دیدنی هایی که باید در لوزان کشف کنید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

لوزان در دامنه‌های سه تپه در بالای کرانه شمالی دریاچه ژنو گسترده شده و منطقه‌ای فرانسوی زبان محسوب می‌شود. برای آشنایی با جاذبه‌های برتر این شهر سحرانگیز با ما همراه باشید.

تور اروپا

پل‌های بلندی بر روی دو رودخانه که لوزان را تقسیم می‌کنند کشیده شده‌اند و با شیبی که از ساحل دریاچه اوج می‌گیرد ترکیب می‌شوند و به شهر، منظره‌ای دراماتیک و بسیار دیدنی می‌دهند. اینجا بهشتی باشکوه و خیره کننده است. در گذشته لوزان یک شهر دانشگاهی قدیمی بود اما امروزه توانسته در زمینه تجارت نیز بسیار پیشرفت کرده و به خاطر کنگره‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و تعدادی سالن اجتماعات خیره کننده‌ شهرت پیدا کند. دفتر مرکزی بازی‌های المپیک دنیا در لوزان قرار داشته و یک موزه المپیک نیز در اینجا وجود دارد که معروف‌ترین جاذبه گردشگری‌اش به شمار می‌رود.

برای مشاهده لیست تورهای سوئیس بر روی لینک زیر کلیک کنید

https://www.eavar.com/tour/category/switzerland/

در قرن اول قبل از میلاد رومی‌ها در لوزان یک کلونی تجاری تأسیس کردند و در قرون وسطی کلیسای جامع این شهر یک ایستگاه زیارتی بسیار مهم در جاده سنت جیمز بود. برای لمس بهتر این شهر قدیمی، باید در کوچه‌های پیچ در پیچش قدم زده و دور تا دور کلیسا را بگردید. برای درک بهتر شکوه قرن هجدهمی لوزان به عنوان نقطه برجسته سواحل دریاچه معروف سوئیس، باید تا ساحل پایین رفته و به هتل‌های شیک و مجللی که دور گردشگاه دریاچه را گرفته‌اند سر بزنید.

۱. کلیسای جامع نتردام

زائرینی که از جاده «سنت جیمز» به سمت «سانتیاگو د کومپوستلا» در اسپانیا می‌رفتند، از درب حواریون متعلق به قرن ۱۳ وارد کلیسای جامع می‌شدند که با تندیس‌های سنگی نقاشی شده‌ای تزئین شده بود. در بدو ورود در سمت راست، عبادتگاه سنت جیمز را می‌بینید که زائران در آن به عبادت مشغول می‌شده و اجازه ورود می‌گرفتند. پس از آن در بازویی جنوبی، یک پنجره رز خیره کننده قرن سیزدهمی با شیشه‌های رنگی خودنمایی می‌کند. برای دیدن مجسمه‌های سنگی اصلی می‌توانید زیر این پنجره را نگاهی بیندازید. فضای داخلی کلیسا به زیبایی تقسیم بندی شده است و نقطه تمرکز بر روی یک ارگ کلیسایی با ۶۰۰۰ لوله قرار دارد. راهروی جنوبی تزئیناتی متعلق به قرن ۱۵ را به نمایش می‌گذارد. در سرداب نیز بقایای کلیسای قرن هشتمی و مقابر را می‌بینید. از بالای برج مرکزی ۷۲ متری، یک نگهبان شب ساعت را از ۱۰ شب تا ۲ بامداد اعلام می‌کند و این رسم که هر شب انجام می‌شود قدمتی به طول ۶ قرن دارد.

دیدنی های لوزان سوئیس

۲. میدان پلو

در زیر کلیسای جامع، خیابان‌های تو در توی محله قدیمی به میدانی به نام «پَلو» (Palud) می‌رسند. در این میدان می‌توانید قدیمی‌ترین آب‌نمای لوزان را تماشا کنید که در ستون مرکزی‌اش نمادی از عدالت را به تصویر کشیده است. بر روی پله‌های دور آب‌نما، اغلب مردمی را می‌بینید که منتظر نمایش ساعت بالای سرشان هستند. این نمایش شامل صحنه‌هایی از تاریخ محل شده و از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر رأس هر ساعت اجرا می‌شود. در صبح‌های شنبه و چهارشنبه، غرفه‌های بازار محصولات کشاورزی محلی میدان را پر می‌کنند. ساختمان شهرداری قرن پانزدهمی نیز در همین مکان قرار داشته و مجسمه‌های مسی اژدهای سر درش بسیار دیدنی هستند.

دیدنی های لوزان سوئیس

۳. اسکلیه دو مارشه

یکی از زیباترین مناظر لوزان را پله‌هایی تشکیل داده که از میدان پَلو به تراس جلوی درب اصلی کلیسای جامع می‌رسد. این پلکان که به «اِسکَلیه دو مارشه» (Escaliers du Marché) شهرت دارد، در قرن سیزدهم ساخته شده و بازار میدان پلو را به بالایی متصل می‌کرد. در کنار این پله‌ها ساختمان‌هایی را می‌بینید که متعلق به قرن شانزدهم هستند. اگر به سمت بالا می‌روید باید حتماً در کافه تاریخی «لو بربر» (le Barbare) توقف داشته و از یک فنجان قهوه یا شکلات داغ روی تراس لذت ببرید.

دیدنی های لوزان سوئیس

۴. موزه المپیک

جدای از دست سازه‌ها و تاریخ رقابت‌ها، موزه المپیک با اشراف بر دریاچه ژنو، بر روی روح و ارزش‌های این بازی‌ها و ویژگی‌هایی که سبب پایداری آن شده‌اند تاکید می‌کند. نمایشگاهی که اخیراً بازسازی شده، کل تاریخ این بازی‌ها را نشان داده و از ریشه‌ آن در یونان باستان تا آخرین دوره را توضیح می‌دهد. این نمایش شامل مشعل‌های المپیک، پوسترهای تاریخی، وسایل و لباس‌های ورزشکاران می‌شود. حتی می‌توانید صحنه‌هایی از بازی‌های تاریخی را نیز ببینید که خود منعکس کننده تحول تکنولوژی ورزش و حتی طراحی مد هستند.

دیدنی های لوزان سوئیس

۵. قلعه اوشی

در پایین محله شلوغ مرکزی لوزان، محله‌ی «اوشی» (Ouchy) را پیدا می‌کنید که به خاطر هتل‌های شیکی که با مسیری گل کاری شده در بین بندر قدیم و جدید به هم متصل می‌شوند شهرت دارد. در وسط این مسیر، قلعه قرن دوازدهمی اوشی را می‌بینید که عهدنامه صلح ترکیه، یونان و متحدین در سال ۱۹۲۳ در آن امضا شد. این قلعه امروزه یک هتل بسیار لوکس و رستورانی مجلل است. عهدنامه‌های تاریخی مهمی در این هتل‌های لوکس امروزی امضا شدند.

دیدنی های لوزان سوئیس

۶. مجموعه هنر خام

یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های پیشتاز دنیا برای هنر هنرمندان مکتب ندیده، با مجموعه شخصی اهدایی یک هنرمند فرانسوی به نام «ژان دوبوفه» (Jean Dubuffet) از آثار هنری هنرمندان مکتب ندیده شکل گرفت. آثاری از بیش از ۱۰۰۰ هنرمند خارج از جریان جامعه خلاق هنری این مجموعه را شکل می‌دهد که شامل نقاشی‌، مجسمه‌، نقاب و آثاری در سایر مدیاها می‌شود. این نمایشگاه به طور مرتب و بر اساس موضوع تغییر می‌کند.

دیدنی های لوزان سوئیس

۷. موزه هنرهای زیبا

در کاخ «رومین» (Rumine) متعلق به سال ۱۹۰۶، مجموعه هنری خیره کننده‌ای از هنرمندان فرانسوی به نمایش در آمده است. در این موزه آثاری از «پل سِزان» (Paul Cézanne)، «اِدگار دگا» (Edgar Degas)، «هانری ماتیس» (Henri Matisse) و «پیر بنار» (Pierre Bonnard) را می‌بینید. علاوه بر این، مجموعه‌ای غنی از آثار گرافیکی هنرمندان سوئیسی نیز به نمایش گذاشته شده است. در همین مجموعه کاخ، موزه‌های دیگری چون موزه باستان شناسی و تاریخ و موزه تاریخ طبیعی و جانورشناسی را نیز می‌توانید بازدید کنید.

دیدنی های لوزان سوئیس

۸. موزه رومی لوزان-ویدی

در دوران رومی‌ها، «ویدی» (Vidy) بندری در غرب اوشی و در امتداد ساحل دریاچه و متعلق به «لوسونا» یک کلونی تجاری مهم در تقاطع دو مسیر از مدیترانه و راین بود. این شهر با ۲۰۰۰ تاجر، ماهیگیر و صنعتگر توانست تا ۴ قرن پر رونق بماند و تاریخ آن را می‌توانید در موزه رومی دنبال کنید. در اینجا بقایای یک سکونتگاه غنی با دیوارهای نقاشی شده، یک آتریوم و موارد لوکسی مانند زمین‌های گرم شده به نمایش گذاشته شده‌اند. در میان اشیای به دست آمده از حفاری‌ها، اشیای برنزی، سکه، سرامیک، شیشه و لوازم خانگی به چشم می‌خورند که می‌توانید از آن‌ها تصویری از زندگی روزمره رومی‌ در هزاران سال قبل را مجسم کنید.

دیدنی های لوزان سوئیس

۹. محله فلون

محله «فلون» (Flon) بخشی مدرن‌تر از لوزان بوده که طراحان و معماران، ساختمان‌هایی فوتوریستی و جدید را در آن ساخته‌اند. اینجا محله‌ای سر زنده و رنگارنگ، پر از مغازه‌ها، رستوران‌ها، اداره‌ها، گالری طراحان و حتی استودیوی هنرمندان است. در فلون اغلب مردمی را می‌بینید که در کافه‌ها یا روی نیمکت‌های خیابان نشسته و به معاشرت مشغول هستند.

دیدنی های لوزان سوئیس

۱۰. کلیسای سن فرانسوا

اینجا کلیسای سابق فرانسیسکن بوده و متعلق به قرن ۱۳ و ۱۴ است. برج کلیسای سن فرانسوا را در سال ۱۵۲۳ ساختند. سعی کنید حتماً پنجره‌های رز با شیشه‌های رنگی را تماشا کنید. اینجا در گذشته بخشی از یک صومعه بزرگ فرانسیسکن بود که در اصلاحات پروتستان از بین رفت. بازار کریسمس لوزان در خیابان همین کلیسا برپا شده و نباید آن را از دست بدهید.

دیدنی های لوزان سوئیس

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}