نگاهی به موزه اورسی پاریس

علی رضا ناصری
  • علی رضا ناصری
  • 1395/12/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

موزه اورسی یکی از مشهورترین موزه‌های شهر پاریس است؛ محلی که در آن می‌توانید شاهکارهای هنرمندان سبک امپرسیونیسم را پیدا کنید.

تور اروپا

موزه اورسی (Musée d'Orsay) دومین موزه پربازدید در پاریس است. اگر در تور فرانسه زمان چندانی برای موزه‌های پاریس ندارید، یادتان باشد که بازدید از موزه لوور و اورسی را هرگز نباید از دست ندهید. این موزه در سال ۱۹۸۶ میلادی در مقابل رودخانه سن پاریس افتتاح شد و در‌واقع یک ایستگاه قدیمی قطار مورد بازسازی قرار گرفته است. اورسی خانه نقاشی‌های امپرسیونیستی و پست‌امپرسیونیستی است که بین سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ میلادی خلق شده‌اند. در اینجا از اکثر نقاشان صاحب‌نام امپرسیونیسم و پست‌امپرسیونیسم اثرهای زیادی پیدا می‌شود.

بازدید از موزه اورسی را از طبقه بالا شروع کنید. در طبقه سوم تماشاگر بسیاری از آثار مشهور نقاشان امپرسیونیست مانند کلود مونه، کامی پیسارو، پیر آگوست رنوآر، ادوار مانه و البته آثاری از هنرمندان سبک پست‌امپرسیونیسم مانند پل سزان، ونگوگ و خیلی‌ از نقاشان دیگر خواهید بود.

مشهورترین نقاشی این طبقه تابلوی نهار در چمنزار اثر ادوار مانه است که در سال ۱۸۶۳ کشیده شد. در این طبقه اثر مشهور ادگار دگا با نام چهار رقاص نیز به چشم می‌خورد. همچنین اثر مشهور رنوآر با نام رقص در مولَن دُلا گالِت در همین جا قرار دارد.

یکی دیگر از نقاشی‌هایی که تاریخ هنر را به شدت تحت‌تاثیر قرار داد نیز همین‌جا است؛ کلیسای جامع روان فرانسه اثر کلود مونه. مونه که توجه و مطالعه خود را صرف کشیدن بازتاب‌های نور کرده بود، این کلیسا را در نورهای مختلف نقاشی کرد. از دل پنجره‌ای در طبقه سوم، نمای زیبایی از مومق و کلیسای معروف قلب مقدس بر فراز آن به چشم می‌خورد که بهتر است آن را از دست ندهید.

موزه اورسی پاریس

مطالب مرتبط

موزه لوور پاریس، پربازدید‌ترین موزه‌ جهان طاق پیروزی، نمادی باشکوه از تاریخ فرانسه پرسه در محله های زیبای پاریس کافه پروکوپ، اولین پاتوق روشنفکران و ادیبان فرانسوی

طبقه دوم موزه اورسی پاریس میزبان آثار هنرِ نو یا همان آرت نوو است. در برخی اتاق‌های این طبقه شما می‌توانید مجموعه‌ای از مجسمه‌‌ها، مبلمان و سایر وسایل تزئینی به سبک هنر نو را مشاهده کنید. بعضی از این وسایل نادر توسط معمار مشهور فرانسوی هکتور گومار و همچنین چارلز لوئیس تیفانی و رُنه لالیک خلق شده‌اند. به‌علاوه برخی از مهم‌ترین و مشهورترین نقاشی‌های موزه نیز در این طبقه حضور دارد. آثار بعضی از مهم‌ترین پست‌امپرسیونیست‌ها مانند ونسان ونگوگ و پل گوگن را می‌توانید اینجا پیدا کنید.

در طبقه همکف بعضی از آثار متأخر و کمتر شناخته شده از ادوار مانه، پل سزان، اوژن دولاکروا و ژان آگوست دومینیک اَنگْرِ را خواهید دید. از دیگر آثار این طبقه می‌توان به کارهای نقاشان آکادمیک و کارهای تجربی گوستاو مورو اشاره کرد.

موزه اورسی پاریس

راهنمای ورود به موزه

 ورود به موزه هر روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۰۰ امکان‌پذیر است. در روزهای پنج‌شنبه تا ساعت ۲۱:۴۵ امکان بازدید از موزه را خواهید داشت. مبلغ ورودی برای افراد بالای ۱۸ سال ۱۶ یورو و برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان است. همچنین می‌توانید بلیط مشترک موزه اورسی و اورنجری را به قیمت ۱۸ یورو تهیه کنید. هر کدام از این بلیط‌ها یک روز اعتبار دارند و با آن‌ها می‌توانید فقط یک بار وارد موزه شوید.

در فصل‌های توریستی سال، صف‌های طولانی‌ای برای خرید بلیط و ورود به موزه شکل می‌گیرد. اگر برایتان ممکن است، بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید تا زمان خود را در این صف‌ها از دست ندهید. موزه اورسی در روزهای دوشنبه تعطیل است.


علی رضا ناصری علی رضا ناصری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}