این کارها را در لندن انجام ندهید

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/9/12
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

با وجود اینکه فرهنگ‌های گوناگونی در لندن وجود دارد، کنار آمدن با مردمش کار سختی نیست؛ کافی است چند نکته‌ی ساده را در سفر به این کلان‌شهر رعایت کنید.

تور اروپا

لندن، یکی از شهرهای پرطرفدار در اروپا است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند. تنوع فعالیت‌ها و جاذبه‌ های دیدنی این شهر به گونه‌ای است که برای برنامه‌ریزی سفرتان زیاد به زحمت نمی‌افتید. تنها با رعایت کردن چند نکته‌ی ساده اما مهم، می‌توانید به راحتی خاطره‌ای خوش از این سفر برای خود بسازید و وقت گران‌بهایتان را در صف‌ها یا جر و بحث کردن با بقیه به هدر ندهید و پولتان را نیز بی‌دلیل حیف و میل نکنید.

1. بدون چک کردن سایت های تخفیف، بلیط نخرید

یادتان باشد که برای بیشتر جاذبه‌های دیدنی از جمله برج لندن و کلیسای وستمینستر، می‌توانید به صورت آنلاین بلیط تهیه کنید تا تخفیف بگیرید یا با استفاده از بلیط‌های ترکیبی، تا 40 درصد در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید. علاوه بر سایت‌های اصلی این مکان‌ها، گاهی سایت‌های متفرقه‌ هم بلیط‌های مکان‌های گردشگری را با تخفیف می‌فروشند، پس بهتر است قبل از برنامه‌ریزی و خرید، حتماً تخفیف‌های آنلاین را چک کنید. همچنین، می‌توانید برای بعضی از خدماتی که با قیمت بسیار گران در جاهای معروف ارائه می‌شوند، فعالیت‌های جایگزین و ارزان قیمت‌تری پیدا کنید. در نهایت تصمیم با شماست.

نبایدها در سفر به لندن

2. سمت چپ نایستید

یادتان باشد که در پله برقی‌ها همیشه در سمت راست بایستید و به هیچ وجه راه سمت چپ را بند نیاورید. البته این قانون که سمت چپ برای حرکت کردن است، در خیلی از کشورهای دیگر نیز وجود دارد؛ اما تقریباً هیچ کجا نسبت به این مسئله آن‌قدر حساس نیستند. اگر این قانون را رعایت نکنید، با نوچ نوچ کردن‌ها و نگاه‌های خیره‌ی مردم روبه‌رو خواهید شد و توریست بودنتان خیلی زود لو می‌رود. حتی ممکن است بعضی از آن‌ها تا جایی عصبانی شوند که با لحنی مؤدبانه اما سرزنشگر به شما گوشزد کنند که از سر راه کنار بروید و با این کار، قانون دیگری که به آن نیز خیلی اهمیت می‌دهند، یعنی حرف نزدن و نگاه نکردن به بقیه‌ی مسافران در ایستگاه مترو را زیر پا بگذارند.
نبایدها در سفر به لندن

3. از مردم نپرسید که ملکه را می شناسند یا نه

ملکه و خانواده‌اش برای گردشگران می‌توانند یکی از جذاب‌ترین موضوع‌ها برای صحبت کردن باشند؛ اما پرسیدن این‌ که آیا مردم با او شخصاً آشنایی دارند یا نه، مثل این است که کسی از شما بپرسد «آیا با رئیس جمهور کشورتان از نزدیک آشنایی دارید؟» انگلیس ممکن است در نقشه کوچک به نظر برسد؛ اما در واقع این‌طور نیست. بیش از 60 میلیون نفر جمعیت دارد و همه‌ی آن‌ها، دغدغه‌های خودشان را دارند. مردم شاید ملکه را هر از گاهی فقط در تلویزیون ببینند؛ پس احتمال این‌ که با او سلام و علیک داشته باشند بسیار کم است!

نبایدها در سفر به لندن

4. به موزه تاریخ طبیعی در تعطیلات مدرسه نروید

موزه‌ی تاریخ طبیعی یکی از برترین موزه‌ های لندن است که شهرت جهانی دارد. اگر فقط چند روز در لندن مسافر هستید و زمان بازدیدتان از این موزه با روزهای تعطیلی مدرسه‌ها همزمان شده، پیشنهاد می‌کنیم از دیدن آن صرف نظر کنید؛ اما اگر اصرار دارید که حتماً به این موزه بروید، حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است که وقتتان را در بخش دایناسورها تلف نکنید. شاید بگویید که دایناسورها تنها دلیلتان برای بازدید از این موزه بوده و حق هم دارید؛ اما جاهای دیدنی دیگری هم برای بازدید وجود دارد. اگر می‌خواهید کمی بیشتر در لندن بمانید، کافی است بازدیدتان را تا بعد از تعطیلی بچه مدرسه‌ای‌ها عقب بیندازید که مجبور نباشید یک ساعت در صف‌های طولانی آن منتظر شوید.
موزه تاریخ طبیعی لندن

5. در خیابان آکسفورد رانندگی نکنید

با توجه به تعداد بالای مغازه‌ها و مراکز خرید لندن در خیابان آکسفورد، تعجبی ندارد که یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های لندن باشد. عابران پیاده به گونه‌ای راه می‌روند که انگار کل خیابان مال آن‌ها است. اگر سوار ماشین باشید، این موضوع بسیار برایتان آزار دهنده خواهد بود. علاوه بر این‌ که هر چند صد متر باید پشت چراغ قرمز بایستید، وقتی که سبز می‌شود هم باز در ترافیک گیر می‌افتید؛ چون عابران پیاده با عجله از خیابان رد می‌شوند تا زودتر به خریدشان برسند. پس یا پیاده به آن سمت‌ها بروید یا اگر با ماشین می‌روید، یکی از خیابان‌های فرعی را برای عبور انتخاب کنید.

خیابان آکسفورد در لندن

6. تمام پولتان را در خیابان ریجنت خرج نکنید

بعد از خیابان آکسفورد، خیابان ریجنت یکی دیگر از معروف‌ترین خیابان‌ها برای خرید کردن است. با توجه به اینکه گردشگران زیادی برای خرید به این منطقه می‌آیند، برای جبران اجاره‌‌ی بالای مغازه‌ها، قیمت اجناس از جاهای دیگر گران‌تر است و تا به خودتان می‌آیید، می‌بینید که پولتان تمام شده و در نهایت حتی یه سکه هم برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی ندارید! پس به اندازه خرید کنید تا مدیریت هزینه‌ها از کنترلتان خارج نشود.
خیابان ریجنت در لندن

7. در یک واگن مترو تجمع نکنید

متروی لندن، یکی از کارآمدترین شبکه‌های حمل و نقل در جهان به شمار می‌رود؛ اما گاهی آن‌قدر گرم و شلوغ می‌شود که اگر مسیر را پیاده طی کنید، زودتر به مقصد می‌رسید! بنابراین، مردم نهایت تلاششان را می‌کنند تا با رعایت کردن بعضی نکات ساده، تحمل این شلوغی را آسان‌تر کنند. برای مثال، قبل از سوار شدن حواسشان را جمع می‌کنند تا جایی که می‌شود جمعیت به صورت مساوی در واگن‌ها پخش شوند. ممکن است کار ساده‌ای به نظر برسد، اما اکثراً وقتی عجله دارند یا دسته جمعی با دوستانشان هستند، این نکته‌ی ساده را فراموش می‌کنند و در حالی که واگن‎های دیگر نسبتاً خالی هستند، باعث شلوغ شدن یک واگن به خصوص می‌شوند.
مترو لندن

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}