میدان گاوبازی مادرید، مهد گاوبازی اسپانیا

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/3/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

میدان گاوبازی مادرید، واقع در خیابان «آلکالا»، بزرگ‌ترین میدان گاوبازی اسپانیا به حساب می‌آید. بهترین زمان تجربه گاوبازی در دوران برگزاری جشنواره «سن ایسیدرو» خواهد بود.

تور اروپا

میدان گاوبازی مادرید مهد گاوبازی اسپانیا و حتی شاید جهان به شمار می‌رود. این میدان بزرگ در محله «گیندالرا» (Guindalera) در شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد. معماری به نام «خوزه اسپلیو» (José Espeliú) این میدان را طراحی کرد  که از سبک نئو مودِخار که بین مورهای عرب در قرن ۱۲ معروف بود استفاده نمود. این سبک معماری سبب شده که سازه از چیزی که واقعاً هست قدیمی‌تر به نظر برسد. ساخت میدان گاوبازی در ۱۹ مارس سال ۱۹۲۲ آغاز شد. این میدان برای جایگزینیِ یک میدان قدیمی‌تر (متعلق به سال ۱۸۷۴) طراحی و حدود ۱۲ میلیون پزوتا، یعنی یک سوم بیش از مبلغ برآورد شده، هزینه در بر داشت. ساخت میدان گاوبازی در سال ۱۹۲۹ به انجام رسید، اما افتتاح آن تا ۱۷ ژوئن سال ۱۹۳۱ صورت نگرفت. بعد از بازگشایی در سال ۱۹۳۱، میدان گاوبازی یک بار دیگر تا ۲۱ اکتبر سال ۱۹۳۴ بسته شد. طی جنگ داخلی اسپانیا بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ نیز میدان بلا استفاده ماند.

اولین گاوی که در زمین میدان گاوبازی مادرید قدم گذاشت، «اورتلانو» (Hortelano) نام داشت. گاوبازی که وی را «آگیلیا» (Aguililla) می‌نامیدند، اولین فردی بود که با گاو مقابله کرده و اولین موسیقی در محوطه میدان، توسط گروهی به نام «اسپانیا کانی» (España cañi) طنین انداز شد. میدان گاوبازی مادرید سومین میدان بزرگ جهان به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین میدان گاوبازی واقع در مکزیکوسیتی بوده و دومین میدان نیز در ونزوئلا قرار دارد. میدان گاوبازی مادرید بزرگ‌ترین میدان اسپانیا به شمار می‌رود. محوطه دور میدان گنجایش ۲۵,۰۰۰ تماشاچی را داشته و خود میدان حدود ۶۰ متر قطر دارد.

برای مشاهده لیست تورهای اسپانیا آژانس ایوار بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/spain/

میدان گاوبازی مادرید

بهترین زمان برای تجربه گاوبازی در مادرید در زمان جشنواره «سن ایسیدرو» (San Isidro fiesta) بوده که هر سال بین ماه می تا ژوئن برگزار می‌شود. سن ایسیدرو معروف‌ترین جشنواره گاوبازی دنیا به شمار رفته و مبارزه‌ها هر روز به مدت سه هفته برگزار می‌شوند. مراسم گاوبازی از ۷ عصر آغاز شده و اغلب ۲ تا ۳ ساعت ادامه پیدا می‌کند. در زمان برگزاری جشنواره، پیدا کردن بلیط کار بسیار سختی خواهد بود زیرا این جشنواره در بین مردم شهرت و خواهان زیادی دارد. بهترین راه برای تهیه بلیط خرید آنلاین است. قیمت بلیط بسته به محل صندلی انتخابی شما متغیر بوده و صندلی‌هایی که در قسمت سایه‌بان دار و نزدیک به میدان هستند قطعاً قیمت بالاتری خواهند داشت.

میدان گاوبازی مادرید

در فصل‌هایی که گاوبازی طرفداران کمتری دارد از میدان برای برگزاری کنسرت‌های راک، بازی تنیس، رویدادهای سیاسی و غیره نیز استفاده می‌شود. گروه معروف‌ بیتل‌ها در ۲ جولای سال ۱۹۶۵ در این میدان اجرا داشتند. از سال ۲۰۱۴ یکی دیگر از امکاناتی که به مجموعه اضافه شده، امکان تبدیل میدان به یک صحنه تئاتر بوده که نام آن را «تئاتر بزرگ میدان گاوبازی» گذاشتند و ۸۵۸ نفر نیز گنجایش دارد. میدان گاوبازی مادرید طرفداران جدی این هنر اصیل را به اندازه گردشگران به خود جذب می‌کند. اینجا یکی از سخت‌ترین میدان‌ها برای ماتادورها بوده و به راحتی به دست نمی‌آید.

میدان گاوبازی مادرید

در پشت میدان گاوبازی موزه «تائورینو» (Taurino) قرار دارد که می‌تواند مقدمه خوبی برای آشنایی با گاوبازی برای کسانی باشد که می‌خواهند این رویداد را تجربه کنند. در این موزه لباس‌های مخصوص ماتادور معروف «مانولته» (Manolete) به نمایش گذاشته که در بازی خود که سبب مرگ وی در ۳۰ سالگی شده بود به تن داشت. موارد دیگری مانند نقاشی‌های فرانسیسکو گویا از مسابقات گاوبازی، عکس‌ها و اشیایی مرتبط به تاریخ گاوبازی اسپانیا از گذشته تا به امروز نیز در موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. میدان گاوبازی مادرید علاوه بر شکوه و عظمت خاصی که خود نمایش‌ها دارند، از معماری غنی و زیبایی برخوردار است. گذرگاه‌هایی با طاق نعلی و کاشی‌کاری‌هایی با تصویر نشان رسمی تمام استان‌های اسپانیا مجموعه را تزئین می‌کنند.

میدان گاوبازی مادرید


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}