مونترو، شهری با مناظر زیبای آلپ و دریاچه ژنو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/8/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مونترو یکی دیگر از شهرهای کوچک سوئیسی با مناظری خیره کننده از کوه‌های آلپ و دریاچه ژنو است. چهره‌های سرشناسی آن را به عنوان اقامتگاه خود برگزیدند و جاذبه‌های زیادی را می‌توانید در آن پیدا کنید.

تور اروپا

شهر مونترو با پس زمینه خیره کننده کوه‌های آلپ سوئیس، در کرانه دریاچه ژنو واقع شده و بازدیدکنندگان معروفی را در گذشته به سمت خود جذب کرده است. کسانی مانند «لرد بایرون»، «چاپلین» و «شلی» مدام به این سکونتگاه زیبای کنار دریاچه سر می‌زدند و با توجه به جاذبه‌های فرهنگی و امکانات ورزشی‌اش خیلی هم دور از انتظار نیست. اگر راهنمای ما را دنبال کنید، ۱۰ جاذبه برتر و دیدنی این شهر کوچک دریاچه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. قلعه شیون

قلعه قرن سیزدهمی «شیون» (Chillon) پربازدیدترین ساختمان تاریخی سوئیس به شمار رفته و تصویر باشکوهش را بر روی کارت پستال‌ها، کتاب‌ها و بروشورهای گردشگری می‌بینید. در این بنای پر ابهت نقاشی دیواری‌های متعددی از قرون وسطی و سیاهچال‌هایی گوتیکی را خواهید دید که بعدها موضوع شعری معروف از لرد بایرون به نام «زندانی شیون» شدند. این شعر کاملاً مستقیم از قلعه نام می‌برد. خود را غرق در فضای داخلی شگفت انگیز اینجا کنید و از حال و هوای قرون وسطایی‌اش لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری مونتز

۲. فستیوال جاز مونترو

فستیوال جاز مونترو شهرتی جهانی داشته و از اجراهای مختلف و معروف موسیقی تشکیل می‌شود. اگر چه در آغاز تنها موسیقی جاز در این فستیوال وجود داشت، امروزه شاهد گسترش افق سبک‌های موسیقایی آن هستیم. گروه‌های معروف بین‌المللی در این فستیوال حضور داشته‌اند. ساختمانی که در گذشته فستیوال در آن اجرا می‌شد در سال ۱۹۷۱ حین یک اجرا آتش گرفت و دودش بر فراز دریاچه بلند شد. طی سال‌های فعالیت این جشنواره، نام‌های جاودان موسیقی مانند «پینک فلوید»، «دیپ پرپِل»، «بی‌بی کینگ»، «اسکار پیترسون» و بسیاری دیگر در آن شرکت داشته‌اند.

جاذبه های گردشگری مونتز

۳. گردشگاه

جاده ۳.۵ کیلومتری بین قلعه شیون و «کلرانس» (Clarens) پوشیده از انواع گیاهان گل‌های زیبا بوده و بهترین زمان گردش در آن ماه‌های بهار است. اگر می‌خواهید یک پیاده‌روی آرام و لذت‌بخش را در کنار ساحل دریاچه ژنو تجربه کنید و همزمان از مناظر کارت پستالی و خیره کننده شیون که در آب دریاچه منعکس شده لذت ببرید، این گردشگاه دلچسب را پیشنهاد می‌کنیم.

جاذبه های گردشگری مونتز

۴. کوئین: تجربه استودیو

نمایشگاه «کوئین: تجربه استودیو» (Queen: The Studio Experience) برای تمامی هنردوستان یا عاشقان گروه راک کوئین ساخته شده است. این نمایشگاه در «مونترو مانتین استودیوز» (Montreux Mountain Studios)، جایی که اکثر آلبوم‌های مطرح این گروه شکل گرفت برپا بوده و در آن یادبودهای زیادی مانند امضا، عکس، دست نوشته‌های اصل ترانه‌ها و غیره به نمایش گذاشته شده‌اند. محور اصلی این نمایشگاه استودیوی ضبط صدا است؛ جایی که خواننده اصلی گروه یعنی «فردی مرکوری» افسانه‌ای آخرین آهنگ‌های خود را ضبط کرد.

جاذبه های گردشگری مونتز

۵. دره شودرون

زمانی که در محله قدیمی خیره کننده مونترو گردش می‌کنید، حتماً به دره «شودرون» (Chauderon) نیز سر بزنید. رودخانه «لَبَی» (La Baye) از دل این دره تنگ و سخت به داخل دریاچه ژنو می‌ریزد. در این نواحی مسیرهای کاملاً مشخصی از مونترو و به سوی آن وجود دارند و همچنین مسیرهایی برای کاوش‌های بیشتر در قسمت جنگلی هم تعبیه شده است.

جاذبه های گردشگری مونتز

۶. مسیر فانوسی لپلیاد

شاید گردش در مسیر فانوسی «لِپلیاد» (Les Pléiades) انتخاب عجیبی برای گردشگران مونترو باشد، اما باید حتماً آن را در زمستان ببینید. برای بهترین تجربه باید قطاری از مونترو به سمت ایستگاه لپلیاد سوار شده و مسیری که با فانوس‌ها روشن شده را دنبال کنید. کفش‌های مناسب برای گردش در برف به پا کنید و در مناظر جادویی زمستانی که با نور فانوس روشن شده به کاوش بپردازید. برای یک اختتامیه عالی، پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از بازگشت یک فوندوی سنتی سفارش دهید.

جاذبه های گردشگری مونتز

۷. کریسمس در مونترو

زمستان در مونترو تنها به یک معنی است: عید نوئل. این شهر کاملاً خود را برای رویداد محبوب و مهم کریسمس آماده می‌کند. به مدت یک ماه کامل شهرِ تزئین شده و زیبا به بهترین نحو فستیوال‌های خود را برگزار می‌کند. در اینجا بازارهای قرون وسطایی، یک بابا نوئل و فستیوال افسانه‌ای وجود دارد. ظاهر دهکده‌های اطراف نیز کاملاً دگرگون شده و هر بازدیدکننده‌ای را مسحور می‌کند.

جاذبه های گردشگری مونتز

۸. تاکستان‌ های لاوو

تاکستان‌های «لاوو» (Lavaux) که جزوی از میراث جهانی یونسکو هستند، ۸۳۰ هکتار مساحت داشته و بین لوزان تا مونترو امتداد می‌یابند. اگرچه بسیاری از بازدیدکنندگان با «لاوو اکسپرس» یا «لاوو پانورامیک» به گردش می‌پردازند اما مسیرهای مخصوص پیاده‌روی هم وجود دارند. می‌توانید در بین تاکستان‌های خیره کننده به گردش پرداخته و از مناظر دلپذیرشان دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری مونتز

۹. دشت‌ های نرگس

کوه‌های اطراف مونترو زمین‌هایی پر از گل‌های زیبای نرگس دارند که می‌توانید در ماه‌های بهار از منظره خیره کننده‌شان لذت ببرید. می‌توانید مسیر خود را در میان این دشت‌های زیبا انتخاب کرده و یک روز تمام در میان نرگس‌های آلپی غرق شوید. بهارهای آلپ بسیار چشم نواز هستند و تنوع گل‌های آن عکاسان و کوه‌پیمایان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

جاذبه های گردشگری مونتز

۱۰. ورزش‌ های آبی در دریاچه لِمان

گزینه‌های ورزشی زیادی در حوالی دریاچه لمان پیش روی شما هستند: از ورزش‌های آبی گرفته تا کوهپیمایی. شنا کردن در آب دریاچه با مناظر شگفت انگیز و آب زلال آن در کنار گزینه‌هایی مانند اسکی روی آب، قایق سواری و کانو سواری می‌تواند تجربه جالبی باشد. در اینجا برای هر کسی با هر سطح توانایی ورزشی مناسب پیدا می‌شود. برای یافتن دوره آموزشی هم دردسر زیادی متحمل نخواهید شد.

جاذبه های گردشگری مونتز

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}