زیباترین جزایر دنیا که باید از آن ها دیدن کنید

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/7/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جزیره‌های بسیاری در سراسر جهان پراکنده شده‌اند که هر کدام، زیبایی و ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند. به نظر شما زیباترین جزایر در کدام کشورها قرار گرفته‌اند؟

تور اروپا

جزیره‌ها، تصویر بهشت را برایتان تداعی می‌کنند و گزینه‌ی خوبی برای فرار از هیاهو و شلوغی‌های شهر به شمار می‌روند. البته تمام جزایر به یک شکل به وجود نیامده‌اند و زیبایی بعضی از آن‌ها، بیشتر به دریایی برمی‌گردد که اطرافشان را احاطه کرده است. بعضی دیگر از جزایر، قله یا جنگل‌های انبوه را در برمی‌گیرند و سایر آن‌ها، بازدیدکنندگان را با بناها و آثار فرهنگی تماشایی به سمت خود می‌کشانند. در ادامه 10 مورد از زیباترین جزیره‌های دنیا برایتان آورده شده و می‌توانید مقصد مورد علاقه‌ی خود را با توجه به ویژگی‌های هرکدام انتخاب کنید.

1. سانتورینی، یونان

جزیره‌ی سانتورینی در یونان را علاوه بر غروب و سواحل زیبایش، با خانه‌های سفید رنگی می‌شناسند که پایین‌تر از صخره‌های آتشفشانی آن واقع شده‌اند. همچنین سقف آبی کلیساهای این منطقه و رنگ‌های روشن گل‌های کاغذی این جزیره، چشم را نوازش می‌دهد. شهر «فیرا» (Firá) و دهکده‌ی «اویا» (Oia)، از جمله گران‌ترین و خوش‌عکس‌ترین دهکده‌های سانتورینی به حساب می‌آیند. از دیگر مکان‌های دیدنی این جزیره می‌توان منطقه‌ی باستان‌شناسی «آکروتینی» (Akrotini)، «ساحل شن سیاه پریسا» (Perissa Black Sand Beach) و شهر باستانی «ثرا» (Thera) را نام برد.

سانتورینی در یونان

2. کاپری، ایتالیا

گل‌های رنگارنگ و صخره‌های بلند جزیره‌ی کاپری در ایتالیا، دریای «تیرینی» را احاطه کرده و منظره‌ی منحصر به فردی را به وجود آورده‌ است. کاپری فقط 20 کیلومتر با یکی از تماشایی‌ترین سواحل ایتالیا، یعنی «ساحل آمالفی» (Amalfi Coast) فاصله دارد و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های آن، «غار آبی» (Blue Grotto) است که بومیان منطقه، گردشگران را داخل قایق‌های کوچک خود برای گردش می‌برند و برای نشان دادن ویژگی آکوستیک آن، اپرا می‌خوانند. بعد از رسیدن به «مارینا گرانده» (Marina Grande)، سوار قطار کابلی شوید تا به شهر اصلی جزیره برسید. یادتان باشد سری هم به مرتفع‌ترین شهر، یعنی «آناکاپری» (Anacapri) بزنید و به بالای «کوه سولارو» (Monte Solaro) بروید تا به چشم‌انداز بی‌نظیری از جزیره و دریا دسترسی داشته باشید.

کاپری ایتالیا

3. بورا بورا، پلینزی فرانسه

جزیره‌ی آتشفشانی بورا بورا، ظاهری شبیه به سمبررو یا همان کلاه لبه پهنی بزرگ دارد و بسیار سرسبز است. لاگون یا همان تالاب زیبای این جزیره، از مهم‌ترین بخش‌های آن به حساب می‌آید و پرتوماهیان، لاک‌پشت، ماهی و کوسه در آب‌های شفاف آن شنا می‌کنند. کوهنوردی، غواصی و اسنورکلینگ در آبسنگ‌های مرجانی اطراف، از جمله تفریحات این منطقه هستند و اگر توان مالی‌اش را دارید، می‌توانید برای استراحت به یکی از کلبه‌های لوکسی بروید که بالاتر از سطح آب قرار گرفته‌اند. بورا بورا در «پلی‌نزی فرانسه» (French Polynesia) واقع شده و هرچند که بخشی از خاک این کشور به حساب نمی‌آید، اما حال و هوایی فرانسوی دارد و غذاهای خوش‌طعم آن با غذاهای فرانسوی برابری می‌کند.
بورا بورا

4. مالدیو

بعضی از زیباترین جزایر دنیا در «مالدیو» قرار گرفته‌اند؛ اما دریای این جزایر است که توانسته آن‌ها را به مقصدی منحصر به فرد تبدیل کند. پایین آب‌های شفاف و سحرآمیز این منطقه، صخره‌های مرجانی بی‌شماری قرار دارند و توجه غواصان، گردشگران و موج‌سواران را به سمت خود جلب می‌کنند. مجمع‌الجزایر مالدیو، 26 جزیره‌ی مرجانی طبیعی را در برمی‌گیرد و ارتفاع بسیار کمی از سطح دریا دارد (3 متر در بهترین حالت) که یکی از اصلی‌ترین دلایل رونق گرفتن صنعت گردشگری آن است؛ اما همین موضوع می‌تواند با توجه به پدیده‌ی بالا آمدن سطح آب اقیانوس‌ها برایش دردسر درست کند.
جزایر مالدیو

5. جزایر دالماسی، کرواسی

«جزایر دالماسی» (Dalmatian Islands) کرواسی، در «دریای آدریاتیک» واقع شده و ترکیب جالبی از محیطی آرامش‌بخش و تاریخی غنی را می‌توان در آن مشاهده کرد. دهکده‌های قدیمی مسلک، بوتیک هتل و رستوران‌های متعددی در سراسر این جزایر پراکنده شده‌اند و منظره‌ی دریای درخشان این منطقه، تمامی آن‌ها را احاطه کرده است. در این میان، جزیره‌ی زیبای «هوار» (Hvar) با کلیساهای گوتیک و بنادر ماهیگیری تماشایی و محله‌ی قدیمی‌اش شهرت دارد. جزایر «برَک» (Brač) یا همان «براج» و «کورچولا» (Korčula) نیز از جمله جزیره‌های دیدنی و معروف این ناحیه محسوب می‌شوند.

جزایر دالماسی در کرواسی

6. بالی، اندونزی

با شنیدن نام جزیره‌ی «بالی» در اندونزی، معابد هندو و شالیزارهایش اولین تصاویری هستند که به ذهن می‌آیند. موج‌سواری، شنا، آفتاب گرفتن، خرید و گشت و گذار در نواحی سرسبز این جزیره، از تفریحات پرطرفدار آن به شمار می‌روند. اگر به این منطقه سفر کردید، یادتان باشد شهرهای دیدنی «یوبود» (Ubud) و «سانور» (Sanur) را در لیست بازدیدهایتان قرار دهید.

جزایر بالی اندونزی

7. ساردینیا، ایتالیا

«ساردینیا» (Sardinia) در ایتالیا، ترکیب بی‌همتایی از فرهنگ‌های مختلف است و بیشتر با سواحل سفید و قایقرانی در کنار آن‌ها، بناهای باستانی، ارتفاعات ساحلی و غذاهایی شناخته می‌شود که دهان را آب می‌اندازند. بزرگ‌ترین تنگ‌دره‌ی اروپا، یعنی «گولا سو گوروپو» (Gola su Gorropu) در این جزیره قرار دارد و خیابان‌های قرون وسطی شهر «کالیاری» (Cagliari) نیز یکی دیگر از مکان‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آید.

8. سیشل

مجمع‌الجزایر خوش عکس و دست‌نخورده‌ی سیشل، از 115 جزیره‌ی مرجانی و گرانیتی تشکیل می‌شود. علاوه بر سواحل نرم و نخل‌های ردیفی آن‌ها و صخره‌های مرجانی، سیشل جنگل‌هایی را در برمی‌گیرد که تعدادی از آن‌ها در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. تقریباً نیمی از این ناحیه در شمار مناطق محافظت شده قرار دارند و بسیاری از آن‌ها برای ماهیگیری، غواصی و اسنورکلینگ مناسب هستند. سیشل در شرق کشور «کِنیا» در آفریقا واقع شده و جزایر مجلل و لوکسی همچون «پراسلین» (Praslin)، «ماهه» (Mahé) و «لادیگ» (La Digue) را در خود جای داده است که مورد آخر جزو زیباترین سواحل جهان به حساب می‌آید. غذاهای سیشل را هم که به جاذبه‌های آن اضافه کنید، پکیج کاملی از یک سفر به یادماندنی را روبه رویتان خواهید داشت.

پارک ملی مورن سیشلوا در سیشل

9. جزایر فی فی، تایلند

جزایر فی فی، مجمع‌الجزایر کوچکی در کشور تایلند است که می‌توانید قله‌های بلند و سرسبزش را از دور هم تماشا کنید. سونامی سال 2004، به این منطقه آسیب‌هایی رساند که خوشبختانه به آن رسیدگی شد و امروزه وضعیتش بهبود پیدا کرده است. فی فی، در شمار بهترین جزایر کشور تایلند قرار دارد و فیلم معروف «ساحل» با بازی دیکاپریو نیز در جزیره‌ی کوچک مجاور این منطقه و در «ساحل مایا» فیلم‌برداری شده بود. علاوه بر شنا، غواصی و اسنورکلینگ، یادتان باشد سری هم به «ساحل میمون» (Monkey Beach) و ساکنان بامزه‌ی آن بزنید.

جزایر فی فی تایلند

10. جزایر وایت ساندی، استرالیا

«جزایر وایت ساندِی» یا همان «ویتساندی» (Whitsunday Islands) در استرالیا، مجموعه‌ای از 74 جزیره‌ی سرسبز است و «دیواره‌ی بزرگ مرجانی» را در کنار خود دارد که از نمادهای شهر کوئینزلند به حساب می‌آید. قایقرانی و غواصی، از تفریحات رایج این منطقه هستند و از طریق مسیرهای مخصوص کوهنوردی هم می‌توانید بعضی از این جزیره‌ها را بگردید. بازدید از «جزیره‌ی همیلتون»، «جزیره‌ی هِیمن»، «ساحل وایت هِیوِن» و «ایرلی بیچ» (Airlie Beach) در این منطقه را فراموش نکنید.

جزایر وایت ساندی استرالیا

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}