۱۰ رستوران برتر هلسینکی با غذاهای متنوع

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/9/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شاید شکم‌گردان حرفه‌ای چیز خاصی درباره رستوران‌های هلسینکی نشنیده باشند، اما افق غذایی این شهر در حال توسعه بوده و می‌تواند شما را هیجان زده کند.

تور اروپا

سفر به هلسینکی در تور ۱۵ روزه کشورهای اسکاندیناوی

اگرچه رستوران‌های شهر هلسینکی آن قدری که باید توسط خارجی‌ها تحسین نشده، اما این زمینه‌ی رو‌به‌رشد در فنلاند می‌تواند نظر شکم‌گردان را عوض کند. کافه‌های پایتخت، رستوران‌های مستقل و رستوران‌های لوکس، پر از غذاهای جدید نوردیک با تأثیرات فنلاندی هستند. در این مقاله شما را با ۱۰ جای عالی برای تجربه‌ی غذای فنلاندی و سایر کشورها آشنا می‌کنیم.

۱. شف اند سوملیه

رستوران «شف اند سوملیه» (Chef & Sommelier) به یک اندازه از جانب منتقدین و مشتریان پیشنهاد شده و یکی از بهترین رستوران‌های هلسینکی به شمار می‌رود. در اینجا نهایت خلاقیت و طعم را تجربه خواهید کرد. هرگز نمی‌توانید از روی منو حدس بزنید که چه غذای لذیذی پیش رویتان قرار خواهد گرفت، زیرا نام غذاها بسیار ساده و صریح هستند. وقتی غذا روی میز گذاشته شد، یک اثر هنری خیره‌کننده را در مقابل خود می‌بینید. طعم‌ بی‌نظیر غذاها، لحظه‌ به لحظه شما را شگفت‌زده می‌کند. این رستوران تنها از محصولات تازه، فصلی و ارگانیک استفاده می‌کند و پنج منوی فیکس هم دارد.

بهترین رستوران های هلسینکی

۲. گایجین

رستوران «گایجین» (Gaijin) به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های آسیایی هلسینکی، شهرت بالایی دارد. آشپزخانه اینجا بر سنت‌های غذایی کهن کشورهای شمال شرق آسیا مانند ژاپن، کره و شمال چین تأکید زیادی می‌کند. در گایجین غذاهای لذیذ بومی این کشورها را در اختیار دارید که شامل «اوناگی» معروف هم می‌شوند. این رستوران علاوه بر دقتی که در زیبایی غذا می‌کند، صرف شام را راهی برای گرد هم آوردن مردم می‌بیند؛ پس جای تعجب نیست. منو‌ها به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که مخصوص تقسیم شدن باشند. حال و هوای حاکم بر رستوران بسیار دوست‌داشتنی بوده و ساختمان کاملاً از چوب فنلاندی ساخته شده است.

بهترین رستوران های هلسینکی

۳. هوکو

ترکیب غذاهای ژاپنی و هاوایی چطور خواهد بود؟ می‌توانید پاسخ این معما را در رستوران «هوکو» (Hoku) پیدا کنید. مالک این رستوران که در هاوایی بزرگ شده، تحت تأثیر سابقه اجداد خود در ژاپن بوده و آشپزی معروف و جهانی این کشور را با برخی پیچیدگی‌های غذایی هاوایی ترکیب نموده است. حاصل این تلفیق، منوی ویژه‌ای شده که آن را از رستوران‌های ژاپنی دیگر جدا می‌کند.

بهترین رستوران های هلسینکی

۴. یوری

کشور فنلاند هم نسخه خاص و خوشمزه خود را از تاپاس‌های معروف اسپانیایی دارد: «ساپاس» (sapas)! ساپاس هم مانند همتای اسپانیایی خود از فینگرفودهای کوچک، لذیذ و جذابی تشکیل می‌شود که در آن از مواد اولیه بومی این کشور اسکاندیناوی استفاده می‌کنند. رستوران «یوری» (Juuri) از دیرباز در ارائه این خوراکی‌های خوشمزه مهارت داشته و منوی ساپاس غنی آن از موارد برجسته و جاذبه‌های آن به شمار می‌آید. توصیه می‌کنیم برای آنکه تجربه‌ای کامل‌تر داشته باشید، ساپاس‌هایتان را با هم ترکیب و تقسیم کنید.

بهترین رستوران های هلسینکی

۵. کو

رستوران «کو» (Kuu) که به معنی «ماه» است، یکی از آن رستوران‌هایی به شمار می‌رود که سادگی در آن اهمیت زیادی دارد. محیط افسونگر آن به وضوح از بهترین سنت «بیسترو» (bistro) الهام گرفته شده و کاغذ دیواری گل‌داری که دیوارهای پشت پنل‌های چوبی را پوشانده، در کنار آینه بزرگ با قاب مشکی، به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کند. یک پاسیوی سر پوشیده، درست در پشت سالن اصلی برای مهمانان در نظر گرفته شده و به همان اندازه محیط داخلی زیبا است. در منو طیفی از غذاهای منحصر به فرد فنلاندی و اسکاندیناوی را می‌بینید که اندکی مدرنیزه شده‌اند. می‌توانید از بین یکی از سه منوی فیکس رستوران هم انتخاب کنید.

بهترین رستوران های هلسینکی

۶. اولو

رستوران «اولو» (Olo) یکی از اولین پیشگامان ترکیب آشپزی نوردیک با آشپزی علمی در هلسینکی محسوب می‌شود. این رستوران برای سال‌های متمادی شهرت خود را حفظ کرده و یک ستاره میشلن نیز دارد. آشپزهای اولو، دائماً در حال به روز‌ رسانی پایه و اساس آشپزی فنلاندی بوده و از تکنیک‌های سنتی و مدرن بهره می‌گیرند. برای امتحان کردن بهترین غذاهای لذیذ معاصر می‌توانید به این رستوران بپیوندید. توصیه می‌کنیم یکی از میزهای جذاب حیاط را انتخاب کنید.

بهترین رستوران های هلسینکی

۷. پاسیو

آشپزهای ماهر رستوران «پاسیو» (Passio) دستور پخت‌های غافلگیر کننده‌ای از مواد اولیه‌یِ سنتی آشپزی فنلاند را با استفاده از نوآوری و خلاقیتشان تهیه می‌کنند که همواره نتیجه‌ای حیرت‌انگیز در پی دارد. علاقه و دانش عمیق آن‌ها درباره‌ی آشپزی، در ترکیب‌های باورنکردنی‌شان منعکس می‌شود و می‌توانید آن را در طعم‌هایی که خلق کرده‌اند، بچشید. البته نحوه ارائه هم بدون توجه رها نشده و هر غذا به زیبایی تمام بر سر میزها می‌آید.

بهترین رستوران های هلسینکی

۸. راگو

در رستوران «راگو» (Ragu) آشپزی ایتالیایی به سبک اعلا به مهمانان ارائه می‌شود. محیط باشکوه این رستوران با کیفیت و مهارتی که در غذاها به کار رفته همخوانی دارد. راگو در یک ساختمان تاریخی متعلق به دهه ۱۸۹۰ میلادی قرار داشته و دکور حرفه‌ای مینیمالی دارد. در طراحی داخلی رستوران می‌توانید زیبایی شناسی اسکاندیناوی را به خوبی ببینید.

بهترین رستوران های هلسینکی

۹. رگاتا

کافه «رگاتا» (Regatta) در یک کابین چوبی کوچک با سقف شیروانی بوده و درست در کنار دریای بالتیک قرار دارد. داخل آن پر از مجسمه‌های کوچک، یادگاری‌ها، عکس‌ها، پارو و سایر اشیای جالب است. بعد از سفارش یک ساندویچ خوشمزه، یک نان شیرینی دارچینی یا شاید یک فنجان چای، در بیرون پشت یکی از میزهای سبز بنشینید و از منظره لذت ببرید.
بهترین رستوران های هلسینکی

۱۰. ساندرو

رستوران «ساندرو» (Sandro) طعم‌ لذیذ غذاهای شمال آفریقا و خاورمیانه را به مهمانانش هدیه می‌کند. توصیه می‌کنیم حتماً از قبل میزتان را رزرو کنید، زیرا مردم محلی علاقه زیادی به آن داشته و همیشه خیلی زود پر می‌شود. دلیل پشت موفقیت بزرگ ساندرو، حال و هوای پر شور و زنده آن در محله‌ای به همین سبک است که با غذاهای لذیذ کامل می‌شود. از غذای خیابانی لبنانی تا خوراکی‌های خوشمزه مراکشی را در اینجا پیدا می‌کنید. ساندرو طیفی از غذاهای جدید و عجیب را به هلسینکی آورد و در عوض علاقه و محبت زیادی را از مردم دریافت کرد.
بهترین رستوران های هلسینکی

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}