خیابان نوسکی، معروف‌ترین خیابان روسیه

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1395/12/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

خیابان «نِوسکی»، معروف‌ترین خیابان روسیه، به خاطر معماری ظریف ساختمان‌هایش شهرت زیادی دارد. کاخ‌ها، یادمان‌های تاریخی، مغازه‌ها و رستوران‌ها در دو طرف این بلوار پراکنده شده‌اند.

تور اروپا

سفر به سن پترزبورگ رویایی در تورهای روسیه

بلوار معروف «نوسکی» (Nevsky Prospekt) در سن پترزبورگ، توسط معماری فرانسوی به نام «الکساندر ژان باتیست لوبلون» (Alexandre Jean Baptiste LeBlond) که توسط پتر کبیر استخدام شده بود، در سال ۱۷۱۸ طراحی گردید. این معمار، مسئولیت طراحی تعدادی ساختمان و بلوار دیگر را هم به عهده داشت. بلوار نوسکی از دل هزاران درخت قطع شده که زمانی محل زندگی گرگ‌ها بودند متولد شد.

در سال‌های اول، خیابان بسیار مستعد آب گرفتگی و سیل بود و گاهی تنها با قایق می‌شد از آن عبور کرد تا پای پیاده. در نهایت اما این خیابان به خاطر خانه‌های درخشان و باشکوهی که در سرتاسر مسیر ادامه داشتند شهرت پیدا کرد. خیابان نوسکی از اداره نیروی دریایی شروع شده و تا صومعه امتداد می‌یابد. در اواخر قرن نوزدهم املاک این ناحیه جزو گران‌ترین املاک کشور به شمار می‌رفتند و دفتر مرکزی بانک‌ها و انستیتوهای مالی متعددی در آن استقرار یافتند.

خیابان نوسکی سن پترزبوزگ

نام خیابان نوسکی از قهرمانی قرن سیزدهمی گرفته شده که ارتش‌های آلمانی و سوئدی‌ را که به کشور حمله کرده بودند شکست داد. او بعدها در زمره قدیسین قرار گرفت و پیکرش در صومعه‌ای که در انتهای این خیابان قرار دارد دفن شده است. خیابان نوسکی به مرور زمان تبدیل به جایی شد که افراد متمول و شناخته شده در آن زندگی می‌کردند. چهره‌های شناخته شده‌ای مانند «چایکوفسکی»، «نیکولای کورساکوف» و «نیکولای گوگول» نویسنده شهیر روسی از این دست افراد بودند.

خیابان نوسکی سن پترزبوزگ

پیاده روی در خیابان نوسکی

مغازه‌های اصلی و کسب و کارهای بزرگ در خیابان نوسکی یا حوالی آن قرار دارند که با خیابان شانزلیزه پاریس قیاس می‌شود. هر چند به نظر می‌رسد اصلی‌ترین تفریحات در این خیابان خرید و صرف غذا است، اما ساختمان‌های مهم و قابل توجهی هم در مسیر وجود دارند که باید توقف کرده و نگاهی به آن‌ها بیندازید. این بناها به ویژه از اداره نیروی دریایی تا پل «آنیشکف» بیشتر دیده می‌شوند.

اولین ساختمان ارزشمند این مسیر اگر از اداره نیروی دریایی شروع کنید، سینمای «باریکادا» خواهد بود که به خاطر ردیف ستون‌های ورودی‌اش به «خانه ستون‌ها» نیز شناخته می‌شود. بعد از کانال «مویْکا» کاخ «استروگانف»، یک سازه باروکی سفید-صورتی را می‌بینید که در سال ۱۷۶۰ ساخته شد. معمار این بنا «راسترلی» ایتالیایی بود که نقش پر رنگی در ساخت بناهای مهم سن پترزبورگ داشته است. بنای باشکوه و ارزشمند دیگر، کلیسای جامع «کازان» خواهد بود. این بنای نیم دایره‌ای ۹۶ ستون عظیم دارد و یک کلیسای ارتدوکسی می‌باشد که زمانی موزه دین و بی‌خدایی بود. اگر به سمت شرق ادامه دهید با دو کلیسای دیگر هم روبرو می‌شوید که یکی کلیسای کاترین مقدس و دیگری کلیسای ارمنی، یک بنای سفید و آبی ساخت سال ۱۷۸۰ است.

خیابان نوسکی سن پترزبوزگ

در کنار دیپارتمنت استور مشهور «گوستینی دْوُر» می‌توانید کتابخانه ملی روسیه، دومین کتابخانه بزرگ کشور را پیدا کنید. از سمت غرب، خیابان نوسکی از ایستگاه مسکو، یک ایستگاه قطار بزرگ از سال ۱۸۵۱ عبور می‌کند. این خیابان در نهایت در صومعه «الکساندر نوسکی» به پایان می‌رسد که به خاطر گورستانش شهرت دارد.

سفر به سن پترزبورگ رویایی در تورهای روسیه

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}