محله قدیمی بیلبائو، پکیجی کامل از جاذبه های گردشگری

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/4/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

خیابان‌های سنگفرش محله قدیمی بیلبائو، علاوه بر قدیمی‌ترین کلیساها و یادمان‌های تاریخی شهر، محلی عالی برای صرف غذاهای خوشمزه در رستوران‌ها و کافه‌ها را به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کند.

تور اروپا

سفر به شهر بیلبائو در تورهای اسپانیا

تحقیقات مورخان و باستان شناسان نشان می‌دهد که کرانه‌های مدخل رودخانه بیلبائو حتی قبل از شکل گیری این شهر نیز محل سکونت مردم بوده است. این سکونت‌گاه‌ها بیشتر در قسمتی که امروزه به اسکله «مارزانا» (Marzana) و خیابان سان فرانسیسکو شهرت دارند متمرکز بوده‌اند. همچنین در کرانه سمت راستی مدخل رود، یک بندر دریایی وجود داشت که کاملاً از آن استفاده تجاری می‌شد. در این نقطه امروزه می‌توان کلیسای «سن آنتون» (San Antón) که بقایای دیوار قرون وسطایی بیلبائو نیز در آن دیده می‌شود و همچنین پلی به همین نام را مشاهده کرد.

محله قدیمی بیلبائو

در حالی که می‌توان برخی از آوانگاردترین سر درها و ساختمان‌های اداری را در منطقه «آباندوئیبارا» (Abandoibarra) پیدا کرد، شهر بیلبائو به قسمت‌های دیگر هم به همان اندازه توجه کرده است. اگر چه در سال ۱۹۸۳ طغیان رودخانه باعث ویرانی بخش زیادی از بافت قدیمی بیلبائو شد، اما ۲ سال بعد دوباره روند بازسازی و ترمیم را شروع کرده و برنامه شهری با هدف توسعه «کسکو ویِخو» (Casco Viejo) یا همان محله قدیمی و قرون وسطایی بیلبائو و بازسازی بخش‌های آسیب دیده آن به جریان افتاد. در سال ۲۰۰۳ شهر بیلبائو تصمیم به نوسازی محله راه آهنی «زابالا» (Zabala) گرفت که توسط دولت باسک در سال پیش از آن به عنوان یکی از مناطق تنزل کرده معرفی شده بود. هدف نهایی این توسعه زیبایی محض نبود، دولت می‌خواست تا مردم به زندگی در این مناطق ادامه دهند.

محله قدیمی بیلبائو

امروزه «کسکو ویخو» یکی از جاذبه‌هایی به شمار می‌رود که اهالی شهر و گردشگران را با حال و هوای سر زنده و مغازه‌ها و رستوران‌ها به یک اندازه به سمت خود جذب می‌کند. با گردشی در این محله با گنجینه‌هایی چون کلیسای جامع سانتیاگو متعلق به قرن ۱۴، موزه باستان‌شناسی و قوم شناسی باسک در میدان «اونامونو» (Unamuno) و موزه باستان شناسی پلکان «مایونا» (Mallona) به سمت کلیسای «بگونیا» (Begoña) متعلق به دهه ۱۵۰۰ رو‌به‌رو می‌شوید. علاوه بر این اماکن تاریخی و ارزشمند، در میدان «مئابه» (Meabe) زمین بازی کودکان با فضایی باز در دل محله قدیمی بیلبائو را خواهید دید.

محله قدیمی بیلبائو

از دیگر جاذبه‌های محله قدیمی بیلبائو می‌توان به کلیسای «سن نیکولاس»، «سن آنتون» و بازار «ریبرا» (Ribera) اشاره کرد که به تازگی نوسازی شده و گسترش یافته است. این ساختمان سه پنجره زیبا با شیشه‌های رنگی دارد. خیابان «کورئو» (Correo) یک محل عالی برای خرید کردن بوده و مغازه‌های خوبی در آن پیدا می‌کنید. تئاتر «آریاگا» (Arriaga) یکی دیگر از جاذبه‌های ارزشمند این منطقه است. بازار رو باز «سانتو توماس» (Santo Tomás) هم که بزرگ‌ترین مرکز خرید روباز اروپا به حساب می‌آید، در همین قسمت قرار دارد.

محله قدیمی بیلبائو

بسیاری از امکانات گردشگری، مغازه‌های مهم و بانک‌ها در مسافت اندکی از خیابان گران ویا قرار دارند که از دل شهر به سمت غرب و شرق امتداد می‌یابد. با کاوشی در دل بافت قدیمی شهر بیلبائو، می‌توانید علاوه بر گشت و گذار در بین جاذبه‌های فرهنگی تاریخی، به خرید پرداخته و یا در این بین به استراحت و صرف غذا و نوشیدن در رستوران‌ها بپردازید. در واقع این محله خود به تنهایی یک بسته جامع از انواع جاذبه‌های گردشگری متناسب با سلیقه‌های مختلف است و تجربه‌ای بی‌همتا را برای شما رقم می‌زند.

محله قدیمی بیلبائو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}