بهترین مراکز خرید پوکت را از دست ندهید

صدیقه شجاعی
  • صدیقه شجاعی
  • 1396/7/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

با توجه به فروشگاه‌های مدرن، بازارهای محلی، بوتیک‌های شیک و ... می‌توان گفت که «پوکت تاون» (Phuket Town) به عنوان قطب فعالیت‌های تجاری شهر پوکت به حساب می‌آید.

تور اروپا

سفر به شهر پوکت در تورهای آژانس مسافرتی ایوار

پوکت تاون در اواسط قرن نوزدهم به واسطه‌ی رونق معادن قلع شکل گرفت و اولین هتل نیز در سال 1929 برای تجار خارجی ساخته شد. محله قدیمی پوکت هنوز هم به عنوان اصلی‌ترین مرکز خرید شهر به شمار می‌رود و از آنجا که در جذب گردشگر موفق بوده، توانسته در رونق و پیشرفت پوکت نقش تاثیر گذاری داشته باشد. در ادامه مهم‌ترین مراکز خرید شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر خود به تایلند، تجربه‌ی دلچسبی از خرید داشته باشید.

1. سنترال فستیوال

با ورود به ساختمان «سنترال فستیوال» (Central Festival) که مهم‌ترین مرکز خرید پوکت محسوب می‌شود، تقریباً هر کالایی را می‌توانید پیدا کنید. اینجا علاوه بر 120 اوت لت مد، لوازم الکترونیکی، اکسسوری، سوغاتی، لوازم آرایشی، عکاسی، جواهرات و ...، دیپارتمنت استور سه طبقه‌ای با برندهای بین‌المللی، حدود 50 رستوران و فروشگاه مواد غذایی و یک سینما نیز دارد.

مراکز خرید پوکت تاون

2. چیلوا مارکت

بازار شبانه‌ی شیک و مدرن «چیلوا مارکت» (Chillva Market) علیرغم سایز کوچکی که دارد با انواع غرفه‌های مد، غذا و ... پذیرای گردشگران است. در این بازار از کانتینرهای رنگارنگ به عنوان نمای مغازه‌ها استفاده شده که در کنار جاده خودنمایی می‌کنند. بهترین زمان بازدید از این بازار در روزهای پنج‌شنبه، جمعه یا شنبه است که فروشندگان لوازم دست دوم، چادرها و غرفه‌های دستفروشی خود را برپا می‌کنند. در مرکز این بازار آمفی تئاتری نیز وجود دارد که در زمان‌ اوج شلوغی، گردشگران را به موسیقی و نمایش مهمان می‌کند.

مراکز خرید پوکت تاون

3. ویکند مارکت

«ویکند مارکت» (Weekend Market) که هر شنبه‌ و یکشنبه‌ در حومه پوکت تاون برپا می‌شود، مهیج‌ترین مرکز خرید پوکت به شمار می‌رود. این بازار جالب سه منطقه اصلی با متراژ 30 هزار متر مربع را پوشش می‌دهد، بزرگ‌ترین منطقه مربوط به اجناس نو نظیر فشن، اکسسوری، سوغاتی، لباس، حیوانات زنده‌ای مانند گربه و مار و ... می‌شود؛ دومین منطقه مختص غذا بوده و از کیک و غذای آماده گرفته تا اسنک‌های معروف تایلندی را سرو می‌کنند؛ منطقه سوم نیز به فروش کالاهای دست دوم، کفش، لباس و ... اختصاص دارد.

مراکز خرید پوکت تاون

4. پریمیوم اوتلت

مرکز خرید نسبتاً بزرگ «پریمیوم اوتلت» (Premium Outlet) در بخش شمالی پوکت تاون واقع شده است. این بازار 50 بوتیک دارد و اجناس باقیمانده از سال گذشته را با تخفیف به گردشگران عرضه می‌کند که گاهی اوقات به 70 درصد قیمت واقعی آنها می‌رسد. این اجناس که از حدود 300 برند معروف هستند شامل فشن، کفش، اکسسوری، وسایل ورزشی، لباس کودک و ... می‌شود.

مراکز خرید پوکت تاون

5. جیم تامپسون

«جیم تامپسون» (Jim Thompson) قطعاً معروف‌ترین برند اجناس ابریشمی در جهان است. کیفیت عالی، استعداد و پشتکار جیم تامپسون در احیای صنعت ابریشم در تایلند و اسرار مربوط به ناپدید شدنش در مالزی در سال 1976 از دلایل اصلی شهرت آن محسوب می‌شود. فروشگاه اصلی جیم تامپسون در طبقه همکف سنترال فستیوال پوکت قرار دارد و همه اجناس مشهور خود از جمله پیراهن کتانی، کیمونو، روسری‌ ابریشمی، کیف پول چرمی و ...  را در آن عرضه می‌کند.

جیم تامپسون پوکت

6. سوپرچیپ

در صورتی که به بازار بزرگ «سوپرچیپ» (Supercheap) در شمال پوکت تاون بروید هر نوع کالایی را می‌توانید در آن پیدا کنید. این تعداد مغازه خرده فروشی زیر یک سقف خیلی مهیج و جالب است به خصوص که این نوع بازار را در کشورهای غربی نخواهید دید. سوپرچیپ بعد از آتش سوزی سال 2013، با متریال مدرن و ضدحریق بازسازی و در ژوئن 2018 افتتاح شد و تجربه‌ای خریدی راحت‌تر و تمیزتر را به گردشگران هدیه داد.

مراکز خرید پوکت تاون

7. پوکت اسکوئر و اکسپو مارکت

«پوکت اسکوئر» (Phuket Square) و «اکسپو مارکت» (Expo market) دو مرکز خریدی هستند که روبه‌روی هم قرار دارند و با وجود اینکه اجناسی مشابه ویکند مارکت عرضه می‌کنند، اما خرید در آنها راحت‌تر بوده و امکان خرید در هر شرایط آب و هوایی را فراهم می‌کنند. لباس، اکسسوری و هدایای دست ‌ساز این مغازه‌ها مناسب یک سوغاتی عالی است به خصوص که برخی از آنها نیز تخفیف دارند.

مراکز خرید پوکت تاون

8. بان بوران تکستایلز

بوتیک دنج و فوق‌العاده «بان بوران تکستایلز» (Ban Boran Textiles) در سال 1998 در پوکت تاون افتتاح شد و علیرغم سایز کوچکش، شهرت زیادی در پوکت دارد. در این مغازه پارچه‌های اصل نظیر ابریشم، ابریشم خام و پنبه و همینطور کالاهای دست ساز از روستاهای شمال و شمال شرقی تایلند عرضه می‌شود. علاوه بر لباس‌های رنگارنگ، رومیزی و کیف، می‌توانید جواهرات نقره کمیاب را فقط از این محل خریداری کنید.

مراکز خرید پوکت تاون

صدیقه شجاعی صدیقه شجاعی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}