سومین کتاب ‎فروشی زیبای دنیا در پورتو

نسیم محمدی
  • نسیم محمدی
  • 1396/4/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کتاب‌های معتبر راهنمای گردشگران، «للو و ایرمائو» (Lello & Irmão) را سومین کتاب فروشی زیبای جهان می دانند. این کتاب فروشی در شهر پورتو پرتغال واقع شده است.

تور اروپا

گردش در میان خیابان‌های شهر پورتو در تورهای پرتغال

کتاب فروشی للو و ایرمائو با نمای بسیار زیبای نئوگوتیک، هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند؛ جایی که می‌توان دو پیکره نقاشی شده اثر «خوزه بیلمن» (José Bielman) را دید که ترکیبی از علم و هنر را به نمایش می‌گذارند. اما این نما با تمام شکوه و زیبایی در مقایسه با محوطه درونی -اثر «خاویر استیوز»- هیچ نیست. این بنا در سال 1906 میلادی با هدف استفاده جامعه پرتغالی - برزیلی ساخته شد. بسیاری از افراد مشهور آن سال‌ها در این مکان گرد هم آمدند که در میان آن ها، «گوئرا خونکرو» (Guerra Junqueiro)، نویسنده مشهور پرتغالی نیز حضور داشت.

تنها پنج دقیقه پیاده‌روی از مرکز شهر پورتو، شما را به ساختمان کتاب فروشی للو و ایرمائو می‌رساند. همین که قدم در داخل بنا بگذارید، معماری بی‌نظیر به همراه تزئینات گوناگون، نظر شما را به خود جلب می‌کند. در کنار این تزئینات معماری، قفسه‌هایی را خواهید دید که از کتاب های گوناگون پر شده‌اند. این کتاب‌ها اغلب مجموعه‌های داستانی و غیرداستانی به زبان پرتغالی را شامل می‌شوند اما در بین آن‌ها می‌توان کتاب‌هایی به زبان‌های انگلیسی و فرانسه نیز یافت.

کتاب فروشی للو و ایرمائو پورتو

ساختمان کتاب فروشی

کتاب فروشی للو و ایرمائو با پلانی مستطیل شکل، از دو طبقه تشکیل شده است. پلکان سرخ رنگ مارپیچی بازدیدکنندگان را به نیم طبقه دوم هدایت می کند. دیوارهای بلندی که تا این نیم طبقه رسیده‌اند، دارای قفسه‌هایی هستند که کتاب ها در آن ها چیده شده است. این راه پله مارپیچ قرمز رنگ و همین طور دیوارهای چوبی، ظاهر جذاب و اسرارآمیزی به کل فضا می‌دهد. شایعه هایی وجود دارد که بیان می کند جی. کی. رولینگ، خالق داستان‌های هری پاتر، برای فضا سازی داستان خود از این بنا الهام گرفته است. این نویسنده مشهور در اوایل دهه 1990 میلادی، به مدت ده سال در پورتو به عنوان یک معلم زبان انگلیسی زندگی می‌کرد. گویا او عادت داشته تا در کافه‌ای که در طبقه دوم کتاب فروشی قرار دارد، قهوه بنوشد. به طور حتم شباهت‌هایی بین پله مارپیچ کتاب فروشی و فضای داستانی او وجود دارد.

کتاب فروشی للو و ایرمائو پورتو

سقف شیشه ای فروشگاه

سقف این فروشگاه یکی از زیباترین بخش های آن است. این سقف را می‌توانید بعد از بالا رفتن از پله‌ها، از فاصله نزدیک‌تر ببینید. این سقف شیشه‌ای دارای جزئیات طرح های سبک نئوگوتیک بوده و از رنگ‌های درخشان قرمز و آبی در آن استفاده شده است. در مرکز آن، تصویر کارگری درحال کار را مشاهده خواهید کرد که عبارتی با این مضمون در کنار آن نوشته شده است: «شایستگی در کار است!».

کتاب فروشی للو و ایرمائو پورتو

بایدها و نبایدها کتاب فروشی للو

در داخل کتاب فروشی، قوانین سختی برای بازدیدکنندگان حاکم است. البته این سختگیری‌ها بی دلیل هم نیست؛ چرا که این فضای خصوصی در تمامی ساعات مملو از بازدیدکننده است. تعداد کمی از بازدیدکنندگان از این فروشگاه کتاب می‌خرند و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به رایگان وارد کتاب فروشی شده، در کافه آن قهوه بنوشند و کتاب‌ها را ورق بزنند. شما هم می‌توانید به جای عکاسی از بنا، از این کتاب فروشی کارت پستال بخرید و با آن آلبوم سفرتان را تکمیل کنید. اگرچه پیشنهاد ما این است که کتابی نیز بخرید تا همیشه حال و هوای این کتاب فروشی را در کتابخانه خود داشته باشید.

کتاب فروشی للو و ایرمائو پورتو


نسیم محمدی نسیم محمدی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}