فرودگاه بین المللی کیپ تاون

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/11/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه بین‌المللی کیپ تاون، فرودگاه اصلی و مدرن شهر کیپ تاون به حساب می‌آید و توانسته مقام سومین فرودگاه شلوغ در آفریقا را به دست بیاورد.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

«فرودگاه بین‌المللی کیپ تاون» (Cape Town International Airport) تقریباً 20 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد و اصلی‌ترین فرودگاه شهر کیپ تاون به شمار می‌رود. از این فرودگاه، هم پروازهای مستقیم بین‌المللی به آسیا، اروپا و خاورمیانه و هم پروازهای داخلی از ژوهانسبورگ، «دوربان» (Durban) و به شهرهای کوچک‌ترِ این کشور انجام می‌شود. در سال 2011، خط پرواز بین کیپ تاون و ژوهانسبورگ توانست با جا‌به‌جایی حدود 4.5 میلیون مسافر، جایگاه نهمین خط شلوغ جهان را به خود اختصاص دهد. از جمله ایرلاین‌هایی که در این فرودگاه فعالیت دارند، می‌توان «بریتیش ایرویز» (British Airways)، «یورو وینگز» (Eurowings) و «KLM» را نام برد.فرودگاه بین المللی کیپ تاون

تاریخچه

این فرودگاه را در سال 1954 تأسیس کردند تا جایگزین فرودگاه قبلی این شهر، یعنی «فرودگاه وینگفیلد» (Wingfield Aerodrome) شود. ابتدا آن را «فرودگاه دی. اف. مالان» (D.F. Malan Airport) می‌نامیدند که اسمش را از نخست وزیر آفریقای جنوبی می‌گرفت و فقط شامل 2 پرواز بین‌المللی می‌شد؛ یک پرواز مستقیم به انگلیس و یک پرواز دیگر که از ژوهانسبورگ انجام می‌گرفت. بعد از به پایان رسیدن آپارتاید در سال 1990، مالکیت این فرودگاه به «کمپانی فرودگاه‌های آفریقای جنوبی» انتقال یافت و نام آن نیز به فرودگاه کیپ تاون تغییر پیدا کرد و بعد از آن توانسته روند رو به رشدی را طی کند. آمادگی برای جام جهانی 2010 فیفا باعث شد تا به فرودگاه کیپ تاون بسیار رسیدگی شود و بعضی از قسمت‌های آن بازسازی و گسترش پیدا کرد. همچنین در سال 2015، یک باند دیگر نیز به آن اضافه کردند تا برای به پرواز درآوردن هواپیماهای بزرگ به مشکل برنخورند. علاوه بر آن قرار است تا سال 2022، ترمینال‌های داخلی و بین‌المللی این فرودگاه را هم گسترش بدهند.

فرودگاه بین المللی کیپ تاون

ترمینال ها

فرودگاه بین‌المللی کیپ تاون، 2 ترمینال اصلی دارد که توسط ترمینال مرکزی به هم متصل هستند. مسافرین پروازهای خروجی باید خودشان را به طبقات بالای ترمینال مرکزی و مسافران پروازهای ورودی به طبقات پایین آن برسانند. همچنین تمامی بازرسی‌ها در این ترمینال انجام می‌شود که 120 باجه‌ی چک-این و 20 کیوسک سلف سرویس دارد. همه‌ی مسافران باید از قسمت کنترل امنیتی عبور کنند و از آنجا، مسافرین کشورهای دیگر به سمت ترمینال بین‌المللی می‌روند که در بخش شمالی فرودگاه قرار گرفته و چندین رستوران، مغازه، اتاق‌های کنفرانس، نمازخانه، سالن‌های استراحت، دفاتر هواپیمایی و تسهیلات گمرکی و مهاجرت را دربر می‌گیرد. مسافرین مقاصد درون مرزی نیز به ترمینال داخلی رفته که در بخش جنوبی آن قرار دارد و تمام خدمات ترمینال بین‌المللی، به استثنای مهاجرت را شامل می‌شود.فرودگاه بین المللی کیپ تاون

امکانات و دسترسی به شهر

این فرودگاه دارای 10 پل هوایی و یک سیستم انتقال چمدان اتوماتیک می‌باشد که در یک ساعت، 30،000 چمدان را جا‌به‌جا می‌کند. مغازه‌های زیادی در هر دو بخش پروازهای ورودی و خروجی ایجاد شده‌اند. مغازه‌های لباس، خوراکی، کتاب و سوغاتی فروشی در بخش پروازهای خروجی بین‌المللی قرار دارند. همچنین رستوران بزرگ این فرودگاه در طبقه‌ی سوم قرار گرفته و برای استفاده از سالن‌های استراحت آن باید به طبقه‌ی چهارم بروید. امکان استفاده از وای‌فای و پارکینگ‌های جادار آن هم برای مسافرین وجود دارد. 2 هتل نیز در نزدیکی فرودگاه کیپ تاون قرار گرفته‌اند که رفت و آمد برای مسافرین آن‌ها راحت‌تر شده است. علاوه بر آن، این فرودگاه یک ایستگاه بی آر تی دارد که دسترسی شما به نقاط مختلف شهر کیپ تاون را آسان می‌کند. این اتوبوس‌ها از ساعت 4:20 صبح تا 10 شب، هر بیست دقیقه از فرودگاه حرکت خواهند داشت؛ اما از تاکسی‌های موجود نیز می‌توانید استفاده کنید.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}