خانه ویکتور هوگو، سفر به زندگی خالق کوزت

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/2/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ویکتور هوگو، نویسنده برجسته فرانسه که او را با شاهکارهایی چون گوژپشت نوتردام می‌شناسیم، خانه-موزه‌ای بسیار دیدنی در شهر پاریس دارد که در آن می‌توانید مجموعه بی‌نظیری از مکاتبات، وسایل و هرآنچه را که مربوط به زندگی شخصی وی است، تماشا کنید.

تور اروپا

خانه ویکتور هوگو (Victor Hugo) یکی از موزه‌های شهر پاریس است که بخش‌هایی از زندگی این نویسنده شهیر را به‌نمایش می‌گذارد. شاید عموم مردم، ویکتور هوگو را با رمان‌های مشهورش مانند گوژپشت نوتردام یا بینوایان بشناسند، اما او شاعر و هنرمند شاخصی هم بود.

خانه-موزه ویکتور هوگو

این نویسنده گران‌قدر از سال ۱۸۳۲ تا ۱۸۴۸ به همراه همسر و چهار فرزندش در ساختمان روآن گِمِنه در میدان وُژ زندگی می‌کرد. او درست بعد از انتشار رمان گوژپشت نوتردام به این خانه نقل مکان کرد. بسیاری از کتاب‌های مشهور او از جمله بینوایان در همین خانه نوشته شده‌اند.

ساکنان بعدی خانه تغییرات زیادی در آن به‌وجود آوردند، اما بعدتر دوست‌داران و خانواده او با بازگرداندن وسایل این نویسنده، سعی کردند خانه را درست همان‌طور که او در آن زندگی می‌کرد، بازسازی کنند. در این میان یکی از بخش‌های چشم‌گیرتر، اتاق خواب قرمز ویکتور هوگو است که بر اساس چیدمان اتاق خواب وی در خانه خیابان ایلو بازطراحی شده است. ویکتور هوگو از سال ۱۸۷۸ تا زمان مرگش در سال ۱۸۸۵ در این خانه زندگی می‌کرد.

خانه ویکتور هوگو پاریس

پل موریس دوست، ویراستار و طرفدار این نویسنده بزرگ در سال ۱۹۰۲ خانه روآن گِمِنه را به شهرداری پاریس اهدا کرد. او با اهدای کلکسیون شخصی خود و جمع‌آوری یادگارهایی که نزد نوه‌های ویکتور هوگو بود، توانست موزه‌ای به یاد شخصی بسازد که همه عمر او را تحسین می‌کرد. این موزه زندگی هوگو را در سه بخش به‌نمایش می‌گذارد؛ پیش از تبعید، تبعید و پس از تبعید. هوگو فرانسه را به خاطر مخالفت‌های شدیدش با ناپلئون سوم به مقصد بلژیک و سپس جزیره گِرنِزی ترک کرد و تا سال ۱۸۷۰ به این کشور بازنگشت.

خانه ویکتور هوگو پاریس

در مجموعه غنی و متنوع حاضر در موزه، بیش از ۱۸,۰۰۰ نامه‌ی دست‌نوشته وجود دارد که جزو گران‌بهاترین داشته‌های آن به‌حساب می‌آیند. میراثی که در موزه گردآوری شده ما را به دنیای شخصی این مرد بزرگ تاریخ ادبیات فرانسه می‌برد. علاوه بر نمونه‌هایی که موریس برای مجموعه جمع کرده بود، از سمت خانواده‌ی این نویسنده نیز اقلام بسیاری اهدا شد. خود موزه هم بعدتر مواردی را برای تکمیل این مجموعه خریداری کرد.

خانه ویکتور هوگو پاریس

مطالب مرتبط

موزه لوور پاریس، پربازدید‌ترین موزه‌ جهان طاق پیروزی، نمادی باشکوه از تاریخ فرانسه پرسه در محله های زیبای پاریس کافه پروکوپ، اولین پاتوق روشنفکران و ادیبان فرانسوی

بخش زیادی از مکاتبات موجود در موزه نامه‌های خانوادگی است، با این‌حال طیف وسیعی از مخاطبان این نامه‌ها، نویسندگانی مانند دوما، ژرژ سان، بودلِر و وُرلِن بوده‌اند. مکاتباتی با هنرمندان و سیاست‌مداران نیز در بین نامه‌ها دیده می‌شود.

نامه‌های عاشقانه‌ای هم در بین این مکاتبات وجود دارند که برای مثال می‌توان به ۲۸ نامه پر سوز و گداز او به لئونی بیار اشاره کرد. مهم‌ترین مکاتبات این موزه بیش از ۱,۰۰۰ نامه‌ای است که بین هوگو و معشوق و همراهش ژولیت دِروئه رد و بدل شده است. ۴۱۷۶ صفحه از نامه‌های او به دِروئه امروزه به صورت آنلاین از سایت رسمی موزه قابل دسترس هستند.

یکی دیگر از علاقمندی‌های ویکتور هوگو بعد از نویسندگی، دکوراسیون بود. سالن چینی بخشی از خانه-موزه هوگو است که نقاشی‌ها، طراحی‌ها و دست‌سازه‌های زیبایی را در آن پیدا می‌کنید. دسترسی به مجموعه دائمی موزه رایگان است، اما در کنار آن نمایشگاه‌های موقتی هم برگزار می‌شود. در زمان برگزاری این نمایشگاه‌های موقتی هزینه ورودی دریافت می‌شود. اگر با تور فرانسه به پاریس سفر کردید، بازدید از خانه ویکتور هوگو را فراموش نکنید.

خانه ویکتور هوگو پاریس


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}