دیدنی‌های میدان مرکزی بروکسل را از دست ندهید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/1/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

گراند پلِس (Gran Place) یا همان میدان مرکزی شهر زیبای بروکسل با جاذبه‌های متعدد تاریخی مانند ساختمان‌های شهرداری و خانه اصناف، عمارت شاهی و تئاتر ملی یک مقصد چشم‌نواز برای بازدیدکنندگان خواهد بود.

تور اروپا

سفر به شهر بروکسل در تورهای بلژیک

میدان اصلی بروکسل یک شگفتی معماری سبک گوتیک، رنسانس و باروک است. دورتادور این میدان را اتحادیه اصناف گوناگون، شهرداری و عمارت شاهی در بر گرفته است. شهرداری در بین سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۵۵ ساخته شده و تنها ساختمان نجات یافته از بمباران سال ۱۶۹۵ فرانسوی‌ها به حساب می‌آید. برج ۹۶ متری گوتیک توسط معماری به نام یان ون رویزبروک (Jan Van Ruysbroeck) ساخته شد. این برج با مجسمه طلایی میکائیل مقدس (حامی شهر بروکسل) در بالای آن تزئین شده است.

«عمارت شاهی» در اصل یک نانوایی متعلق به قرن ۱۳ بود که در قرن ۱۵ با ساختمان سنگی که امروزه می‌بینید جایگزین شد و به عنوان یک ساختمان اجرایی برای «دوک برابان» مورد استفاده قرار می‌گرفت. این ساختمان در قرن هجدهم به سبک نئو گوتیک بازسازی شد. نام اینجا خیلی وجه تسمیه درستی ندارد زیرا هرگز شاهی در آن زندگی نکرده است. امروزه در این بنا می‌توانید موزه شهر بروکسل را پیدا کنید که آثاری تاریخی شامل یک نقاشی از «پیتر بروگِل مهتر» متعلق به سال ۱۵۶۷ را به نمایش می‌گذارد. همچنین لباس‌های مجسمه مانِکِن (Manneken) نیز در اینجا نگهداری می‌شود که شامل بیش از ۱۰۰ قلم است. اکثر ساختمان‌های دور میدان به عنوان تلافی شکست در جنگ نامور (Namur) توسط ارتش فرانسه در سال ۱۶۹۵ نابود شدند.

میدان مرکزی بروکسل

مجسمه معروف مانکن پیس

این مجسمه که یک پسر کوچک را نشان می‌دهد و تبدیل به نماد شهر بروکسل شده، دارای شهرت جهانی است. بسیاری از گردشگران به خاطر اندازه کوچک آن ناراضی خواهند بود اما چیزی که اهمیت دارد تاریخ پشت این مجسمه می‌باشد. این مجسمه همچنین به خاطر لباس‌های قابل تعویضش نیز معروف است. حدود ۷۲۵ لباس برای مانکن طراحی شده که بسته به موقعیت‌ها و رویداد‌هایی از کریسمس گرفته تا جشن‌های محلی و وقایع ورزشی تغییر می‌کند. این لباس‌ها در عمارت شاهی نگهداری می‌شوند.

افسانه‌های زیادی درباره ریشه تندیس مانکن وجود دارد. قبلاً یک نسخه سنگی شبیه به مجسمه امروزی متعلق به اواسط قرن ۱۴ وجود داشت که بارها دزدیده شد. در سال ۱۶۱۹ این مجسمه با یک نمونه برنزی جایگزین شد که اثر مجسمه‌ساز باروکی ژروم دوکه‌نوا (Jerôme Duquesnoy) بود. مانکن را می‌توانید در نبش خیابان اِتوو (Etuve) و خیابان شن (Chêne) پیدا کنید.

میدان مرکزی بروکسل

محوطه اطراف میدان اصلی بروکسل

منطقه دور گراند پلس به نام جزیره مقدس (Ilot Sacré) شناخته می‌شود. حدود ۱۰۰ متری شمال غرب میدان اصلی، سازمان بورس بروکسل قرار دارد که یک سازه نئوکلاسیکی متعلق به سال ۱۸۷۳ است. در شمال شرقی میدان هم گالری‌های سلطنتی سن اوبِر (Saint-Hubert) قرار دارند که برگرفته از گالری اوفیتزی در فلورانس هستند. این مجموعه از گالری ملکه، گالری پادشاه و گالری شاهزاده تشکیل شده است. این گالری‌ها باشکوه‌ترین و مجلل‌ترین گذرگاه‌های طاق دار خرید اروپا و در واقع اولین گالری‌های خرید اروپا هستند که توسط پادشاه «لئوپولد اول» در سال ۱۸۴۷ ساخته شدند. در اینجا بوتیک‌های شیک و مد روزی را خواهید دید که لباس‌های مجلل، موسیقی کلاسیک، عتیقه و شکلات‌های مخصوص بلژیکی می‌فروشند.

همچنین تعداد زیادی کافه و رستوران نیز در این بین وجود دارند. خیابان قصاب‌ها از بین گالری‌های سلطنتی می‌گذرد که نامش برگرفته از اتحادیه قصابان است که در گذشته در این مکان فعالیت می‌کردند. اگر چند صد متر از سازمان بورس به سمت شمال حرکت کنید، با تئاتر سلطنتی روبرو می‌شوید که به عنوان اپرای بروکسل استفاده می‌شود.

میدان مرکزی بروکسل

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}