دریاچه های سوئیس، جادوی آبی طبیعت

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/11/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کشور به حقیقت زیبای سوئیس مناظری پُر از کوه‌های شگفت‌انگیز و فهرستی از دریاچه‌های با چشم‌انداز نفس‌گیر دارد.

تور اروپا

ارتفاع زیاد، آب شفاف کریستالی، زیبایی مناظر اطراف یا دلایل دیگر، باعث شده‌اند تا دریاچه‌های سوئیس به طور خارق‌العاده‌ای زیبا به نظر برسند. نکته مثبت این است که سیستم حمل و نقل عالی سوئیس امکان رفت و آمد آسان به دریاچه‌ها را هم فراهم می‌کند. در این مطلب تعدادی از زیباترین دریاچه‌های سوئیس که هر گردشگری باید به دیدن آن‌ها برود را به شما معرفی می‌کنیم.

برای مشاهده لیست تورهای سوئیس کلیک کنید.

۱. اوشینسی

دریاچه‌ی «اوشینسی» (Oeschinensee) در دره‌ی «اوشینن» (Oeschinen) تنها چند کیلومتر با «کندرستگ» (Kandersteg) فاصله دارد. این دریاچه‌ی آرام که در ارتفاع زیاد واقع شده ارزش سفر را دارد. مسیرهای کوهپیمایی متعددی در کوه‌های اطراف آن وجود دارند و افراد می‌توانند به آسانی ساعت‌ها در فضای زیبای دریاچه و اطراف آن گردش کنند. نیمی از سال دریاچه‌ی اوشینسی یخبندان و منجمد بوده و در این دوران ماهیگیری در یخ فعالیتی محبوب است؛ چرا که ماهی قزل آلا فراوان یافت می‌شود.

دریاچه‌ اوشینسی سوئیس

۲. سیبرگسی

در بخش برن، «سیبرگسی» (Seebergsee) در مقایسه با دیگر دریاچه‌های کشور از نظر وسعت بیشتر به تالاب شبیه است، اما از نظر زیبایی چیزی کم ندارد. در اطراف این منطقه‌ی باصفا چندین مسیر برای دوچرخه‌سواری و کوهپیمایی نیز می‌بینید. در این مسیرهای چشم‌نواز که باد بر تپه‌های سبز کوه می‌وزد، منظره‌ی پانورامای دریاچه سیبرگسی به شدت تماشایی خواهد بود.

دریاچه سیبرگسی سوئیس

۳. دریاچه ژنو

«دریاچه ژنو» (Lake Geneva) یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپا است. این گستره‌ی آبی بزرگ، شهر ژنو را در خود نمایان می‌کند. «جت دئو» (Jet d’Eau)، فواره‌ای عظیم در این دریاچه بوده که به عنوان یکی از نمادهای شهر محسوب می‌شود و با ۱۴۰ متر ارتفاع یکی از بزرگ‌ترین فواره‌های جهان به شمار می‌آید. دریاچه ژنو در تابستان بسیار دلپذیر است و چندین ورزش آبی مفرح مانند روئینگ، شنا، غواصی و قایقرانی در آن صورت می‌گیرد.

دریاچه ژنو سوئیس

۴. دریاچه لوسرن

«دریاچه لوسرن» (Lake Lucerne) چهارمین دریاچه‌ی بزرگ سوئیس شناخته می‌شود که از شهری زیبا به همین نام تا قسمتی از کوه‌های آلپ تماشایی سوئیس امتداد یافته است. این دریاچه ۱۲,۰۰۰ سال پیش در اثر کوچک شدن یخچال طبیعی «رود روییس» (River Reuss) ایجاد شد. شواهدی از آن در «باغ یخچال» (Glacier Garden) در شهر لوسرن هنوز مشاهده می‌شود. از تورهای گشت دریایی مختلف دریاچه لوسرن برای لذت بردن از مناظر دلفریب آن حتماً استفاده کنید.
دریاچه لوسرن

۵. دریاچه کنستانس

دریاچه‌ی خیره‌کننده‌ی «کنستانس» (Lake Constance) بر روی راین و بخشی از آلمان، اتریش و سوئیس واقع شده و سومین دریاچه‌ی بزرگ در اروپای مرکزی است. چندین جزیره‌ی خوش‌منظره مثل «لیندا باواریا» (Bavarian Lindau) در آن خودنمایی می‌کنند. همچنین این دریاچه از منظر سیاسی نکته‌ی جالبی دارد. هنوز در مورد اینکه مرز این سه کشور که دریاچه به آن‌ها متصل است، به طور دقیق کجا قرار می‌گیرد، شک دارند و تا امروز بارها بر سر اینکه کدام کشور در بخش‌های خاصی از آن حق ماهیگیری دارد مجادله صورت گرفته است.

دریاچه کنستانس

۶. دریاچه لوگانو

دریاچه‌ لوگانو، گستره‌ی آبی دلپذیری در مرز مشترک با ایتالیا بوده که به نام شهر فریبنده‌ی لوگانو در بخش ایتالیایی زبان سوئیس، چنین نام گرفته است. تورهای قایقرانی برای گردشگران موجود هستند و سفرهایی شگفت‌انگیز به اطراف دریاچه را مهیا می‌کنند؛ مانند بازدید از روستای تاریخی «گاندریا» (Gandria). از دیگر جاذبه‌های دریاچه‌ی لوگانو می‌توان به تنوع گسترده‌ی ماهی‌ها مانند ماهی کپور، خرچنگ آب شیرین، گربه ماهی و همچنین وجود فسیل‌هایی از دوره‌ی تریاسیک اشاره کرد.

دریاچه لوگانو سوئیس

۷. تونرسی

دریاچه‌ی آلپی «تونرسی» (Thunersee) در قلب «برنیز اوبرلند» (Bernese Oberland) منزل دارد و کوه‌های تماشایی و روستاهای دیدنی اطرافش منظره‌ی آن را دوچندان کرده‌اند. دریاچه نام خود را از شهر «تون» (Thun) گرفته که گشت و گذار در کاخ‌های عظیم تاریخی و شهر قدیمی قرون وسطایی آن حتماً ارزش خواهد داشت. دوازده کلیسای زیبا نیز مربوط به قرون وسطی در خط ساحلی قرار گرفته‌اند و به زیبایی آن افزوده‌اند.
دریاچه تونرسی سوئیس

۸. بلاوزی

دریاچه‌ی «بلاوزی» (Blausee) در دره‌ی «رود کندر» (Kander River) دریاچه‌ی کوچکی است که افسونگریِ بزرگی دارد. چشمه‌های قنات‌ها به این دریاچه می‌ریزند و نام آن از رنگ آبی پررنگش نشأت می‌گیرد. افسانه‌ها می‌گویند دریاچه رنگ آبی خود را از چشمان آبی دوشیزه‌ای گرفته که پس از آنکه دلش شکست از دنیا رفت. دریاچه‌ی بلاوزی در جنگلی سبز و شاداب در میانه‌ی «پارک ملی بلاوزی» (Blausee Nature Park) قرار دارد. این دریاچه‌ی آبی قرن‌ها مقصدی پرطرفدار بوده و در خلوت خود از آرامش سرشار است. ماهیگیری، کوهپیمایی و پیک نیک از سرگرمی‌های محبوب دریاچه هستند.

دریاچه بلاوزی سوئیس

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}