تفریحاتی که در ایبیزا منتظر شما هستند

صدیقه شجاعی
  • صدیقه شجاعی
  • 1396/6/25
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

وقتی اسم جزیره مدیترانه‌ای ایبیزا (Ibiza) برده می‌شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند ساحل‌های حیرت‌انگیز و شب‌های پر جنب و جوش این شهر مدیترانه‌ای است.

تور اروپا

ایبیزا را شاید بتوان معروف‌ترین تفریح‌گاه کشور اسپانیا دانست. گردشگران در این شهر پر جنب و جوش می‌توانند توقع ساحل‌های ماسه‌ای زیبا، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز و شب‌های پر تکاپو را داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات ایبیزا اشاره‌ای خواهیم کرد تا در سفر خود به تور اسپانیا، بهترین استفاده را ببرید.

1. سواحل ایبیزا

این جزیره با بیش از 40 ساحل زیبا و متفاوت، هر نوع سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد. در این میان ساحل «بنیراس» (Benirras)، با آب‌ سبز - آبی و شن‌های سخت، بیشترین بازدیدکننده را دارد. ساحل بیضی شکل و کوچکی به نام «کالا دن سرا» (Cala d’en Serra) در ساحل شمالی جزیره قرار دارد که با صخره‌های باشکوه، آب‌های نیلگون و شن‌های طلایی احاطه شده است. اگر هم عاشق ماجراجویی هستید، سری به غارهای «آگواس بلانکاس» (Aguas Blancas) بزنید که در کنار صخره‌های سنگی قرار گرفته و از آنجا که آب آن عمق زیادی ندارد، برای شنای صبحگاهی و اسنورکلینگ عصرگاهی معرکه است.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

2. ورزش‌ های آبی

آب‌های شفاف و آبی، شما را وسوسه می‌کند تا ورزش‌های آبی متعدد این جزیره را امتحان کنید. هر قشری از افراد مبتدی گرفته تا حرفه‌ای‌ها می‌توانند اوقات خوشی را در اینجا بگذرانند. پاراسیلینگ، جت اسکی، ویندسرفینگ، ویک بوردینگ، اسنورکلینگ، کایاک سواری و ماهیگیری در دریای عمیق تنها بخشی از این ورزش‌ها به شمار می‌روند. از آنجا که آب‌های سواحل این جزیره نسبتاً کم عمق هستند، پس کودکان با ایمنی کامل می‌توانند از شنا در آب‌ها لذت ببرند. اگر هم دوست دارید زندگی آبزیان را ببینید، یک قایق‌ کف شیشه‌ای اجاره کرده و گشتی در جزیره بزنید.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

3. دالت ویلا

«ایویسا دالت ویلا» (Eivissa Dalt Vila) قدیمی‌ترین بخش از شهر قدیمی ایبیزا بوده که به دستور دولت محلی، به عنوان منطقه‌ی حفاظت شده اعلام شده است. کلیسای جامع «سانتا ماریا دی ایویسا» (Santa Maria d’Eivissa) از قرن چهاردهم در صدر جاذبه‌های این مکان محسوب می‌شود که به شهر مشرف بوده و منظره‌ای خیره کننده از بندر را پیشکش شما می‌کند. در همین نزدیکی می‌توانید از گورستان چند هزار ساله‌ی «نکروپولیس پوچ دس مولینز» (Necropolis of Puig des Molins) بازدید کنید. بخش اعظمی از این شهر قدیمی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

4. پارک ملی سس سالینز

«پارک ملی سس سالینز» (Ses Salines) بخش‌های جنوبی ایبیزا و قسمتی از جزیره‌ی کنارش را احاطه کرده است. در این پارک شاهد سواحل بکر و دست نخورده‌، بیش از 178 گونه‌ی گیاهی و 210 نوع پرنده خواهید بود که بومی ایبیزا هستند و فقط در منطقه مدیترانه یافت می‌شوند. دولت محلی این پارک را در سال 1995 به عنوان منطقه‌ی حفاظت شده اعلام کرد و به واسطه‌ی غنای اکوسیستم و تنوع زیستی گیاه و جانوران در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

5. بندر ایبیزا

اگر می‌خواهید از حال و هوای خوشگذرانی در استراحتگاه‌های مجلل و نوارهای ساحلی مشهور ایبیزا فاصله بگیرید، می‌توانید گشتی در بندر این جزیره بزنید و رفت و آمد کشتی‌های کروز، قایق‌های ماهیگیری و کشتی‌های تفریحی لوکس را تماشا کنید. پیشنهاد می‌کنیم یکی از رستوران‌ها و کافه‌های شگفت انگیز موجود در سراسر بندر را برای ناهار یا عصرانه انتخاب کنید.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

6. آتلانتیس

در نگاه اول فکر می‌کنید منطقه‌ی معروف به «آتلانتیس» (Atlantis) شهری است که زیر آب فرو رفته چرا که دریا کاملاً آن را احاطه کرده است. آتلانتیس در گذشته معدن بوده و از سنگ‌های آن برای فونداسیون شهر قدیمی ایبیزا استفاده می‌کردند. در این مکان فوق‌العاده می‌توانید عکس‌هایی منحصر به فردی از مناظر مسحور کننده و بسیار زیبا بگیرید.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

7. غروب خورشید

ساحل «سس واریادس» (Ses Variades) منطقه‌ای عالی برای تماشای غروب خورشید است، به طوری که جمعیت زیادی در ساحل جمع می‌شوند تا بازی رنگ در آسمان و رنگ نارنجی آتشین آب را هنگام غروب معروف ایبیزا مشاهده کنند. برای تماشای این مناظر عالی، مناطق متعددی نظیر «مامبو» (Mambo)، منطقه‌ی خلوت‌تری به نام «هوستال لا توره» (Hostal la Torre) و ... در ایبیزا وجود دارد که لحظات دلپذیری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

8. بازار هیپی

ایبیزا قبل از آنکه به یک مقصد توریستی تبدیل شود، منطقه‌ی هنرمندان بود. افراد خلاقی که برای زندگی در آب و هوای زیبای آن روانه این منطقه می‌شدند و کارهای هنری خود را خلق می‌کردند. هنوز هم حس و حال این موضوع در جزیره و در بازار «هیپی» (Hippie) احساس می‌شود، بهشتی که خریدارها به راحتی به آن دسترسی داشته و می‌توانند از لباس و جواهرات گرفته تا اکسسوری‌های چرمی را پیدا کنند. این بازار هفته‌ای دو بار در دو ناحیه از جزیره برپا می‌شود و فاصله‌ی کوتاهی با برخی از معروف‌ترین هتل‌های ایبیزا دارد.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

9. جزیره فورمنترا

جزیره «فورمنترا» (Formentera) که با یک مسیر آبی باریک از خط ساحلی جنوبی ایبیزا جدا شده، سواحل بکری دارد که اکثر آنها جزو «سواحل نیچریست» تلقی می‌شوند وکشتی‌های تفریحی و قایق‌های بادبانی از ایبیزا به این جزیره رفت و آمد می‌کنند. اگر عاشق شنا کردن و حمام آفتاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به این منطقه بزنید.

دیدنی های شهر ایبیزا - اسپانیا

صدیقه شجاعی صدیقه شجاعی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}