آشپزی آن شرکت کنید. در رستوران فریه غذاها با استفاده از تکنیک‌های آشپزی عثمانی متعلق به قرن‌های ۱۲ تا ۱۹ طبخ می‌شوند. خوراک گوشت گاو تند و مانتی یکی از غذاهای محبوب این رستوران است. رستوران فریه با داشتن فضایی برای پذیرایی از ۲۰۰۰ مهمان، انتخاب مناسبی برای مجالس و مهمانی‌های بزرگ است.

رستوران فریه استانبول

۱۰. رستوران ۱۶ روف استانبول

رستوران ۱۶ روف (16 Roof) یکی از بهترین رستوران های استانبول بوده که در طبقه بالای هتل سوئیس اتل استانبول (Swissôtel The Bosphorus Istanbul) و در یک فضای باز واقع شده است. رستورانی با فضایی مدرن و مینیمال با نورپردازی و طراحی به رنگ آبی که حس‌وحالی آرامش‌بخش را در ترکیب با سواحل استانبول ایجاد می‌کند. در رستوران ۱۶ روف بهترین غذاهای معاصر جهان در کنار دسرهای جذاب با تکنیک‌های مدرن آشپزی طبخ می‌شوند. از شیرینی بادرنج‌بویه و شربت زنجبیل تا تارت موز کاراملی و دارچین و همچنین بستنی کارملی که بخشی از منوی دسرهای این رستوران هستند. در رستوران ۱۶ روف یک بخش خصوصی با ظرفیت ۱۲ نفر هم برای مهمانی‌های خصوصی وجود دارد که می‌توانید رزرو کنید.

رستوران ۱۶ روف استانبول

۱۱. رستوران سان سنت گریل

رستوران سان‌ست گریل (Sunset Grill & Bar) رستورانی با فضایی عاشقانه بر بلندای تپه‌ای در پارک اولوس است که منظره‌ای زیبا از پل بسفر و خط ساحلی آسیا را به تصویر می‌کشد. رستورانی با منوی غذایی متنوع از گوشه‌به‌گوشه دنیا، از ترکی، بین‌المللی و غذاهای ژاپنی تا بهترین غذاهای گریل که برای سلیقه‌های گوناگونی طراحی شده‌اند. ابتدا در سال ۲۰۰۰ سرو سوشی در این رستوران آغاز شد. در ادامه منوی غذایی ژاپنی هم به رستوران سان‌ست گریل اضافه شد. اما این پایان ماجرا نبود! در سال ۲۰۱۵ مدیری جدید و خلاق در آشپزی کار خود را در رستوران آغاز و با ورود خود منوی متنوعی از بهترین غذاهای مدیترانه‌ای را به رستوران اضافه کرد. رستوران سان‌ست از سوی Zagat به عنوان بهترین رستوران اروپا و از سوی سایت Time Out Istanbul هم به عنوان بهترین رستوران استانبول معرفی شد. برای حضور در رستوران سان‌ست میز خود را از قبل رزرو کنید.

رستوران سان سنت گریل

۱۲. رستوران نصرت

رستوران یا استیک‌خانه نصرت (Nusr-Et Steakhouse Etiler) رستورانی معروف در استانبول است که گزینه محبوب بسیاری از علاقه‌مندان به استیک است. رستوران نصرت اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و چهره جدیدی از استیک‌های گوشتی را به تصویر کشید. سرآشپز معروف و محبوب این رستوران، نصرت (Nusret Gökçe)، با منوی متنوعی از انواع گوشت‌های کبابی و استیک و همچنین غذاهای گوشتی توانسته رضایت بسیاری از مشتریان و گردشگرانی از سراسر دنیا را کسب کند.

رستوران نصرت استانبول

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های استانبول کدامند؟
رستوران برج مایدن، رستوران بانیان و رستوران اولوس ۲۹ از بهترین رستوران های استانبول هستند.
بهترین غذاهایی که باید در رستوران های استانبول امتحان کرد کدامند؟
دونر کباب، اسکندر کباب، کوکورچ، دلمه و دوروم را باید در بهترین رستوران های استانبول امتحان کرد.
ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}