۱۰ رستوران برتر آمستردام برای شکم گردها

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/6/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر آمستردام جاذبه‌های مختلفی را در خود جای داده و قطعاً جزو برترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود. طی بازدیدتان از این پایتخت دلربا، حتماً به امتحان کردن غذاهای هلندی هم فکر می‌کنید.

تور اروپا

سفر به شهر تاریخی آمستردام در تورهای هلند

آمستردام اخیراً تبدیل به یکی از مقاصد نو ظهور برای علاقه‌مندان تجربه رستوران شده ‌است و تعدادی رستوران، از لوکس گرفته تا اقتصادی در آن به شهرت رسیده‌اند که در این مقاله تلاش کردیم تنوع مناسبی از آن‌ها را برای شما فهرست کنیم تا بتوانید تجربه غذا خوردن خود در پایتخت هلند را به بهترین نحو رقم بزنید.

۱. سیِل بلو

رستوران «سیل بلو» (Ciel Bleu) واقع در طبقه ۲۳ هتل «اوکورا» (Okura) با دو ستاره میشلن در کارنامه خود، مناظر خیره کننده‌ای از شهر آمستردام را به مهمانان ارائه می‌کند. این رستوران لوکس و معاصر با غذاهای متنوع داخل منوی خود هر کسی را به وجد می‌آورد. در بین غذاها، موارد کلاسیکی چون گوشت کبوتر یا بره در کنار غذاهای خارجی و غذاهای خلاق هم به چشم می‌خورد.

رستوران های آمستردام

۲. خرِیچه

نام رستوران «خرِیْچه» (Greetje) از نام مادر سر آشپز رستوران و به افتخار دست پخت بینظیرش گرفته شده است. خریچه یک رستوران گران قیمت و شیک بوده که غذاهای اصیل هلندی را به مهمانانش ارائه می‌کند. در اینجا برای طبخ خوراکی‌ها از مواد اولیه تازه، ارگانیک و فصلی استفاده می‌شود و همواره از ایده‌های سنتی نسخه‌های خلاقی را می‌آفرینند. از امتحان کردن این رستوران پشیمان نخواهید شد.

رستوران های آمستردام

۳. تمپو دُلو

در آمستردام می‌توانید یک رستوران عالی و پرشور اندونزیایی هم پیدا کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای امتحان کردن تنوع آشپزی‌ این کشور، رستوران کوچک اما معروف «تمپو دلو» (Tempo Doeloe) خواهد بود. در اینجا غذاهای اندونزیایی با الهاماتی از آشپزی هلند به مهمانان ارائه می‌شود. در این رستوران سه گزینه اصلی پیش روی شما خواهد بود: غذاهای گیاهی، غذاهای بزرگ ۲۵ قسمتی و غذاهای کوچک ۱۵ قسمتی. البته جدای از این سه انتخاب ثابت می‌توانید از منو هم سفارش دهید. کباب بز با سس سویا یکی از پیشنهادهای ویژه ما برای شما است.

رستوران های آمستردام

۴. رون گاستروبار

«رون گاستروبار» (Ron Gastrobar) یک رستوران آرام و دوست داشتنی با تمرکز بر روی کیفیت عالی غذا و سرویس دهی خوب است. رون گاستروبار تمام تلاش خود را معطوف آن کرده که قیمت غذاهایش اقتصادی و قابل دسترس باشد. اکثر غذاهای داخل منو از مارماهی دودی گرفته تا جگر غاز، همگی حدود ۱۵ یورو هستند. پس اگر به دنبال رستورانی با قیمت‌های ارزان بودید می‌توانید اینجا را در نظر بگیرید.

رستوران های آمستردام

۵. یامازاتو

رستوران «یامازاتو» (Yamazato) در هتل اوکورا واقع شده و یکی از اولین گزینه‌های غذاهای ژاپنی در آمستردام محسوب می‌شود. در این رستوران غذاهای سنتی ژاپن با منویی شامل ساشیمی، کایسِکی، تمپورا و سوشی‌های افسانه‌ای در اختیار شما قرار داده می‌شود. در زمان ناهار گزینه‌ای ارزان‌تر از منوی گران قیمت شام ارائه شده که شامل غذاهایی مانند تمپورای شاه میگو یا ماهی کبابی فصل می‌شود. این بسته حاوی برنج، ترشیجات و سوپ میزو است.

رستوران های آمستردام

۶. کام یین

یکی از سبک‌های آشپزی برجسته در آمستردام مرتبط به مستعمره سابق هلند، «سورینام» (Suriname) می‌شود. غذای این ناحیه به شدت از تاریخش تأثیر گرفته و به خاطر آنکه در زمان استعمار مردمی از قسمت‌های مختلف امپراطوری هلند در آن زندگی می‌کردند، آشپزی آن تأثیرات آشکاری از کارائیب، هند و چین را منعکس می‌کند. رستوران «کام یین» (Kam Yin) یک غذاخوری ساده است که عناصر غذایی چین را در غذاهایش زیاد می‌توان دید. گستره وسیعی از نودل‌ها، نان برنج آسیای جنوبی و ساندویچ مرغ و سبزیجات، بخشی از گزینه‌های پیش روی شما هستند.

رستوران های آمستردام

۷. فیش آن دِ شلده

رستوران معروف «فیش آن د شلده» (Vis Aan de Schelde) یکی از بهترین جاها برای امتحان کردن غذای دریایی در آمستردام است. خدمه آشپزخانه، منو را هر ۱۰ هفته تغییر می‌دهند و منوهای ثابتی از غذاهای ۳، ۴ یا ۵ قسمتی هم در آن وجود دارد. اغلب غذاها در این رستوران به زیبایی و هنرمندانه تزئین می‌شوند و همیشه در تهیه آن‌ها از تازه‌ترین مواد اولیه بهره می‌گیرند. توصیه می‌کنیم اگر شما هم به غذای دریایی علاقه دارید این موقعیت را از دست ندهید.

رستوران های آمستردام

۸. دِکاس

رستوران «دکاس» (De Kas) در گلخانه‌ای در پارک «فرانکن دائل» (Frankendael) قرار دارد و می‌توانید از باغ‌های مخصوص خودش نیز لذت ببرید. این باغ‌ها تازه‌ترین سبزیجات و گیاهان معطر را برای مصرف آشپزخانه شما ارائه می‌کنند. آن دسته از مواد اولیه‌ای که داخل باغ پرورش داده نشده‌اند نیز از منابع محلی تهیه شده‌اند. منوی ۳ قسمتی ثابت به صورت روزانه تغییر می‌کند و گزینه‌های آن متناسب با فصل هستند. تازگی مواد اولیه همیشه جزو اولویت‌های خلق غذاهای مدیترانه‌ای رستوران دکاس بوده و می‌توانید از کیفیت سفارشتان مطمئن باشید.

رستوران های آمستردام

۹. لاریوْ

رستوران «لاریو» (La Rive) با یک ستاره میشلن در کارنامه خود، به گرانی شهرت داشته و در هتل لوکس «اینترکانتیننتال آمستل» (InterContinental Amstel) آمستردام قرار دارد. در طبقه اول می‌توانید مناظر زیبایی از رودخانه آمستل را ببینید. در رستوران لاریو، غذاهای بسیار باکیفیت و لوکس فرانسوی ارائه شده که همگی با بهترین مواد اولیه ممکن طبخ می‌شوند. غذاهای داخل منو بسیار متنوع و هیجان انگیز هستند و اگر می‌خواهید سفارشتان مجلل‌تر باشد، پیشنهاد می‌کنیم منوی ثابت ۶ قسمتی را انتخاب کنید.

رستوران های آمستردام

۱۰. اند سام‌ هاود پلیسز

رستوران «اند سام‌هاود پلیسز» (samhoud places&) حاصل خلاقیت سرآشپزی با دو ستاره میشلن در کارنامه است. «موشیک راث» (Moshik Roth) سابقاً در رستوران معروف دیگری کار می‌کرد اما رستوران فعلی او از یک منوی ۶ قسمتی استفاده می‌کند که در آن مهمانان بتوانند گستره وسیعی از ابداعات و نوآوری‌های راث را امتحان کنند. اگر به دنبال خوراکی‌های غیرمعمول می‌گردید اینجا یکی از گزینه‌های مناسب خواهد بود.

رستوران های آمستردام

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}