آیا می‌ دانستید که بیلبائو هم کلیسای جامع سانتیاگو دارد؟

الی کاک اشکیانی
  • الی کاک اشکیانی
  • 1396/5/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

وقتی نام «کلیسای جامع سانتیاگو» را می‌شنویم، ناخودآگاه ذهنمان به سمت ایالت «گالیسیا» (Galicia) می‌رود. اما باید بدانیم که همیشه منظور از کلیسای سانتیاگو آنجا نیست.

تور اروپا

سفر به شهر بیلبائو در تورهای اسپانیا

در  اسپانیا دو کلیسای جامع سانتیاگو (Cathedral of Santiago) داریم، یکی در «سانتیاگو دِکامپوستلا» (Santiago de Compostela) در ایالت «گالیسیا» که از مشهورترین کلیسای جامع جهان است (سومین شهر مذهبی مسیحیان بعد از رم و بیت المقدس)  و دیگری هم در «بیلبائو» و ایالت «باسک» که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. اگر مایل هستید که به تنهایی یا با دوستانتان، یک گشت و گذار رمانتیک در مرکز ایالت باسک داشته باشید، بهتر است بیشتر درباره این کلیسا بدانید.

کلیسای جامع لرد سانتیاگوی که تاریخ احداث آن به سال 1379 بازمی‌گردد، قدیمی‌ترین کلیسای بیلبائو محسوب می‌شود و در بخش قدیمی شهر قرار دارد. کلیسای سانتیاگو در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و رکیب زیبایی از سبک معماری گوتیک و نئوگوتیک را به نمایش می‌گذارد. ساخت و ساز این کلیسا مابین قرن‌های چهاردهم تا شانزدهم نیز ادامه داشت.  قدمت تاریخی و آب و هوای مرطوب شهر بیلبائو از اصلی‌ترین عوامل دفعات زیاد بازسازی‌ این کلیسا است که منجر به تغییراتی در برج و نمای عبادتگاه نیز شد. آخرین مورد 17 سال قبل، در سال 2000 بوده که سرانجام تصمیم بر آن شد تا با یک بازسازی کلی، امکان ورود عموم مردم به عبادتگاه که تا قبل از این ممکن نبود، فراهم شود.

کلیسای جامع سانتیاگو - بیلبائو

داخل کلیسای جامع، سه تالار با سقف‌های زینتی کمانی وجود دارد. با وجود گوتیک بودن سبک معماری کلیسا، نمای بیرونی و برجی که امروزه دیده می‌شود در قرن 19 ساخته شده است. جایگاه گروه کر و صومعه‌ی بسیار زیبای کلیسا که بعداً ساخته شد، دارای سبک معماری گوتیک گل‌کاری شده هستند. سرداب کلیسا، محل اصلی مرقد مقدس (محل دفن اولیه‌ی جیمز مقدس از حواریون حضرت عیسی) بوده و دیوارهای آن با سایر بخش‌های ساختمان ترکیب شده است. این قسمت دو سردر دارد که یکی به سبک رنسانس و دیگری نئوکلاسیک طراحی و ساخته شده است. یکی از سحرآمیز ترین بخش‌های کلیسای جامع لرد سانتیاگوی بیلبائو، محوطه‌ی صومعه آن است که آرامش شگفت‌انگیزی بر آن حاکم است. باغ آن، با درختان بی‌شمار و گل‌ها، محدوده‌ی بیرونی عبادتگاه را تبدیل به بهشتی در دل بیلباتو نموده است.

کلیسای جامع سانتیاگو - بیلبائو

 با اینکه بین سانتیاگو دِکامپوستلا و بیلبائو کیلومترها فاصله وجود دارد، اما مشخص است که اینجا و کلیسای جامع معروف گالیسیا، ارتباط نزدیکی دارد. دلیل آن در حقیقت این است که عبادتگاه، یک بخش رسمی از مسیر شمالی را تشکیل می‌دهد و به عنوان آخرین زیارتگاه برگزیده و سفارش شده در این مسیر مشهور موسوم به راه سانتیاگو یا «راه جیمز مقدس» (در زبان اسپانیایی سانتیاگو نامیده می‌شود) قرار دارد، که مسیری برای پیاده‌روی و به عنوان یک مناسک دینی و نوعی عبادت در قرون وسطی بود. کلیسای جامع سانتیاگو، روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 1:30 بعد از ظهر و 4 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر و روزهای یکشنبه و تعطیلات عمومی از ساعت 10:30 صبح تا 1:30بعد از ظهر پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

کلیسای جامع سانتیاگو - بیلبائو

الی کاک اشکیانی الی کاک اشکیانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}