آثار معروف و تماشایی آنتونی گائودی در بارسلون

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/7/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آثار آنتونی گائودی در بارسلون، در شمار جاذبه‌های مهم و معروف این شهر قرار دارند و می‌توان آن‌ها را با توجه به ویژگی‌های عجیب، خلاقانه و منحصر به فردشان به راحتی تشخیص داد.

تور اروپا

شهر بارسلون، مقصد مناسبی برای گردشگرانی به حساب می‌آید که می‌خواهند ترکیبی از تفریح و فرهنگ را در قالبی مدرن تجربه کنند. در گشت و گذارتان در این شهر، با ساختمان‌های معروف و عجیبی روبه‌رو خواهید شد که معماری آن‌ها را هنرمند معروف اهل کشور اسپانیا، یعنی «آنتونی گائودی» (Antoni Gaudí) برعهده داشته است. شیوه‌ی منحصر به فرد گائودی در استفاده از سبک آرت نووُ یا همان هنر نو باعث شده تا امروزه بتوانیم بعضی از خلاقانه‌ترین ساختمان‌ها را در منطقه‌ی خودمختار اسپانیایی، یعنی کاتالونیا مشاهده کنیم. حتی اگر آشنایی چندانی هم با گائودی نداشته باشید، تشخیص کارهای دیدنی او کار چندان سختی نیست. اگر با تور اسپانیا راهی شهر بارسلون شدید، بازدید از این مکان‌ها را از دست ندهید.

جهت مشاهده تورهای بارسلونا روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/barcelona/

1. کازا میلا

کازا میلا که با نام «لا پدررا» (La Pedrera) نیز شناخته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین کارهای گائودی و خلاقانه‌ترین ساختمان‌هایی است که می‌توان در تاریخ معماری خانه‌های مسکونی پیدا کرد. این بنا بیشتر به یک تندیس شباهت دارد و در سال 1984 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. ترکیب بالکونی‌های آهنی و سنگ‌های موج‌دار نمای این خانه، ظاهری زیبا و رؤیایی به آن بخشیده است.
کازا میلا در بارسلونا

2. پارک گوئل

پارک گوئل (یا به تلفظ اسپانیایی گوئِی) بین سال 1900 تا 1914 میلادی ساخته شده و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این باغ بزرگ، مجموعه‌ای از ساختمان‌های دیدنی از جمله خانه‌ی گائودی را در برمی‌گیرد که برای بیشتر آن‌ها از نمای ترنکادیس (تکه کاشی‌های نامنظم) استفاده شده است که تکنیک مخصوص گائودی و سبک آرت نووی کاتالونیایی به حساب می‌آید. سالن ستون‌دار و تراس مارپیچ این مکان، از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی این پارک محسوب می‌شوند.

پارک گوئل بارسلونا

3. کازا ویسنس

«کازا ویسنس» (Casa Vicens)، اولین پروژه‌ی مهم آنتونی گائودی جوان به شمار می‌رفت و بین سال 1883 تا 1888 میلادی ساخته شده است. او این خانه را برای خانواده‌ای ثروتمند بنا کرد که کارخانه‌ی سرامیک داشتند و این موضوع را می‌توان به خوبی از کاشی‌های شکسته و متنوع نمای ترنکادیس آن متوجه شد. همچنین این بنا از معماری اسلامی نیز تأثیر پذیرفته و نشان می‌دهد که گائودی در ساخت خانه، بسیار از زمان خود جلوتر بوده است. آخرین بازسازی این خانه به سال 2017 برمی‌گردد که جان تازه‌ای به آن بخشیده و می‌توانید به عنوان موزه از این خانه دیدن کنید.
کازا ویسنس در بارسلونا

4. پالائو گوئل

پالائو گوئل، اقامتگاه خانواده‌ی گوئل بود و در مقایسه با سایر کارهای آنتونی گائودی، نمای ساده‌ای دارد. البته طراحی داخلی این کاخ و سقف آن، تلافی نمای ساده‌ی این بنا را درآورده‌اند. دودکش‌های منحصر به فرد سقف و گنبد بشقابی شکل سالن مرکزی این کاخ، از جمله نمونه‌های تکنیک گائودی هستند و ظاهری منحصر به فرد به آن بخشیده‌اند.
پالائو گوئل در بارسلونا

5. کلونیا گوئل

گائودی، ساخت کلیسای بیضی شکل «کلونیا گوئل» (Church of Colònia Güell) و سرداب آن را در سال 1898 شروع و در سال 1914 میلادی به پایان رساند. سرداب این مکان، 5 راهرو دارد و از سنگ بازالت برای ساخت آن استفاده شده که ظاهری قدیمی به آن می‌بخشد. پنجره‌های این بنا که از دیوار بیرون آمده‌اند نیز از بخش‌های قابل توجه آن به شمار می‌روند.

کلیسای کلونیا گوئل در بارسلون

6. پاویون گوئل

«پاویون گوئل» (Güell Pavilions)، یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که به دست گائودی و به دستور کارآفرین و کارخانه‌داری اسپانیایی یعنی «اوزبی گوئل» (Eusebi Güell) ساخته شد. گائودی برای طراحی دیوار این مکان از سبک‌های آسیایی و مدجن نیز تأثیر پذیرفته، اما چیزی که بیشتر از خود این عمارت معروف شده، درب ورودی و نرده‌ی آهنی شبیه اژدهای این دروازه است که ناخودآگاه نگاه عابران را به سمت خود می‌کشاند. این مکان که آن را با نام «فینکا گوئل» (Finca Güell) به معنی «دارایی گوئل» نیز می‌شناسند، 2 ساختمان را در برمی‌گیرد که به وسیله‌ی دروازه‌ای آهنی به هم متصل هستند و از عناصر فانتزی و تخیلی و یک مدال برای دکور آن استفاده شده و حرف اول نام گوئل یعنی G را می‌توان بر روی آن مشاهده کرد.

پاوین گوئل در بارسلون

7. کازا فیگرس

قدمت «کازا فیگرس» (Casa Figueres) به سال 1900 میلادی برمی‌گردد و گائودی آن را بنا به درخواست یکی از دوستانش به نام «جُم فیگرس» و به عنوان ملک شخصی او ساخت. این مکان که آن را با نام «برج بِیِس-گوارد» (Bellesguard)» به معنی «چشم‌انداز زیبا» نیز می‌شناسند، بعدها به اقامتگاه خانواده‌ی «گیلِرا» تبدیل شد و آن‌ها در سال 2013 اعلام کردند که بخش‌هایی از این بنای تاریخی تماشایی را برای اولین بار بر روی عموم باز خواهند گذاشت. این خانه نشان می‌دهد که گائودی از قلعه‌های قرون وسطی تأثیر پذیرفته و از عناصر نئوگوتیک نیز در معماری آن استفاده کرده است.

کازا فیگرس در بارسلونا

8. کازا باتیو

کازا باتیو از بازسازی کامل یک خانه در سال 1904 به وجود آمد و گائودی برای ساخت آن از مصالح رایج سبک مدرنیسم یا همان آرت نووی کاتالانی استفاده کرد که شامل سنگ، سرامیک و گلنرده می‌شود. معماری این خانه، تمام آیین‌نامه‌های شهری را زیر پا گذاشته بود و به همین دلیل در زمان ساختش، بسیار از طرف شهر به آن انتقاد می‌شد. با این حال شورای شهر بارسلون در سال 1906 میلادی، این ساختمان هنجارشکن را به عنوان یکی از 3 ساختمان برتر آن سال انتخاب کرد.

کازا باتیو در بارسلونا

9. ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا، معروف‌ترین اثر آنتونی گائودی به شمار می‌رود و معماری و مجسمه‌های نمای آن، ارتباط بین انسان و طبیعت و مذهب را به خوبی به نمایش می‌گذارند. ساخت این کلیسا از سال 1892 میلادی شروع شده و گفته می‌شود که تا سال 2030 طول می‌کشد تا به طور کامل به پایان برسد! دیزاین داخلی این کلیسا شبیه یک پازل است که معمار در آن، سبک‌ها و تکنیک‌های جدیدش را با هنرمندی به هم پیوند می‌دهد. می‌توانید از یکی از منارهای این کلیسا نیز بالا رفته و به دورنمای بی‌نظیر شهر بارسلون دسترسی داشته باشید.

کلیسا ساگرادا فمیلیا

10. آبشار تاریخی پارک سیتادلا

فواره‌ی «آبشار تاریخی» (Cascada Monumental) در «پارک سیتادلا» (Parc de la Ciutadella)، به مناسبت نمایشگاه جهانی سال 1888 میلادی ساخته شد که آن را در شهر بارسلون برگزار کردند. معماری این اثر از  فواره تروی در رم الهام گرفته شده و البته «جوزف فونتسره» (Josep Fontserè) طراحی آن را برعهده داشته و گائودی جوان به عنوان دستیار، او را همراهی کرده است. اگر از تماشای معماری این مکان‌های دیدنی لذت بردید، یادتان باشد آثار گائودی خارج از بارسلون را نیز در لیست بازدیدهای سفر آینده‌تان قرار بدهید.

آبشار تاریخی پارک سیتادلا در بارسلون

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}