پرسه در محله قدیمی شهر لوگانو

ساناز محمدی
  • ساناز محمدی
  • 1396/4/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

لوگانو، شهری مانند سوئیس با طعم ایتالیایی و محل تلاقی فرهنگ این دو کشور است. در سفر به این شهر، پرسه در قسمت‌های تاریخی آن را از دست ندهید. 

تور اروپا

میدان «پیازا دِلا رِفرما» (Piazza della Riforma) خود را مانند میدان «پیازا گرند» (Piazza Grande) در شهر  لوکارنو، زیباترین میدان ایالت «تیچینو» (Ticino) می‌داند. این میدان به عنوان اتاق پذیرایی زیبای شهر شناخته می‌شود و توسط چندین ساختمان قدیمی از جمله تالار نئوکلاسیک «پلازا سیویکو» (Civico) و جاذبه‌های گردشگری احاطه شده است. این میدان که محل اصلی گردهمایی ساکنان شهر لوگانو به حساب می‌آید، هرساله میزبان رویدادهای بزرگی از جمله «استیوال جاز» (Estival Jazz) بوده و بهترین نقطه برای شروع گشت‌وگذار در شهر است. با عبور از شبکه‌ای از پیاده‌روها می‌توانید به تماشای ویترین‌های براق و بوتیک‌های لوکس مشغول شوید و به مراکز اصلی شهر دسترسی داشته باشید.

محله قدیمی لوگانو

در میدان «پیازا دلا رفرما» ارزشش را دارد که سری هم به ساختمان «پلازا سیویکو» بزنید تا از هیبت و عظمت یک مجسمه متحیر شوید: مجسمه اسپارتاکوس اثر هنرمند تیچینویی، «وینسنزو وِلا» (Vincenzo Vela)، هنرمندی که یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌سازان سده 1800 میلادی ایتالیا به شمار می‌رود. 

با ورود به بهشت خریداران یعنی منطقه «ویا نازا» (Via Nassa) می‌توانید کلیسای «سن کارلو بورمئو» (San Carlo Borromeo) را ببینید که بین سال‌های 1640 و 1642 میلادی ساخته شده است. پس از آن به تماشای کلیسای «سانتا ماریا دلی آنجلی» بنشینید. این کلیسا یکی از شاهکارهای هنری رنسانس اول را که به عنوان شاخص‌ترین تابلوی نقاشی آن دوران از سوئیس شاخته می‌شود، در خود جای داده است. این اثر هنری که نمایشی از عشق و به صلیب کشیده شدن است، کاری از هنرمند ایتالیایی، «برناردینو لوینی» (Bernardino Luini) شاگرد لئوناردو داوینچی است.

قسمت تاریخی لوگانو

برنامه سفرتان را در امتداد خط ساحلی دریاچه و در حاشیه دو ردیف از درختان زیبا که مرز بین دریاچه و خانه‌های شهر را تعریف می‌کنند، ادامه دهید. یکی از شاخص‌ترین مکان‌ها، باغ «بِلوِدر» (Belvedere) است، محوطه سرسبزی که سرشار از شکوفه بوده و در سمت چپ آن کلیسای «سانتا ماریا دلی انجُلی» (degli Angioli) قرار دارد که تلفیقی از فرهنگ و طبیعت را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند. این باغ مملو از گلدان‌های رنگارنگ، بوته‌ها، درختان کهن و کلکسیونی زیبا از آثار هنری است.

قسمت تاریخی لوگانو

با ادامه مسیر در کنار خط ساحلی دریاچه به میدان «پیازا دلا رفرما» و محدوده «ویا نازا» بازمی‌گردیم. با عبور از منطقه «پیازتا ماراینی» (Piazzetta Maraini) خودتان را در یکی از شگفت‌انگیزترین و متمایزترین نقطه‌های شهر یعنی «ویا پِسینا» (Via Pessina) خواهید یافت، جایی که ساختمان‌های قدیمی میزبان کسب‌وکارهایی است که محصولات محلی را به فروش می‌رسانند. با ورود به منطقه «پیازا سیکارو» (Cioccaro) به تماشای زیبایی‌های ساختمان «پلازو ریوا-گیولدی» (Palazzo Riva-Ghioldi) بنشینید، محلی که یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر بوده و به لطف بازسازی‌ها و ترمیم‌های قابل‌ قبول هنوز شکوه خود را حفظ کرده است.

قسمت تاریخی لوگانو

در ادامه به سمت «کلیسای جامع» و محوطه روبه‌روی کلیسای جامع «سنت لورنس» (بازسازی شده) با چشم‌اندازی از شهر، سر بزنید. این بنای تاریخی نیز به خاطر میراث فرهنگی غنی‌اش به خود می‌بالد. این کلیسا علاوه بر اینکه نمادی از دوران رنسانس (از 1517) است، آثار هنری در خور تحسینی از قرن‌های 14 و 16 میلادی را در خود جای داده است. از کلیسای جامع به «پیازا سیکارو» برگردید و سپس در امتداد «ویا سواوِه» (Via Soave) به «پیازا دانته» (Dante) بروید، جایی که کلیسای «سن آنتونیو» واقع شده و آثاری از «پترینی» (Petrini) و برادران «توریکلی» (Torricelli) را در خود جای داده است.

قسمت تاریخی لوگانو

در ادامه‌ی گردش‌تان، بازدید از «کنترادا دی ورلا» (Contrada dei Verla) و «ویا جوزوئه کاردوچی» (Via Giosuè Carducci) که به کلیسای «سن روکو» (San Rocco) منتهی می‌شوند، را بگنجانید. این کلیسا آثاری از «جی. دیسپولی» (G. Discepoli) را در خود جای داده است.

پشت این کلیسای زیبا، یک مرکز خرید پر جنب‌وجوش به نام «محله ماگِتی» (Quartiere Maghetti)  قرار دارد. همچنین در سمت راست شما در «ویا کانووا» موزه هنر ایالتی (Museo Cantonale d'Arte) واقع شده است. از اینجا برنامه در جهت مخالف تا «ویلا چانی» (Villa Ciani) که از فاصله دور قابل رویت است، ادامه پیدا می‌کند. برای رسیدن به آنجا باید از میدان «پیازا ایندپنزا» (Piazza Indipendenza) عبور کنید، میدانی زیبا که با مجسمه ساخته شده در قرن هفدهم به عنوان یادمان رویارویی جنگاوران لوگانو و ارتش «چیزالپین» (Cisalpine) در سال 1789 تزیین شده است.

قسمت تاریخی لوگانو

پس از عبور از ویلا و پارک زیبای چانی (Ciani) به دریاچه خواهید رسید. این پارک و ویلا از قرن نوزدهم میلادی پابرجا مانده‌اند، زمانی که نجیب زادگان میلانی، ملک آن را خریداری کردند (سال 1845). در طی سالیان، دنباله‌ای از بازسازی و توسعه در این باغ زیبا انجام شده تا پوشش گیاهی زیبایی آکنده از انواع درختان زینتی، درختان بلوط، درختان چنار، نخل و زیتون و همچنین کاملیا و آزالیا که در بهار منظره شگفت‌انگیزی می‌سازند، ایجاد شود. در طول فصل سرما نیز هزاران گلدان با گل‌های رنگارنگ و معطر داخل باغ خودنمایی می‌کنند. همچنین داخل پارک، بالاتر از ویلا چانی، کتابخانه و موزه ایالتی تاریخ طبیعی (Museo Cantonale di Storia Naturale) قرار دارد که می‌توانید از آن هم دیدن کنید.

قسمت تاریخی لوگانو

ساناز محمدی ساناز محمدی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}