تندیس نیکولای اول، سواره نظامی در سن پترزبورگ

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/1/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

تندیس برنزی نیکولای اول روبه‌روی کلیسای جامع اسحاق مقدس قرار داشته و در فاصله نزدیکی از تندیس پتر کبیر در میدان سنای سن پترزبورگ واقع شده است.

تور اروپا

سفر به سن پترزبورگ رویایی در تورهای روسیه

یادمان برنزی نیکولای اول در میدان «اسحاق مقدس»، این حکمران آهنین و مستبد را سوار بر اسب به تصویر می‌کشد. این تندیس بزرگ همانند بسیاری دیگر از قسمت‌های شهر سن پترزبورگ اثری از معمار برجسته «اوگوست دو مونفران» (Auguste de Montferrand) بوده و در بین سال‌های ۱۸۵۶ تا ۱۸۵۹ ساخته شد. کلیسای اسحاق مقدس در همسایگی نیز، اثری از این معمار شهیر است. یادمان نیکولای اول به خوبی این فرمانروای قدرتمند و خودکامه را در هیئت یک چهره نظامی نمایش می‌دهد. نیکولای اول یک افسر ارتش بود و به ویژه خود را وقف افرادش کرده و در جزئیات امور ارتش از سفارش و تغییر یونیفرم گرفته تا مهندسی استحکامات نظامی دخیل بود. حکومت مستبدانه او بر روسیه از سال ۱۸۲۵ تا ۱۸۵۵ شامل در هم شکستن شورش آزادی‌خواه دسامبری و گسترش قلمرو روسیه می‌شد.

تندیس نیکلای اول

برای ساخت این تندیس مدل‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفتند. یک مدل بزرگ پونی که نیکولای اول بر روی آن نشسته توسط یک مجسمه‌ساز معروف روسیه به نام «پیتر کلود» (Peter Klodt) ساخته شد. تندیس اسب سوار بر روی سکوی کوتاهی از گرانیت قرمز فنلاندی با سه پله قرار دارد. قسمت زیر اسب نیز از مرمر سفید ایتالیایی تراشیده شده است. پیکره‌هایی که در قسمت زیر تندیس قرار دارند، نمادی از ایمان، خرد، عدالت و قدرت بوده و برای خلقشان از چهره‌های همسر و دختران نیکولای اول استفاده شد.

تندیس نیکلای اول

این یادمان در ۷ جولای سال ۱۸۵۹ رونمایی گردید. ارتفاع مجسمه حدود ۶ متر بوده و در زمان خود یک شگفتی فنی بود. وقتی مونفران نقشه‌های میدان اسحاق مقدس را ثبت کرد، طراحی یکپارچه آن با میدان کاخ و میدان سنا که قبل‌تر تمام شده بودند و تندیس‌های الکساندر اول و پتر کبیر را در دل خود داشتند، حکم می‌کرد که اینجا نیز تندیسی نصب گردد. مونفران شروع به ساخت یادمانی کرد که با ساختمان‌ها و سبک‌های معماری دور میدان هماهنگ باشد. روی مجسمه به سمت کلیسای جامع اسحاق مقدس بوده و پشت اسب آن به سمت کاخ «مارینسکی»، اقامتگاه دختر نیکولای بود که همین امر سبب بروز خرافاتی درباره بداقبالی وی شد.

تندیس نیکلای اول

مهارت و تخصصی که در ساخت یادمان به کار رفته یکی از علل سالم ماندن آن تا به امروز از میان تعداد زیادی از مجسمه‌های سلطنتی فضای باز قرن نوزدهمی است. حصار برنزی دور تندیس که اولین بار در سال ۱۸۶۰ نصب گردید در سال ۱۹۴۰ برچیده شد. طی جنگ جهانی دوم نیز، یادمان را با تخته‌ها و کیسه‌های شن محافظت کردند. در سال ۱۹۸۷ موزه دولتی مجسمه‌های شهری، یک دوره کامل مرمت را روی این یادمان اجرا کرد.

تندیس نیکلای اول

سفر به سن پترزبورگ رویایی در تورهای روسیه

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}