پرسه در خیابان پسیج د گراسیا شهر بارسلونا

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/3/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

خیابان «پسیج د گراسیا» -پسیژ- (Passeig de Gracia) یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر بارسلون اسپانیا به شمار می‌رود. این خیابان برای عاشقان خرید یک بهشت محسوب می‌شود.

تور اروپا

سفر به شهر افسونگر بارسلونا در تور ۸ روزه اسپانیا

خیابان پسیج د گراسیا تا سال ۱۸۲۷ جاده‌ای به نام «کامی د خِسوس» (Camí de Jesús) بود که شهر بارسلون را با شهر همسایه گراسیا پیوند می‌داد. هر چند در آغاز قرن ۱۹ مردم بارسلون داخل دیوارهای شهر دچار خفقان شده بودند و این امر سبب توسعه شهرهای اطراف گردید. با تخریب دیوارها در سال ۱۸۵۴ و آغاز «ایسامبله» (Eixample) در پنج سال بعد، خیابان پسیج د گراسیا اهمیت زیادی پیدا کرد. در ابتدا خانه‌های مسکونی با باغ‌هایی زیبا در آن ساخته شد و سپس کافی‌شاپ‌ها، تئاترها، رستوران‌ها و سالن‌های رقص را به آن اضافه کردند. با وجود تمام این امکانات این خیابان تبدیل به منطقه‌ای فراغتی برای قشر بورژوا شده بود.

بعد از برگزاری نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۸ این خانه‌های تک واحدی با ساختمان‌های چهار طبقه و مغازه‌هایی در طبقه همکفشان جایگزین شدند. برای ساخت این ساختمان‌های جدید که اکثراً محل اقامت طبقه بورژوا بودند، معمارانی برجسته دست به کار شدند. امروزه این خیابان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های شهر بارسلون به شمار می‌رود.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

خیابان پسیج د گراسیای امروزی

خیابان پسیج د گراسیا با مغازه‌های بسیار متنوع، یک موزه و رستوران‌های خوب، یکی از بهترین مکان‌ها برای کسانی خواهد بود که قصد تفریح و خرید طی سفرشان را دارند. علاوه بر مرکز خریدها و فروشگاه‌های فوق‌العاده، استراحت در ساحل‌های دلپذیر این شهر نیز، آن را تبدیل به یک مقصد گردشگری بی‌نظیر می‌کند. خیابان منحصر به فرد پسیج د گراسیا لباس‌هایی را به نمایش می‌گذارد که نمی‌توان از داشتن آن‌ها در کمد لباستان صرف نظر کنید. اولین نوع هنر که در این خیابان خواهید دید درست زیر پایتان قرار دارد! کفپوش‌ زمین با طراحی منحصر به فردش توسط آنتونی گائودی ساخته شده است.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

خیابان پسیج د گراسیا در روز

این خیابان یک منطقه تجاری و خرید مهم با حضور برخی از مهم‌ترین آثار معماری شهر به حساب می‌آید. در اینجا می‌توانید برندهای مطرح بسیاری را ببینید و از گشت و گذار و خرید در بوتیک‌ها و مغازه‌هایی مانند شانل، گوچی، والنتینو و یا جیمی چو لذت ببرید. البته در بین این فروشگاه‌ها کافه‌ها و رستوران‌های خوب و مدرنی هم پیدا می‌کنید. خوب است بدانید که اینجا تنها مقصدی برای جیب‌های پر پول نیست. برندهای اقتصادی‌تری مانند استرادیواریوس، H&M، برشکا و بلانکو نیز در این خیابان شعبه دارند.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

خیابان پسیج د گراسیا درست در مرکز «ایسامبله» قرار داشته و از «پلاکا کاتالونیا» (Placa Catalunya) تا «کارر گران د گراسیا» (Carrer Gran de Gracia) امتداد می‌یابد. از نظر قیمت اجاره یا خرید ملک این خیابان امروزه گران‌ترین خیابان بارسلون و حتی اسپانیا به شمار می‌رود. حتی خیابان «سرانو» (Serrano) در مادرید هم در این فهرست بعد از پسیج د گراسیا قرار می‌گیرد. یکی از فضاهای دل انگیزی که می‌توانید در طول این خیابان به آن سر بزنید، باغ‌های گیاه‌شناسی «پالائو روبرت» (Palau Robert) خواهد بود. در این مجموعه دیدنی علاوه بر تماشای باغ‌های بسیار زیبا، یک موزه کوچک هنر و تاریخ نیز وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

اگر قصد گردش و بازدید از نقاط گردشگری برجسته را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از سازه‌های شاخص «گائودی» را تماشا کنید. زمانی که در بارسلون هستید یکی از کارهایی که باید حتماً انجام داد، بازدید از آثار این معمار بزرگ خواهد بود. آثار این هنرمند برجسته در بین معماران جهان به عنوان یکی از بی‌همتاترین و شاخص‌ترین سبک‌های معماری شناخته می‌شود. تأثیر کارهای او را در چهره معماری بارسلون به وضوح خواهید دید. در خیابان پسیج د گراسیا، شماره ۴۳، کازا باتلو (Casa Battlo) را پیدا خواهید کرد که توسط گائودی بازسازی شده است. این بنا در سال ۱۸۷۷ ساخته و در بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۶ مجدداً طراحی گردید. این ساختمان نیز مانند کارهای دیگر این معمار، بسیار قابل توجه خواهد بود.

کازا باتیو بارسلونا

خیابان پسیج د گراسیا در شب

خیابان پسیج د گراسیا به خاطر رستوران‌های شیک و لوکسش شهرت زیادی دارد. یکی از این رستوران‌ها «پارکو سوشی ساشیمی» (Parco Sushi Sashimi) واقع در شماره ۱۱۹ است. اگر از طرفداران پر و پا قرص سوشی هستید اینجا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران یکی از بی‌نظیرترین رستوران‌های ژاپنی در بارسلون با سبک و حال و هوایی خاص به حساب می‌آید. برخی دیگر از رستوران‌هایی که می‌توانیم برای شما نام ببریم، رستوران بیلبائو با بهترین غذاهای بومی در شهر است. رستوران «بوتافومیرو ماریسکِریا» (Botafumeiro marisqueria) در شماره ۸۱ یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقمندان غذای دریایی محسوب می‌شود.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

با توجه به تمام مواردی که ذکر شد می‌توان خیابان پسیج د گراسیا را یک مجموعه کامل از خرید، سرگرمی، استراحت، گردش، فرهنگ، تاریخ معماری و صرف غذاهایی لذیذ دانست. قطعا گشت و گذار در این خیابان تجربه و خاطراتی بی مثال را در سفرتان به بارسلون رقم خواهد زد.


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}