مرکز خرید جواهر استانبول؛ جواهری در شهر سه هزار ساله

مریم براتی
  • مریم براتی
  • 1403/4/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مرکز خرید جواهر استانبول مرکز خریدی محبوب برای خرید و گشت و گذار در استانبول ترکیه است و همانند یک نگین در بخش اروپایی استانبول می درخشد.

تور اروپا

مرکز خرید جواهر استانبول که در ترکیه به جواهر (Cevahir) معروف است، سال ۲۰۰۵ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تجاری، فرهنگی و سرگرمی جهان تأسیس شد. در مرکز خرید جواهر می‌توانید انواع محصولات صنعت جواهر استانبول را از طرح‌های سنتی پیچیده تا دست‌ساخته‌های ظریف مدرن پیدا کنید تا دوستان و اعضای خانواده‌تان که احتمالا چشم‌به‌راه هدیه‌ای ویژه از این سفر هستند، غافلگیر شوند. همچنین برای آشنایی بیشتر با این شهر میتوانید به مقاله جاهای دیدنی استانبول مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب

مرکز خرید جواهر استانبول کجاست؟

مرکز خرید جواهر استانبول را باید در دل منطقه مشهور شیشلی استانبول جست‌وجو کنید؛ خودتان را به بخش اروپایی شهر برسانید و به خیابان بیوک دره (Büyükdere) بروید؛ مجموعه مدرنی که در ضلع شرقی خیابان توجهتان را جلب می‌کند، مرکز خرید جواهر استانبول (موقعیت نقشه مرکز خرید جواهر استانبول) است که نام جواهر استانبول (Istanbul Cevahir) را بالاتر از ستاره پنج‌رنگ سردر آن می‌بینید. 

مرکز خرید جواهر استانبول کجاست؟

دسترسی به مرکز خرید جواهر استانبول

دسترسی به مرکز خرید جواهر استانبول از طریق خودروی شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی شهر، یعنی اتوبوس، مترو و متروبوس امکان‌پذیر است. همه اتوبوس‌هایی که از ایستگاه شیشلی مرکز (Şişli Merkez) عبور می‌کنند، شما را به مرکز خرید جواهر استانبول می‌رسانند. رفتن با مترو به مرکز خرید جواهر استانبول هم روش آسان و سریعی است؛ از هرجای شهر که هستید وارد خط M2 مترو استانبول (خط ینی کاپی-حاجی عثمان) (M2 Yenikapı – Hacıosman) شوید. حواستان باشد که مقصد شما ایستگاه مترو شیشلی یا همان شیشلی-مجیدیه‌کوی (Şişli / Mecidiyekoy) است. در این ایستگاه، یک خروجی اختصاصی به سوی مرکز خرید جواهر استانبول به شما چشمک می‌زند.

اگر محل اقامت شما به ایستگاه‌های متروباس نزدیک‌تر است، متروباس‌های مسیر آوجیلار-زنجیرلی کوی-سوتلو چشمه (Avcılar – Zincirlikuyu – Söğütlüçeşme) را سوار شوید، در ایستگاه مجیدیه‌کوی پیاده شوید تا با یک پیاده‌روی کوتاه به جواهر برسید. در صورتی که با ماشین شخصی به مرکز خرید جواهر استانبول بروید، می‌توانید تا ۳ ساعت از پارکینگ رایگان مجموعه استفاده کنید.

دسترسی به مرکز خرید جواهر استانبول

چگونه از تکسیم به جواهر برویم

مرکز خرید جواهر در منطقه شیشلی استانبول قرار دارد. فاصله میدان تکسیم تا این مرکز خرید حدود ۳.۷ کیلومتر است. برای رفتن به مرکز خرید جواهر از میدان تکسیم، می‌توانید سوار مترو شده و در ایستگاه شیشلی-مجیدیه‌کوی (Şişli Mecidiyeköy) که دقیقا جلوی مرکز خرید قرار دارد، پیاده شوید.

چگونه از تکسیم به جواهر برویم

ساعت کاری مرکز خرید جواهر

ساعت کاری مرکز خرید جواهر استانبول در بازه‌ای ۱۲ ساعته از ۱۰ صبح تا ۲۲ تعیین شده است. بنابراین فرصت کافی دارید تا در آن گردش کنید، به خرید بروید، غذاهای متنوع را بچشید و در فضای پرجنب‌وجوش شهربازی و سینماهایش سرگرم شوید. 

معماری مرکز خرید جواهر استانبول

مرکز خرید جواهر استانبول که سال ۲۰۰۵ افتتاح شد، تا ۶ سال بزرگ‌ترین مرکز خرید قاره اروپا از نظر وسعت بخش تجاری (۳۵۸.۰۰۰ متر مربع) به حساب می‌آمد. ۳۴۳ فروشگاه در شش طبقه این مجموعه فعال است که برخی برای اولین بار در ترکیه محصولات پرطرفدار برندهای بین‌المللی را در ویترین خود به نمایش می‌گذاشتند.

یکی از جذابیت‌های ویژه مرکز خرید جواهر استانبول، معماری آن است. طراحان این مجموعه تلاش کرده‌اند با استفاده از نما و ساختار و سقف شیشه‌ای چند ضلعی، شباهتی بین جواهر با جواهرات مشهور استانبول بیافرینند. ساعت بزرگی که به قطر ۳۶ متر در مرکز این سقف نصب شده دومین ساعت بزرگ‌ جهان به حساب می‌آید. سالن نمایش مرکز خرید جواهر استانبول سیستم هیدرولیک و حوض آبی دارد که به مناسبت‌های مختلف نورپردازی می‌شود و محل اجراهای هنری چشمگیر است. وقتی خورشید غروب می‌کند، بنای شیشه‌ای مرکز خرید جواهر استانبول با طراحی حساب‌شده نورهای رنگی مانند نگینی در شب‌‌های منطقه اروپایی شیشلی می‌درخشد.

معماری مرکز خرید جواهر استانبول

راهنمای طبقات مرکز خرید جواهر استانبول

همان طور که در مقدمه گفتیم، مرکز خرید جواهر استانبول برخلاف نامش فقط به گالری‌های جواهرفروشی اختصاص ندارد؛ بر اساس راهنمای وب‌سایت رسمی جواهر، در شش طبقه این مجموعه می‌توانید فروشگاه‌های متنوع جواهرات، ساعت، عینک، اکسسوری، پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اسباب‌بازی، کیف و کفش، لوازم آرایشی-بهداشتی و عطر، پوشاک اسپرت و تجهیزات ورزشی، لوازم دکوری منزل، موبایل و لوازم الکترونیکی را ببینید که بعضی محصولات برندهای لوکس و معروف دنیا را می‌فروشند.

فروشگاه ها و برندهای مرکز خرید جواهر

مشهورترین برندهای جواهرات، ساعت و عینک در مجموعه جواهر که در طبقه‌های اول، دوم و چهارم تمرکز دارد، شامل این موارد است:

  • زِن دایموند (Zen Diamond)
  • آلتین‌باش (Altınbaş)
  • آتاسای (Atasay)
  • آریش پیرلانتا (Ariş Pırlanta)
  • اپال اپتیک (Opal Optik)
  • سانگلس هت (Sunglass Hut)
  • گوزگروپ اپتیک (Göz Grup Optik)
  • آتاسون اپتیک (Atasun Optik)
  • اپمار اپتیک (Opmar Optik)
  • ساعت سواچ (Swatch)
  • ساعت اند ساعت (Saat & Saat)
  • اوزگور ساعت (Özgür Saat) 

فروشگاه ها و برندهای مرکز خرید جواهر استانبول

بهشت عاشقان خرید؛ برندها و فروشگاه های پوشاک مرکز خرید جواهر استانبول

در طبقه‌های دوم تا چهارم مرکز خرید جواهر استانبول نام برندهای پوشاک مطرحی از ترکیه و دنیا مانند نایک (Nike)، زارا (Zara)، پول اند بر (Pull & Bear)، کولینز (Colins)، ال‌سی وایکیکی (LC WiKiki)، اچ اند ام (H&M) و گپ (GAP) را روی فروشگاه‌ها می‌بینید.

لیوایز (LEVI'S) ، جک اند جونز (Jack & Jones)، ماسیمو دوتی (Massimo Dutti) نت‌ورک (Network)، ماوی (Mavi) و برشکا (Bershka)  در کنار آکسو (Oxxo)  و فاییک سونمز (Faik Sönmez)، توییست (Twist، ایپک‌یول (Ipekyol)، آدل (AdL)، استرادیواریوس (Stradivarius)  و واکو بوتیک (Vakko Boutique) از فروشگاه‌های مشهور پوشاک در مرکز خرید جواهر استانبول است.

بهشت عاشقان خرید؛ برندها و فروشگاه های پوشاک مرکز خرید جواهر استانبول

اسباب بازی و پوشاک بچگانه در مرکز خرید جواهر استانبول

مرکز خرید جواهر استانبول محل ایدئالی برای گردش و بازدید به همراه بچه‌ها است. در طبقه‌های دوم تا پنجم این مجموعه بزرگ می‌توانید از فروشگاه‌های پوشاک معروفی مانند برند کوتون (Koton)، دفاکتو (DeFacto)، ال سی وایکیکی، پانچو (Panço)، زارا (Zara) ، بنتون (United Colors of Benetton) ، گپ (GAP)، ای ببک (e-bebek) ، منگو (Mango) و تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger)  برای کودکانتان خرید کنید یا آن‌ها را به دنیای اسباب‌بازی‌های تویز شاپ (Toyzz Shop) در طبقه پنجم جواهر ببرید.

همه چیز برای کودکان؛ اسباب بازی و پوشاک بچگانه در مرکز خرید جواهر استانبول

جست وجوی کیف و کفش در مرکز خرید جواهر

اگر می خواهید از مرکز خرید جواهر استانبول، کیف و کفش تهیه کنید، بدون اتلاف وقت به فروشگاه‌های مشهوری مثل فلو (Flo)، توییگی (Twigy)،  آلدو (Aldo) ، بامبی (Bambi) دری‎مد (Derimod)، شوز اند مور (Shoes & More) یا کمال تانجا (Kemal Tanca) در طبقات دوم تا چهارم بروید.

جست وجوی کیف و کفش در مرکز خرید جواهیر

تنوع لوازم دکور خانه در ویترین های مرکز خرید جواهر استانبول

مرکز خرید جواهر استانبول محل خوبی برای تصمیم‌گیری درباره لوازم و اکسسوری دکوری خانه شما هم هست. برای این کار به گشت و گذاری باحوصله در فروشگاه‌ برندهایی از جمله چیلک (Çilek)، هوم سوییت هوم (Home Sweet Home)، کاراجا (Karaca)، کوچتاش (Koçtaş)، مادام کوکو (Madame Coco)، انزا هوم (Enza Home)، انگلیش هوم (English Home)، ازدیلک (Özdilek) و تانتی‌تونی (Tantitoni) که همگی در طبقه اول متمرکز شده‌اند، نیاز دارید. البته ال‌سی‌دبلیو هوم (LCW Home) و زارا هوم (Zara Home) در طبقات دوم و سوم هم از بهترین گزینه‌ها برای این خرید به حساب می‌آید.

تنوع لوازم برای دکور خانه شما در ویترین های مرکز خرید جواهر استانبول

برندهای لوازم آرایشی-بهداشتی و عطر در مرکز خرید جواهر استانبول

تعداد زیادی از بازدیدکنندگانی که در طبقات اول تا چهارم مجموعه جواهر قدم می‌زنند، برای امتحان کردن و خرید لوازم آرایشی-بهداشتی و عطرهای باکیفیت از برندهای مشهوری مانند ایوروشه (Yves Rocher)،  ویکتوریا سیکرت (Victoria’s Secret)، سفورا (Sephora)، گراتیس (Gratis)، رزمن (ROSSMANN)، رزنس (Rosense)، مک (MAC Cosmetics)، فلورمار (Flormar) و گلدن رز (Golden Rose) به  مرکز خرید جواهر استانبول می‌آیند.

جشنواره رنگ و بوهای خوش؛ برندهای لوازم آرایشی-بهداشتی و عطر در مرکز خرید جواهر استانبول

فروشگاه های پوشاک و لوازم ورزشی در جواهر مال

مرکز خرید جواهر استانبول خانه مشهور یک‌سری از فروشگاه‌های پوشاک لوازم ورزشی هم هست. برای خرید از این فروشگاه‌ها باید به طبقات دوم و چهارم بروید و محصول مورد نظرتان را در میان برندهای پرطرفداری مثل پوما (Puma)، آدیداس (Adidas)٬ اسکچرز (Skechers)، ریباک (Reebok)، بوینر اسپورت (Boyner Sports) کارتال یوواسی (Kartal Yuvası) و جی اس استور (GS Store) پیدا کنید.

فروشگاه های پوشاک و لوازم ورزشی در جواهیر مال

برندهای موبایل و لوازم الکترونیکی مرکز خرید جواهر 

در نهایت اگر برای خرید گوشی یا لوازم و دستگاه‌های  الکترونیکی دیگر به مرکز خرید جواهر استانبول می‌روید می‌توانید به نمایندگی سامسونگ، تفال (Tefal)، زیمنس و الکترولوکس (Siemens & Electrolux)، آرچلیک (Arçelik)، وستل (Vestel) یا (Teknosa) در طبقات اول و چهارم پاساژ سر بزنید. نمایندگی شرکت‌های مخابراتی تُرکسِل (Turkcell)، ودافون (Vodafone) و ترک تلکام (Türk Telekom) هم در طبقه اول این مجموعه برای ارائه خدمات مرتبط آمادگی دارد.

برندهای موبایل و لوازم الکترونیکی مرکز خرید جواهر استانبول

امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید جواهر استانبول

مرکز خرید جواهر استانبول علاوه بر فروشگاه‌هایی با تنوع محصول و برند بسیار بالا، یک مجموعه کامل برای وقت‌گذرانی و تفریح مردم و گردشگران استانبول به شمار می‌آید. یعنی می‌توانید بدون اینکه قصد خاصی برای خرید داشته باشید با همراهانتان ساعت‌های شادی را در این مرکز بگذرانید و از امکانات تفریحی آن استفاده کنید.

طعم و تنوع دلپذیر غذا در رستوران های مرکز خرید جواهر استانبول

فود کورت مرکز خرید جواهر استانبول با ۳۴ رستوران فست فود و ۱۴ رستوران اختصاصی، تجربه خرید شما را با چاشنی طعم‌هایی از دستپخت آشپزهای ترک و ملت‌های دیگر کامل می‌کند. از رستوران‌های مرکز خرید جواهر استانبول می‌توان به مجموعه‌های لوکس و مجللی مانند رستوران آلاکاتی (Alakati Mohlblici)، مادو (Mado) و سییک ایزگارا (Cicek Izgara) اشاره کرد. در این رستوران‌ها میز شما با کباب‌های خوش‌طعم تا قهوه و باقلوای معطر ترکی رنگین و خوشبو می‌شود. البته چشیدن ماکارونی ایتالیا، سوشی ژاپن یا برگرهای آمریکایی هم در رستوران‌های مرکز خرید جواهر استانبول امکان‌پذیر است.

طعم و تنوع دلپذیر غذا در رستوران های مرکز خرید جواهر استانبول

 همچنین می‌توانید غذای خود را در رستوران‌های فست فود مشهور مانند برگر کینگ، مک دونالد و کنتاکی صرف کنید، از شعبه‌های استارباکس قهوه بگیرید و خریدهای خوراکی روزمره‌تان را در هایپرمارکت معروف میگروس (Migros) انجام دهید.

کافه‌ها و فروشگاه‌های ویژه نان در جواهر مال هم محل خوبی برای رفع خستگی با قهوه، چای و شیرینی های خوشمزه و امتحان کردن طعم نان‌، کیک و کلوچه‌های تازه و ترد استانبول است.

طعم و تنوع دلپذیر غذا در رستوران های مرکز خرید جواهر استانبول

ماجراجویی و هیجان از تم پارک سرپوشیده تا سینما جواهر مال

برای تفریح و سرگرمی بازدیدکنندگان مجموعه جواهر هم طیف متنوعی از فعالیت‌ها پیش‌بینی شده است؛ تماشای نمایش و فیلم در پردیس سینمایی سینماکسمیم (Cinemaximum) یا پاریبو سینه ورس (Paribu Cineverse) شامل سالن‌های مدرن تئاتر و ۱۲ سالن سینمای به‌روز، شرکت در رویدادهای مختلف در سالن همایش مجهز، بازی بولینگ و سوار شدن به ترن هوایی در تم‌پارک سرپوشیده ویژه کودکان از همین فعالیت‌های جذاب است. البته این تم‌پارک یا شهربازی سرپوشیده که با نام فان لب (Fun lab) شناخته می‌شود، بازی‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه‌ای زیادی برای کودکان و بزرگسالان دارد و به همین دلیل از محبوب‌ترین مراکز برای گردش خانواده‌ها به شمار می‌رود.

ماجراجویی و هیجان از تم پارک سرپوشیده تا سینما جواهیر مال

سالن‌های نمایش مرکز خرید جواهر استانبول با ظرفیت ۲۵ هزار نفر با برنامه‌های متنوع، پاتوق بسیاری از طرفداران نمایش‌ و تئاترهای صحنه‌ای و عروسکی و حتی اجراهای آموزشی برای کودکان است. سالن‌های سینمای جواهر مال به جدیدترین سیستم‌های صوتی و تصویری مجهز شده‌ است و از فناوری نمایش سه‌بعدی برای تماشای جدیدترین فیلم‌های روز دنیا استفاده می‌کند. در پردیس سینمایی مرکز خرید جواهر استانبول معروف‌ترین فیلم‌ها هم‌زمان با اکران در سینماهای سراسر جهان به نمایش در می‌آید.

ماجراجویی و هیجان از تم پارک سرپوشیده تا سینما جواهیر مال

امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان مرکز خرید جواهر استانبول

در مرکز خرید جواهر استانبول با توجه به تعداد زیاد بازدیدکنندگان روزانه، امکانات رفاهی مختلفی تدارک دیده شده است. این امکانات تجربه خریدی راحت و آسوده را برای شما رقم می‌زند:

  • اینترنت رایگان؛
  • میزهای اطلاعات و راهنمایی بازدیدکنندگان؛
  • دستگاه‌ خودپرداز بانک‌های مختلف در طبقات اول و پنجم؛
  • صرافی در طبقه اول؛
  • خریدهای گردشگری معاف از مالیات؛
  • سرویس بهداشتی برای زنان، مردان، کودکان (طبقه دوم) و افراد دارای نیازهای ویژه (در همه طبقات)؛
  • اتاق مراقبت از نوزاد در کنار همه سرویس‌های بهداشتی؛
  • کالسکه کودک؛
  • رمپ عبور، ویلچر و آسانسورهای مخصوص برای افراد دارای نیازهای ویژه در طبقات اول و سوم؛
  • خدمات آرایشی و زیبایی، نمازخانه، داروخانه خیاطی و خشکشویی؛
  • کمد نگه‌داری وسایل در طبقات دوم و سوم؛
  • پارکینگ: پارکینگ مرکز خرید جواهر استانبول در چهار طبقه با ظرفیت ۲۵۰۰ ماشین خیال شما را برای استفاده از خودروی شخصی در این منطقه شلوغ شهر راحت می‌کند. خدمات انحصاری پارک و شست‌وشوی ماشین هم در این مرکز انجام می‌شود.
  • کارواش در پارکینگ طبقه اول؛
  • دفاتر اشیای گم‌شده و پیداشده.

امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان مرکز خرید جواهر استانبول

هتل های نزدیک مرکز خرید جواهر استانبول

از بهترین هتل‌های اطراف مرکز خرید جواهر استانبول شامل موارد زیر می‌شود:  

  • هتل گراند جواهر (Grand Cevahir): از مراکز اقامتی لوکس منطقه با چشم‌انداز جذاب، امکانات رفاهی چشمگیر و بوفه معروف صبحانه شامل انواع شیرینی‌ها و قهوه‌های ملل شرقی و غربی، شهرت زیادی دارد.
  • رادیسون بلو (Radisson Blu Hotel): از بهترین هتل‌های پنج‌ستاره شیشلی با منظره‌ای جذاب از شهر استانبول است که امکاناتی با تنوع بی‌رقیب به مسافران ارائه می‌دهد.
  • گرند آراس (Grand Aras Hotel & Suits): اما بهترین گزینه در میان هتل‌های اطراف مرکز خرید جواهر استانبول، گرند آراس است که موقعیتی مهم در بخش اروپایی استانبول دارد، به ایستگاه‌های مترو و رستوران‌های محبوب نزدیک است و آسودگی و امکانات متفاوت اتاق‌های آن برای خانواده‌ها، سالمندان و افراد دارای نیازهای ویژه شهرت زیادی پیدا کرده است.
  • هتل‌های ماریوت (Marriott): با امکانات رفاهی و فضای زیبا در میان مسافران محبوب شده است.
  • مارمارا شیشلی  (Sisli Marmara): در این منطقه به ارائه امکانات برتر و فضاهای چشم‌نواز معروف است.

مجله ایوار این بار شما را به گردش در مرکز خرید جواهر استانبول برد تا شما را با این مرکز خرید معروف و محبوب ایرانیان آشنا کند. امیدواریم این مطلب راهنمای کامل و مفیدی برای شما باشد.

هتل های اطراف مرکز خرید جواهر استانبول

پرسش‌های متداول

ساعات کار مرکز خرید جواهر استانبول چگونه است؟
ساعت کار مرکز خرید جواهر استانبول از ۱۰ صبح تا ۲۲ است. البته ممکن است در روزهای تعطیل (مثل شب سال نو که تا ساعت ۸ شب است) یا مناسبت‌های خاص، ساعات کاری کمی تغییر کند. بهتر است قبل از رفتن، از وب‌سایت یا صفحه رسمی مرکز خرید در شبکه‌های اجتماعی، ساعات کاری دقیق را چک کنید.
مرکز خرید جواهر استانبول کجاست؟
مرکز خرید جواهر استانبول در در بخش اروپایی و منطقه مشهور شیشلی استانبول، خیابان بیوک دره، محله ماییس واقع شده است.
مریم براتی مریم براتی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}