ساختمان شهرداری مونیخ و نمایش تاریخی عروسک ها

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/3/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ساختمان جدید شهرداری مونیخ یک ساختمان باشکوه به سبک نئو گوتیک بوده و ضلع شمالی میدان مارین پلاتز را اشغال کرده است. برج بلند این ساختمان عظیم حسی از کلیساهای جامع را به بیننده القا می‌کند.

تور اروپا

سفر به شهر مونیخ در تورهای آلمان

طراحی و ساخت بنای جدید شهرداری توسط «گئورگ فون هابرسر» (Georg von Hauberrisser) بیست و چهار ساله در بین سال‌های ۱۸۶۷ تا ۱۸۷۴ به پایان رسید. رشد سریع شهر باعث شد تا خیلی زود نیاز به ساختمان‌های الحاقی برای گسترش شهرداری ظهور کند. این بخش‌ها در بین سال‌های ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۳ ساخته شدند. ساختمان جدید شهرداری محل اداره شهردار مونیخ، شورای شهر و سران وزارت‌خانه‌های مختلف است. خوشبختانه ساختمان قدیمی شهرداری تخریب نشد و هنوز هم در نزدیکی ساختمان جدید قرار دارد.

از دیدنی‌های معماری این بنا می‌توان به پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی، سقف‌های طاقی زیبا، حکاکی‌های روی چوب دقیق و زمینی با طرح هزارتو در حیاط مرکزی اشاره کرد. معمار ساختمان شهرداری به تک تک جزئیات کار خود توجه داشته و نتیجه این دقت او شاهکاری است که امروز شاهدش هستیم. برخی آثار این معمار پر شور که حتی مبلمان داخلی شهرداری را نیز خودش طراحی کرده بود، طی جنگ آسیب دیدند. بسیاری از این موارد را در کتابخانه حقوق در طبقه سوم و تالار کوچک شورا می‌توان مشاهده کرد. سقف آسیب دیده به سرعت بعد از جنگ ترمیم شد اما قسمت‌های دیگر زمان بیشتری لازم داشتند.

ساختمان شهرداری مونیخ

نمایش تاریخ مونیخ

ورودی اصلی ۱۰۰ متری میدان مارین پلاتز با تزئینات غنی سبک نئو گوتیک پوشیده شده است. ساعت «گلوکن اشپیل» (Glockenspiel) در بالکن برج ساختمان جدید شهرداری، از شهرت جهانی برخوردار بوده و ارزش دیدن را دارد. از سال ۱۹۰۸ پیکره‌هایی کوچک که شامل ۳۲ عدد تندیس با اندازه طبیعی هستند، نمایشی از تاریخ مونیخ را به صورت گردشی در دو طبقه اجرا می‌کنند. این نمایش روزانه در ساعت‌های ۱۱، ۱۲ و ۵ عصر شروع می‌شود و موضوعات آن شامل عروسی دوک ویلیام پنجم در سال ۱۵۶۸ و رقصی به نام «شفلرتانز» (Schäfferltanz) می‌شود که اولین بار در سال ۱۵۱۷ برای نشان دادن پایان بیماری طاعون اجرا شد. این رقص را ۷ سال یک بار به صورت زنده در میدان مارین پلاتز برگزار می‌کنند. بازدیدکنندگان شب‌ها نگهبانی را خواهند دید که در بوق خود می‌دمد و یک فرشته نگهبان مونیخ، به متبرک کردن شهر می‌پردازد.

ساختمان شهرداری مونیخ

مونیخ از بالای ساختمان شهرداری

در بالای برج ۸۵ متری ساختمان شهرداری، تراسی برای تماشای شهر وجود دارد که می‌توان به وسیله یک آسانسور به آن دسترسی داشت. از این بالا مناظری بسیار باشکوه و دیدنی از سقف‌های خوش رنگ شهر و حتی مناظر آلپ در دور دست را می‌توان تماشا کرد. در قسمت سرداب طاقی ساختمان شهرداری یک رستوران قدیمی مونیخی از سال ۱۸۶۷ فعالیت می‌کند. این رستوران علاوه بر دولتمردان آلمانی به تمام مردم نیز خدمات رسانی می‌کنند. پس از تماشای ساختمان باشکوه و پر عظمت شهرداری، می‌توانید به سایر جاذبه‌های میدان مرکزی این شهر یا همان میدان مارین پلاتز سر بزنید. این میدان را قلب شهر مونیخ می‌نامند و با ستونی مرکزی و تندیس طلایی حضرت مریم روی آن، کلیسای «سن پیتر» و مناظر زیبایی از کوه‌های آلپ تجربیات لذت بخشی را برایتان رقم می‌زند.

ساختمان شهرداری مونیخ

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}