با تفریحات رایگان در برلین آشنا شوید

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/9/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

 اگر برای یک سفر به برلین برنامه‌ریزی کرده‌اید و تمایلی به پرداخت‌ هزینه‌های سنگین ندارید، بهتر است از تفریحات رایگان در پایتخت آلمان با خبر شوید.

تور اروپا

سفر به شهر خیره‌کننده برلین در تورهای آلمان

سفر به برلین، یکی از ارزان‌ترین سفرها در مقایسه با سایر پایتخت‌های اروپا است؛ اما به هر حال گشت و گذار در موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری آن می‌تواند حسابی جیب شما را خالی کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا اگر با بودجه‌ کمی خواستید به برلین سفر کنید از این تفریحات رایگان بهره‌مند شوید.

1. به کنسرت رایگان بروید

معماری ساختمان ارکستر فیلارمونیک برلین در منطقه‌ی «کُلتوفورُم» (Kulturforum) به خودی خود دیدنی است. این بنا با نمای فضایی و ساختار پنج وجهی در سال ۱۹۶۰ توسط «هانس شارون» (Hans Scharoun) طراحی شد و امروزه یکی از بهترین ارکسترهای دنیا در آلمان را میزبانی می‌کند. کنسرت‌ها به جز پنجشنبه‌ها، در عصر رایگان هستند. مگر این که گاهی مجبور شوید هزینه‌ی بسیار کمی بپردازید. اگر به موسیقی جاز بیشتر علاقه‌مندید، برلین برنامه ویژه‌ای برای شما دارد. هر چهارشنبه بار افسانه‌ای موسیقی جاز به نام «بی فلت» (B Flat) با حضور هنرمندان محلی، شب پر هیجانی را به شما هدیه می‌دهد و بسیار شلوغ خواهد بود.

تالار فیلارمونیک برلین

2. تور آلترناتیو را امتحان کنید

اگر زمان زیادی ندارید، یک تور همراه با راهنما بگیرید تا جاذبه‌های گردشگری مهم شهر را به شما نشان دهد. برخی از تورها ممکن است هزینه‌ی نامعقولی را به شما پیشنهاد دهند؛ اما در برلین می‌توانید تورهای مقرون به صرفه‌ای را در ساعت‌های مختلف روز با نام «تور آلترناتیو برلین» (Alternative Berlin Tours) جستجو کنید که نه نیاز به رزرو دارند و نه هزینه مشخصی دارند. تنها مؤدبانه انعامی را از شما درخواست می‌کنند. هر تور سه ساعت طول می‌کشد که می‌توانید از مزرعه‌ها تا نقاشی‌های خیابانی را ببینید و  نگاهی به قلب شهر و لمس فرهنگ مردم داشته باشید.
تفریحات رایگان در برلین

3. دیوار یادبود را ببینید

در زمان تقسیم برلین، ایستگاه‌های قطاری که از این مرز عبور می‌کردند از کار افتادند. تنها سه خط از برلینِ غربی کمی وارد محدوده‌ی برلینِ شرقی می‌شد؛ اما در برخی از ایستگاه‌ها، هرگز قطاری توقف نمی‌کرد که «ایستگاه ارواح» نام گرفتند. «ناتبانهوف» (Nordbahnhof) یکی از این ایستگاه‌ها بود که امروزه میزبان نمایشگاه‌ عکاسی در یادبود آن‌ها است. بازدید از نمایشگاه ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و می‌توانید با روایت داستان‌های مردم، در رو و زیر این ایستگاه‌ها همراه شوید. پس از آن که از نمایشگاه‌های زیرزمینی بازدید کردید، از خروجی خیابان «برنائر اشتراس» (Bernauer Strasse) به سمت شرق بروید تا به یادبود دیوار برلین برسید. در اینجا به اطلاعات بازسازی شده دسترسی خواهید داشت و نوار مرزی، برج دیده‌بانی و «کلیسای مصالحه» (The Church of Reconciliation) را خواهید دید که در کنار کلیسای قدیمی که توسط مقامات آلمانِ شرقی منفجر شده بود ساخته شده است.

دیوار برلین

4. از گالری های هنری لذت ببرید

در قلب محله یهودی‌نشین قدیمی، یعنی «آگوستشراسه» (Auguststraße)، از گالری‌های هنری بسیاری می‌توانید دیدن کنید. در خیابان‌های سنگفرش این محله آنقدر پرفورمنس‌های ویدئویی جذاب خواهید دید که گویی به بوم نقاشی «جکسون پولاک» (Jackson Pollock) پرتاب شده‌اید. اگر علاقمند به دیدن گالری‌های بزرگ‌تر برلین هستید، بهتر است برای بازدید در روزهای ویژه‌ی آن‌ها برنامه‌ریزی کنید، چرا که ورودی مکان‌هایی مانند آکادمی هنر و موزه «بروهان» (Bröhan) رایگان خواهد بود.

تفریحات رایگان برلین

5. از جاذبه‌ های پوتسدام دیدن کنید

اگر دلتان خواست یک روز را خارج از برلین سر کنید، به «پوتسدام» (Potsdam) بروید. این شهر که روزی خانه پادشاهان پروسی و امپراطور آلمان بود، یک ساعت با قطار از برلین فاصله دارد. در بزرگ‌ترین مکان گردشگری پوتسدام، پارک «سن سوسی» (Sanssouci) با کاخ‌های سنگی باشکوه را می‌بینید که در این سرزمین سبز سر بر آورده‌اند. پوتسدام به دلیل داشتن دریاچه‌های پرشمار و مناظر دیدنی مشهور است که از تماشای جنگل‌های سرسبز، چمنزارها، رودهای خروشان و دهکده‌های زیبای آن لذت خواهید برد.

کاخ سن سوسی در برلین

6. در پارک تایلندی گردش کنید

وقتی با بودجه کم سفر کنید، گردش در راسته‌ی مواد غذایی می‌تواند زجرآور باشد؛ اما در پارک تایلندی‌ (Thai Park) چه پولی خرج کنید یا نه، لذت‌بخش خواهد بود. این رویداد دیدنی در تابستان‌ها، هر یکشنبه و گاهی شنبه‌ها در پارک «پویزن» (Preussenpark) برپا می‌شود. در این‌جا زنان تایلندی را در زیر چترهای آفتابگیر رنگارنگ مشغول خرد کردن بادام زمینی، تکه کردن چیلی‌ها و پاپایا خواهید دید که برای گردشگران جذاب خواهد بود. در کنار تماشای این وقایع می‌توانید در فضای سبز استراحت کنید و لذت ببرید.

پارک تایلندی در برلین

7. پینگ پنگ بازی کنید

برلین را حتماً برای طرح‌های گرافیتی‌، فروشگاه‌های شبانه‌ و غذاهای معروفش می‌شناسید؛ اما شاید ندانید میز پینگ پنگ، سمبل دیگری از این شهر است! در همه فضاهای باز، مانند پارک‌ها و پیاده‌روهای وسیع، این میزها را خواهید دید و شاید باور نکنید که ۱۰۰۰ میز در سراسر شهر وجود دارد. میزهای پینگ پنگ، اسباب تفریح و تحرک و همینطور برقراری روابط اجتماعی بین مردم برلین هستند و محبوبیت آن‌ها به قدری است که وبسایتی برای یافتن بهترین مکان‌های دارای میز پینگ پنگ ساخته شد.

تفریحات رایگان در برلین

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}