جذاب ترین محله های استکهلم را بشناسید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/9/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

استکهلم به مناطق متعددی تقسیم می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و تاریخ خاص خود را دارند. در این راهنما شما را با برخی از بهترین محله‌های شهر آشنا می‌کنیم تا بتوانید شناخت بهتری از مقصد خود داشته و تجربه‌ی غنی‌تری را از سفر رقم بزنید.

تور اروپا

سفر به استکهلم شگفت انگیز در تورهای سوئد

استکهلم پایتخت کشور سوئد، دیدنی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. این شهر از مناطقی تشکیل شده که هر کدام تاریخی پشت سر دارند و سه منطقه از آن توانسته‌اند در بین میراث‌های جهانی یونسکو جا باز کنند. اگر دوست دارید درباره شیک‌ترین و مدرن‌ترین محله‌های این شهر اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید در این مقاله با ما همراه شوید.

محله قدیمی یا گملا استان

«گَملا استان» (Gamla Stan) یا محله قدیمی، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استکهلم بوده و یکی از بهترین میراث قرون وسطایی به جا مانده در اروپا نیز به حساب می‌آید. این محله در سال ۱۲۵۲ میلادی که استکهلم را به عنوان پایتخت انتخاب شد، پی ریزی گشت. خیابان‌های باریک سنگ‌فرش که با ردیفی از ساختمان‌های رنگارنگ احاطه شدند، شما را به دهه ۱۳۰۰ استکهلم می‌برند. این محله نه تنها یکی از بهترین نواحی برای تجربه‌ی معماری قرون وسطایی محسوب می‌شود که قطب فعالیت‌های گردشگری هم بوده و پر از کافه‌ها و رستوران‌های بین‌المللی است. با استفاده از مترو می‌توانید به سادگی به اینجا دسترسی داشته باشید.
محله گملا استان در استکهلم

سودر مالم

محله «سودِر مالْم» (Södermalm) که شهروندان به طور اختصار به آن سودر (به معنی جنوب) می‌گویند، قطب خلاقیت استکهلم محسوب می‌شود. سودر مالم یکی از پر جمعیت‌ترین نواحی اسکاندیناوی هم به شمار می‌آید. بر خلاف محله قدیمی، توسعه‌ی این منطقه از اواخر دهه ۱۷۰۰ شروع شد که حکمران تصمیم گرفت آن را از یک زمین کشاورزی تبدیل به منطقه‌ای مسکونی تجاری با خانه‌های تابستانی کند؛ بنابراین اگر به سودر مالم می‌روید، باید انتظار معماری دهه ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ را داشته باشید. امروزه منطقه پر از مغازه‌های هنری و صنایع دستی، کافه، گالری هنری و بوتیک‌های فشن قدیمی و بوهمی شده است.

محله سودر مالم در استکهلم

واساستان

اگر می‌خواهید درباره زندگی مردم بومی در پایتخت سوئد کمی کنجکاوی کنید، هیچ جایی بهتر از «واساستان» (Vasastan) نیست. واساستان که به معنی «شهر واسا» یا «شهر سنگی» است، برخی از بی‌همتاترین نمونه‌های معماری استکهلم را در خود جای داده و نقشه کشی متفاوتی نسبت به سایر قسمت‌های استکهلم دارد. خیابان‌های عریض‌تر و سبک‌ معماری متفاوت از وجه تمایز آن هستند. اکثر ساختمان‌ها به سبک نئو رنسانسی بوده و اغلب معماری آلمانی را به یاد می‌آورند. اگر به سبک‌های معماری علاقه دارید می‌توانید در امتداد «رورسترانس‌گاتان» (Rörstrandsgatan) قدم زده و با نمونه‌های خیره کننده‌ای روبرو شوید. به جز ساختمان‌ها، کافه‌های محلی، بوتیک و پارک‌های زیادی هم وجود دارند که حس و حال محله را به خوبی بروز می‌دهند.
محله واساستان در استکهلم

یورگوردن

«یور گوردِن» (Djurgården) یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری استکهلم به شمار می‌آید. این جزیره به سادگی با تراموا و اتوبوس قابل دسترس بوده و همه جور فعالیت و سرگرمی‌ای را در خود جای داده است. اگر به دنبال سواری‌های هیجان انگیز، کنسرت‌های پر شور یا شهر بازی «گرونا لوند» (Gröna Lund) با ترن‌ها و بازی‌های موضوعی جذاب هستید، نباید این محله را از دست بدهید. اگر هوا خیلی خوب نبود و بیشتر تمایل به کسب اطلاعات درباره محله داشتید، می‌توانید به یکی از موزه‌های آن سری بزنید که شامل «موزه رو‌باز اِسکانسِن»، «موزه واسا» و «موزه آبا» (ABBA) می‌شود.

محله یورگوردن در استکهلم

اوستر مالم

«اوستِر مالم» (Östermalm)، مرکز شهر استکهلم بوده و اعتبار و پرستیژ آن در قیمت‌ زمین‌هایش منعکس می‌شود. در این منطقه گران‌ترین خانه‌های شهر جای گرفته‌اند و می‌توانید از همان بدو ورود حس شکوه و لوکس بودن را لمس کنید. البته با این وجود، باز هم محله‌ای بسیار گرم و صمیمی بوده و ارزش بازدید را دارد. اوستر مالم پر از کافه و رستوران‌های جذاب بوده و بهترین مراکز خرید شهر را نیز در خود جای داده است.
محله اوسترمالم در استکهلم

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}