۱۰ رستوران برتر میلان را بشناسید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/5/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به دنبال امتحان کردن غذاهای ایتالیایی در شهر میلان هستید، اما هنوز نمی‌دانید به کدام رستوران‌ها سر بزنید، در این مقاله با ما همراه شوید تا ۱۰ رستوران برتر این شهر را به شما معرفی کنیم.

تور اروپا

میلان در کشور ایتالیا، شهری با گوهرهای پنهان است. بسیاری از مسافران گردشگری تنها یک تا دو شب را در میلان گذرانده و از آن عبور می‌کنند تا سفر خود به ایتالیا را کامل کرده باشند. آن‌ها به بازدید از تابلوی شام آخر داوینچی، «دوئومو» (Duomo) و گالری «ویتوریو امانوئل» (Vittorio Emanuele II) پرداخته و در حوالی «برِرا» (Brera) گردش می‌کنند و در تصور خود میلان را دیده‌اند. چه برنامه اقامت طولانی در میلان را داشتید یا تنها از آن عبور می‌کردید، به برخی از ۱۰ رستوران برتری که در ادامه معرفی می‌کنیم سر بزنید و جدای از غذای خوب، تجربه شکم گردی خود را در مراکز تاریخی کامل کنید.

۱. رِبِلوت

اگر یک رستوران میلانی وجود داشته باشد که به اندازه نئو-بیستروهای پاریس خلاق و نوآورانه عمل کند، آن رستوران «ربلوت» (Rebelot) است. اینجا یکی از جذاب‌ترین اماکن برای صرف شام در شهر بوده و منوی سر آشپز «موریسیو زیلو» (Mauricio Zillo) شامل هشت تا ده غذا شده که به طور منظم تغییر می‌کنند. در سال گذشته دویست غذای متنوع در این رستوران ارائه شدند. اجازه ندهید توضیحات مستقیم و شفاف منو مانند «اختاپوس سرخ شده با عدس» شما را گول بزند؛ آماده سازی‌های زیبا و دقیق این غذاها خیره کننده و بسیار دلپذیر هستند.

رستوران های میلان

۲. راتانا

ساختمان صنعتی زیبای قرن نوزدهمی رستوران «راتانا» (Ratanà)، تنها بنای قدیمی باقیمانده در محله‌ای به شمار می‌رود که در پروژه بازسازی مدرن «ایزولا-گاریبالدی» (Isola-Garibaldi) کاملاً تغییر چهره داد. نام رستوران برگرفته از روزگار قدیم شهر است: راتانا نام مستعار یک نیمه کشیش-نیمه درمانگر بود که مردم فقیر محله را در بیش از صد سال پیش درمان می‌کرد. سر آشپز میلانی این رستوران «سزار باتیستی» (Cesare Battisti) برداشت مدرنی از دستور پخت‌های سنتی «لومباردی» (Lombardy) را ارائه می‌کند.

رستوران های میلان

۳. درای میلانو

حتی در ایتالیا هم پیدا کردن پیتزای واقعاً خوب کار آسانی نیست. قانون اول برای داشتن یک پیتزای خوب خمیر آن است نه مواد رویش. خمیرهای خوشمزه و خوش عطر «درای میلانو» (Dry Milano) دقیقاً همان رمز موفقیت پیتزاهای متمایز و عالی آن به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم طبق عقیده «کمتر بهتر» عمل کرده و پیتزای سس گوجه «مارینارا» (Marinara) را امتحان کنید. به هر حال پیتزا تنها بخشی از موفقیت این رستوران بوده و نوشیدنی‌های آن نیز شهرت خاص خود را دارند. توصیه می‌کنیم پیشاپیش میز خود را رزرو کرده یا انتظار صف‌ طولانی را داشته باشید.

رستوران های میلان

۴. ایل لوئوگو دی آیمو اِ نادیا

سر آشپز «آیمو مورونی» (Aimo Moroni) و همسرش نادیا در سال ۱۹۶۲ با افتتاح رستوران خود که بعداً دو ستاره میشلن دریافت کرد، تاریخی شدند. آیموی هشتاد و یک ساله مهربان امروزه به طور منظم در رستوران حضور داشته و دختر خود را مسئول مدیریت رستوران کرده و دو سر آشپز قهار را نیز به نظارت در آشپزخانه گمارده است. منوی عالی بومی آ‌ن‌ها شامل راویولی شیرین و اسپاگتی پیاز شده که آیمو حدود چهل سال قبل ابداع کرد. صرف غذا در این رستوران شاید گران باشد اما به ازای هر یوروی آن چیزی ارزشمند دریافت می‌کنید.

رستوران های میلان

۵. جویا

وقتی رستوران «جویا» (Joia) بیست و پنج سال پیش افتتاح شد، ایده یک رستوران با غذاهای گیاهی شبیه حماقت محض به نظر می‌رسید. امروزه هنوز هم این رستوران با قوت به کار خود ادامه داده و یک ستاره میشلن نیز دریافت کرده است. اخیراً غذاهای صد درصد گیاهی و خام نیز به منوی رستوران اضافه شده‌اند. سر آشپز «پیترو لیمان» (Pietro Leemann) باور دارد که غذا مانند یک دارو عمل می‌کند و برخی عقاید بودایی را نیز به کار می‌گیرد.

رستوران های میلان

۶. کراکو

سر آشپز مستعد «کارلو کراکو» (Carlo Cracco) بعد از آن که داور یکی از مسابقات استعدادیابی آشپزی ایتالیا شد تبدیل به یک ستاره تلویزیونی گردید و بعد از آن رزرو کردن یک میز در رستوران دو ستاره میشلن وی کار آسانی نیست. البته خوب است بدانید سبک آشپزی او بسیار شخصی و روشن فکرانه بوده و مطابق با سلیقه عموم مردم پیش نمی‌رود. علاقه شدید وی به طعم‌های دقیق و خالص یکی از رمزهای موفقیتش به حساب می‌آید.

رستوران های میلان

۷. آلیس

آلیس نام ایتالیایی ماهی «آنچووی» (anchovy) بوده و این رستوران با یک ستاره میشلن حاصل همکاری و عشق دو دوست قدیمی به نام‌های «ویویانا وارزه» (Viviana Varese) و «ساندرا چیچیریلو» (Sandra Ciciriello) است. برای هر دو نفر آن‌ها علاقه وافر به ماهی از سنین کودکی شکل گرفت. خانواده وارزه یک رستوران دریایی داشته و خانواده چیچیریلو نیز در بازار ماهی میلان کار می‌کردند. شور و اشتیاق آن‌ها به خلق یک منوی دریایی خلاقانه مدیترانه‌ای منجر شد و نتیجه عشقشان را در کیفیت غذاهای امروز رستوران می‌توانید تشخیص دهید.

رستوران های میلان

۸. اون پوستو اَ میلانو

امروز وقتی میلان را می‌بینید، تصور اینکه تا یک قرن پیش قسمت‌هایی از شهر که امروزه جزو مناطق مرکزی هستند روستا محسوب می‌شده‌اند کمی دشوار است؛ اما به هر حال «کاشینا کوکانیا» (Cascina Cuccagna) یک مزرعه قرن هجدهمی گواهی برای آن دوران بوده و سه سال پیش بعد از یک نوسازی عمیق، با یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های شهر یعنی «اون پوستو ا میلانو» (Un Posto a Milano) به روی عموم باز شد. معنی نام این رستوران «مکانی در میلان» است و غذاهای بی آلایش ولی تازه و خوشمزه‌ای را برای مشتریان خود آماده می‌کند. گزینه‌های مناسب گیاهخواری در منوی اینجا بسیار زیاد هستند. وقتی هوا گرم می‌شود، حیاط زیبای این رستوران با باغ میوه‌اش یکی از جذاب‌ترین مکان‌های شهر به شمار می‌رود.

رستوران های میلان

۹. نِرینو دیِچی

این رستوران توسط سر آشپز خستگی ناپذیر «ساندرو کاپوتو» (Sandro Caputo) اداره شده و یک گوهر کوچک در فهرست غذاخوری‌های میلان محسوب می‌شود. «نرینو دیچی» (Nerino Dieci) یکی از بهترین مقاصد شکم گردی در این شهر است و با محیطی کوچک، ساده اما بسیار خوش سلیقه می‌تواند مشتریان خاص خود را با میزهای مختلفی که دارد راضی و خرسند کند. هسته اصلی آشپزی این رستوران در پشت علاقه سر آشپز به ماهی پنهان شده است. دو منوی فصلی و روزانه برای ناهار وجود داشته و در بسیاری از اشتها آورها ماهی را می‌بینید.

رستوران های میلان

۱۰. لیدی بو

پنیر در رستوران «لیدی بو» (LadyBù) نه تنها به صورت مستقل ارائه شده که در مرکز توجه نیز قرار دارد. اینجا با همکاری آیمو و نادیا که قبلاً از آن‌ها نام بردیم و «آنتئو» (Anteo) یک تولید کننده موتزارلا شکل گرفت و سر آشپز «نیکو ریتزی» (Nico Rizzi) که از شاگردان سابق آیمو و نادیا بود در آن به طراحی غذاهای لبنیات محور می‌پردازد. مطمئن باشید غذاهایی که اینجا امتحان خواهید کرد بعدها خاطره‌ای به یادماندنی و وسوسه‌انگیز را برای شما رقم می‌زنند.

رستوران های میلان

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}