۱۰ تجربه‌ متفاوت در مشهورترین پایتخت دنیا | پاریس

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/5/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر در تور فرانسه شرکت کرده‌اید و اولین مقصد شما پاریس شگفت‌انگیز است، از طرفی می‌خواهید کارهای متفاوتی را در این شهر تجربه کنید، همراه ما باشید تا شما را با ۱۰ مورد از ناب‌ترین تجربه‌هایی که می‌توانید در پاریس داشته باشید، آشنا کنیم.

تور اروپا

پاریس با زیبایی و جادوی سحرانگیزش بازدیدکنندگان را عاشق خود می‌کند. این شهرِ یگانه پر از یادمان‌های عظیم و پرآوازه‌ای مانند برج ایفل، شانزلیزه و کلیسای نوتردام است، اما افسون واقعی پاریس در جزئیات کوچک‌تری پنهان شده که در ادامه برای شما آن‌ها را افشا می‌کنیم.

این شهر با بوتیک‌های شیک، آشپزی منحصر به‌فرد، میراث‌های گران‌بهای فرهنگی و تاریخی و مجموعه‌های هنری بی‌بدیل برای هرکس با هر هدفی چیزی در چنته دارد.

۱. تجربه سکوت سردابه‌ها

سردابه‌ های پاریس حال و هوای واقعاً بی‌همتایی دارند. همان‌طور که آرام آرام به پایین و پایین‌تر می‌روید، متوجه سکوت سحرانگیز و عجیبی که بر محیط سایه افکنده خواهید شد. این سکوت تضاد خوشایند با شلوغی شهر بالای سرتان دارد. جملات زیبایی درباره مرگ و زندگی، شما را به بینشی عمیق‌‌تر درباره زندگی خود و شکنندگی آن دعوت می‌کند.

دیدنی های عجیب پاریس

۲. خرید سوغاتی‌ در بازار سن توان

بازار دست‌دوم و عتیقه‌فروشی سَن توان (Saint-Ouen) برای علاقه‌مندان خرید، قطعاً یکی از جذاب‌ترین مقاصد تهیه سوغاتی است. به‌سادگی می‌توانید خود را ساعت‌ها در این بازار غرق کرده و به دنبال گنج‌های کوچک و بزرگ باشید. تقریباً هر چیزی در اینجا پیدا می‌شود؛ مبلمان، ظروف، کتاب، پوستر و بسیاری چیزهای دیگر. این فهرست انتها ندارد.

دیدنی های عجیب پاریس

۳. لذت بردن از یک نوشیدنی در کاخی پاریسی

پاریس به خاطر هتل‌ها و کاخ‌های لوکس متعددش شهرت زیادی دارد. کیفیت این هتل‌ها سطح جدیدی از توقعات را در مشتریان به‌وجود می‌آورد. لذت بردن از یک نوشیدنی جذاب در یکی از این مقاصد، تجربه‌ای کاملاً منحصر به‌فرد را برای‌تان رقم می‌زند. نویسندگان معروفی چون ارنست همینگوی از مشتریان ثابت این مکان‌های استثنایی بودند. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به شما هتل ریتز پاریس را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدنی های عجیب پاریس

۴. گشت و گذار در دو گورستان مشهور پاریس

شاید سر زدن به گورستان‌ها در تعطیلات به نظر کار عجیبی بیاید، اما قبرستان پرلاشز و مونمارتر قبرستان‌های معمولی نیستند. این دو گورستان آرامگاه نهایی تعداد بسیار زیادی از هنرمندان، موسیقی‌دانان، نویسندگان، بازیگران، چهره‌های مشهور و حتی زوج‌های شناخته شده‌ی فرانسوی و غیر فرانسوی هستند.

قبرستان پرلاشز پاریس فرانسه

۵. خرید خواربار در بازارهای محلی

فرانسوی‌ها عاشق رفتن به بازار و خرید محصولات تازه و باکیفیت هستند. بازارهای متعددی در سرتاسر شهر وجود دارند که از این میان می‌توانیم به بازار ارگانیک بَتینیول، بازار آنفان روژ و بازار بِلِویل اشاره کنیم. این بازارها مناسب‌ترین گزینه برای خرید محصولات روزمره و معاشرت با دیگران هستند.

دیدنی های عجیب پاریس

۶. بازدید از کاخ گارنیه

تعداد کمی از گردشگرانی که به کاخ گارنیه می‌رسند، وارد آن می‌شوند. گردشگران معمولاً در مسیر رسیدن به فروشگاه‌های بزرگ اطراف کاخ مانند گالری لافایت، چند سلفی با نمای بیرونی کاخ می‌گیرند و به راه‌شان ادامه می‌دهند. با این‌حال کاخ گارنیه با آن معماری باشکوهش به‌راستی مستحق یک بازدید کامل است. سقف سالن نمایش کاخ، توسط هنرمندی برجسته به نام مارک شاگال نقاشی شده است. این کاخ که داستان معروف شبح اپرا در آن می‌گذرد، پلکان‌های مسحور کننده‌ای دارد که به سالن نمایش و سالن استراحت ختم می‌شوند.

دیدنی های عجیب پاریس

۷. بازدید از موزه فاضلاب پاریس

شاید به نظر خیلی عجیب بیاید، اما این موزه در شهر پاریس وجود دارد. فاضلاب‌های پاریس تاریخی طولانی و جالب دارند. این شانس را که در زیر شهر به کاوش بپردازید و درباره مهندسی آب و فاضلاب اطلاعات بیشتری کسب کنید، از دست ندهید. اگر از طرفداران ادبیات کلاسیک هستید و رمان بینوایان ویکتور هوگو را دوست دارید، دیدن این موزه برای شما جزو واجبات است.

دیدنی های عجیب پاریس

۸. غرق شدن در موزه تاریخ طبیعی

این موزه برای علاقه‌مندان علم چیزی بیشتر از یک جاذبه گردشگری است. تماشای گالری تکامل را فراموش نکنید؛ بیش از ۷۰۰۰ گونه جانوری باورنکردنی در این قسمت به نمایش گذاشته شده‌اند. سالن اصلی موزه خود به تنهایی بسیار دیدنی است. اینجا مقصدی عالی برای گشت و گذار در بین تنوع زیستی زمین محسوب می‌شود.

دیدنی های عجیب پاریس

۹. قدم زدن در امتداد خط ریلی متروکه

یکی دیگر از راه‌های متفاوت اکتشاف پاریس، قدم زدن در طول گردشگاه پلانته است. این پارکِ کشیده که ۴/۷ کیلومتر طول دارد، برروی یک خط ریلی متروک در شرق شهر ساخته شده است. برای دسترسی به قسمت غربی پارک از میدان باستی، باید از خیابان لیون به سمت خیابان دومنسی بروید. به محض اینکه در سمت چپ خود پل ریلی‌ای را دیدید، از پلکان بالا بروید و وارد پارک شوید.

دیدنی های عجیب پاریس

۱۰. آشنایی با انقلاب فرانسه در کانسیرژوری

زندانی‌های انقلاب فرانسه تا قبل از اجرای حکم اعدام در ساختمان کانسیِرژوری نگه‌داری می‌شدند. در دوران انقلاب کبیر فرانسه از گیوتین‌های رعب‌آوری برای اعدام صدها اشراف‌زاده، روشن‌فکر، سیاست‌مدار و مردم عادی استفاده می‌شد. امروزه سلولی که ملکه ماری آنتوانت قبل از گردن‌زدن در آن زندانی بود، بازسازی شده و به معرض نمایش گذاشته شده است.

دیدنی های عجیب پاریس

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}