8 جاذبه برتر محله قدیمی شهر استکهلم

علی رضا ناصری
  • علی رضا ناصری
  • 1396/1/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر قدیم استکهلم مکان‌های زیادی برای دیدن و کشف کردن دارد. در این منطقه از شهر استکهلم می‌توانید با تاریخ قرون وسطای سوئد بیشتر آشنا خواهید شد.

تور اروپا

سفر به استکهلم شگفت انگیز در تورهای سوئد

اگر سری به محله قدیمی شهر استکهلم بزنید با یکی از بزرگ‌ترین و محافظت ‌شده‌ترین شهرهای دوران قرون وسطی اروپا روبه‌رو خواهید شد. این شهر در سال ۱۲۵۲ بنیان نهاده شده و جای تعجبی ندارد که شکوه آن زبان‌زد گردشگرانی است که به شهر قدم گذاشته‌اند. جو قسمت قدیمی شهر غرق در تاریخ همراه با خیابان‌های باریک و ساختمان‌های بزرگ است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به زیباترین جاذبه‌های محله قدیمی استکهلم بیندازیم.

1. پارلمان سوئد

جزیره کوچک «هلگنزهولمن» (Helgeandsholmen) خانه پارلمان سوئد است که تقریباً نیمی از جزیره را در برمی‌گیرد. در اطراف پارلمان راهنماهایی وجود دارند که به مدت یک ساعت و رایگان شما را به تور پارلمان مهمان می‌کنند. ساختمان پارلمان به سبک نئوکلاسیک طراحی شده و شامل نمای جلویی دوره «باروک» (Baroque) و ستون‌های «قرنتس» (Corinthian) است. شیشه‌ای بزرگ بالای سالن پارلمان قرار دارد که تماشاگران می‌توانند جلسات پارلمان را از آنجا مشاهده کنند.

ساعات کاری: از اکتبر تا اوایل ژوئن، شنبه و یکشنبه ۱/30 بعد از ظهر. اواخر ژوئن تا اواخر آگوست همه روزه ساعت‌های ۱۲، ۱، ۲ و ۳ بعد از ظهر.

ساختمان پارلمان استکهلم

2. کلیسای بزرگ

کلیسای سلطنتی سوئد یا کلیسای بزرگ (کلیسای سنت نیکلاس) قدیمی‌ترین کلیسا در شهر قدیمی استکهلم است که تاریخ ساختش به قرن دوازدهم می‌رسد. این کلیسا بعد از اینکه در قرن چهاردهم دچار آتش‌سوزی شد، به عنوان یک قصر سلطنتی بازسازی شد و تا به امروز چندین مرتبه بازسازی روی آن صورت گرفته است. نمای خارجی کیسا نمونه‌ی خوبی از معماری دوره باروک است در حالی که بخش‌های داخلی کلیسا با معماری دوره «گوتیک» (Gothic) تزئین شده‌اند. نقطه اوج معماری این کلیسا بدون شک مجسمه «سنت جورج» (St George) و اژدها است.

ساعات کاری: ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

محله قدیمی استکهلم

3. موزه نوبل

موزه «نوبل» (Nobel) همنام دانشمند معروف سوئدی، محلی برای نشان دادن کارهای برندگان جایزه نوبل است. در این موزه می‌توانید به فیلم‌ها و کلیپ‌هایی کوتاه از برندگان جایزه نوبل دست پیدا کنید و سخنرانی‌های این برندگان را حین اهدا جوایز بشنوید؛ برندگانی مثل: مارتین لوتر کینگ. همچنین فروشگاه کتابی وجود دارد که در آن به بیوگرافی برندگان نوبل و کتاب‌های آنها دسترسی خواهید داشت.

ساعات کاری: تابستان‌ها ۱۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر (۱۹ ژوئن تعطیل است)، زمستان دوشنبه‌ها تعطیل است. سه‌شنبه ۱۱ ظهر تا ۸ بعد از ظهر، چهارشنبه تا یکشنبه ۱۱ ظهر تا ۵ بعد از ظهر.

محله قدیمی استکهلم

4. تئاتر مرگ

تئاتر مرگ نمایشگاهی است که توسط اسلحه‌خانه‌ی سلطنتی برگزار می‌شود. تئاتر مرگ تصویرگر مراسم تشییع جنازه‌های سلطنتی از قرن شانزدهم تا قرن بیستم است. در این محل تصاویری از مرگ پادشاه، دکوراسیون و دسته‌های عزاداری وجود دارد. با بازدید از این نمایشگاه با اقداماتی که برای تشییع یک پادشاه سوئدی صورت می‌گیرد و همچنین مصنوعات هنری که از این مراسم‌ها باقی مانده است، آشنا خواهید شد.

ساعات کاری: ماه جولای تا آگوست از ۱۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر، سپتامبر تا دسامبر از سه‌شنبه تا یکشنبه ساعت ۱۱ ظهر تا ۵ بعد از ظهر، پنج‌شنبه‌ها از ۱۱ ظهر تا ۸ بعد از ظهر

  

5. موزه قرون وسطی استکهلم

موزه قرون وسطی استکهلم نمایش‌دهنده اقدامات باستانی گسترده‌ای است در دهه ۷۰ صورت گرفت. این موزه بازگوکننده تاریخ قرون وسطی شهر از قرن سیزدهم تا شانزدهم است. مصنوعات هنری زیادی برای نمایش وجود دارد، از ساختمان‌های آجری گرفته تا کارگاه‌ها، بندرگاه و چوبه دار! همه آن‌ها با جزئیات کامل دوره قرون وسطی سوئد را به تصویر می‌کشند. همچنین موزه به مناسبت‌های مختلف تغییر فضا می‌دهد و سخنرانی‌هایی نیز در آن صورت می‌گیرد.

ساعات کاری: سه‌شنبه تا یکشنبه و چهارشنبه از ۱۲ بعد از ظهر تا ۵ بعد از ظهر، دوشنبه‌ها تعطیل است.

محله قدیمی استکهلم

6. میدان بزرگ

زمانی اینجا محل قتل‌عام انسان‌ها بود اما حالا این یکی از میدان‌های جذاب استکهلم به حساب می‌آید که به خاطر ساختمان‌های عجیب و رنگارنگش مورد بازدید توریست‌‌ها قرار می‌گیرد. این میدان تا سال ۱۷۳۲ به منظور اهداف سیاسی مورد استفاده قرار می‌گرفت تا اینکه سالن شهر به کاخ «بونده» (Bondeska) منتقل شد. در سال ۱۵۲۰ این میدان شاهد قتل‌عام ۸۲ نفر از بزرگان سوئد بود که مخالف پادشاه ظفرمند دانمارک «کریستین دوم» بودند. امروزه این میدان پر از کافه‌های شلوغ و نیمکت‌ها است. این میدان یکی از پرجاذبه‌ترین مکان‌های استکهلم است.

محله قدیمی استکهلم

7. تور پشت بام

اگر از ارتفاع ترسی ندارید خود را برای بازدید از بام استکهلم آماده کنید؛ یک راه منحصر به فرد برای بازدید از شهر! این تور به شما اجازه می‌دهد تا با قدم زدن روی پشت بام‌ها، بیشتر با شهر قدیمی آشنا شوید. راهنما‌ها در این تور خیلی محتاط هستند و باید کلاه محافظ و سایر وسایل مراقبتی را با خود حمل کنید. هر زمان نیاز داشته باشید به کمک شما می‌آیند همچنین با تاریخچه شهر نیز آشنایی کامل دارند. این یک تجربه فراموش‌نشدنی است که ارزش امتحان کردنش را دارد.

تور پشت بام

8. خانه نجابت

خانه نجابت یا «ریدارهوست» (Riddarhuset) در سال ۱۶۴۰ ساخته شد و محل ملاقات نجیب‌زادگان سوئدی به شمار می‌رفت. این ساختمان یکی از نمونه‌های عالی دوره باروک است. در حال حاضر مالک آن یک انستیتو خصوصی است که وظیفه محافظت از آن را به عهده دارد. به طور خاص دیوارهای اتاق جلسه بسیار چشم‌نواز هستند؛ این دیوارها با ۲۳۰۰ مدال دکور شده‌اند که نشان‌دهنده حکومت اشرافی سوئد است.

ساعات کاری: دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ظهر تا ۱۲ شب

محله قدیمی استکهلم

علی رضا ناصری علی رضا ناصری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}