کدام موزه های پاریس رایگان هستند؟

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/6/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پاریس نه تنها به سرمایه‌ی هنری غنی خود افتخار می‌کند، معتقد است هنر و فرهنگ باید در دسترس همگان باشد.

تور اروپا

شهر پاریس در فرانسه بیش از پانزده موزه دارد که از مجموعه‌های دائمی آن می‌توان به صورت کاملاً رایگان دیدن کرد. پس از مطالعه‌ی مطلب بهترین موزه‌های پاریس، این فهرست از موزه‌های دارای بازدید رایگان را حتماً در برنامه‌ی گردش خود جای دهید.

۱. موزه کارناوالت

مجموعه‌ی دائمی شگفت‌انگیز «موزه کارناوالت» (Musée Carnavalet) تاریخ شهر پاریس را روایت می‌کند. نمایشگاه اصلی رایگان این موزه دیدگاهی زنده و ملموس از مهم‌ ترین رویدادهای تاریخی پاریس از زمان پیداش آن تا حال حاضر به دست می‌دهد. این موزه در بنای رنسانسی خیره‌کننده‌ «هتل کارناوالت» (Hotel Carnavalet) ایجاد شده که در منطقه‌ی شیک «مَره» (Le Marais) قرار دارد.

موزه های رایگان پاریس

۲. موزه هنر مدرن پاریس

«موزه هنر مدرن پاریس» (Musee d'art moderne de la ville de Paris) بیش از هشت هزار اثر هنر معاصر را در خود جای داده است. در همین مجتمع «پله دو توکیو» (Palais de Tokyo) هم واقع شده که آثار هنرمندان امروز را در نمایشگاه‌های موقت ارائه می‌دهد. بعد از بازدید از تعدادی بخش‌های مهم موزه می‌توانید در تراس بیرونی آن بنشینید و یک قهوه بنوشید و از منظره‌ی رویایی برج ایفل از این نقطه لذت ببرید.

موزه هنر مدرن پاریس

۳. پتی پله

کاخ «پتی پله» (Petit Palais) که کاملاً مورد بازسازی قرار گرفته در نزدیکی خیابان مشهور شانز‌لیزه واقع شده و بیش از ۱۳۰۰ اثر هنری از دوران باستان تا اوایل قرن بیستم را نمایش می‌دهد. شاهکارهایی از «گوستاو کوربه» (Gustave Courbet)، «پل سزان» (Paul Cézanne) و «کلود مونه» (Claude Monet) را می‌توان در پتی پله دید. مجموعه‌های موقت موزه برای بازدیدکنندگان کمتر از ۱۳ سال رایگان است.

پتی پله در پاریس

۴. خانه بالزاک

«خانه بالزاک» (Maison de Balzac) یکی از سه موزه شهری پاریس به شمار می‌آید که به ادبیات اختصاص یافته است. این موزه به نویسنده‌ی شهیر مجموعه‌ی «کمدی انسانی» (The Human Comedy) اهداء شده است. «انوره دو بالزاک» (Honoré de Balzac) در نیمه‌ی قرن نوزدهم در این خانه سکونت داشت و امروزه این موزه زندگی، آثار و لحظات او را روایت می‌کند.

موزه های رایگان پاریس

۵. موزه بوردل

«موزه بوردل» (Musée Bourdelle) در تقدیر از مجسمه‌ساز فرانسوی «آنتوان بوردل» (Antoine Bourdelle) بنا شده که از شاگردان «رودن» (Rodin) بود و مجسمه‌سازانی همچون «جاکومتی» (Giacommetti) و «ژرمن ریشیه» (Germaine Richier) را تعلیم داد. بوردل زمانی در این مکان زندگی می‌کرد و امروزه مجموعه‌ای قابل توجه از آثار برنز، مرمر و پلاستر او در این مکان نگهداری می‌شود. موزه بوردل را در سال ۱۹۹۲ وسعت بخشیدند و به مکانی دلپذیر به دور از هیاهوی شهر تبدیل شده است.

موزه های رایگان پاریس

۶. موزه ژان مولن و یادبود لکلرک

«موزه ژان مولن و یادبود لکلرک» (Leclerc Memorial/ Musée Jean Moulin) در سال ۱۹۹۴ بازگشایی شد و به بزرگداشت دو شخصیت کلیدی مقاومت فرانسه در مقابل اشغال نازی‌ها در جنگ جهانی دوم یعنی «مارشال لکلرک» (Marshall Leclerc) و «ژان مولن» (Jean Moulin) اختصاص دارد. موزه این دوران تاریک تاریخ فرانسه را با تصاویر به ترتیب وقوع زمانی، آرشیوی گسترده و نمایش‌های چندرسانه‌ای آشکار می‌کند.

۷. خانه ویکتور هوگو

«خانه ویکتور هوگو» (Maison Victor Hugo) در محوطه‌ی باشکوه «میدان وُژ» (Place des Vosges) قرار دارد و زندگی این داستان‌نویس، شاعر و اندیشمند سیاسی قرن نوزدهم را به نمایش می‌گذارد که رمان‌های معروف «گوژپشت نتردام» و «بینوایان» را خلق کرد. بعد از گردش در خانه می‌توانید در محله‌ی جذاب مَره(Le Marais) چرخی بزنید و از بوتیک‌های کوچک خیابان‌های قرون وسطایی باریک این محله خرید کنید.

موزه خانه ویکتور هوگو در پاریس

۸. موزه سِرنوشی

یک کلکسیونر هنری اواخر قرن نوزدهم مجموعه‌ی عظیم خود از هنر چینی را در آغاز قرن بیستم به شهر پاریس اهداء کرد. مجموعه‌ی دائمی موزه سفال‌های چینی باستانی، برنزی‌جات، اشیای بودایی و مجموعه‌ی مهمی از نقاشی‌های چینی قرن بیستم را شامل می‌شود. موزه سرنوشی (Musée Cernuschi) را می‌توان به طور حتم یکی از سه موزه برتر هنر آسیای شرقی در پاریس شمرد.
موزه های رایگان پاریس

۹. موزه زندگی رمانتیک

«موزه زندگی رمانتیک» (Musée de la Vie Romantique) شما را با عقاید و زندگی «ژرژ ساند» (George Sand)، اندیشمند سیاسی و نویسنده دوره رمانتیک، آشنا می‌کند. این موزه‌ در یک بنای قدیمی قرن نوزدهمی واقع شده که زمانی به عنوان استودیوی هنری فعالیت داشت. بخش دائمی موزه را می‌توانید به صورت رایگان ببینید و نمایشگاه‌های موقت هزینه‌ی اندکی برای بازدید خواهند داشت.
موزه های رایگان پاریس

۱۰. موزه زدکین

«موزه زدکین» (Musée Zadkine) در جنوب پاریس به مجسمه‌ساز کمتر شناخته شده‌ یعنی «اوسیپ زدکین» (Ossip Zadkine) اختصاص دارد. طرفداران مجسمه‌سازی از تماشای این مکان دیدنی و منحصر به فرد در میان باغی سرسبز لذت خواهند برد.
موزه های رایگان پاریس

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}