همه چیز درباره روغن آرگان مراکشی

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/8/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید از مراکش بخرید، روغن آرگان است. این روغن را برای مصارف خوراکی و زیبایی تولید می‌کنند و در این مقاله به تمام نکاتی که باید قبل از خریدش بدانید اشاره کرده‌ایم.

تور اروپا

سفر به شهر صویره در تور ۸ روزه مراکش

روغن آرگان توسط بومیان مراکش به خاطر قدرت از بین بردن جای زخم‌ها، آرام کردن مشکلات رماتیسم و بسیاری خواص دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه هم یکی از محبوب‌ترین محصولات زیبایی بازار به شمار می‌رود. می‌توانید این روغن‌ را از هر عطاری محله قدیمی شهرهای مراکش تهیه کنید اما کیفیت آن‌ها مانند قیمتشان متغیر است. برای آن که از خرید خود مطمئن باشید باید اندکی درباره ویژگی‌های آن اطلاعات کسب کنید. در این مقاله به شما توضیح داده‌ایم که وقتی برای خرید آرگان می‌روید باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید.

رنگ و غلظت

روغن آرگان واقعی باید شفاف باشد؛ البته اندکی تیرگی رنگ زرد آن طبیعی خواهد بود. هر چیزی که خیلی طلایی باشد خبر از مخلوط شدن روغن آرگان با روغن‌های دیگر برای ارزان شدن را می‌دهد. بد نیست بدانید که برای تولید یک کیلوگرم روغن آرگان باید سی کیلوگرم دانه مصرف شود. وقتی آن را روی پوست خود می‌مالید، روغن حس سبکی دارد و خیلی زود جذب نمی‌شود. البته به مرور زمان این اتفاق خواهد افتاد. روغنی که روز بعد با آب از روی پوستتان پاک شود کیفیت خوب و خلوص بالایی ندارد.

روغن ارگان مراکش

قیمت و بسته بندی

همانطور که درباره سایر کالاهای خوراکی هم گفته می‌شود، بهتر است روغن آرگان را در ظرف پلاستیکی نگهداری نکنید. بهترین کار برای جلوگیری از آلودگی‌های خاص پلاستیک، تهیه یک بطری شیشه‌ای خواهد بود. یک بطری ۱۵۰ میلی‌لیتری روغن با کیفیت آرگان بیش از ۲۰۰ درهم یا ۲۰ دلار آمریکا برایتان تمام نمی‌شود.

روغن ارگان مراکش

آماده سازی

برای مصارف آرایشی، دانه آرگان باید برای روغن‌گیری پرس سرد شود؛ این کار برای حفظ ویتامین E بالای محصول است. میوه آرگان برای بزهایی که به چرا می‌روند یک خوراکی لذت بخش محسوب می‌شود. در گذشته روغن آرگان را از فضولات این حیوان که میوه را خورده بود تهیه می‌کردند اما امروزه روندی بسیار بهداشتی‌تر استفاده می‌شود. با تکنولوژی پیشرفته‌ای که اکنون در اختیار است، همان زمانی که میوه چیده می‌شود روند روغن‌گیری آغاز می‌گردد.

روغن ارگان مراکش

آشنایی با برندها

«سیدی یاسین» (Sidi Yassine) در خارج از صویره، بهترین روغن‌های آرگان را تولید می‌کند و بالاترین استانداردها را برای تهیه بهترین روغن آرایشی و خوراکی به کار می‌گیرد. روغن این شرکت بر اساس استانداردهای جهانی کاملاً ارگانیک محسوب می‌شود. اگر چه امکان بازدید از مزرعه تولید روغن وجود ندارد اما بهترین بوتیک‌های مراکش روغن آن را به فروش می‌رسانند. متأسفانه اکثر تولیدی‌های آرگان معروف محله قدیمی که در مسیر رسیدن به صویره قرار دارند و زنان محلی با دست جلوی چشم مسافران روغن آن‌ها را می‌گیرند از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نیستند.

روغن ارگان مراکش

روغن خوراکی یا آرایشی

روغنی که از پرس سرد به دست آمده را می‌توانید هم برای مصارف آرایشی هم برای خوراکی استفاده کنید اما روغنی که از دانه‌های حرارت دیده تهیه می‌شود تنها برای غذا مناسب هستند. نسخه خوراکی آرگان عطری بسیار طبیعی و ملایم داشته و برای پخت و پز و گریل کردن سبزیجات یا حتی ریختن روی سالاد بسیار عالی است. تحقیقات نشان داده‌اند که این روغن سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد. کره دانه آرگان نیز به همراه عسل و بادام بسیار خوشمزه می‌شود.

روغن ارگان مراکش

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}