۱۰ گزینه عالی برای خرید در سن پترزبورگ

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/9/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آیا شما هم از عاشقان خرید هستید و به هر جایی که سفر می‌کنید اول به دنبال بهترین مراکز خرید آن می‌گردید؟ دیگر لازم نیست برای پیدا کردن بهترین فروشگاه‌ ها و مراکز خرید سن پترزبورگ نگران باشید.

تور اروپا

سفر به سن پترزبورگ رویایی در تورهای روسیه

اگر مقصد بعدی شما در تور روسیه، شهر زیبای سن پترزبورگ است، توصیه می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. در اینجا فهرستی از بهترین فروشگاه‌ها و نقاط خرید این شهر را گرد آورده‌ایم تا بتوانید بهترین تجربه خرید را داشته باشید. از خوراکی‌های جذاب گرفته تا سوغاتی را می‌توانید در این میان پیدا کنید.

۱. کوپیتس الیزیویس

«کوپیِتس الیزیویِس» (Kupetz Eliseevs) یکی از شیک‌ترین خواربار فروشی‌های مدرن و خیره کننده سن پترزبورگ است که هر جور کالای معروف از ترکیبات چای و دمنوش تا خاویار و شکلات‌های دست ساز را به فروش می‌رساند. عطر نان‌های تازه و لذیذ، شیرینی و کیک‌های گوناگون نیز هر رهگذری را وسوسه می‌کند. کودکان از شخصیت‌های محبوب و متحرکشان در ویترین لذت خواهند برد و کافه‌های دوست داشتنی‌ای هم در طبقه همکف پیدا می‌شوند. پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ، لوسترها، فلزهای برق انداخته شده و یک نخل پر ابهت آناناسی در این فروشگاه بزرگ خودنمایی می‌کنند. البته نمای خارجی هم از لحاظ شکوه و زیبایی کم از طراحی داخلی ندارد و چهار تندیس‌ نمادین آن نمایانگر صنعت، تجارت، هنر و علم هستند.

مراکز خرید سن پترزبورگ

۲. اودیلنایا فائر

«اودیلنایا فائر» (Udelnaya Fair) یک گنجینه ارزشمند از دوران شوروی سابق است که عتیقه‌هایی از دوران قبل از انقلاب، دست‌ سازه‌هایی از جنگ جهانی دوم و آثار هنری عامه پسندی از تمام دوران را به نمایش می‌گذارد. مطمئن باشید که اینجا خود به تنهایی ارزش سفر کردن را دارد. از ایستگاه مترو که خارج شوید باید به سمت راست رفته و از بازار بزرگ دائمی نیز عبور کنید. بعد از آن به محوطه‌ای بزرگ از غرفه‌های مستقل می‌رسید که کالاهایی با کیفیت‌ و دسته‌بندی‌های گوناگون را به فروش می‌رسانند. اندازه بزرگ محوطه خبر از آن می‌دهد که باید حسابی بین غرفه‌ها گشت بزنید تا گوهرهای گران‌بهایتان را بیابید.

مراکز خرید سن پترزبورگ

۳. او پون روژ

دیپارتمنت استور «اسدرس و شفهالس» (Esders & Scheefhaals) در سال ۱۹۰۷ به زیبایی مورد بازسازی واقع شد و تبدیل به یکی از باشکوه‌ترین نقاط خرید شهر گردید. این ساختمان شیک و مدرن به نام «او پون روژ» یا پل سرخ ترجمه شده که در کنار آن قرار دارد. داخل این دیپارتمنت استور می‌توانید از بین اکسسوارها، لباس‌های مد روز و بهترین سوغاتی‌ها خرید کنید. پروژه بازسازی این مجموعه شامل مرمت گنبد شیشه‌ای که در دهه ۱۹۳۰ تخریب شد بود. در طبقه همکف یک شعبه از کافه فرانسوی «گخسون» (Garçon) قرار دارد.

مراکز خرید سن پترزبورگ

۴. آرت موزا

«آرت موزا» (Artmuza) یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خلاق شهر بوده و با بیش از ۱۳۰۰۰ متر مربع مساحت در چندین طبقه، میزبان گالری‌های هنری، استودیوها، بوتیک‌های مد و طراحان است. در طبقه همکف حتماً باید از کارگاه مشترک گالری «اسنیگا» (Snega) و «سلاووتنیتزا» (Slavutnitsa) دیدن کنید که طراحان متخصص لباس و اکسسوار بر پایه الگوها و لباس‌های سنتی روسی کار می‌کنند. البته می‌توانید در اینجا از نمایشگاه‌ها و تئاترها نیز دیدن کنید یا حتی از مناظر تراس پشت بام و کافه لذت ببرید. بعضی مواقع رویدادهایی هم در اینجا برگزار می‌شود.

مراکز خرید سن پترزبورگ

۵. تایگا

با توجه به نزدیکی «تایگا» (Taiga) به آرمیتاژ، بر خلاف سایر نواحی مخصوص معاشرت شهری این مکان از شهرت کمتری برخوردار است. هزارتوی اتاق‌های این ساختمان قدیمی ارزش اکتشاف و پیدا کردن معامله‌های خوب و جالب را که از آرایشگاه تا مد و کتاب متغیر هستند را دارد. فروشگاه شماره ۸ یکی از بهترین و شیک‌ترین بوتیک‌هایی است که در زمینه لباس و اکسسوارهای طراحی شده توسط هنرمندان منطقه فعالیت می‌کند. در فروشگاه «ایمنو لاوکا» (Imenno Lavka) هم هدایا و سوغاتی‌هایی اصیل و عالی پیدا خواهید کرد.

مراکز خرید سن پترزبورگ

۶. امپریال پرسلان

این فروشگاه که به اواسط قرن ۱۸ تعلق دارد، در گذشته سرویس‌های چای خاندان سلطنتی را می‌ساخت. سابقاً نام اینجا «چینی لومونوسوف» (Lomonosov China) بود اما به هرحال هنوز هم به تولید طراحی‌های نوآورانه ادامه داده و در خلق آثاری معاصر با حال و هوای سنتی تخصص دارد. اجناس اینجا گران هستند اما کیفیت بالا و طراحی‌های تماشایی ارزشش را دارند.

مراکز خرید سن پترزبورگ

۷. تاتیانا پارفیونووا

«تاتیانا پارفیونووا» (Tatyana Parfionova) اولین طراحی بود که در سال ۱۹۹۵ در سن پترزبورگ برای خود یک خانه مد داشت. در آن زمان روسی‌های جدید نسبت به هر چیزی که مستقیماً از فرانسه و ایتالیا نیامده بود بی‌توجه بوده و برای آن ارزشی قائل نبودند. امروزه این نام مشهور بومی آثار جذاب و قابل توجهی را به مشتریان ارائه می‌کند که روسری‌ها و دستمال سرهای معروفش جزو این دسته هستند. هر کدام از آن‌ها اثر هنری خارق‌العاده‌ای بوده و تک هستند. اغلب این روسری‌ها از ابریشم بافته شده و با مهارت و ظرافت خاصی گلدوزی شده‌اند. شاید کار طراحی و اجرای هر کدام از آن‌ها سه الی چهار ماه به طول بیانجامد.

مراکز خرید سن پترزبورگ

۸. بالشوی گوستینی دوور

«بالشوی گوستینی دوور» (Bolshoy Gostiny Dvor) یکی از اولین مراکز خرید سرپوشیده جهان بود که بین سال‌های ۱۷۵۷ تا ۱۷۸۵ ساخته شد و ۲۳۰ متر طول دارد. این اثر معماری «راسترلی» (Rastrelli) شاید به اندازه دیگر آثارش پیچیده و شگفت انگیز نباشد اما باز هم شکوه و زیبایی خاصی داشته و بیشتر به سبک نئوکلاسیک طراحی شده است. در اوایل قرن ۲۱ این مرکز خرید ۱۷۰ فروشگاه داشت. شاید امروزه مرکز خرید‌های مدرن و لوکس دیگر اینجا را در خود بلعیده باشند اما باز هم بالشوی گوستینی دوور یکی از نقاط برجسته و مهم شهر محسوب می‌شود.

مراکز خرید سن پترزبورگ

۹. گالری عروسک

گالری عروسک با بالرین‌ها، بابوشکاها، دلقک‌ها و شوالیه‌هایش، هر چیزی که در داستان‌های کودکانه و افسانه‌ها بتوان پیدا کرد را در خود جای داده است. این عروسک‌های بسیار خلاقانه بیشتر به اثر هنری شباهت دارند تا یک اسباب بازی و می‌توانید از میانشان سوغاتی‌های غیر معمول و خاصی تهیه کنید.

مراکز خرید سن پترزبورگ

۱۰. گالریا

این مکان خارق‌العاده تقریباً همه چیز را برای خرید در سنت پترزبورگ تغییر داده است. در «گالریا» (Galeria) حتی در حد کل مرکز شهر مغازه وجود داشته و در ۵ طبقه آن حدود ۳۰۰ فروشگاه شامل برندهای مطرحی مانند H&M، زارا، Michael Kors، Kiehl’s و غیره مشغول فعالیت هستند. حقیقتاً می‌توان گالریا را یک توقف کامل با تمام مغازه‌های مورد نیاز دانست. هر وقت از خرید کردن زیاد گرسنه شدید، می‌توانید به رستوران گرجی عالی طبقه چهارم سر بزنید.

گالریا سنت پترزبورگ

سفر به سن پترزبورگ رویایی در تورهای روسیه

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}