میدان جامع الفنا، قلب تپنده شهر مراکش

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/2/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

میدان «جامع الفنا» که به غلط آن را «جماع الفنا» نیز می‌نامند، مدت‌های طولانی قلب شهر مراکش بوده و به عنوان فضایی برای یک بازار رو باز استفاده می‌شود. تفاوت عمده این میدان با پلازاهای اروپایی را شاید بتوان کمبود غنای معماری دانست.

تور اروپا

سفر به شهر مراکش در تور ۸ روزه مراکش

میدان جامع الفنا قطب فعالیت شهری مراکش و جاذبه‌ای برای مردم محلی، اهالی سرتاسر کشور و همچنین گردشگران خارجی است. اینجا مقصدی با دیدنی‌ها و فعالیت‌های متنوع است که از صبح تا شب شما را با فرهنگ مردم مراکش آشنا خواهد کرد. در روز، افسونگران مار و خانم‌های طراح حنا در جای جای میدان دیده شده و برای جلب مشتری داد می‌زنند. با فرا رسیدن شب، دکه‌های دور میدان شلوغ بوده، نوازنده‌ها جمعیت کثیری را به خود جذب کرده و کودکان مشغول بازی می‌شوند. به جامع الفنا خوش آمدید!

غذاهای خیابانی

وقتی دود از کباب پزها بلند می‌شود نمی‌توان در برابر وسوسه امتحان کردن غذاهای خوش طعم خیابانی مقاومت کرد. به طور کل حدود ۴۰ کبابی در میدان وجود دارند که هر کدام به ترفندی سعی در جلب مشتریان دارند. تجربه این غذاها بسیار لذت بخش خواهد بود اما به هر حال توصیه می‌کنیم برای انتخاب محل غذا خوری به سمت مغازه‌ای بروید که مردم محلی در آن غذا می‌خورند. ماهی کباب شده، سالادهای خوشمزه، سوسیس، گوشت کبابی و حتی کیک سیب زمینی «ماکودا» برخی از انتخاب‌های پیش روی شما هستند. تجربه غذا خوردن در میدان گران نخواهد بود.

میدان جامع الفنا مراکش

سرگرمی‌ های میدان جامع الفنا

زمانی که برای بازدید میدان می‌آیید با گروه‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که هر کدام سبک خاصی از موسیقی عربی را اجرا می‌کنند. این گروه‌های جمعیت‌های کوچک و بزرگی را به خود جذب کرده و برای نگه داشتن آن‌ها قبل از اجرا پول جمع می‌کنند. طالع بین‌ها نیز در سکوت کنار چراغ گازی خود نشسته و منتظرند تا برای رهگذری پیشگویی کنند (اگر به دنبال طالع بینی جدی هستید با خودتان یک فرد بومی را همراه بیاورید). در قسمت‌های دیگر نیز میمون بازها با میمونی بر روی شانه‌شان به چشم می‌خورند.

میدان جامع الفنا مراکش

نوشیدن آب پرتقال

دور میدان جامع الفنا دکه‌های آب پرتقال فروشی متعددی هستند که از صبح تا شب مشغول کارند و هر کدام سعی می کنند مشتریان را به خود جلب کنند؛ اما در حقیقت تمام آن‌ها تنها یک محصول فروخته که آن هم آب پرتقال با قیمتی مشابه است. بعد از تهیه نوشیدنی خود می‌توانید سرگرم تماشای اجراهای خیابانی اطرافتان شوید.

میدان جامع الفنا مراکش

غرق شدن در حال و هوای محیط

به سمت یکی از کافه‌های اطراف رفته و چای نعنا یا قهوه‌ای متشکل از نصف شیر و نصف قهوه میل کنید و هم‌زمان مشغول تماشای مردم شوید. در طول روز آکروبات بازها در جلوی کافه‌ شلوغ «کافه دو فرانس» و سرتاسر میدان مشغول اجرا می‌شوند. در حوالی ساعت چهار بعد از ظهر به تراس روی بام کافه «گلسیه» (Glacier) رفته و پسرانی که مشغول برپایی دکه‌هایشان برای فروش غذای شبانه هستند را تماشا کنید. زمان فرا رسیدن غروب خورشید حتماً دوربین خود را آماده نگه دارید؛ زمانی که مؤذن شروع به اذان گفتن می‌کند، گروه‌های موسیقی ساکت شده و سرخ و نارنجی‌های زیبایی آسمان زیبای شهر مراکش را رنگین و دیدنی می‌کنند.

میدان جامع الفنا مراکش

بازارهای اطراف جامع الفنا

میدان جامع الفنا در جوار بازار اصلی قرا دارد که خود از هزارتویی پیچ در پیچ از مغازه‌های کوچک تشکیل شده که محصولات مختلفی چون جواهرآلات، آثار فلزی یا چرمی می‌فروشند. بازارهای مراکشی به طوری تقسیم بندی می‌شوند که هر گروه از تولید کنندگان و فروشندگان کالای خاص در کنار هم قرار می‌گیرند. البته فروشندگان زیتون برای خود یک میدان مجزا دارند. شهرهای مدرن امروزی اگر چه مرکز خریدهای بزرگ و باشکوهی دارند اما روح دنیای قدیم را هرگز نمی‌توان در آن‌ها پیدا کرد. چانه زدن سر قیمت‌ها، صدای فریاد فروشندگان برای جلب مشتری و عطر خوش غذاهای خیابانی از لذت‌های بی‌بدیل این بازارهای قدیمی هستند.

میدان جامع الفنا مراکش

سفر به شهر مراکش در تور ۸ روزه مراکش

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}