سوغاتی های منحصر به فرد مراکش

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/10/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مراکش، کشوری با فرهنگی غنی در آفریقا است. بنابراین اجناس و سوغاتی‌هایش نیز منحصر به فرد خواهند بود و بخشی از آداب و رسوم مردمانش را به نمایش خواهند گذاشت.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که مراکش یکی از مقاصد آن‌هاست

بدون شک سفر به مراکش برایتان پر از تجربه‌های جدید خواهد بود. چه به کازابلانکا بروید و چه به مراکش، احتمالاً به این نتیجه می‌رسید که با وجود اینکه از لحاظ مسافت، فاصله‌ی چندانی بین مراکش تا کشورهای اروپا نیست، اما فرهنگ و آداب و رسومش، زمین تا آسمان با آن‌ها فرق دارد. پس بهتر است حتماً از اجناس خاص آن نیز اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین یادگاری را خریداری کنید تا همیشه شما را به یاد سفر متفاوتتان به این کشور سنتی بیندازند.

1. چرم مراکش

قدیمی‌ترین دباغ‌خانه‌ها در جهان، متعلق به شهر «فِس» (Fes) در مراکش است؛ جایی که هنوز هم پوست حیوانات را به روش سنتیِ چند قرن پیش، خشک می‌کنند و به تاجران می‌فروشند تا با آن‌ها لباس درست کنند. هنگام رد شدن از کنار مغازه‌ها، بوی چرم به وضوح احساس می‌شود که رهگذران را وسوسه می‌کند تا سری به داخل مغازه بزنند و نگاهی به کیف، کمربند، کفش، کلاه و پاپوش‌های چرمی اصل آن‎ها بیندازند.

سوغات مراکش

2. روغن آرگان

درخت آرگان، در بخش‌های جنوبی مراکش رشد می‌کند و همان درختی است که بزهای مراکش از آن بالا می‌روند! بنابراین، بهترین جا برای خرید روغن اصل، در همان نزدیکی‌ها است. مردم مراکش، خودشان از روغن آرگان برای پخت‌ و‌ پز و تهیه‌ی لوازم آرایشی استفاده می‌کنند؛ اما بعضی از هنرمندان معروف در سراسر دنیا، از این روغن برای پوست و مویشان نیز بهره می‎برند. خانم‌های محلی، روغن آرگان را به صورت دستی می‌گیرند که تماشای نحوه‌ی کار آن‌ها، به نوبه‌ی خود دیدنی است.
روغن ارگان مراکش

3. ظروف سفالی

ظروف سفالی در مراکش، در اندازه‌، شکل و رنگ‌های گوناگونی ساخته می‌شوند و در بین گردشگران، طرفداران زیادی دارند. «تاژین» یا «تاجین» (Tagines)، هم اسم یک غذای مراکشی است و هم نام ظرفی سفالی که برای پخت آن استفاده می‌شود و مزه‌ی خاصی به غذا می‌دهد. این ظروف، بهترین هدیه‌ی دکوری هستند که می‌توانید برای اقوام به عنوان سوغات ببرید. فقط هنگام بسته بندی آن‌ها در چمدان، نهایت احتیاط را به کار ببرید.
سوغات مراکش

4. فانوس

فانوس‌ها، یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های مراکش هستند و جزئیات طراحیِ به خصوص آن‌ها، شما را به یاد زیبایی‌های این کشور می‌اندازند. فانوس‌ها، اندازه، شکل و جنس‌های گوناگونی دارند و در بیشتر مغازه‌ها می‎توانید آن‌ها پیدا کنید. جا به جاییِ جنس آلومینیومی آن، کمی مایه‌ی دردسر است؛ مدل‌های سنگینش گران‌تر هستند، اما کاملاً ارزش خرج کردن را دارند. البته یادتان باشد که قبل از خرید، به چندین مغازه سر بزنید و آن‌ها را از لحاظ کیفیت و قیمت، مقایسه کنید. در نهایت، چانه زدن را هم فراموش نکنید!

سوغات مراکش

5. فرش و قالیچه

فرش‌های قرمز و قالیچه‌های مشکی و سفید مراکشی که رویشان منجوق‌کاری شده، همگی دست‌ساز هستند. می‌توانید از طرح‌های متنوع فرش‌های مغازه‌ها بازدید و حتی آن‌ها را در حال بافته شدن تماشا کنید. همچنین این امکان وجود دارد که مشخصات قالیچه‌ی دلخواهتان را به فروشنده بدهید و به صورت سفارشی، آن را تحویل بگیرید.

سوغات مراکش

6. لباس و کفش سنتی

از آن جایی که لباس‌های سنتی در مراکش را خانم‌های محلی می‌دوزند، قیمت چندانی ندارند. «جلابه» (Djellabas) یا همان لباس سنتی مراکش، شال ابریشمی و کیف‌های دستی پشمی از جمله اجناس شیک آن به حساب می‌آیند. همچنین پاپوش‎های این کشور، بسیار زیبا و رنگارنگ هستند و همه جا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سوغات مراکش

7. جا کلیدی

شاید بگویید که «این همه راه آمده‌ام تا از مراکش جا کلیدی بخرم؟» درست است که جا کلیدی را می‌توانید از هر جای دیگری در دنیا تهیه کنید، اما جا کلیدی‌های مراکشی یک چیز دیگر هستند! جالب‎ترین طرحشان این است که یک پاپوش یا شتر کوچک از آن آویزان می‌شود که ظاهری سنتی و منحصر به فرد به آن می‌بخشد. از آن جایی که این اجناس، کوچک و ارزان قیمت هستند، می‎توانید تعداد زیادی از آن‌ها را با خود به خانه بیاورید.

سوغات مراکش

8. عطر خالص

اکثر عطرهای مراکشی، ماندگاری بسیار بالایی دارند و می‌توانید برای خوش‌بو کردن اتاق نیز از آن‌ها استفاده کنید. این عطرها به صورت روغن‌های معطر، داخل شیشه ارائه می‌شوند. با توجه به قوی بودن قدرت پخش آن‌ها، یادتان باشد که یک بار فشار دادن عطر کافی است؛ در غیر این صورت، بویش بیش از حد تند می‌شود.

سوغات مراکش

لیست تور‌هایی که مراکش یکی از مقاصد آن‌هاست

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}