در بهترین رستوران های استکهلم غذاهای لذیذ سوئدی را مزه کنید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/9/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به دنبال رستورانی عالی در استکهلم برای تجربه غذاهای سوئدی هستید، به جای درستی آمده‌اید. در این راهنما شما را با بهترین رستوران‌های این شهر زیبا آشنا می‌کنیم تا تجربه یک شام دلچسب و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

تور اروپا

سفر به استکهلم شگفت انگیز در تورهای سوئد

کشور سوئد، تجربه غذایی خلاقانه با ظاهری زیبا را به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کند. رستوران‌های شیک با تنوعی عالی از غذاهای مدرن و سنتی که همیشه از مواد اولیه تازه تهیه می‌شوند، از شما پذیرایی می‌کنند. اگر جای مناسبی را انتخاب کرده باشید، یک تجربه فراموش نشدنی و بی‌نظیر خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با بهترین رستوران‌های این شهر، راهنمای زیر را برایتان فراهم کرده‌ایم.

۱. نوک

رستوران «نوک» (Nook) برای امتحان کردن یک غذای ترکیبی بین‌المللی و عالی مناسب است. آشپز این رستوران در کره به دنیا آمده و مهمانان می‌توانند تأثیرات آشپزی آسیایی را در ترکیبات خلاقانه او حس کنند. منوی نوک شامل سوسیس مخصوص کره‌ای و غذاهای سنتی سوئدی می‌شود. در اینجا می‌توانید هم از بین منوهای فیکس و هم یک غذای تکی را سفارش داده و از طعم‌های منحصر به فردی که برایتان آماده شده، لذت ببرید.

بهترین رستوران های استکهلم

۲. گوندولن

رستوران «گوندولن» (Gondolen) منظره‌ای تماشایی و حیرت‌انگیز از شهر استکهلم را در اختیار مهمانان می‌گذارد و آشپزهای معروف و بین‌المللی، خدمات درجه یک، غذای عالی سوئدی و نوشیدنی‌های فوق با کیفیت آن را همراهی می‌کنند. غذاهایی که در این رستوران به مهمانان ارائه می‌شود بسیار عالی هستند. منو می‌تواند شامل غذاهایی مانند سالمون خام با گیاهان معطر، رست بیف با مارچوبه سفید و دسرهای کلاسیک سوئدی مانند کیک چند لایه شکلاتی باشد. ترکیب غذا و مناظر شهر در اینجا برای چشم و قوه چشایی هر کسی لذت بخش خواهد بود.

بهترین رستوران های استکهلم

۳. فرانتسین

رستوران «فرانتسیِن» (Frantzén) در محله قدیمی استکهلم یا «گملا استان» (Gamla Stan) قرار داشته و دو ستاره میشلن در کارنامه دارد. در اینجا نوآوری‌های آشپزی اسکاندیناوی را خواهید چشید. مالک و سرآشپز این رستوران، ترکیبی عالی از آشپزی‌های سوئدی و ژاپنی را به مهمانان ارائه کرده و از مواد اولیه بومی و فصلی در آن‌ها استفاده می‌کند. یکی از معروف‌ترین غذاهای او «ساتیو تِمپِستاس» (Satio Tempestas) است که از ۴۶ مواد اولیه که مستقیما از باغ اختصاصی رستوران تهیه می‌شود. با توجه به اینکه در این رستوران با غذاها مانند اثر هنری برخورد می‌شود، در آن تنها ۱۹ صندلی وجود دارد تا کارکنان بتواند بر ارائه بهترین و اصیل‌ترین تجربه غذایی برای مهمانان تمرکز کنند.

بهترین رستوران های استکهلم

۴. دن گلیدنه فریدن

این رستوران به عنوان قدیمی‌ترین رستوران دنیا که هنوز محیطی یکسان دارد، یک رکورد گینس را هم از آن خود کرده است. از سال ۱۷۲۲ میلادی، رستوران «دِن گلیدنه فریدِن» (Den Gyldene Freden) غذاهای سنتی سوئدی شامل گوزن دودی، کوفته گوشت و غیره را به مشتریان ارائه کرده و با ۱۵۰ صندلی، سالن غذاخوری‌اش به میخانه‌های قرن هجدهمی سوئد شباهت دارد. سقف بلند، میزهای طویل چوبی، نورپردازی ملایم، کفپوش چوبی و غیره، به مشتریان اجازه می‌دهد تا خود را در گذشته تاریخی استکهلم احساس کرده و از عطر و طعم قوی و غلیظ غذاهای این کشور لذت ببرند. خدمات رسانی با دقت انجام شده و کارکنان صمیمی برخورد می‌کنند و آشپزخانه زیبای طبقه‌‌ی پایین کاملاً آشکار است.بهترین رستوران های استکهلم

۵. گریل

گریل کردن هیچ وقت آنقدر غافلگیر‌کننده نبوده است که در اینجا تجربه می‌کنید. در اینجا هر چیزی را می‌توان به ۵ روش مختلف کباب کرد: اجاق چوبی، دودی، ذغالی، جوجه‌گردان و گریل کردن رو میزی. در سالن غذاخوری یک جوجه‌گردان بزرگ قرار دارد که هر چیزی از مرغ گرفته تا بره، ماهی، غذاهای دریایی یا یک گلچین اعلای استیک را کباب می‌کند. در این رستوران حتی دسرها هم گریل می‌شوند. طراحی داخلی غافلگیرکننده و رنگارنگ، با دکوراسیون جذاب به مهمانان اجازه‌ی انتخاب میز را از بین هشت اتاق‌ با تم‌های مختلف می‌دهد. برخی از این اتاق‌ها، «اورینت اکسپرس»، «ورسای» یا «مولن روژ» هستند. در رستوران یک سن کوچک برای اجرای زنده موسیقی هم وجود دارد.

بهترین رستوران های استکهلم

۶. پرینسن

چه کسی دوست ندارد در رستورانی غذا بخورد که بزرگ‌ترین خلاقیت ممکن را روی غذاها اجرا می‌کنند؟ رستوران «پرینسن» (Prinsen) یک مؤسسه فرهنگی محسوب می‌شود که از سال ۱۸۹۷ میلادی توسط هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و مسافران زیادی بازدید شده است. کتاب‌های زیادی در اینجا متولد شدند. این رستوران بوهمی غذاهای سنتی سوئدی مانند کوفته گوشت با سس استوک، خامه و ژله را در منو دارد. غذا خوردن در پرینسن یک تجربه به یادماندنی بوده و با شب‌های شعر، موسیقی و حضور مهمانان کامل می‌شود.

بهترین رستوران های استکهلم

۷. اوواکسن کرو

در فوریه سال ۲۰۱۵، رستوران «اوواکسِن کرو» (Oaxen Krog) دومین ستاره میشلن خود را دریافت کرد. این گنجینه آشپزی برای سالیان متمادی در جزیره‌ای خارج از استکهلم واقع شده بود. مؤسسین آن اخیراً تصمیم به جابه‌جایی آن به محیطی در دسترس‌ و داخل شهر گرفتند. در اینجا برای تهیه غذاهای داخل منو، از مواد اولیه بی‌همتا و تازه‌ای استفاده می‌شود. می‌توان با خیال راحت به دو ستاره میشلن این رستوران اعتماد کرد و یک تجربه غذایی عالی را در آن رقم زد.

بهترین رستوران های استکهلم

۸. روکولتور

رستوران «روکولتور» (Råkultur)، خواهر بدون رزرواسیون رستوران معروف «اسپرانتو» (Esperanto)، یک برنده ستاره میشلن است. مردی که پشت این موفقیت پنهان شده، یک سرآشپز تایلندی-سوئدی با خلاقیت‌های بی‌شمار در زمینه ترکیب آشپزی ژاپنی و نوردیک محسوب می‌شود. روکولتور در سالن ورودی یک تئاتر قدیمی قرار داشته و محصولات اسکاندیناوی و سوشی‌های جذابی با مهارت‌های ژاپنی به مشتریان ارائه می‌کند. از بین آن‌ها می‌توان به رول‌های ماکی با قارچ پاییزی یا بیف کره‌ای گریل‌ده با سالاد گلابی اشاره کرد.

بهترین رستوران های استکهلم

۹. اوپراسالارن

از سال ۱۹۶۱ میلادی، رستوران «اوپراسالارن» (Operakällaren) مسئول تمام سرویس‌های غذایی ضیافت‌ها و شام‌های قلعه سلطنتی دورتینگهام بوده است. آشپز «استفانو کاتِناچی» (Stefano Catenacci) در سال ۲۰۱۴ اولین ستاره میشلن خود را دریافت کرد. محیط باشکوه این رستوران با پنل‌های چوبی طلاکاری شده، لوسترهای پر زرق و برق و پنل‌های چوبی با طرح هندسی حیرت‌انگیز سقف همگی زیبایی خاصی را القا می‌کنند. مهمانان می‌توانند از بین شام‌های اعلای سالن اختصاصی اصلی، شام معمولی در «هیپ پاکت» (Hip Pocket) یا غذاهای مدرن‌تر خانگی در «اپرا بار» (Opera Bar) انتخاب کنند. غذاهای اعلای این رستوران هر کسی را وسوسه و حیرت‌زده می‌کند.

بهترین رستوران های استکهلم

۱۰. لیلا اگو

رستوران «لیلا اِگو» (Lilla Ego) توسط دو آشپز معروف و جایزه‌دار اداره می‌شود که در کنار هم و تیم ماهرشان بر روی تعبیری بی‌همتا از غذاهای سوئدی تمرکز کرده‌اند. برای مثال تارتار گوشت غیرکلاسیک آن‌ها یکی از گزینه‌هایی خواهد بود که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. یکی دیگر از غذاهای لذیذ منو هم سینه اردک سوخاری با کدوحلوایی و ترب زرد است. سالن غذاخوری کوچک این رستوران منظره‌ای باز از آشپزخانه داشته و منوی عصرگاهی هم روی ورقه‌های بزرگ سفیدی به صورت دست نویس نوشته می‌شوند.

بهترین رستوران های استکهلم

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}