همه چیز درباره موزه مادام توسو آمستردام

الهام غایب
  • الهام غایب
  • 1396/1/15
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

موزه مادام توسو که یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در آمستردام است، در «میدان دام» و بالای فروشگاه بزرگ «Peek & Cloppenburg» قرار دارد.

تور اروپا

سفر به شهر تاریخی آمستردام در تورهای هلند

مادام توسو بیشتر از اینکه اتاقی پر از مجسمه‌های مومی قدیمی باشد، یک جاذبه‌ی گردشگری فوق‌العاده است که در محیطی تفریحی ارائه می‌شود. این موزه‌ی مدرن، مجهز به جلوه‌های ویژه چند رسانه‌ای بوده و بیشترین مخاطبان آن را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. مادام توسو یک شخصیت واقعی به نام «آن ماری گروشوتس» (۱۸۵۰-۱۷۶۱) بود که در شهر «استراسبورگ» فرانسه متولد شد و بعدها به سوئیس نقل مکان کرد و در شهر «برن» به عنوان خدمتکار در خانه‌ی یک فیزیکدان مشغول به کار شد. در آن زمان، ساخت سردیس‌های مومی از مردگان یا دست مصنوعی افراد مشهور یکی از روش‌های حفظ تصویر فرد برای نسل‌های آینده بود. کار آن فیزیکدانی که آنا ماریا در خانه‌ی او استخدام شد هم همین بود.

موزه مادام توسو آمستردام

مطالب مرتبط

بهترین موزه های آمستردام که حتما باید از آن ها دیدن کنید موزه ملی آمستردام، گالری بزرگ تاریخ هلند چطور یک بازدید حرفه ای از موزه ونگوگ داشته باشیم؟

او پس از آموزش این کار توسط مرد فیزیکدان و کسب مهارت به پاریس بازگشت و با «فرانسیس توسو» ازدواج کرد و طی سال‌های ۱۷۹۹-۱۷۸۹ شاهد خشونت‌های انقلاب فرانسه بود. داستان از آن جایی شروع شد که این زن جوان صدها سردیس و نقاب از اشراف زادگان اعدام شده ساخت و گاهی سرهای جدا شده‌ای که برایش جالب بود را از میان انبوه بدن‌های بی سر جدا می‌کرد و مجسمه‌ی آنها را می‌ساخت. او بعدها برای زندگی به لندن رفت و پس از مرگش، تعداد مجسمه‌های ساخته شده توسط او را ۴۰۰ عدد برآورد کردند. اولین نمایشگاه مجسمه‌های مومی مادام توسو سال ۱۸۳۵ در شهر لندن و خیابان «Baker» افتتاح شد. این نمایشگاه شامل بخشی به نام «اتاق وحشت» بود که تندیس‌هایی از قربانیان انقلاب فرانسه و مجرمین مشهور که در آن زمان دستگیر و به دار آویخته شده بودند، در آن به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه طی آتش سوزی‌های سال‌های ۱۹۲۱ و ۱۹۴۱ که حاصل بمباران لندن توسط آلمانی‌ها در جنگ جهانی دوم بود، به شدت آسیب دید و بسیاری از تندیس‌های ارزشمند ساخته شده توسط مادام توسو از گرما ذوب شدند. بعدها این مجموعه دوباره بازسازی شده و امروز تحت مالکیت گرداننده‌ی پارک‌های تفریحی بریتانیا، «Merlin Entertainment» می‌باشد. موزه مادام توسو در بسیاری از شهر‌های بزرگ دنیا دایر است.
موزه مادام توسو آمستردام

برای ورود به موزه، به خصوص در فصل‌های شلوغ، گاهی تا یک ساعت و نیم باید در صف منتظر بمانید. باید هوشمندانه عمل کرده و بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنید. ساختمان Peek & Cloppenburg که موزه مادام توسو را در خود جای داده است، از لحاظ سبک معماری قرابت بسیاری با «قصر سلطنتی» نزدیک خود دارد. برای قرار دادن روبات‌های متحرک مومی «Claas Janszoon» (بزرگ‌ترین روبات‌های مومی جهان به طول ۵ متر) بر روی ساختمان که گویی به بازدیدکنندگان خوشامد می‌گویند، سقف عظیمی به این ساختمان اضافه شد. بخش فروش بلیط موزه مادام توسو در طبقه همکف قرار داده شده است اما دو آسانسور بازدیدکنندگان را به طبقات بالای ساختمان می‌برند.

موزه مادام توسو آمستردام

این نمایشگاه سعی بر آن دارد تا با استفاده از جلوه‌های چندرسانه‌ای و روبات‌های متحرک، آن احساس مخوفی که اتاق‌های سنتی مجسمه‌های مومی به بازدیدکننده القا می‌کرد را از بین ببرد. بیشتر تندیس‌های مومی موزه مادم توسو بلندتر و زیباتر از نمونه‌ی اصلی خود ساخته شده‌اند. بنابراین در این موزه با یک «الیزابت تیلور» قد بلند روبه‌رو خواهید شد، در حالی که خود او یک زن ریزه‌اندام با قد ۱.۵۷ سانتی‌متر بود. مجسمه‌ی لاغر «آلبرت انیشتین» به مانند خوانندگان پاپ ساخته شده است و به همین صورت بقیه افراد مشهور هم همگی لاغرتر و قد بلندتر ساخته شده‌اند. احتمالاً علت این بوده است که مجسمه‌ها در میان بازدیدکنندگان شاخص‌تر به نظر بیاید. گاهی باید نام مجسمه‌ها را نگاه کنید تا بدانید که این مجسمه مربوط به کدام شخصیت برجسته است. در ضمن بازدیدکنندگان می‌توانند لباس‌های «مایکل جکسون» را به تن کرده و عکس بگیرند.

موزه مادام توسو آمستردام

موزه‌ی مادام توسو که جاذبه‌ی «عصر طلایی هلند» می‌باشد واقعاً تاثیرگذار است اما هرچه بیشتر به قسمت‌های مختلف موزه وارد می‌شوید احساس جذابیت آن کمتر می‌شود. اگر به «دیزنی‌لند» یا دیگر پارک‌های تفریحی مشابه علاقه‌مند هستید، حتماً از مادام توسو هم دیدن کنید، به خصوص اگر با کودکانتان سفر می‌کنید. در ضمن چشم‌انداز زیبایی که پنجره‌ی مدور بالای ساختمان از میدان «Dam» به نمایش می‌گذارد فرصت خوبی برای ثبت عکس‌هایی به یاد ماندنی است.

   

دسترسی و ساعت کار موزه

اگر بخواهید پیاده از ایستگاه مرکزی به سمت موزه بروید حدود ده دقیقه طول می‌کشد. در صورتی که از تراموا استفاده می‌کنید خطوط ۴، ۹، ۱۴، ۱۶، ۲۴ و ۲۵ را سوار شده و ایستگاه Dam پیاده شوید. گردشگرانی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند می‌توانند اتومبیل خود را در نزدیک‌ترین پارکینگ که متعلق به فروشگاه «Bijenkorf» است و شبانه‌روز باز می‌باشد پارک کنند. اگر پارکینگ فروشگاه پر بود، به سمت «P1 Parking AmsterdamCentre» برانید که در سمت چپ ایستگاه مرکزی قرار دارد. ساعت کار موزه در فصل‌های خلوت از 10 صبح تا 18 و در فصل‌های شلوغ (۲۹ ژوئن تا ۷ سپتامبر) از 7 صبح تا 20:30 خواهد بود.

موزه مادام توسو آمستردام

الهام غایب الهام غایب
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}