در تایلند این جاذبه ها را از دست ندهید

صدیقه شجاعی
  • صدیقه شجاعی
  • 1396/5/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

تایلند که به سرزمین لبخندها معروف است همچون جواهری در جنوب شرق آسیا می‌درخشد. این کشور جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که هر یک تجربه‌ای جذاب و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تور اروپا

پیشرفت کشور تایلند به حدی است که به روزترین امکانات را در اختیار گردشگران گذاشته و در عین حال طبیعت بکر خود را نیز حفظ کرده تا آنها بتوانند در مسیرهای ناشناخته دست به ماجراجویی بزنند. فرقی نمی‌کند که از سواحل جنوبی با شهرت جهانی یا روستاهای کوهستانی شمال شروع کنید، کشور تایلند شما را به وجد خواهد آورد. شهرهایی مثل بانکوک و چیانگ مای قطب فعالیت و تجارت هستند اما این همه تایلند نیست، باید سری هم به کوهستان بزنید و از دیدن فیل‌ها یا میمون‌های جسور از نزدیک لذت ببرید. در ادامه شما را با بعضی از دیدنی‌های تایلند آشنا می‌کنیم.

سفر به جنوب شرق آسیا با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

1. ساحل ریلی

برخی از معروف‌ترین سواحل تایلند در استان کرابی (Krabi) واقع شده که ساحل ریلی (Railay Beach) در صدر بهترین‌ها است. در این منطقه با سواحل شنی سفید و آب آبی روشن مواجه شده و احساس می‌کنید که تکه‌ای از بهشت را پیدا کرده‌اید. گردشگران اکثراً ریلی را به خاطر سواحل زیبای آن انتخاب می‌کنند اما باید بدانید که بهترین مکان صخره‌نوردی را نیز در همین نقطه خواهید یافت. قله‌های آهکی ریلی مثل یک آهنربا ماجراجوهای حرفه‌ای و تازه‌ کار را به سمت خود جذب می‌کند. این همه ماجرا نیست، فیل سواری، قایق سواری در آب‌های خروشان، کایاک سواری، اسنورکلینگ (غواصی بدون کپسول) و لذت بردن از ماساژ را می‌توانید در این سواحل زیبا امتحان کنید. تا در این منطقه هستید و در سواحل آن آفتاب می‌گیرید حتماً سری هم به غار الماس بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

دیدنی های تایلند

2. کاخ بزرگ بانکوک

برنامه‌های شما در تایلند عمدتاً به تفریح در ساحل، رابطه با فیل‌ها و سرو غذا های تایلندی ختم می‌شود اما سعی کنید یکی دو روز هم در بانکوک بگذرانید. جاذبه‌های زیادی در پایتخت تایلند وجود دارد و شاید بهتر باشد با کاخ بزرگ بانکوک (Grand Palace) شروع کنید که جاذبه شماره یک شهر به شمار می‌رود و به لحاظ اهمیت تاریخی و ساخت و ساز معرکه‌اش واقعاً حیرت‌ انگیز است. این سازه شامل یک راه پر پیچ و خم از ساختمان‌های سلطنتی، معابد و آثار باستانی می‌شود، «وات فرا کایو» (Wat Phra Kaeo) یا همان معبد بودای زمردین، مهم‌ترین بخش این کاخ است. گفته شده که اثر داخل این معبد بخشی از استخوان یا موی خود بودا است. گردش در این مجموعه حتماً چند ساعتی از وقت شما را خواهد گرفت.

کاخ بزرگ بانکوک

3. یکشنبه بازار چیانگ مای

همه گردشگران تایلند به دنبال غذاهای ارزان و خوشمزه هستند که آن را می‌توانند به وفور در یکشنبه بازار (Sunday Walking Street) چیانگ مای پیدا کنند. هر چیزی در این بازار به فروش می‌رسد از مرغ ساتای و ساموسا گرفته تا کیک خرچنگ و موز سرخ شده و آبمیوه طبیعی که معمولاً هم کمتر از یک دلار قیمت دارند. بعد از گشت و گذار در میان غذاهای دلچسب این بازار، به سراغ صدها غرفه‌ای بروید که اجناس خاصی مانند صابون‌های طبیعی، پارچه‌های منقوش به طرح‌های قبیله‌های محلی که با دست رنگ شده، بخور و عطر گیاهی، آلات موسیقی، نقاشی و ... برای فروش دارند. هر زمان از سال که به این بازار سر بزنید با ازدحام جمعیت روبه‌رو می‌شوید پس با این شلوغی کنار آمده و از آن لذت ببرید چراکه بخش مهمی از تجربه تایلند گردی، همین شلوغی است.

دیدنی های تایلند

4. منطقه پای

تایلند به چشم‌اندازهای زیبا و مردم صمیمی‌‌اش شناخته می‌شود که این اعتبار را تا حد زیادی مدیون سواحل جنوبی‌ با شهرت جهانی است. اکثر مردم نمی‌دانند که مناطق شمالی نیز مناظر فوق‌العاده زیبا با طبیعتی کاملاً متفاوت دارد. شمال تایلند به ویژه منطقه غرب آن که در نزدیکی مرز برمه واقع شده، جنگل‌های کوهستانی ناهموار و چشم نوازی دارد. پای (Pai) در استان «می هانگ سان» تایلند، یک مکان عالی برای لذت بردن از زیبایی طبیعی منطقه و همچنین آشپزی معروفش است. در سفر به این منطقه یک بازار کوچک خیابانی، انواع غذاهای محلی و غربی، آبشارها و دره‌های معرکه پای، مردم بومی و خانواده‌ها را خواهید دید. وقتی در مرکز این شهر قدم می‌زنید احساس شادابی و آرامش به شما دست می‌دهد، همین انرژی باعث جذب گردشگر در تمامی فصول شده است.

منطقه پای تایلند

5. پارک ملی کائو یای

در تایلند به فیل‌ها احترام می‌گذارند، برای همین به هر کجا که بروید مجسمه و نقاشی آنها را خواهید دید. گرو‌ه‌های گردشگری زیادی در پارک ملی کائو یای (Khao Yai National Park) وجود دارد که به این وسیله می‌توانید وقت خود را با فیل‌های این منطقه بگذرانید، در جنگل فیل سواری کرده، آنها را حمام کرده یا صبح‌ها در غذا خوردن به این حیوانات کمک کنید. چیزی که این سفر را مهیج‌تر می‌کند شانس دیدن فیل‌ها در محیط زندگی‌شان است پس این فرصت عالی را از دست ندهید. به غیر از فیل‌ها، پرندگان شکاری عجیب و غریب، میمون‌ها، و بسیاری از موجودات گرمسیری دیگر را نیز خواهید دید که در این منطقه زندگی می‌کنند. اگر در طول یک روز نتوانستید از این جاذبه زیبا دیدن کنید، می‌توانید در این پارک چادر زده و صبح زود بیدار شوید تا طلوع خورشید را روی چشم انداز سرسبز این پارک مشاهده کنید.

دیدنی های تایلند

6. شهر قدیمی سوکوتای

برای طرفداران تاریخ و علاقه‌مندان به عکاسی، شهر قدیمی سوکوتای (Sukhothai Old City) یک مکان عالی به شمار می‌رود چراکه گزینه‌های عکاسی متعددی در این پایتخت باستانی تایلند وجود دارد. علی‌رغم قرن‌ها جنگ و شرایط محیطی، خرابه‌های این شهر قدیمی هنوز هم با اقتدار پابرجا است. این منطقه به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده و هزینه زیادی صرف بازسازی و حفظ این مکان‌ مهم تاریخی تایلند شده است. از جاذبه‌های این شهر قدیمی می‌توان به تعداد معابد زیاد آن اشاره کرد که از سابقه طولانی پرستش بودا حکایت دارد. هر سازه گویای داستان خود از جامعه کهن بوده و آثار و تأثیرات سایر تمدن‌های باستانی را هم می‌توانید در طراحی هر یک از آنها ببینید.

دیدنی های تایلند

7. بازارهای شناور

یکی از جاذبه‌های تایلند رفتن به بازارهای شناور آن، خرید کردن و خوردن است به این ترتیب هم از فروشندگان محلی حمایت کرده‌ و هم تجارت محلی این کشور را دیده‌اید. برای دیدن این بازارها باید سحرخیز باشید چون فروشندگان از صبح علی‌الطلوع در قایق‌های چوبی مشغول فروش میوه‌های تازه، سبزیجات، ادویه‌جات و غذاهای خوشمزه هستند. چندین بازار شناور در نزدیکی بانکوک، آمفوا (Amphawa) و دمنون سادوک (Damnoen Saduak) وجود دارد که جزو مشهورترین بازارهای شناور تایلند محسوب می‌شوند.

بازارهای شناور تایلند

8. شهر تاریخی شهر آیوتایا

شهر تاریخی آیوتایا (Ayutthaya) یک گوشه از شکوه تایلند باستانی را به نمایش گذاشته که کافی است در خرابه‌های زیبا و مهیج این مکان قدم بزنید و از پایتخت سابق تایلند دیدن کنید. بعد از دوران سوکوتای، این شهر مهم‌ترین شهر تایلند بود که کاخ‌ها و معابد قدیمی شاهدی بر این ادعا هستند. چندین منطقه مسکونی خارجی نیز در این شهر وجود دارد که نشان از نفوذ کشورهای خارجی آن زمان بر تایلند بوده است. با استفاده از قطار یا اتوبوس و طی یک مسافت کوتاه به راحتی می‌توانید به این مکان بروید.

دیدنی های تایلند

صدیقه شجاعی صدیقه شجاعی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}